Guest Aku

Finskin uudet sivut

18 viestiä aiheessa

Etusivu on tärkeämpi kuin muut sivut yhteensä:

Wannabe- graafikon arvioita:

- aivan liikaa kamaa tungettu etusivulle (ks vaikka http://www.emirates.com/ rauhallinen tunnelma vs kansallisen osta osta osta)

- plus- kirjautuminen ei toimi --> ei pidä missään nimessä julkaista

- keskeiset toiminnallisuudet kesken --> ei saa julkaista (esim. keskellä sivua lukee "varaukset" joista ei kuitenkaan pääse varauksiin)

- latautumisnopeus säälittävä

+ pikselikäyttö suhteessa tragediaan mietitty ok

+ sentään ilme  (=värimaailma ym.) kunnossa

(jonkin sijoittajasivun palkintosija ei mielestäni lisää myyntiä mikä on mielestäni ko sivujen olennaisin funktio.. yleisarvosana 7-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs uutta tossa on? Vähän faceliftiä yritetty mutta sama mössö edelleen... Tosiaan näyttää siltä, että kaikki on pitänyt saada yhdelle sivulle =(

Ja kuten monesti ennenkin, jos tuolta jotain haluaa löytää on sivukartan käyttäminen liki välttämätöntä. Sellaisen laatiminen muutenkin on kyseenalaista: miksi sivut ovat niin sekavat ettei niillä voi navigoida onnistuneesti ilman kartan käyttöä?!

Jopa etusivun lopullinen osoitekin on pitkä kuin nälkävuosi:

http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/kcxml/
04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLD4138QXJgFk--pG
oIs6eqCKu8W4hcBFfj_zcVP2gtMx4N099b_0A_YLc0NCIck
dFAIgvZQE!/delta/base64xml/L0lKWWttUSEhL3dITUFDc0
FFVUFOby80SUVhREFBIS9maV9GSQ!!?

Miksi pitää käynnistää jotain sessiota heti alkuun? Sitä kun tarvittaneen matkavarauksissa tms vasta. Ja yritäppä pasteta tuollaista tutulle, taida toimia enää.

_PALJON_ on sinivalkoisilla siivillä parantamista! Miksi muuten sivustoa pitää mainostaa (lähdekoodissa) Strict XHTML määrityksen mukaiseksi kun se selvästikään sitä ei ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä tiedä kun vertaa www.emirates.com ja www.finnair.com, molemmilla sivuilla yksi iso mainos ja mahdollisuus alueen valintaan. Finnairilla tosin on kampanjan mainos, emiratesilla vain yleinen koneen kuva. Nämä ovat siis niitä kansainvälisiä sivuja mihin ulkomailla surffaileva ensimmäisenä joutuu kun laittaa firman nimen selaimeen. Katso esim. Esim. Emiratesin kotimaan, arabiemiraattien englanninkielinen sivu http://www.emirates.com/ae/english/. Se on suunnilleen samaa suunnittelua kuin finnairinkin; varauskone keskellä ja mainoksia/tarjouksia sivuilla ja alla. Ehkä hieman vain hillitympi kuin Finnairin, tai sitten värimaailma antaa sen vaikutelman?

Finnair.fi on tuo sivu mistä puhutte, olen kyllä siinä samaa mieltä että kohtalaisen täynnä on se sivu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uudet sivut ovat saaneet vihdoin lentojen online status -toiminnon.

Kohdasta "lähtevät ja saapuvat" löytyy dataa lähipäivien lennoista esim näin:

Lento AY891    Helsinki - Madrid    pe 09.05.

Aikataulunmukainen lähtöaika: 17:00

Arvioitu lähtöaika: 17:20

Arvioitu saapumisaika: 20:43

Aikataulunmukainen saapumisaika: 20:25

Toteutunut lähtöaika: 17:24

Toteutunut saapumisaika: 20:40

tai:

Lento AY21    Helsinki - Delhi    la 10.05.

Aikataulunmukainen lähtöaika: 14:15

Arvioitu lähtöaika: 15:40

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on todella hyvä toiminto, tosin ollut Blue1:lla jo aika kauan  :D !

Rasmus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliko tänään muuten AY021 vai AY005 toteutunut lähtöaika klo 1605 tienoilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ainakaan Firefoxilla pysty ostamaan uusilta sivuilta lentoja. Yritin katsoa elokuulta meno-paluulentoa siten, että sekä meno ja paluu ovat elokuussa. Sivusto oli kuitenkin sitä mieltä, että en voi palata saman kuun aikana, vasta syyskuusta lähtien. Finnair - ensi kuuksi kotiin  :o

EDIT: Kas, nyt tajusin miten sivusto toimii. Eli täysin eri tavoin kuin yhdenkään toisen lentoyhtiön... Nuo varaukset siis onnistuvat kuin onnistuvatkin, mutta ovat maailman hankalimpia  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en tykkää tuosta bannerityyppisestä jutusta, ihmisen ei anneta keskittyä siihen mitä on tekemässä vaan ollaan koko tunkemassa jotain "are you sure you don't want to..." -tyyppistä mainosta, vaikka mainokset onkin firman sisäisiä.

Ei minua kiinnosta joku Top Club kun varaan matkaa. Jos olen kiinnostunut menen ja etsin ko. asian erikseen. Sama koskaa jotain kilpailua mitä koettavat tuputtaa ja nämä autonvuokraukset sun muut. Ne pitäs liittyä selattavan sivun kontekstiin!

Hiukan amatöörimäistä sanoisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä japanilaiset varmaan pidä tuosta www.finnair.com :in Mr Jang, Mr Lee jne. 

Rasmus

Miten se Japaniin liittyy? Soulin reitin kampanja, korealaisia nimiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen aivan samaa mieltä Toukon kanssa, hyvin sanottu! Ja Markolle; ne nyt näyttivät japanilaisilta (ainakin osa)  ;D !

Rasmus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en tykkää tuosta bannerityyppisestä jutusta, ihmisen ei anneta keskittyä siihen mitä on tekemässä vaan ollaan koko tunkemassa jotain "are you sure you don't want to..." -tyyppistä mainosta, vaikka mainokset onkin firman sisäisiä.

Ei minua kiinnosta joku Top Club kun varaan matkaa. Jos olen kiinnostunut menen ja etsin ko. asian erikseen. Sama koskaa jotain kilpailua mitä koettavat tuputtaa ja nämä autonvuokraukset sun muut. Ne pitäs liittyä selattavan sivun kontekstiin!

Hiukan amatöörimäistä sanoisin.

Miten tuollainen varatessa mukamas tulee ? Ei ainakaan mitään tuollaista tullut varatessani uusien sivujen kautta lentoni. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään