Esa Lehtismäki

F1

2 264 viestiä aiheessa

Tämä sopimus ei ratkaise mitään. Ongelmiksi jää edelleen suuret kulut erään bernien kohdilla. 50% herran taskuihin on aika paljon. Myöskin kisajärjestäjien ongelmat liian suurien järjestämismaksujen suhteen on ongelma. Olisin mielelläni nähnyt  uuden sarjan kilpailemassa. Talleilla kun oli tarkoitus uudella sarjalla ratkaista näitä ongelmakohtia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ka, harmi ettei ollut vedonlyöntikohde.

 

Veikkaan, että Mosley kammetaan syrjään ja "uusi FIA" pääsee sopimukseen FOTA:n kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelmiksi jää edelleen suuret kulut erään bernien kohdilla. 50% herran taskuihin on aika paljon.

 

MTV3:n sivuilla oli maininta, että tallit saisivat 70-75% tuloista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Max Mosley jättää FIAn (oli odotettavissa).

 

Max Mosley närkästyi Fotan äskettäin antamista kommenteista, joiden mukaan FIAn johdossa on Mosleyn puheenjohtajakauden päättymiseen eli ensi lokakuuhun asti FIAn senaatin puheenjohtaja Michel Boer.

 

Tämä ei pidä Mosleyn mukaan paikkaansa, ja valehtelu sai hänet raivon partaalle. Mosley vaatii Fotaa oikaisemaan väitteensä välittömästi, tai hän mitätöi sopimuksen. Mies antoi myös ymmärtää rivien välistä, että uusimman sotkun jälkeen hän saattaa sittenkin asettua ehdolle seuraavissa puheenjohtajavaaleissa. ;D

 

Lähde: STT

 

Jotkut vaan ei osaa hävitä....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin se taitaa olla, että Punasonni on nyt selkeästi ykköstalli. Mäkkärin uusi aeropakettikin vaikutti todella suurelta parannukselta. Brawn on jäämässä jälkeen, vaikkakin paljon hitaammin kuin olisin luullut. Tällä hetkellä mestariveikkaus menee aika tasan Vettelin ja Webberin välillä. Vettel on vielä lahjakkaampi, Webber taas kokeneempi. Toki Buttonkin edelleen on vahvoilla, mutta en enää oikein usko että johto riittää.

 

Hyvä kisa, joskin Webberin rangaistus oli mielestäni vähän liikaa. Webberin virhe, mutta ei aiheuttanut vahinkoa Barrichellolle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maailman kaunein, nopein, paras ja vaatimattomin formulakuski ja tuleva

yhdeksänkertainen F1-maailmanmestari Emma Kimiläinen oli häiriköinyt lennolla

http://www.iltalehti.fi/formulat/200907099903109_fo.shtml

 

Kun puhe ei varoituksista huolimatta hiljentynyt, keskeyttivät lentoemännät

turvatarkastuksen ja nuhtelivat kaunotarta muiden matkustajien seuratessa tapahtumaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli Easyjetin emot olleet liian hermona lennolla. ekan huomautuskerran jälkeen oli emma puhunut aika hiljaa kaverilleen ja siltikin olivat huomauttaneet toisen kerran.  Näin ainaskin pikkulinnut tiesivät kertoa  ;)

 

Eli muistetaan lapsukaiset kun lennetään, että kuunnellaan turvademoa vaikka sen osaisikin ulkoa ja ollaan tietenkin hiljaa koko lento ettei emot saa hermoromahduksia liiasta metelistä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva viikonlopun kisasta.

On toi kisan seuraaminen kotisohvalta aika paljon helpompaa.

Pelkän numeron ja sijoituksen näki. Pitäis varmaan opetella kuskien numerot.

Ja autoissahan ei ole numeroa mikä näkyis sivulle päin.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei savua ilman tulta,

 

Tiistaina ilmestynyt Veikkaaja kertoo, että Kimi Räikkösen ura Ferrarilla päättyy marraskuussa.

 

Kimi Räikkönen ajaa uransa viimeisen F1-kilpailun marraskuun alussa Abu Dhabissa. Sen jälkeen hänen paikkansa Ferrarilla ottaa espanjalainen Fernando Alonso, joka on tehnyt italialaistallin kanssa viiden vuoden mittaisen sopimuksen.

 

Ferrari maksaa kuitenkin Räikköselle palkkaa myös ensi vuodesta 28 miljoonaa euroa  8)

 

Räikkösen uskotaankin jatkavan kilpailemista rallipoluilla.

 

- Ei Kimi enää formula ykkösistä puhu. Pelkästään rallista se puhuu, kuljettajan ystävä paljastaa Veikkaajassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai Veikkaajakin harrastaa tuommoisia. Tuohan on siis ihan juorulehtijuttu, italialainen vieläpä. Teemahan on vanha, mutta nyt se on nostettu esille uudestaan. Ilmeisesti Ferrarin heikon menestyksen takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva viikonlopun kisasta.

On toi kisan seuraaminen kotisohvalta aika paljon helpompaa.

Pelkän numeron ja sijoituksen näki. Pitäis varmaan opetella kuskien numerot.

Ja autoissahan ei ole numeroa mikä näkyis sivulle päin.

 

Onhan RedBulleissa ja Toro Rossoissa nuo numerot tuolla auton sivuilla. Mutta suurimmasta osasta autoja numeroita ei löydy.

 

Voisivat FIA:ssa/FOTA:ssa miettiä lisäystä autojen värityksiin. Helpostihan tuohon "sivusiiven" tai ilmanottoaukon suojan päälle sais numeron lätkästyä. Voisihan siihen jopa koittaa nimikirjaimia lisätä.

 

 

Edit: Kuvat pois lainauksesta / IP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Totta, asiassa ei ole uutisoitavaa ennen kuin talli itse kertoo ensi kauden ajajavalinnoistaan, mutta suuri espanjalaispankki ei tulle Ferrarin pääsponsoriksi ilman että he merkittävästi pääsevät samalla vaikuttamaan ajajavalintoihin - ei ole kaukaa haettu että valovoimaista espanjalaiskuljettajaa siinä haetaan.

 

Mielenkiintoista toki nähdä tuon skenaarion toteutuessa, miten kaksi tempperamenttista latinoa tulee toimeen samassa tallissa keskenään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltaroskan on pysyttävä tarinassa

 

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1710811

Se tuskin Räikköstä juuri hetkauttaa, hänen uransa Maranellon orin ratissa kun on erittäin todennäköisesti päättymässä marraskuussa Abu Dhabissa ajettavaan kauden päätöskilpailuun.

 

En ymmärrä minkä edun ferrari saisi jos ottaisi Alonson leipiin? Miksi he ei alunperin ottanut Alonsoa leipiinsä vaan halusi Kimin mäkkäriltä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se minuakin kiinnostaa, miksi juuri Alonso on huhuun valittu. Ihan nopea kuskihan se on, mutta McLaren-jupakan jälkeen tuskin kovin haluttu. Veikkaan kyllä Alonson pysyvän pitkään Briatoren tallissa. Sarjan lahjakkaimmat kuskit Alonson ohella ovat Räikkönen, Hamilton ja Vettel ja näistä Räikkönen on kokenein. Kun Kimi lopettaa, milloin se sitten onkin, veikkaan että hänen tilalleen tulee Vettel, mutta tuskinpa Ferrarilla kiirettä on sen kanssa. Sikälihän Ferrarilla on helppoa, että kaikki kuskit haluavat sinne. Senkun valitsee parhaan päältä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltaroskan on pysyttävä tarinassa

 

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1710811

En ymmärrä minkä edun ferrari saisi jos ottaisi Alonson leipiin? Miksi he ei alunperin ottanut Alonsoa leipiinsä vaan halusi Kimin mäkkäriltä?

 

Kun Todt oli tallipäällikkönä, niin Alonson kanssa oli jonain vuonna suullinen sopimus siirrosta ferrarille.

Alonso meni kuitenkin muualle ja sitä ei Todt antanut anteeksi, tottunut siihen, että sana pitää.

Nyt suuri espanjalainen firma santander menee mainosrahojen kanssa ferrarille ja vetää Alonson mukanaan

ensi vuonna tai 2011. Siis tuo firmahan voi tarpeen tullen maksaa Alonson palkan 2010, joten kyllä

ferrari voi toisesta kuskistaan luopua.

Jotenkin ajoja seuratessa tuntuu, että Kimin suurin into katosi mestaruuden myötä, sen näki viime vuonna ja

tänä vuonna ferrarin auto nyt on ollut mitä on.

No aika näyttää tavataan sanoa.

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kun Todt oli tallipäällikkönä, niin Alonson kanssa oli jonain vuonna suullinen sopimus siirrosta ferrarille.

Alonso meni kuitenkin muualle ja sitä ei Todt antanut anteeksi, tottunut siihen, että sana pitää.

Nyt suuri espanjalainen firma santander menee mainosrahojen kanssa ferrarille ja vetää Alonson mukanaan

ensi vuonna tai 2011. Siis tuo firmahan voi tarpeen tullen maksaa Alonson palkan 2010, joten kyllä

ferrari voi toisesta kuskistaan luopua.

 

Kautta aikojen ainoa merkitys Ferrarille on ollut se että heillä on PARAS-kuski, raha ja kaikki muu on sivuseikka.

 

Jotenkin ajoja seuratessa tuntuu, että Kimin suurin into katosi mestaruuden myötä, sen näki viime vuonna ja

tänä vuonna ferrarin auto nyt on ollut mitä on.

No aika näyttää tavataan sanoa.

 

Motivaation puutetta en lähde allekirjoittamaan.

 

Viime vuoden ongelmat johtui hyvin pitkälti siitä että Kimin renkaat eivät lämmenneet aika-ajoissa riittävästi ja sitä kautta menetettiin kisasijoituksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai Veikkaajakin harrastaa tuommoisia. Tuohan on siis ihan juorulehtijuttu, italialainen vieläpä. Teemahan on vanha, mutta nyt se on nostettu esille uudestaan. Ilmeisesti Ferrarin heikon menestyksen takia.

 

Veikkaajan mukaan Ferrari/Fiat omistaa tuosta lehdestä siivun, joten sisäpiiritietoa olisi(?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään