Esa Lehtismäki

F1

2 264 viestiä aiheessa

Rahaa. Ja kutakuinkin tasavertaisen kuljettajan, joka pystyy mestaruuksiin, kunhan auto on kunnossa... Eli vastaus on rahaa. Mitään eivät menetä, mutta saavat enemmän pätäkkää :P

 

Mistä lähtien huipputalleille raha on ollut motiivi valita kuljettajia?

 

Huonoja puolia onkin sitten tusina...

 

Edit: Miksi Ferrari ei valinnut alonsoa kaudelle 2007-> kun molemmat olivat vapaana?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä lähtien huipputalleille raha on ollut motiivi valita kuljettajia?

 

Huonoja puolia onkin sitten tusina...

 

Aina :) Jokainen tallipaikka on ostettavissa, jos lyödään hyvän kuljettajan tueksi tarpeeksi rahaa tiskiin. Huonoa kuskia harvemmin saa huipputalliin sisään pelkällä rahalla...

 

Mitä huonoja puolia? Ainakaan ajotaidoissa ei ole oikeasti juurikaan eroa. Lisäksi "tulinen" eteläeurooppalainen saattaa sopia paremmin tempperamenttiseen tiimiin. Tai sitten ei :P

 

Edit: Miksi Ferrari ei valinnut alonsoa kaudelle 2007-> kun molemmat olivat vapaana?

 

Selkeästi siksi, että Alonso halusi McLarenille. Oliko syynä raha, vai parempi auto, sitä tuskin tietää kovin moni. Ja vielä siinä vaiheessa näytti, että Räikkönen olisi jotenkin ylivertainen kuljettajana, joten hän luonnollisesti kiinnosti enemmän myös Ferraria. Myöhemmin tämä on tosin osoittautunut harhaluuloksi. Räikkönen on yksi sarjan parhaita kuskeja, mutta ei lopulta sen parempi, kuin ne viisi muutakaan kärkikuskia...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä lähtien huipputalleille raha on ollut motiivi valita kuljettajia?

 

Huonoja puolia onkin sitten tusina...

 

Edit: Miksi Ferrari ei valinnut alonsoa kaudelle 2007-> kun molemmat olivat vapaana?

 

Simple. Silloin oli maailmantalous eri tilassa ja/tai Santander ei tarjonnut yhtä houkuttelevaa pakettia?

 

Kyllä se rahankin mahti kummasti kiinnostaa aikoina jona autonvalmistajat käyvät kamppailuaan olemassaolostaan eli kannattavuudestaan. Puhumattakaan mukanaolosta F1 -sarjassa.

Ei Fiat ja tätä kautta Ferrari poikkea muista. Eli tuskin sielläkään on varaa ylenkatsoa isoja sponssirahoja ja emmehän tiedä mitä muuta Santander on voinut leipoa Alonso-pakettiin mukaan?

Luultavasti tarjous on sellainen jota ei hylätä ja siitä ei päättäne yksin Ferrari.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aina :) Jokainen tallipaikka on ostettavissa, jos lyödään hyvän kuljettajan tueksi tarpeeksi rahaa tiskiin. Huonoa kuskia harvemmin saa huipputalliin sisään pelkällä rahalla...

 

Tottakai on jos tarjoukseen vedetään saman verran nollia kuin mun pankkitilillä ;)

 

Henri: Sehän tiedetään että maailman talouden tilanne ei vaikuta mitenkään rikkaisiin. Lisäksi Fiat on tehnyt tappiota koko 2000-luvun eikä se ole vaikuttanut mitenkään Ferrarin toimintaan.

 

Mitä Santanderin sopimukseen tulee niin hehän teki sopimuksen Ferrarin kans ennen kuin he julkistivat Kimin ja Felipen jatkosopimukset.  :P

 

Mitä huonoja puolia? Ainakaan ajotaidoissa ei ole oikeasti juurikaan eroa. Lisäksi "tulinen" eteläeurooppalainen saattaa sopia paremmin tempperamenttiseen tiimiin. Tai sitten ei :P

 

Massa vs. Alonso vs. italialaiset Juu ei ei ei

 

Selkeästi siksi, että Alonso halusi McLarenille. Oliko syynä raha, vai parempi auto, sitä tuskin tietää kovin moni. Ja vielä siinä vaiheessa näytti, että Räikkönen olisi jotenkin ylivertainen kuljettajana, joten hän luonnollisesti kiinnosti enemmän myös Ferraria. Myöhemmin tämä on tosin osoittautunut harhaluuloksi. Räikkönen on yksi sarjan parhaita kuskeja, mutta ei lopulta sen parempi, kuin ne viisi muutakaan kärkikuskia...

 

Alonso kuvitteli että hän tekee rookie Hamiltonista seuraavan kuoripoikansa, mutta erehtyi pahasti kun saikin kovan kuskin vastaan. Kaiken huipuksi meni vielä häviämään vaikka sai kunnon vakoiludataa Ferrarilta. Tässä myös yksi syy miksi Ferrari ei ota huijaria koska italialaiset on kunnianmiehiä. Fernando veti hännän koipien väliin ja hääsi Kovalaisen Rellulta ettei vahingossakaan häviä tallikaverille. Tämän kauden päätteeksi Renault heittää pyyhkeen kehään on hänen haettava talli paikkansa jostain muualta. Mun veikkaus on että hän hyppää Brawn:n rattiin.

 

Jokainen huippukuski vaatii huippuauton, mutta päänuppi erottaa kuskit mestareista. Kausi 2007 oli kimiltä sen verran kova näytös Alonsoa vastaan ettei ole epäselvä kenen nuppi kestää ja kenen ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokainen huippukuski vaatii huippuauton, mutta päänuppi erottaa kuskit mestareista. Kausi 2007 oli kimiltä sen verran kova näytös Alonsoa vastaan ettei ole epäselvä kenen nuppi kestää ja kenen ei.

 

Paitsi kyllähän siinä kävi niin, että Alonso löi kirveensä Hamiltonin kypärään, ja Hamilton puolestaan dorkaili kokemattomuuttaan, ja Kimi poimi vain sen mikä hänelle tarjottimella tarjottiin. Jos joku väittää, että Räikkönen sai mestaruuden ajamalla, puhuu paskaa :P Räikkösen parhaat kaudet oli 2007:sta muutama vuosi kohti ajanlaskun alkua...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paitsi kyllähän siinä kävi niin, että Alonso löi kirveensä Hamiltonin kypärään, ja Hamilton puolestaan dorkaili kokemattomuuttaan, ja Kimi poimi vain sen mikä hänelle tarjottimella tarjottiin. Jos joku väittää, että Räikkönen sai mestaruuden ajamalla, puhuu paskaa :P Räikkösen parhaat kaudet oli 2007:sta muutama vuosi kohti ajanlaskun alkua...

 

Niin löi kun ei pää kestänyt  :P

 

Alonsolla meni pakka sekasin kun hän ei ollutkaan tallin ykköskuski kuten aina aikaisemmin ja sen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tottakai on jos tarjoukseen vedetään saman verran nollia kuin mun pankkitilillä ;)

 

Henri: Sehän tiedetään että maailman talouden tilanne ei vaikuta mitenkään rikkaisiin. Lisäksi Fiat on tehnyt tappiota koko 2000-luvun eikä se ole vaikuttanut mitenkään Ferrarin toimintaan.

 

Jos olen oikein lukenut talousuutisista, niin kyllä Ferrari on saanut osansa myös taantumasta, eli uusien autojen myynti on kärsinyt selvästi.

Ferrari ei ole tämän ulkopuolella ja jos koko Fiatin talous on ollut huonolla tolalla jo ajat, ei sekään tarkoita että antaa mennä vaan. Sielläkin on kassassa pohja ja epäilen että nyt siihen on alettu kiinnittää viimeistään huomiota.

Vai missä Fiat painaa seteleitä lisää?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos olen oikein lukenut talousuutisista, niin kyllä Ferrari on saanut osansa myös taantumasta, eli uusien autojen myynti on kärsinyt selvästi.

Ferrari ei ole tämän ulkopuolella ja jos koko Fiatin talous on ollut huonolla tolalla jo ajat, ei sekään tarkoita että antaa mennä vaan. Sielläkin on kassassa pohja ja epäilen että nyt siihen on alettu kiinnittää viimeistään huomiota.

Vai missä Fiat painaa seteleitä lisää?  ;)

 

Miksi Ferrari oli suurin kulukaton vastustaja jos heillä olisi ongelmia talouden kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Ferrari oli suurin kulukaton vastustaja jos heillä olisi ongelmia talouden kanssa?

 

Ei se  tarkoita silti sitä etteikö rahalla olisi merkitystä, tai että heillä olisi suoranaisia ongelmia. Ferrarin koko koneisto on jo niin valtava moniin pikkutalleihin verrattuna että sen alasajoa tuskin haluataan tehdä. Ainakaan niillä ehdoilla mitä esitettiin.

 

Mutta olen varma että ison raha- ja sponsoripaketin kantajaa katsotaan toisenkin kerran. Etenkin kun kuski sen mukana on kykenevä menestymään.

 

Onhan takana nekin ajat kun Ferrari ei ns. myynyt mainospaikkoja autoonsa. Kyljessä oli vain yhteistyökumppaneiden logoja. Mutta niin tupakkajätinkin rahat ovat sittemmin kelvanneet. On sillä rahalla ollut siis aiemminkin merkitystä, kun ns. periaatteista on luovuttu. ´

 

Kyllä Maranellossakin kalkulaattorit näyttävät lukuja samalla tavalla kuin muualla maailmassa ja niistä tehdään johtopäätöksiä, vaikka laskimet Ferrarin punaisia olisivatkin  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahas, lisää Ferrari spekulaatiota:

http://www.iltalehti.fi/formulat/2009083110168301_fo.shtml

 

En kyllä pitäisi tätä ollenkaan mahdottomana ajatuksena loppukaudeksi.  :thmbup:

 

Se piti sitten paikkansa!

 

Giancarlo Fisichella siirtyy Kimi Räikkösen tallikaveriksi Ferrarin F1-tallin kilpakuljettajaksi seuraavasta osakilpailusta Italian GP:stä lähtien.

 

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/09/946282

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ferrarilla on pari eroa muihin talleihin verrattuna. Ensinnäkin Ferrarin pääsponsori on aina Ferrari. Toisekseen Ferrari on Italiassa kultti. Siksi Ferrari on aina punainen ja sitä ajaa aina se, jolla Ferrari katsoo olevan parhaat mahdollisuudet kerätä pisteitä. Se, että joku sponsori maksaa Ferrarille mainospaikasta on tietenkin tervetullutta lisärahoitusta, mutta Ferrarin F1-tallin tehtävä on pitää yllä Ferrarin mainetta.

 

Alonson ja Räikkösen ajaminen samassa tallissa ei luultavasti tule toteutumaan. Alonso on aivan liian prinsessa toisen huippukuskin tallikaveriksi. Jokainen haluaa tietenkin Ferrarille, mutta luulenpa, että Alonso on mieluummin ykköskuski kuin Ferrarikuski, jos näiden välillä on valittava. Jos Massa toipuu ajokuntoon, ensi kaudella Ferraria ajavat Räikkönen ja Massa. Jos ei toivu, veikkaan Räikkösen tallikaveriksi Vetteliä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ei toivu, veikkaan Räikkösen tallikaveriksi Vetteliä.

 

Tähän en kyllä usko, en sitten millään. Vettel kuitenkin teki justiin Red Bullin kanssa jatkosopimuksen ja Red Bull on ollut tällä kaudella Ferraria parempi auto. Mä en viitsi edes veikkailla ens kauden kuskeja, koska niissä ei ole mitään spekuloitavaa. Kahdella miehellä on sopimus - toinen niistä vaan sattuu tällä hetkellä olemaan sairaslomalla ja tekee paluun kaudelle 2010.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän en kyllä usko, en sitten millään. Vettel kuitenkin teki justiin Red Bullin kanssa jatkosopimuksen ja Red Bull on ollut tällä kaudella Ferraria parempi auto. Mä en viitsi edes veikkailla ens kauden kuskeja, koska niissä ei ole mitään spekuloitavaa. Kahdella miehellä on sopimus - toinen niistä vaan sattuu tällä hetkellä olemaan sairaslomalla ja tekee paluun kaudelle 2010.

 

Toisaalta RB on niitä talleja joilta kuskeja voidaan ostaa pois.

 

Itse luulen että jossa ei pysty ajamaan niin Fisi jatkaa ensi kaudellakin koska Ferrari osti Fisin sopimuksen ulos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä valistunut arvaus:

Massa ajaa Ferrarilla ilman muuta jos tervehtyy, mikään talli ei hylkää kilpailussa loukkaantunutta kuskiaan

Alonso siirtyy Ferrarille ensi vuonna espanjalaisen pankin rahoilla

Kimi siirtyy Brawn-talliin, jossa suurimman osan palkasta maksaa Ferrari

 

Viikon päästä voidaan jo tietää enemmän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talli ei ole ilmeisesti uskaltanut näyttää kierrosaikoja ja tuloksia

 

Badoer syytti syrjäyttämisestään mediaa

http://www.iltalehti.fi/formulat/2009090610199763_fo.shtml

 

Medialla oli huomattava rooli, kun minut syrjäytettiin, Badoer valitteli Gazzetta Sportiva -lehdessä.

 

Olin siinä käsityksessä, että minulla on aikaa kehittyä, Badoer totesi.

 

Badoer sätti myös nykysääntöjä, jotka kieltävät testaamisen kauden aikana, joten tallien testi- ja varakuljettajat eivät voi hankkia sitä kautta tuntumaa autoon kauden aikana.

 

Näin puhuu mies joka hävisi ferrarilla 1,5s/kierros 19v kaverille joka ei ollut ennen ensimmäistä kisaa koskaan edes ajanut F1:llä mutkaan.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ferrari ja Santander-pankki pitävät torstaina yhteisen tiedotustilaisuuden ja

sen jälkeen alkaa Fernando Alonson suuri kutsuvierastilaisuus jossa julkistetaan...  ;)

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1728113

 

 

...siirto Brawn:lle.  :P

 

mahdollisia ferrari siirtoa/siirtoja ei tulla julkistamaan koska Ferrari ei tiedä 100% varmasti pystyykö Massa ajamaan ensi kaudella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todistaa mitä? Ihan yhtä hyvin voisi sanoa, että "the sponsors are chosen by Ferrari and not by the drivers". Yhtä merkityksekäs sisältö :P

 

Todistaa sen että ferrarilta ei voi ostaa tallipaikkaa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
I want to say it again, that the drivers are chosen by Ferrari and not by the sponsors.

 

..but this time it seems our preferences where the same?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BMW Williams oli vahva tiimi. Williams Toyota ja BMW Sauber eivät ole. Käyköhän nyt samoin.

 

Voi olla että Mersu kyllästyy kun ei saa tallissa valtaa ja Brawn hakee isoa sponsoria. He ajaa jo nyt mersun asiakaskoneilla eli olisi helpompaa. Siihen kauppaan varmasti Nicokin lähtisi mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi olla että Mersu kyllästyy kun ei saa tallissa valtaa ja Brawn hakee isoa sponsoria. He ajaa jo nyt mersun asiakaskoneilla eli olisi helpompaa. Siihen kauppaan varmasti Nicokin lähtisi mukaan.

 

Niinpä. Itse ainakin veikkaan että jos näin käy, vaihtuu Brawnin nimi Mercedes-Benziksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään