Esa Lehtismäki

F1

2 264 viestiä aiheessa

Kerro nyt ihmeessä lisää, kun sulla tuntuu olevan niin sisäpiiritietoa. Kertoiko ihan Rellun pomot sulle, että olivat kehottaneet playboyta kätyreineen eroamaan itse?  :laugh:

 

No käytäpä hyvä mies nyt järkeä! Sä varmaan rellun pomona silittelisit tuollaisen tapauksen junailijan päätä??!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Renault'n pääsynti on voiton järjesteleminen Fernando Alonsolle vilpillisellä tavalla tahallisen kolarin kautta. Lisäksi talli asetti kolarin myötä vaaraan kuljettajansa, ratavirkailijoiden sekä jopa katsojien hengen. Piquet'n kolari vaikutti ratkaisevasti myös viime kauden MM-taistoon, sillä paalupaikalta lähtenyt Ferrarin Felipe Massa putosi kolarin myötä kärjestä 13:nneksi. Massan kisaa haittasi Piquet'n kolaria seuranneen turva-autotilanteen aikana tapahtunut varikkokömmähdys, jossa hän lähti liikkeelle polttoaineletku autostaan roikkuen. Massa hävisi maailmanmestaruuden yhdellä pisteellä Lewis Hamiltonille, joka ajoi Singaporessa kolmanneksi.

 

Jossitteluahan tämä MTV3:lta lainattu tietysti on, mutta saattaa Felipeä hieman kismittää  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No käytäpä hyvä mies nyt järkeä! Sä varmaan rellun pomona silittelisit tuollaisen tapauksen junailijan päätä??!!

 

Älä nyt hyvä mies hermoo ;D Minähän vaan härnään. Enhän missään vaiheessa ole sanonut, ettei asia voisi olla juuri noin, kuin sanoit. Mutta sinulla ei tunnu mahtuvan ajatusmaailmaan sellainen vaihtoehto, että ne "syntipukit" olisivat kuin olisivatkin eronneet itse. Mutta mehän ei tiedetä lopullista totuutta...

 

Ps. Minä Rellun pomona, ellen itse olisi mukana soppaa hämmentämässä, niin antaisin kyllä tallin mainetta ryvettäneille rehellisesti kenkää, enkä kehoittaisi eroamaan  :P

 

Pps. Relluhan on aina välillä väläytellyt luopumisesta F1-toiminnastaan. Entäs jos tämä koko homman juoni onkin siinä, että tämä on Rellun keino päästä nopeasti koko sarjasta eroon? Kun saa kenkää sarjasta, ei tartte välittää Concorde-sopimuksista ja muista sitoumuksista :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pps. Relluhan on aina välillä väläytellyt luopumisesta F1-toiminnastaan. Entäs jos tämä koko homman juoni onkin siinä, että tämä on Rellun keino päästä nopeasti koko sarjasta eroon? Kun saa kenkää sarjasta, ei tartte välittää Concorde-sopimuksista ja muista sitoumuksista :P

 

On vaan aika kallis tapa.. Eiköhän FIA pöräytä kunnon sakkolapun sääntöjen artiklan nro: n+1 rikkomisesta. Tallit ovat sitoutuneet hirveiden sakkojen uhalla toimimaan sääntöjen mukaan ja FIA ei varmasti jätä rankaisematta sääntöjen rikkomisesta. (vrt. McLarenin 100M$ sakot)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On vaan aika kallis tapa.. Eiköhän FIA pöräytä kunnon sakkolapun sääntöjen artiklan nro: n+1 rikkomisesta. Tallit ovat sitoutuneet hirveiden sakkojen uhalla toimimaan sääntöjen mukaan ja FIA ei varmasti jätä rankaisematta sääntöjen rikkomisesta. (vrt. McLarenin 100M$ sakot)

Jos sadan millin sakot uhkaa ja tarkoitus kuitenkin on lopettaa voi

tallin omistajaksi yllättäen tulla 1 euron/frangin kauppasummalla

uusi salaperäinen veroparatiisiyhtiö joka myöhemmin laittaa firman konkkaan  ;)

 

1 euron/frangin kauppasumma sitten lähetetään FIAlle ja ilmoitetaan ettei ole enempää  ;)

Tätä ennen yhtiö tietenkin on putsattu varoistaan ja vain velkoja on jäänyt jäljelle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenhän FIAssa menee tämä sakko/kilpailukieltomäärittely. Voiko Renault osallistua tehdastallina muihin FIAn alaisiin sarjoihin, jos se suljetaan F1-sarjasta tai jättää maksamatta mahdolliset sakot?

 

Tää veroparatiisikeinottelu ei todnäk toimi, koska eiköhän Renault ole allekirjoittanut sopimukset, jotka menevät loppujen lopuksi vaikka oikeuteen ja lopulta Renaultin sakot maksettaviksi. Ei ne tyhmiä ole FIAssakaan eikä Renault todennäköisesti ole valmis ottamaan tuolla tyylillä tulevaa imagohaittaa itselleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän Junnu-Pikeenkin ajot ole ajettu kun pamahtaa elinikäistä kilpailukieltoa me thinks...

 

Onse vaan F1 aikamoista sirkusta. 8)

 

Epäilen ettei näin käy. Hän paljasti tämän sotkun ja luultavasti selviää siksi. Briatorea tässä eniten metsästetään. Ainakaan häntä ei haluta F1-sarjassa kenenkään kalifin pailalle tulevaisuudessa ja siksi mm. Ecclestone ja Mosley tekevät parhaansa sen eteen että luopion leima saadan herran otsaan.

 

Ykkösissä jr:n tie on varmasti loppuun kuljettu mutta eiköhän rapakon takana ole jotain tarjolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

... ja siksi mm. Ecclestone ja Mosley tekevät parhaansa sen eteen että luopion leima saadan herran otsaan.

 

Jotenkin en jaksa uskoa, että Ecclestone haluaa liikekumppanilleen luopion leimaa otsaan. Herrat Ecclestone ja Briatore omistavat mm. Englannissa toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan potkupalloseuran nimeltä Queens Park Rangers.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin en jaksa uskoa, että Ecclestone haluaa liikekumppanilleen luopion leimaa otsaan. Herrat Ecclestone ja Briatore omistavat mm. Englannissa toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan potkupalloseuran nimeltä Queens Park Rangers.

 

Kun asustelin jonkin aikaa Englannissa, mun "kotijoukkue" oli just QPR ja taisivat tuolloin pelata pykälää korkeammallakin. (Tuosta en ole varma) QPR:lle ei siltikään saa tapahtua mitään pahaa, omisti sitten kuka hyvänsä.

 

Briatore joutaa mennä, enkä erityisesti liputa sen Ecclestonenkaan puolesta.

 

Sorry off topic!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mun "kotijoukkue" oli just QPR ja taisivat tuolloin pelata pykälää korkeammallakin. (Tuosta en ole varma) QPR:lle ei siltikään saa tapahtua mitään pahaa, omisti sitten kuka hyvänsä.

 

70-luvulla telkusta Englannin liigaa seuratessa suosikkijoukkueeni olivat juuri QPR ja West Ham. QPR oli niin hieno nimenä, ja jälkimmäisellä oli hienon väriset paidat.  :) Täysin off topicia ehkä, mutta nostalgiaa joillekin!

 

PR

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

70-luvulla telkusta Englannin liigaa seuratessa suosikkijoukkueeni olivat juuri QPR ja West Ham. QPR oli niin hieno nimenä, ja jälkimmäisellä oli hienon väriset paidat.  :) Täysin off topicia ehkä, mutta nostalgiaa joillekin!

 

PR

 

Käytiin Lontoossa -75 ja jostain oikusta päätettiin mennä seuraamaan Kuperan matsia, tietysti kotistadikalleen. Vaikka en olekaan massabisnisurheilun ystävä, oli aikasta mahtavaa kerran käydä kokemassa selkäytimellään ne tunnelman mainingit isännän näyttäessä vieraille kyytiä.  :thmbup:

 

Niin, nostalgiaa todella. Sitten sidettä topikkiin: vielä hienompaa oli nähdä Juan Manuel Fangio Eläintarhan radalla muistoajoissa 90-luvulla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1734005

 

Voin vahvistaa, että Felipe Massa on kuljettaja numero 1, ja kolmas on Giancarlo Fisichella.

 

Pikku hiljaa alkaa tuntua siltä että toivottavasti Kimi ei joudu jäämään tuonne sekasorron keskellä pyörivien Italialaisten joukkoon. He yrittävät väkisin tehdä keskinkertaisesta Massasta schumin seuraajaa rakentamalla auton hänen ajotapojen mukaan ja 30millin mies pääsee kärryille vasta kauden loppupuolella.

 

Olisi hauska nähdä mitä Ross Brawn, mersu ja Kimi saisivat aikaan  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1734005

 

Pikku hiljaa alkaa tuntua siltä että toivottavasti Kimi ei joudu jäämään tuonne sekasorron keskellä pyörivien Italialaisten joukkoon. He yrittävät väkisin tehdä keskinkertaisesta Massasta schumin seuraajaa rakentamalla auton hänen ajotapojen mukaan ja 30millin mies pääsee kärryille vasta kauden loppupuolella.

 

Olisi hauska nähdä mitä Ross Brawn, mersu ja Kimi saisivat aikaan  8)

 

Tänäkin kautena on ollut jokseenkin koomista huomata kun Ferrari pitää koko ajan Massaa kultahansikkain ja Kimistä puhutaan lähes kakkoskuskin statuksella. Massa ei liiemmin ole mitään saanut aikaiseksi koko alkukautena ja kun Massa jää pelistä pois, niin sen jälkeen Kimillä joka kisassa palkintopallisijoitus.

 

En tiedä sitten onko totta, mutta aika surullista on jos näin menee.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/09/961483

 

Tuskin kuitenkaan Massasta tai Alonsosta enää sateentekijäksi Ferrarille on!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuskin kuitenkaan Massasta tai Alonsosta enää sateentekijäksi Ferrarille on!  ;)

 

Unohdit lauseestasi Räikkösen nimen :P

 

Ja kyllä se sade Ferrarillekin siinä vaiheessa tulee, kun siellä Maranellossa saavat vain rakennettua kilpailukykyisen auton. Ei ole väliä, ketkä noista kolmesta siellä silloin ajaa, niin voittoja alkaa taas tipahtelemaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Formula1.com kysyi Räikköseltä, ratkaiseeko Ferrari kisakuskien pestit niin sanotulla tuolileikillä, jossa ilman tuolia jäänyt henkilö putoaa pelistä pois.

 

Kimi: Tuolileikki… se olisi hauska idea!    :laugh:

 

Urheiluviikko.net

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lopputulos on tiedetty Ferrarin osalta jo hyvän aikaa. Jos (ja kun) Alonso pääsee siirtymään talliin, Kimi lähtee.

Teatteria on tämän ympärillä tehty jo pitkän tovin. Ei kai nämä uutiset enään ketään oikeasti yllätä tai se tuleva uutinen, että tallin autoa ajaa Alonso.

 

Kimin tallipaikka on enemmän arvailujen alla. Mutta kumpi olisi parempi McLaren vai Brawn, jonne Mercedes keskittänee enemmän huomiota jatkossa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kimillä ON sopimus Ferrarin kanssa seuraavasta kaudesta = saa halutessaan ensi vuoden liksat.

 

Jos meneytetään muualle, saa sen lisäksi muutakin liksaa.

 

Ferrari ei enää tälle vuodelle panosta juuri mitään, vaan keskittyy ensi kauden auton kehittämiseen. VOI varsin hyvin siinä onnistuakin ja jos sillä sitten Alonso pärjää, niin hyvä-bueno-bravo että saatiin nopea Alonso kuskiksi.  ??? :o:(

 

Jos minä olisin "Ferrari" - ottaisin Alonson JA Räikkösen ja maksaisin Massalle vuoden palkan. Ei tarvitsisi spekuloida Massan kunnolla ja selviäisi Räikkösen ja Alonson keskinäinen ero - samalla autolla. Tulisi muuten paljon halvemmaksikin - lähes kaikille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kimillä ON sopimus Ferrarin kanssa seuraavasta kaudesta = saa halutessaan ensi vuoden liksat.

 

Jos meneytetään muualle, saa sen lisäksi muutakin liksaa.

 

Ferrari ei enää tälle vuodelle panosta juuri mitään, vaan keskittyy ensi kauden auton kehittämiseen. VOI varsin hyvin siinä onnistuakin ja jos sillä sitten Alonso pärjää, niin hyvä-bueno-bravo että saatiin nopea Alonso kuskiksi.  ??? :o:(

 

Jos minä olisin "Ferrari" - ottaisin Alonson JA Räikkösen ja maksaisin Massalle vuoden palkan. Ei tarvitsisi spekuloida Massan kunnolla ja selviäisi Räikkösen ja Alonson keskinäinen ero - samalla autolla. Tulisi muuten paljon halvemmaksikin - lähes kaikille.

 

Mutta mitäpä luulet Alonson tykkäävän sitten taas kun tallikaveri voittaa joka kisassa ajoissa jos Kimi toinen kuski ja auto voittajaluokkaa. Käyttäytyy taas yhtä kakaramaisesti kuin Mclarenin aikaan kun sai turpaansa kisa toisen jälkeen debyyttikuskilta!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä ajaisin ton Fiiatin seinään.

Kun on tollaset Monozembalot päättämässä kuskeista, katoisi ajohalut ;D

 

Kun Kimi alkaa ajaa Ross Brawnin operoimana, saamme Suomeen uuden maailmanmestarin. 2010

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mua ainakin viehättäisi tilanne, jossa 70 milssiä tulee tilille - ajoi tai ei. Sehän ei ole edes kuuluisa win-win tilanne, vaan win-win even more tilanne.

 

Tietty on kiva voittaa, mutta 70 miljoonaa+ on hyvä tekosyy tyytyä hieman vähempäänkin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alonso ja Räikkönen on kuskeina ihan samalla viivalla. Eikä se Massa oikeasti ole sen huonompi... Jos nuo kolme ajaisivat samanlaisilla autoilla, se voittaisi, jolla on "paras päivä". Alonsolla ja Massalla vaan on enemmän mainosarvoa lämpimissä maissa, joten sen takia Räikkönen on kokonaiskuvassa huonommassa asemassa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alonsolla ja Massalla vaan on enemmän mainosarvoa lämpimissä maissa, joten sen takia Räikkönen on kokonaiskuvassa huonommassa asemassa...

 

...niinhän se isoherrasyöttiläs taisi sanoa: "Kimi on symppis, mut kovin hiljainen..."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä ajaisin ton Fiiatin seinään.

Kun on tollaset Monozembalot päättämässä kuskeista, katoisi ajohalut ;D

 

Niinhän Kimi ajoi Jyväskylässäkin Fiiatin mehtään kun ei seinää löytänyt , ei sanonut mitään ja lähti kopterilla baariin.  ;) Se on sitä mitä suomipoika arvostaa mutta maailmalla on kai sitten vähän toisin.

 

Kimin ongelma kai on se kun Kimi vaan ajaa , ei paljon muuta tee kun vaan ajaa , toiset kehittää. Fiiat ei tienyt sitä palkatessaan Kimin.. Espanjooli tuo kai sitten pesetoit..niin tai ainakin mainosarvoa lisää Fiiatille ?

 

Kun Kimi meni Verrarille niillä oli yliluonnollinen auto johon tarvittiin vain kuski mutta nyt ovat kehityksessä jääneet jälkeen.

 

Toisaalta Kimi vois vi***illakseen kaikille ajaa loppukisoissa maaliin ensimmäisenä ja sen jälkeen haistattaa pokaalit montemetsoille .. Rahaa riittää , toivottavasti näyttää , mutta toivottavasti ei kuten Myllylä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun Kimi meni Verrarille niillä oli yliluonnollinen auto johon tarvittiin vain kuski mutta nyt ovat kehityksessä jääneet jälkeen.

 

Eipä se mikään ihmeellinen se auto ollut. Sillä hetkellä oli kaksi vähintään yhtä hyvää, ellei jopa parempaakin autoa. Toisella voitettiin kaksi peräkkäistä mestaruutta ja toisen Kimi hylkäsi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään