Esa Lehtismäki

F1

2 264 viestiä aiheessa

Kai se sitten pitää uskoa, että Ferrarikin jo huoraa kuskipaikkojaan.

 

Alonson ja Räikkösen mieltymykset auton suhteen ovat niin päinvastaiset, että melkeinpä väistämättä toinen tekisi toista parempaa tulosta riippuen siitä kumman mieltymyksiin auto sopii. Mielenkiintoista nähdä, miten Alonso pärjää Massan kanssa. Ja Massa Alonson. Ja Alonso Ferrarilla, ilman Briatoren paijaamista.

 

Jep, jos tarkkaan on Alonson autokameraa seuraillut, sen näkee miten se sitä vie. Ja se Monacon kisa oli varsin mielenkiintoinen.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole miehestä kiinni.

 

Heikki on varmasti hyvä kuljettaja, muttei sitä ns. maailmanmestariainesta, sitä terävintä kärkeä.

Olen myös sitä mieltä että McLarenilla ja Hamiltonin tallikaverina Heikki on näyttänyt huonommalta mitä todellisuudessa on ollut. Siihen on syynä se että talli on panostanut aika selvästi Hamiltoniin, myös Heikin kustannuksella. Silti on ollut  myös mahdollisuuksia parempiin tuloksiin ja niitä on häneltä myös odotettu. Vaikkei auto olisi kuin mittahansikas, huippukuski saa siitäkin irti joskus paljon.

 

Jos Kimi Heikin paikalle siirtyy on mielenkiintoista nähdä suoritustaso Hamiltoniin nähden. Ehkä myös Kimillä on enemmän sananvaltaa kohtelun suhteen kuin Heikillä. Olettaisin ainakin näin, jos hän mäkkärille päätyy. Heikin asemaan hän ei ole suostuvainen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole miehestä kiinni.

Aijaa, johan on taas Aaltosella näkemykset.

 

Jos kaveri naapuripilttuusta ajelee samanlaisella pelillä voittoja ja Suomussalmen koijari hyvä kun jämäpojoille joskus tuurilla selviää niin mikähän se Samin selitys moiseen sitten on jossei ole miehessä vika??! Ero on karmea eikä ole selitettävissä vain sillä, että Britti saa välillä jonkun uudemman etu- tai takasiiven käyttöönsä vähän aikaisemmin. Kaverit kun ovat kuin eri sarjasta.

 

Älkää ymmärtäkö väärin, pidän Heikistä tyyppinä todella paljon. Mutta se ei tee hänestä silti Omegan mukaan yhtään sen nopeampaa. Kolme vuotta kun on saanut yrittää niin sen pitäisi jo riittää, kannukset pitäisi olla jo hankittuna. Vaan eipä ole, päinvastoin. Enempi ihmiset ihmettelee (siis kaikkialla muualla paitsi Suomessa), että miksi Heikki ylipäätään vielä ajaa tuollaisessa legendaarisessa tallissa, tai edes ylipäätään formuloissa.

 

Toivoisin, että Heikki vielä saisi töitä F1:stä, mutta jos saa, niin valitettavasti ura taitaa jatkua keskitason tallin (kakkos)kuljettajana. :'(

 

EDIT: Turhat ja asian kanssa täysin merkityksettömän viittaukset toisen osapuolen ammattikuntaan poistettu/ Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heikki on varmasti hyvä kuljettaja, muttei sitä ns. maailmanmestariainesta, sitä terävintä kärkeä.

 

 

Tuloksia katsomalla varmasti tältä näyttää.

Totuuttahan me emme McLarenin suunnalta tiedä, mikä todellinen tilanne Hamiltonin ja Heikin autojen kohdalla on ollut. Vai tiedämmekö?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sebastien Loeb testaa englantilaisen David Price Racing -tallin GP2-ajokkia Jerezin radalla ensi viikolla. Testin on arveltu olevan osa ranskalaiskuljettajan valmistautumista formula ykkösten kauden päättävän Abu Dhabin GP-kilpailun ajamiseen Toro Rosso -tallissa. Loeb ei ole vahvistanut tietoa.

 

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuloksia katsomalla varmasti tältä näyttää.

Totuuttahan me emme McLarenin suunnalta tiedä, mikä todellinen tilanne Hamiltonin ja Heikin autojen kohdalla on ollut. Vai tiedämmekö?

 

Kyllä me se totuus tiedetään, että Heikki on päässyt ajamaan koko F1-uransa potentiaalisilla voittaja-autoilla, mutta ei ole kyllä niillä liikaa edellytysten mukaisia sijoituksia, saatika sitten voittoja saavuttanut. Tallikaverit kuitenkin ovat. Ja kyllä se fakta on, että jos kaveri ei samanlaisella autolla pysty pistämään tallikaverilleen kampoihin, niin vika on silloin sopeutumiskyvyttömässä kuljettajassa. Aikaa sopeutumiseen on ollut kyllä takuulla riittävästi. Tuloksista sen kaverin tason näkee...

 

Minun henk. koht. tuomio: Heikki on taidoiltaan hyvä kuski (huono kuski ei koskaan pääse F1:iin), mutta luonteeltaan pehmeä. Ja sellainen yhdistelmä ei ole koskaan pärjännyt...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä me se totuus tiedetään, että Heikki on päässyt ajamaan koko F1-uransa potentiaalisilla voittaja-autoilla, mutta ei ole kyllä niillä liikaa edellytysten mukaisia sijoituksia, saatika sitten voittoja saavuttanut. Tallikaverit kuitenkin ovat. Ja kyllä se fakta on, että jos kaveri ei samanlaisella autolla pysty pistämään tallikaverilleen kampoihin, niin vika on silloin sopeutumiskyvyttömässä kuljettajassa. Aikaa sopeutumiseen on ollut kyllä takuulla riittävästi. Tuloksista sen kaverin tason näkee...

 

Minun henk. koht. tuomio: Heikki on taidoiltaan hyvä kuski (huono kuski ei koskaan pääse F1:iin), mutta luonteeltaan pehmeä. Ja sellainen yhdistelmä ei ole koskaan pärjännyt...

 

Okei olkoot asia sitten näin, todellisia F1 asiantuntijoita kun on foorumi täynnä niin hyväksyn tämän vastauksen ja annan asian olla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei olkoot asia sitten näin, todellisia F1 asiantuntijoita kun on foorumi täynnä niin hyväksyn tämän vastauksen ja annan asian olla.

 

Höh :P Tässä yritetään herätellä keskustelua aiheesta mutta ei näytä onnistuvan. Olisin mielelläni kuitenkin nähnyt vasta-argumentteja, enkä sitä, että heti kun tulee eriävä mielipide, heitetään hanskat tiskiin. Olisi mukava nähdä perusteluja, miksi Heikki on loistokuljettaja, vaikka tulokset kertovat ihan muuta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höh :P Tässä yritetään herätellä keskustelua aiheesta mutta ei näytä onnistuvan. Olisin mielelläni kuitenkin nähnyt vasta-argumentteja, enkä sitä, että heti kun tulee eriävä mielipide, heitetään hanskat tiskiin. Olisi mukava nähdä perusteluja, miksi Heikki on loistokuljettaja, vaikka tulokset kertovat ihan muuta...

 

Niin McLarenin tasoinen talli tuskin Kovalaista olisi taannoin halunnut, mikäli ei olisi uskonut häneen.

Syyt, miksi on Hamiltonin varjoon jääty on meiltä tavallisilta pulliaisilta ulottumattomissa. Jostain syystä auto ei ole ollut sellainen, jollainen sen olisi pitänyt olla. Hamilton on autoonsa saanut säädöt toisinaan hyvinkin kohdalleen, Heikki ei. Se, miksi näin on, ei ilmeisesti edes McLarenin puolella ole selvää. Jos median kirjoitteluun on uskomista.

 

Kukaan tällä foorumilla ei totuutta tiedä McLarenista tai mikä Heikin auton todellinen tilanne on, mikä se totuus on, millainen auto McLaren on säätää ja ajaa. Tuloksia katsomalla voi tottakai todeta, että "huono kuski, ei pärjää, tallikaveri pärjää Heikki ei". Mutta en usko tämän olevan totuus lähellekään asiasta. Jokainen voi tottakai olla sitä mieltä mitä haluaa. Itse en usko, että olemme nähneet vielä Heikkiä sellaisena, millainen hän oli Formula 1:siin tullessaan. Pirun nopea. Autosta se on kiinni, uskokaa muut mitä haluatte.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin McLarenin tasoinen talli tuskin Kovalaista olisi taannoin halunnut, mikäli ei olisi uskonut häneen.

Syyt, miksi on Hamiltonin varjoon jääty on meiltä tavallisilta pulliaisilta ulottumattomissa. Jostain syystä auto ei ole ollut sellainen, jollainen sen olisi pitänyt olla. Hamilton on autoonsa saanut säädöt toisinaan hyvinkin kohdalleen, Heikki ei. Se, miksi näin on, ei ilmeisesti edes McLarenin puolella ole selvää. Jos median kirjoitteluun on uskomista.

 

Kyllä Heikkiin takuulla uskottiin, tottakai. Mutta jos uskottaisiin myös vielä tässä vaiheessa, niin Heikillä olisi jo jatkosopimus talliin, eikä häntä oltaisi korvaamassa vaikka nyt Räikkösellä. Totuus on, että Heikki ei pystynyt koskaan lunastamaan niitä odotuksia, mitä häneen kohdistui. Syy voi löytyä vain ja ainoastaan miehestä itsestään, kun katsoo, mihin samalla autolla on mahdollista pystyä...

 

Ei siihen tarvitse median kirjoittelua, kun näkeehän sen omillakin silmillä...

 

Kukaan tällä foorumilla ei totuutta tiedä McLarenista tai mikä Heikin auton todellinen tilanne on, mikä se totuus on, millainen auto McLaren on säätää ja ajaa. Tuloksia katsomalla voi tottakai todeta, että "huono kuski, ei pärjää, tallikaveri pärjää Heikki ei". Mutta en usko tämän olevan totuus lähellekään asiasta. Jokainen voi tottakai olla sitä mieltä mitä haluaa. Itse en usko, että olemme nähneet vielä Heikkiä sellaisena, millainen hän oli Formula 1:siin tullessaan. Pirun nopea. Autosta se on kiinni, uskokaa muut mitä haluatte.

 

Heikki on hyvä kuljettaja, onhan se tullut tässä esille moneen kertaan. Mutta hyvän ja loistavan kuljettajan ero on siinä, että loistava kuljettaja pystyy sopeutumaan tilanteeseen ja siihen Heikki ei ole pystynyt. Se loistava kuljettaja pystyisi tarvittaessa kehittämään ja muuttamaan omaa ajotapaansa auton vaatimusten mukaiseksi...

 

Mitä tulee tuohon viimeiseen lauseeseesi, niin entäs jos Heikin hyvät tulokset vaikka aikoinaan GP2:ssa jne. oli myös kiinni autosta? Entäs, jos Heikki ei silloinkaan ollut hyvää parempi kuljettaja, vaan menestys tuli vain, koska kalusto olikin hyvä?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

F1 - maailmaan saapuessaan moni on varmasti hyvin nopea mutta siellä sitten ovatkin kaikki muutkin nopeimmat. On seassa jokus jokunen rahan voimalla lahjakas mutta kyllä ne ovat yleensä nopeita kyläilijöitä.

 

Kuten sanottua, on vaikea uskoa että Heikki olisi saanut miltei joka kisaan niin huonon auton tai taktiikan, että jää nonkin selvästi tallikaveristaan. Vaikka Hamiltonin ehdoilla autoa varmasti rakennetaan.

Ron Dennis ihaili Hamiltonia aika avoimesti mutta tilanne ja voimasuhteet ei muuttuneet mitenkään hänen lähdettyään pois. Yleensä joka kuskilla on hyvät ja huonot ratansa, jossa voi tehdä huonommallakin autolla ylisuorituksia. Mutta Heikki ei ole edes väläytellyt ja juuri sitä olisin häneltä kaivannut. Enemmän on ollut ailahtelevia kisatuloksia kuin tasaisuutta.

 

Pidän Heikistä ja odotukset ovat ollet korkealla mutta ne näytön paikat loistamiseen ja todistamiseen on nyt ilmeisesti loppuun käytetty. Minusta historia kertoo ettei Heikki vain ole sitä aivan kirkkainta huippua mutta enemmään "Barrichello-Alesi" kerhoa. Ei sekään ole huonon kuskin merkki.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime vuonna mies oli tallissakin uusi ja sekin vaatii keltä tahansa aikaa.

 

Hamilton oli ensimmäisellä formula 1 kaudellaan kakkoskuski ja pääsi pisteen päähän maailmanmestaruudesta. Räikkönen oli ensimmäsitä vuotta Ferrarilla kun otti maailmanmestaruuden Hamiltonilta yhden pisteen turvin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

F1 on laji, jossa kiltit pojat eivät pärjää !  Mestaruuksia "otetaan".  Sääntöjä hipoen  ;)

 

Ei kai Alonsoa olisi muuten Ferrarille palkattukkaan.  8)

 

Halusivat kai talliin pomon. Joka pitää KURIA  .  Kuten piti 7 kertainen mestari .

Shumi ei lähtenyt kisan jälkeen baariin,  vaan meni  harjoittelemaan vaikka varikkopysähdystä . 

Kerta toisensa jälkeen .... Kunnes oli tyytyväinen.  Voi mekaanikkoparkoja. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

F1 on laji, jossa kiltit pojat eivät pärjää !  Mestaruuksia "otetaan".  Sääntöjä hipoen  ;)

 

Ei kai Alonsoa olisi muuten Ferrarille palkattukkaan.  8)

 

Halusivat kai talliin pomon. Joka pitää KURIA  .  Kuten piti 7 kertainen mestari .

Shumi ei lähtenyt kisan jälkeen baariin,  vaan meni  harjoittelemaan vaikka varikkopysähdystä . 

Kerta toisensa jälkeen .... Kunnes oli tyytyväinen.   Voi mekaanikkoparkoja.   

 

Viimeisimmän hevosmiesten tietotoimiston mukainen huhu kerto, että Egglestone on Ferrarin ykköskuskina seuraavat kolme vuotta .  ;D

 

ja Monte Molozeemo ajaa neljättä Ferraria , tosin vain varikon parkkipaikalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuloksia katsomalla voi tottakai todeta, että "huono kuski, ei pärjää, tallikaveri pärjää Heikki ei". Mutta en usko tämän olevan totuus lähellekään asiasta. Jokainen voi tottakai olla sitä mieltä mitä haluaa. Itse en usko, että olemme nähneet vielä Heikkiä sellaisena, millainen hän oli Formula 1:siin tullessaan. Pirun nopea. Autosta se on kiinni, uskokaa muut mitä haluatte.

 

Ensi vuonna sitten nähdään tilanne Ferrarin osalta:

Jos  Alonso voittaa, niin Alonso on koko sarjan paras kuski, suorastaan kaikkien aikojen hankinta.

Jos taas Alonso ei voita, niin Ferrari ei kyennyt tekemään "voittaja-autoa"  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Halusivat kai talliin pomon. Joka pitää KURIA  .  Kuten piti 7 kertainen mestari .

Shumi ei lähtenyt kisan jälkeen baariin,  vaan meni  harjoittelemaan vaikka varikkopysähdystä . 

Kerta toisensa jälkeen .... Kunnes oli tyytyväinen.   Voi mekaanikkoparkoja.   

 

Kannattaa muistaa että tallin johdossa ja taustajoukoissa oli MIEHIÄ eikä mitään rahan perässä juoksevia pitzan vääntäjiä niin kuin nykyisin. Silloin kun schumi lähti niin lähti myös moni muut, tallipäällikkö Todt ja tekninen johtaja Brawn, pääsuunnittelija yms. yms.

 

edit: toiselta foorumilta  :laugh:

 

kerrassaan mahtava sakki:

Pankki, joka jakelee toiveitaan.

Toipuva kuljettaja.

Vahva tifosoiden selkäänhengitys.

Liian italialainen ja äkkipikainen johto.

Kasa pettyneitä testikuljettajia.

 

Michael Schumacher.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten aiemmin kirjoitin niin tuohan on mielestäni Räikköselle varsin tuottoisa diili. Oli (manageri) kaukaa viisas kun näki jo aikaa sitten, että "eipä homma sittenkään toimi" ja kirjoitutti Räikkösen nimen alle jatkosopimukseen, joka nyt siis jää ajamatta. Ymmärtääkseni kun Räkällä oli alunperin nimenomaan 3-vuotinen sopimus joka olisi päättynyt tähän vuoteen.... Fiksuja nuo managerit, toivottavasti Kimi maksaa hyvät provikat.

 

En kyllä ollenkaan ymmärrä näitä ihmettelijöitä, kuten Lehtismäkeä & Aaltosta. Lehtismäen "huoraamiskommentit" ovat silkkaa potaskaa. Pitäisi ymmärtää, että kysymys on kokonaisvaltaisesta bisneksestä jossa kuskin, joka "näyttelee pääosaa" pitää olla myös (kaikkien osallisten kannalta) sopiva sen lisäksi että on pätevä. Nyt kävi niin, että Alonso oli paljon sopivampi kyseiseen tehtävään kuin tuppisuu Räikkönen ja Banco Santander maksoi viulut. Ei siinä ole mitään "huoraamista". Se kenen leipää syöt sen lauluja laulat, vanha totuus joka pätee jokaisella busineksen alalla, niin huoraamisessa kuin F1:ssä, Ferrari mukaan lukien. On ihan turha jeesustella asioista ilman että näkee "metsää puilta". Saattaa olla, että moinen tilanne tuli Ferrarin kohdalle ensimmäistä kertaa, mutta kaikella on tuossa(kin) bisneksessä hintansa eikä Ferrari ole mikään poikkeus. Rahalla sekin hommaansa pyörittää, ja jos sitä hynää tulee enempi sillä, että vaihdetaan maailmanmestari kaksinkertaiseen sellaiseen jonka markkina-arvo on kymmenkertainen ja osaa ajaa ihan yhtä hyvin, niin hups, vaihdettu! Ja jos vielä joku muu maksaa siitä vaihtamisestakin laskun niin käy entistä vikkelämmin. :thmbup:

 

Eli lyhyesti Räikkönen nyt vaan ei sopinut siihen pakettiin joka Ferrarilla tulevina vuosina on. Santander halusi panostuksestaan irti kaiken hyödyn ja siinä ei Räkän vuosipalkka paljoa enää painanut, ja veikkaan että kannatti. On se vähän toista mainostaa Espanjankielisissä maissa Alonson kuin Räikkösen pärställä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalla on arvailuja Räikkösen kipurahoista. Ferrarin palkka ensi kaudesta 30 miljoonaa + sopimusrikkomuskorvaukset Ferrarilta, 15 miljoonaa lisää. Nämä maksaisi kokonaisuudessaan Santander. Ja McLarenilta palkkaa ehkä vielä 20 miljoonaa päälle...

 

Kuka puhui että F1 kärsisi taantumasta. Ei ainakaan Räikkönen!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

entäs jos Heikin hyvät tulokset vaikka aikoinaan GP2:ssa jne. oli myös kiinni autosta? Entäs, jos Heikki ei silloinkaan ollut hyvää parempi kuljettaja, vaan menestys tuli vain, koska kalusto olikin hyvä?

 

Oikeastaan tuo GP2 kertoi riittävästi Heikistä, itse en laskenut voiton lipsumista käsistä kauden lopussa menestykseksi, vaan juurikin niin ettei miehestä ole huippukuskiksi. Ja tuolloinen mielipiteeni on hyvin realisoitunut viime vuosina...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suappaat nähä, mutta minulle tuli sellainen tunne, että Räikkönen lopettaa formuloissa tämän kauden päätteeksi.  :-[

 

Karin miete ei välttämättä ole ollenkaan tuulesta temmattu. Itse asiassa päinvastoin kuulostaa varsin järkeenkäyvältä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suappaat nähä, mutta minulle tuli sellainen tunne, että Räikkönen lopettaa formuloissa tämän kauden päätteeksi.  :-[

 

Whitmarsh:lla on pari viime kisaa ollut Kimistä puhuessa hymy p**seessä eli en usko että ihan vielä lopettaa.

 

Alonso taitaa olla ensimmäinen ferrarin ja ensimmäinen maailmanmestari joka osti itsellensä tallipaikan ;D

 

Eli lyhyesti Räikkönen nyt vaan ei sopinut siihen pakettiin joka Ferrarilla tulevina vuosina on.

 

Juu ei sopinut ei, hyvä vai huono?  Se nähdään sit aikanaan.  :D

 

edit: Alonso ei edelleenkään uskalla ajaa samassa tallissa kunnon rattimiehen kanssa. Hämäläisen kohdalla hän luuli että rookie ei pärjää mutta toisin kävi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

edit: Alonso ei edelleenkään uskalla ajaa samassa tallissa kunnon rattimiehen kanssa. Hämäläisen kohdalla hän luuli että rookie ei pärjää mutta toisin kävi.

 

Kuin niin? Kyllä Massa on viime vuosina osoittanut olevansa ihan samantasoinen kuljettaja, kuin muutkin kärkinimet...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään