Esa Lehtismäki

F1

2 264 viestiä aiheessa

Kuin niin? Kyllä Massa on viime vuosina osoittanut olevansa ihan samantasoinen kuljettaja, kuin muutkin kärkinimet...

Jos sinä olisit Alonso, kumman ottaisit tallikaveriksi Kimin vai Massan?

Ihan sama kuvio rellulla, Alonso tuli talliin niin Heikki pihalle ja umpisurkea brassi tilalle. ::) Kuten sanottua, mäkkärillä Alonso aliarvio Hämäläisen. Sitten alkoi kiukuttelu ja lopuksi vapaaehtoisesti takaisin Klooni-Ronin helmojen alle itkemään.

Edit: Pakko se on uskoa, Ferrarilta loppui rahat

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/10/965589

- Siihen on yksi iso syy, miksi se loppui, eikä sillä ole mitään tekemistä minun ajamiseni kanssa tai sen kanssa, mitä olen tehnyt tallin sisällä tai sen ulkopuolella. Se on ihan eri syy, Räikkönen jatkaa.

http://www.ferrari.com/English/News/Pages/091001_F1_Domenicali.aspx

Looking ahead, we felt this was a decision we had to take.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Massa vaatii itselleen kauden 2008 mestaruutta: "Minut on ryöstetty!"   ;D

Iltalehti

ja ryöstäjä istuu ensi kaudella viereisessä loossissa ;D Huhut maailmalla velloo että Massa sanoo Montelle "Ciao!"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja ryöstäjä istuu ensi kaudella viereisessä loossissa ;D Huhut maailmalla velloo että Massa sanoo Montelle "Ciao!"

Tokkohan kukaan sanoo rahalle "ciao" - ja sehän tässäkin ns. urheilussa on se ainoa asia, joka merkitsee jotain.

Minä olin aikoinani intohimoinen (huippu-)urheilun ystävä ja seuraaja. Yhteen aikaan osasin suunnilleen kaiken suomeksi urheilusta kirjoitetun jopa ulkoa  ;D. Sitä mukaan kun huippu-urheilu on kaupallistunut, minä olen etääntynyt siitä. Nykyään en avaa edes televisiota urheilutapahtumien vuoksi. Vierotus on täysin onnistunut. Olen päässyt irti huumeesta! Ciao! :thmbup:

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tokkohan kukaan sanoo rahalle "ciao" - ja sehän tässäkin ns. urheilussa on se ainoa asia, joka merkitsee jotain.

Moni talli on varmasti valmis maksamaan Massalle saman kuin Ferrari eli rahasta tuskin on kysymys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moni talli on varmasti valmis maksamaan Massalle saman kuin Ferrari eli rahasta tuskin on kysymys.

Viimekädessä on, sillä eivät varmaan maksaisi minulle tai sinulle mitään.

;D

Raha on aina ollut urheilussa mukana, sillä urheilu - kuten mikään muukaan - ei kokonaan ilman rahaa ole edes mahdollista. Etenkään autourheilu ei ole. Tässä touhussa vain on ajan mittaan käynyt niin, että siitä urheilun varjolla rahan tekemisestä on tullut pääasia ja itse urheilu on jäänyt sivuseikaksi (näkyy mm. näissä älyttömissä F1:n päätöksissä). Aivan sama ilmiö on muuallakin. Esimerkiksi television kaupallisilla kanavilla varsinaiset ohjelmat ovat vain ajantäytettä, joilla on tasan yksi funktio - kerätä ihmiset katselemaan pääasiaa eli niitä mainoksia.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mennään vähän aikaa taaksepäin .  Vappuna 1994 Ayrton Senna törmää Tamburello mutkassa betoniseinään .

Hänelle  käy huono tuuri .  Joku tukivarsi on sattumalta huonossa kulmassa suhteessa muuriin .  Ja lävistää kypärän visiirin reunasta  :'(.

Auton  "ehjä" runko liukuu satoja metrejä eteenpäin.

Elvytyspaikalle laskeutuu helikopteri keskelle rataa.  Joku  F1  auto tulee kovaa ja on törmätä kopteriin .  Onnistuu onneksi hidastamaan ja väistämään.

Edellisenä päivänä oli kuollut aika-ajoissa Roland Ratzenberger  .

Miksi helikopterin piti laskeutua radalle ?   Mikä talli päästi auton radalle ?  Ja ei varoittanut radiolla .

Punainein  lippu oli ollut jo jonkin aikaa . 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä ollenkaan ymmärrä näitä ihmettelijöitä, kuten Lehtismäkeä & Aaltosta.

Vai niin no mielipiteitä on monia. Itse vaan ihmettelen miten rahalla on valtaa tänä päivänä Formula 1:sissä. Millään muulla sitä valtaa ei taida enää ollakaan kuin rahalla. Kaikki on mahdollista, kun on rahaa.

Ilmeisesti Kimi on itsekin tätä lopulta halunnut, purkaa tuon sopimuksen jos rivienvälistä voi noita kommentteja lukea. Joten ei asiat taidakaan olla niin surullisesti kuin alkuviikolla annettiin ymmärtää. Onneksi.

Toivon vaan todella, että Kimi saa ensi kaudella alleen auton, jolla pystyy lyömään punaiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeastaan tuo GP2 kertoi riittävästi Heikistä, itse en laskenut voiton lipsumista käsistä kauden lopussa menestykseksi, vaan juurikin niin ettei miehestä ole huippukuskiksi. Ja tuolloinen mielipiteeni on hyvin realisoitunut viime vuosina...

Tänään ainakin Maikkarin hot tekstiteeveessä oli selvennystä tähän Kovalaisen ajamiseen. Ilmeisesti Hamiltonille tuo ajotyyli sopii, miten tämän päivän McLarenia pitää ajaa, Heikille ei. Eli Heikki on siis huono kuljettaja, keskitasoa kuten tämän foorumin yleinen kanta on.

Itse en tätä allekirjoita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään ainakin Maikkarin hot tekstiteeveessä oli selvennystä tähän Kovalaisen ajamiseen. Ilmeisesti Hamiltonille tuo ajotyyli sopii, miten tämän päivän McLarenia pitää ajaa, Heikille ei. Eli Heikki on siis huono kuljettaja, keskitasoa kuten tämän foorumin yleinen kanta on.

Niin, hyvä kuljettaja ajaa niin kovaa kuin autolla pääsee. Keskinkertainen kuljettaja ajaa niin kovaa kuin osaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään ainakin Maikkarin hot tekstiteeveessä oli selvennystä tähän Kovalaisen ajamiseen.

Kyllä se on selittelyä, ei selvennystä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se on selittelyä, ei selvennystä :P

Me täällä foorumilla olemme paljon parempia asiantuntijoita yleensä kuin itse F1 autoa ajavat kuljettajat maailmalla saati toimittajat.

Me voimme tuomita samantien, lukemalla juuri Maikkarin nettisivuja ja seuraamalla kilpailun televisiosta ja tietämällä täydellisen totuuden kaikkeen.

Mehän tiedämme asioista ja näistä F1 autoista paljon enemmän pelkästään taustoja lukemalla ja mielipiteitä muodostamalla kuin itse F1 kuljettajat. Ei nykypäivän F1 auton ajaminen ja säätäminen voi olla niin vaikeaa, eihän?  Jokainen meistä osaisi homman paremmin ja ei selittelisi jälkeenpäin.

Ihan oikeasti?

Nyt sitä järkeä tohon inttämiseen.

Te ette voi tietää totuutta näistä asioista. Minäkään en sitä tiedä, mutte allekirjoita noita asioita, joita jotkut täällä kovasti haluavat toitottaa; tämän kauden perusteella etenkään. Jos te ette itse aja- tai ole McLarenilla töissä ja näkemässä metrin päästä mikä se totuus on; ihan turha alkaa lässyttämään asioita sata-varmana tietona, jos olette näitä asioita telkkarista katsoneet ja sen perusteella asioista käsityksen muodostaneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Me täällä foorumilla olemme paljon parempia asiantuntijoita yleensä kuin itse F1 autoa ajavat kuljettajat maailmalla saati toimittajat.

Montako kuljettajaa tiedät, joka sanoo, että "Ei kait se auto kulje lujempaa, kun olen sen verran huono kuljettaja"? :P Tai vastaavasti, moniko toimittaja maailmalla on jotenkin kehunut Heikin ajotaitoja viimeisen parin vuoden aikana?

Nyt sitä järkeä tohon inttämiseen.

Katsohan myös itse sinne peiliin   ::)

Minäkään en sitä tiedä, mutte allekirjoita noita asioita, joita jotkut täällä kovasti haluavat toitottaa; tämän kauden perusteella etenkään. Jos te ette itse aja- tai ole McLarenilla töissä ja näkemässä metrin päästä mikä se totuus on; ihan turha alkaa lässyttämään asioita sata-varmana tietona, jos olette näitä asioita telkkarista katsoneet ja sen perusteella asioista käsityksen muodostaneet.

Niin, kun sinä et asioita allekirjoita, niin ne on sitten tuulesta temmattuja?  :o Ota nyt oikeasti ne taikalasit pois päästä ja lue niitä tekstejä sellaisina, kuin ne on. Ulkopuolisten ihmisten henkilökohtaisina mielipiteinä. Mutta näe myös se mahdollisuus, että ehkäpä niissä voi olla jotain todellisuuspohjaakin. Mutta ei. Ensin sinä moralisoit inttämisestä, ja sitten intät itse kahta kauheammin oman näkemyksesi puolesta. Näin se tuntuu olevan jokaisessa asiassa, mistä kanssasi ruvetaan kinastelemaan. Ja sitten et edes välttämättä huomaa, kun me muut vain lisätään vettä myllyyn ihan tarkoituksella, kun tuloksena on takuuvarmasti entistä kiivaampi väittely ;)

Ps. Mitä tulee Heikkiin, niin eihän se pärjännyt Rellullakaan. Vai oliko sielläkin tilanne se, että se auto ei vain sopinut Heikin ajotyylille kun hän hävisi pisteissä jopa Fisille? Kenenkähän auto Heikille sitten sopii, että niitä tuloksiakin alkaisi satelemaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ps. Mitä tulee Heikkiin, niin eihän se pärjännyt Rellullakaan. Vai oliko sielläkin tilanne se, että se auto ei vain sopinut Heikin ajotyylille kun hän hävisi pisteissä jopa Fisille?

En osallistu tuohon kädenvääntöön mutta kyllä Heikki tallikaverinsa voitti rellulla ja aika selvästikin:

Kauden 2007 MM pisteet:

7. Heikki Kovalainen Renault 30

8. Giancarlo Fisichella Renault 21

http://fi.wikipedia.org/wiki/Formula_1_-kausi_2007

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma arvaus: Barichello lähtee Brawnilta ja Räikkönen tilalle? Kuka pistää rahat likoon!?  :thmbup:

Räikkönen McLarenille ja Kovalainen Toyotalle :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Montako kuljettajaa tiedät, joka sanoo, että "Ei kait se auto kulje lujempaa, kun olen sen verran huono kuljettaja"? :P Tai vastaavasti, moniko toimittaja maailmalla on jotenkin kehunut Heikin ajotaitoja viimeisen parin vuoden aikana?

Katsohan myös itse sinne peiliin   ::)

Niin, kun sinä et asioita allekirjoita, niin ne on sitten tuulesta temmattuja?  :o Ota nyt oikeasti ne taikalasit pois päästä ja lue niitä tekstejä sellaisina, kuin ne on. Ulkopuolisten ihmisten henkilökohtaisina mielipiteinä. Mutta näe myös se mahdollisuus, että ehkäpä niissä voi olla jotain todellisuuspohjaakin. Mutta ei. Ensin sinä moralisoit inttämisestä, ja sitten intät itse kahta kauheammin oman näkemyksesi puolesta. Näin se tuntuu olevan jokaisessa asiassa, mistä kanssasi ruvetaan kinastelemaan. Ja sitten et edes välttämättä huomaa, kun me muut vain lisätään vettä myllyyn ihan tarkoituksella, kun tuloksena on takuuvarmasti entistä kiivaampi väittely ;)

Ps. Mitä tulee Heikkiin, niin eihän se pärjännyt Rellullakaan. Vai oliko sielläkin tilanne se, että se auto ei vain sopinut Heikin ajotyylille kun hän hävisi pisteissä jopa Fisille? Kenenkähän auto Heikille sitten sopii, että niitä tuloksiakin alkaisi satelemaan?

1. En tiedä yhtään, joka sanoisi noin. Mutta mikä on selittelyä ja mikä ei? Jos ei auton balanssi ym. ole kohdallaan tai muussa mättää; mikä on selittelyä ja mikä ei? Miten sen voi kertoa ilman selitystä, jos kaikki on selittelyä?  ::)

2. On tullut katsottua peiliin. Tottakai jos pelkkiä tuloksia katsoo eikä mitään muuta, niin tottakai ei kovin hyviltä näytä.

Kuinka moni esimerkiksi tietää näistä sektoriajoista verrattuna muihin kuljettajiin? Useasti olen kuullut ja lukenut, että sektoriaikoja katsomalla ei Heikin vauhti ole mitenkään hidasta ollut muihin verrattuna. Tämäkin menee näkemisen ja kuulemisen piikkiin, paikan päällä en ole käynyt asiaa todistamassa.

3. Minun mielestäni Heikin parhaat kisat ovat F1 puolella olleet sadekisoja, Japani 2007, Monza 2008, Kiina 2009; kun vähän kaivelin nettiä ja ihmettelin aikani asioita ja osan muistinkin kyllä ilman etsimistä. Muistaakseni pisti Renautilla erään Räikkösenkin ahtaalle tai taisiko jopa heittää kaatosateessa ohikin...... En nyt ihan varma ole mutta jotain tällästä muistelisin. Ja mitä Relluun tulee, eikös teille ole vieläkään selvinnyt se asia, mikä siinä tiimissä on aina ollut prseellään? Nyt se prseellään oleva asia tosin sai iän ikuisen toimitsijakiellon. Siinä yksi ISO syy kaikkeen, kun puhutaan Renaultista.

4. Mihin ne taidot olisivat siitä vuodessa hävinneet? Yksi huono kausi, jengi on valmis teilaamaan ja unohtamaan. Tämä kausi alkoi muutenkin varsin erikoisella tavalla kaikenkaikkiaan, eikä vain McLarenilla. Silloin kuin Häkkisen Mika ajoi 90-luvun puolessa välissä McLarenilla; moni sanoi minulle kirkkain silmin, ettei Mika koskaan voita mestaruutta, ei siitä mitään tule, kun ei osaa voittaa sun muuta shaissea. Jopa Australian onnettomuuden jälkeen sanottiin minulle, että "ei palaa eikä voita". Miten kävikään; 2 maailman mestaruutta ja todella hienoja taisteluita Shumin kanssa. Kovasti ne kritoisoijat hiljeni sen jälkeen ja liputettiin kummasti taas Mikan puolesta.

5. En osaa kinata näissä keskusteluissa, tiedän sen. Heikko puoleni on se, etten vaan osaa. Se nähtiin jo ihanassa liikennetopikissa, jossa aina oli joku parempi ja lopulta ne jotka eivät koko hommasta mitään tietäneet olivat etevämpiä toisen työssä. Pitäisi minunkin jo varmaan oppia olla kirjoittamatta, jos en osaa lauseita muotoilla niin, että se on oman etuni mukaista. No tämä on valinta tämä Foorumikin, jos kirjoittaa pitäisi osata myös vastata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

5. En osaa kinata näissä keskusteluissa, tiedän sen. Heikko puoleni on se, etten vaan osaa. Se nähtiin jo ihanassa liikennetopikissa, jossa aina oli joku parempi ja lopulta ne jotka eivät koko hommasta mitään tietäneet olivat etevämpiä toisen työssä. Pitäisi minunkin jo varmaan oppia olla kirjoittamatta, jos en osaa lauseita muotoilla niin, että se on oman etuni mukaista. No tämä on valinta tämä Foorumikin, jos kirjoittaa pitäisi osata myös vastata.

Se on siinä kun ei tarvitse kinata.

Hyväksyt vain että valtaosa on tässä Heikin asiassa eri miltä kuin sinä. Ei tarvita kisainsinöörejä olla mutta jos Mäkkärin tasoisessa tiimissä menee kaksi kautta noin, niin miksiköhän se ei vakuuta?

Miten pitäisi ymmärtää että siellä onkin piilossa potentiaalinen maailmanmestari. Ehkä me ei tajuta, mutta miksi Heikki ei vakuuta myöskään siellä missä on faktat ja ammattilaiset, eli tallipäälikköjen keskuudessa?Kyllä sijoittuminen kahden mäkkärikauden jälkeen jonnekin Toyotalle kertoo sen arvon mikä hänellä on kuljettajana. Jos suomalainen ei-maksava kuski on keksikastinkin tallin valinta , se on merkki tietysti hyvästä ammattitaidosta ykkösissä. Muttei mistään Häkkisen tai Kimin tasosta.

Aina voi vääntää että rengas sitä ja balanssi tätä. Mutta se on kaikilla sama. Ja jos Heikkiä ei pidä mestarimiehen tasoisena se ei myöskään tarkoita että häntä pidettäisiin surkena. Ei se ole niin mustavalkoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Numeroilla on kiva leikkiä.

Kun nuo aika-ajon jälkeiset punnitustulokset on tiedossa, niin vertaillaanpa vähän auton painon vaikutusta sijoitukseen aika-ajossa

(siis sanktioiden jälkeisiin tuloksiin - siinä mielessä tämä on aika epäreilu vertailu).

Eli laitoin auton painot järjestykseen ja vertasin aika-ajon sijoitusta auton painon perusteella annettuun järjestyslukuun.

Johtopäätöksiä:

Erityisen hyvin raskaalla autolla aika-ajossa pärjäsivät Nico Rosberg ja Robert Kubica.

Vastaavasti heikkoina voidaan tällä mittarilla pitää Adrian Sutilin sekä Jenson Buttonin sijoitusta.

Pos Driver Team kg position/weight

1 Sebastian Vettel Red Bull 658,5 3

2 Jarno Trulli Toyota 655,5 0

3 Lewis Hamilton McLaren 656,0 0

4 Nick Heidfeld BMW 660,0 2

5 Kimi Räikkönen Ferrari 661,0 3

6 Nico Rosberg Williams 684,5 8

7 Robert Kubica BMW 686,0 8

8 Adrian Sutil Force India 650,0 -7

9 Rubens Barrichello Brawn 660,5 -2

10 Jaime Alguersuari Toro Rosso 682,5 2

11 Jenson Button Brawn 658,5 -6

12 Giancarlo Fisichella Ferrari 661,5 -3

13 Heikki Kovalainen McLaren 675,0 -2

14 Sebastien Buemi Toro Rosso 665,4 -4

15 Kazuki Nakajima Williams 695,7 3

16 Romain Grosjean Renault 691,8 1

17 Fernando Alonso Renault 689,5 -1

18 Vitantonio Liuzzi Force India 682,5 -5

Pitäisi tehdä vastaava vertailu jostakin toisesta aika-ajosta, jossa ei ollut Japanin kisaa vastaavia häiritseviä ulosajoja. Se kertoisi enemmän.

Sinänsä mielenkiintoisia nuo lähtöpainot.

Muutamalla kuskilla on niin valtavasti menovettä, että aikonevat ajaa yhdellä pysähdyksellä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2. On tullut katsottua peiliin. Tottakai jos pelkkiä tuloksia katsoo eikä mitään muuta, niin tottakai ei kovin hyviltä näytä.

Kuinka moni esimerkiksi tietää näistä sektoriajoista verrattuna muihin kuljettajiin? Useasti olen kuullut ja lukenut, että sektoriaikoja katsomalla ei Heikin vauhti ole mitenkään hidasta ollut muihin verrattuna. Tämäkin menee näkemisen ja kuulemisen piikkiin, paikan päällä en ole käynyt asiaa todistamassa.

Japanin aika-ajon sektoriajat http://www.formula1.com/results/season/2009/820/6686/best_sector_times.html  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertooko tuo mistään muusta, kuin Kovalaisen keskinkertaisuudesta?  ::)

Valitettavasti ei kerro.

Lopeta jo Aaltonen se Kyllös-lasien käyttö, ne vääristää totuutta pahanpäiväisesti.

Itse vaan ihmettelen miten rahalla on valtaa tänä päivänä Formula 1:sissä. Millään muulla sitä valtaa ei taida enää ollakaan kuin rahalla. Kaikki on mahdollista, kun on rahaa.

Kas, hokasit vihdoin totuuden. Ihan oikeasti, Formula uno on ollut jo pitkään 90%:sti bisnestä ja 10%:sti tulosurheilua. Ketään, varsinkaan sponsoreita ja maksavia katsojia ei kiinnosta yksittäisen kuljettajan sektoriajat, vain (loppu)tuloksilla on merkitystä. Sillä ei ole kauheasti kenenkään silmissä kaupallista potentiaalia jos kerrotaan, että Kovalainen ajoi Vanuatun GP:ssä kakkossektorille nopeimman ajan perjantain harjoituksissa. Usko nyt, että tuollaiset ovat ihan tyhjänpäiväisiä tilastoja kokonaisuuden kannalta. Silloin on huono jos ei saa aikaan tuloksia, siis lopputuloksia, piste.

Heikki on saanut paljon paremmat tsäässit näyttää osaamisensa kuin mitä uudet kuljettajat keskimäärin saavat. Jos ei 1 vuosi Rellulla ja 2 vuotta Macilla riitä niin mitä luulet että tallipäälliköiden vielä pitäisi tarjota?? Lisää liksaa jotta alkaisi sujua?? Alonso aloitti Minardilla ja pystyi näyttämään kykynsä sillä... Kimi Sauberilla, ja Massa samoin... Vettel Torolla, Schumi aikanaan alemman keskikastin Jordanilla. Käsittääkseni Heikin mahdollisuudet "ponnistaa" ylöspäin ovat oleet paljon paremmat sen jälkeen kun hän F1:siin pääsi.

Ei tarvitse istua varikolla ymmärtääkseen perusasioita, varsinkaan jos ottaa ne HKL:n väriset bussigooglet pois päästä. Formula1 ei ole mitään skeittausta tai lumilautailua, jossa pitkätukat tuumaileen, että "ihan sama kuka voittaa, kunhan meillä on kivaa". Se ei noissa ympyröissä huipulla riitä, niin kiva kaveri kuin Heikki muuten onkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vettel se tarttui hienoiseen oljenkorteensa ja pysyi leikissä mukana Japanin voitollaan. Ei ollut Brawneilla oikein siinä pelissä jakoa. Hyvä jälkimmäinen varikkopysähdys Räikköseltä, sai siinä hilattua itseään yhden pykälän (4) paremmalle sijalle.

Kovalaisen sijoituksessa (11) ei kehumista ollut, mutta pari ohitustilannetta olivat loistavia.

1 Jenson Button  Brawn-Mercedes  85

2 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 71

3 Sebastian Vettel RBR-Renault 69

4 Mark Webber RBR-Renault 51,5

5 Kimi Räikkönen Ferrari 45

6 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 43

7 Nico Rosberg Williams-Toyota 34,5

8 Jarno Trulli Toyota 30,5

9 Fernando Alonso Renault 26

10 Timo Glock Toyota 24

11 Felipe Massa Ferrari 22

12 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 22

13 Nick Heidfeld BMW Sauber 15

14 Robert Kubica BMW Sauber 9

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heikki on saanut paljon paremmat tsäässit näyttää osaamisensa kuin mitä uudet kuljettajat keskimäärin saavat. Jos ei 1 vuosi Rellulla ja 2 vuotta Macilla riitä niin mitä luulet että tallipäälliköiden vielä pitäisi tarjota?? Lisää liksaa jotta alkaisi sujua?? Alonso aloitti Minardilla ja pystyi näyttämään kykynsä sillä... Kimi Sauberilla, ja Massa samoin... Vettel Torolla, Schumi aikanaan alemman keskikastin Jordanilla. Käsittääkseni Heikin mahdollisuudet "ponnistaa" ylöspäin ovat oleet paljon paremmat sen jälkeen kun hän F1:siin pääsi.

Alonson "pesi" Minardi aikana sellaisen superlajakkuus yhdistelmän kuin Tarso Marques/Alex Yoong:n kts. tilastot http://fi.wikipedia.org/wiki/Formula_1_-kausi_2001  :laugh: Tämän jälkeen hän olikin Flavion poikia. Heikki tuli käytännössä samaa tuubia kuin Alonso ilman tuota huonoa tallia. Jos Flavio olisi vuokrannut heikin yhdeksi kaudeksi johonkin jämä talliin niin veikkaisin että hän olisi tällä hetkellä paljon parempi.

Edit: Buttoni on melkoinen MM-sarjan johtaja. Jos Italian kakkossijaa ei lasketa (silloinkin tallikaveri voitti) äijä on ollut palkintopallilla viimeksi yhdeksän kisaa sitten. Paras kuski voittaa, vai miten se oli?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään