Esa Lehtismäki

F1

2 264 viestiä aiheessa

 

Mikä kyllä jätän tuon ihan omaan arvoonsa. Kimi kieltää mitään neuvotteluja käydyn (tosin tämä nyt on normaalia). Mutta eipä noissa Robertsonin tuon jutun puheissa ole kyllä yhtään mitään, mikä antaisi ymmärtää, että sopimusta puuhattaisiin, saati sitten että edes mitään neuvotteluja käytäisiin. Pelkkää ympäripyöreätä diipadaapaa tyyliin "kaikkihan on mahdollista, jos ei koskaan sano ei koskaan". Yhtä tyhjän kanssa siis...

 

Kun on kyse ykkösistä niin puhutaan paljon puutaheinää. Kimin kommentit kotimaisillekkin medioille noterataan maailmalla ja se voi olla myös pelaamista. Kimi joko näyttelee välinpitämätöntä tai on sitä oikeasti. Mestaruus oli tavoite, se on plakkarissa ja nyt voi tehdä sitä mikä on kivaa. Jos huvittaa.

 

En oikein jaksa uskoa, että tuollaisella "minä pidän nyt välivuoden"-lausuntoja päästetään ilmoille vain hämäysmielessä. Sillä kun ei oikein osaa ajatella olevan mitään merkitystä minkään neuvottelujen kanssa...

 

 

Mielestäni Brawn olisi hyvä vaihtoehto, koska talli on nyt Mersun ja heillä on juuri tuo Brawn. Mc Laren lunastaa takaisin Mersun osakkeet ja on kohta ehkä "vain" asiakastalli.

Jos menestystä ei ole heti odotettavissa Brawnilta, on sen sopan reseptissä varteenotettavat ainekset vaikka mihin.

 

En minä oikein ymmärrä, mikä ihmeen sateentekijä se Mersu muka on. Ei tuo ole juuri sen kummempi ollut, kuin muutkaan kärkikahinoissa viimeisen 15 vuoden aikana olleet tallit. Ihan yhtälailla niillä on ollut välillä umpisurkeita, kuin hyviäkin ajanjaksoja. Mutta niin on ollut myös Ferrarilla, Rellulla jne...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt en ihan pysy perässä? Mitä tekemistä sillä, että Räikkönen ei saanut sopimusta McLarenille, on sen kanssa, että Button vaati Brawnilta liian suurta rahaa? Jos Räikkönen olisi ihan pakosta halunnut ajaa McLarenilla ja jahdata vielä mestaruuksia, kyllä sillä olisi ollut vara tehdä se vaikka vähän pienemmälläkin rahalla...

 

Nappula tienasi viime kaudelta reilu 2 miltsiä ja vaati ensi kaudelta vähintään 5 miltsiä, Brawn haistatti pitkät eikä loppujen lopuksi edes halunnut pitää mestaria. http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/11/999614 Kimi itse on sanonut että kyse ei ole rahasta vaan muista ehdoista eli edustuspäivistä ja harrastuksista. Mistä ihmisille on muodostunut käsitys että Räikkönen olisi vain rahan perässä?

 

Jotenkin on sellainen kutina että Buttonilla on nyt "Alonso syndrooma"

 

Kuten aikaisemmin kirjoitin olisi erittäin mielenkiintoista nähdä miten Räikkönen/Brawn kaksikko toimisi.

 

Edit: Mitä noihin Robertsonin juttuihin tulee niin niitä juttuja ei kannata uskoa pätkän vertaa, äijä puhuu kokoajan läpiä päänsä suuntaan jos toiseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En oikein jaksa uskoa, että tuollaisella "minä pidän nyt välivuoden"-lausuntoja päästetään ilmoille vain hämäysmielessä. Sillä kun ei oikein osaa ajatella olevan mitään merkitystä minkään neuvottelujen kanssa...

 

 

En minä oikein ymmärrä, mikä ihmeen sateentekijä se Mersu muka on. Ei tuo ole juuri sen kummempi ollut, kuin muutkaan kärkikahinoissa viimeisen 15 vuoden aikana olleet tallit. Ihan yhtälailla niillä on ollut välillä umpisurkeita, kuin hyviäkin ajanjaksoja. Mutta niin on ollut myös Ferrarilla, Rellulla jne...

 

Miksei neuvotteluissa voida esittää välinpitämätöntä? Eihän me sitä tiedetä mutta ykkösissä voi jokainen kommetti olla harkittu ja oikein ajoitettu. Varsinkin kun tilanteet ovat täysin auki. Varmasti Robertson voi myös Kimin kanssa pelata sellaista peliä. Aina tuollaisella voi ehkä hilata jotain lisää sopimuksen eteen. Vaikka ovatkin rahamiehiä niin tuskin nämä herrat ovat miljoona "sinne tai tänne" -asenteella liikkeellä, vaikka niin näyttäisi. Managerit osaavat ammatikseen vääntää ja puristaa sopimuksiin viimeisetkin eurot ja ehdot, tilanteen niin vaatiessa. Emme me voi siis varmasti tietää mikä haastattelu on avointa tilitystä ja mikä harkittua. Ainakaan ennen kuin kuviot ovat oikesti selvillä.

 

Näilläkin Mercedes-huhuilla, joita Kimin manageri ei kielläkkään suoraan, on jokin merkitys. Liittykö se sitten ykkösiin, ralliin vai johonkin aivan muuhun, selviää kyllä.

 

Ei Mersu ole sateentekijä mutta kun katsotaan nyt valmistajia ja talleja, niin on se minusta varteenotettava. Mercedes ja Mc Laren ovat olleet huipulla jo pitkään ja nyt Brawnin kanssa katsotaan mihin eväät riittää. Mielestäni tämä yhdistelmä antaa ainakin luvan odottaa menestystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Schumi taas haaveilee: Schumacher neuvottelee F1-paluusta Mersun ratissa! (mtv3.fi)

Tuossa on vaan se totuus, että jos kyseinen herra haluaa vielä oikeasti ajaa ja saa kuljetettavakseen edes jotenkin kelvollisen auton  niin siinä on nuoremmilla ihmettelemistä. Jos tuo toteutuu, niin Räksy vetäytyi kyllä tismalleen oikealla hetkellä. Kukapa sitä haluaa näyttää average-kuskilta jos on jo mm:kin voittanut??

 

En tosin usko että Schumi enää viitsii ruveta moiseen puuhaan, mutta ajatusleikkinä voisin sanoa, että saattaisihan F1:en seuraamisesta, Mersun resurssit vielä huomioon ottaen, taas tulla tylsää, jos..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa on vaan se totuus, että jos kyseinen herra haluaa vielä oikeasti ajaa ja saa kuljetettavakseen edes jotenkin kelvollisen auton  niin siinä on nuoremmilla ihmettelemistä. Jos tuo toteutuu, niin Räksy vetäytyi kyllä tismalleen oikealla hetkellä. Kukapa sitä haluaa näyttää average-kuskilta jos on jo mm:kin voittanut??

 

En tosin usko että Schumi enää viitsii ruveta moiseen puuhaan, mutta ajatusleikkinä voisin sanoa, että saattaisihan F1:en seuraamisesta, Mersun resurssit vielä huomioon ottaen, taas tulla tylsää, jos..

 

Schumacher on varmasti samanlainen kaveri kuin räikkönen eli haluaa ajaa vain sellaista autoja jolla voi voittaa. Rahaa on ja muutenkin koko hommassa on pelkästään hävittävää. Luulisin että Ferrarin viime kauden ajo kariutui siihen kun hän huomasi että F60:n olevan täys susi. Herrahan ajeli moottoripyörällä kisaa heti peruutus uutisen jälkeen eli se siitä "niskakivusta". Toisaalta myös tappio Räikköselle olisi ollut vähintäänkin nöyryttävää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voihan rähmä :'( Nyt pitää F1-viihdyke hakea jostain muualta kuin suomalaisen menestymisen puolesta jännittämisestä :thmbdn:

 

Mutta onhan noita... Massa vs Alonso lienee se kaikkein hauskin pari, jos Massa on täysin toipunut. Siinä on taas "Oviedon ohjus" ihmeissään kun jo toistamiseen "talli suosii kaveria" ja turpaan tulee ;D

 

McLarenin maailmanmestarin murskajaiset tuovat kilpailujen jälkeisen "seli seli"-rumban ainakin alkukaudesta, itse kisoissa tuon parin suoritukset ei taida juurikaan erota tämän vuotisesta, ero vaan lienee vieläkin suurempi.

 

Nicolla Mersun ratissa lienee viimeiset paikat näyttää kuuluvansa kärkikastiin, ellei auto kulje, niin se oli siinä sitten. Kun kerran nappula tänä vuonna vei mestaruuden, niin en usko sellaiseen romahdukseen, etteikö Nico painelisi kärkiviisikossa säännöllisesti.

 

Kubica vs Kovalainen olisi kiva jos toteutuisi. Mestaruudesta en usko Rellulla tapeltavan, mutta hyvällä tuurilla Heikki saa auton jota "osaa ajaa" ja pistää kunnolla hanttiin polakille.

 

Aika-ajoen kierrosaikojen puolesta takana lienee kaikkien aikojen tasaisin kausi, ensi kaudella uudet tallit tuskin pääsevät likikään muiden vauhtiin. Pahasti tuntuu siltä, että neljä tallia vie suurimman osan pisteistä, neljä tallia painii keskikastissa tapellen keskeytysten mahdollistamista pistesijoista, ja uudet tallit ihmettelee missä mennään.

 

Tämä kausi näytti jälleen kerran, että riittävän hyvällä autolla ei tarvita huippukuskia(Button/Brown), ja toisaalta huippukuskin eron hyvään verrattuna(Kimi/Fisichella, Hamilton/Heikki).

 

Toivottavasti Kamui Kobayashi saa tallipaikan, sen verran paljon poika toi säpinää kauden lopussa radalle, että haluaa lisää ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Homman juju oli tuossa se, että Ferrari maksaa Kimille niin paljon siitä, että hän ei aja ykkösiä missään tallissa, että kenelläkään ei ollut varaa maksaa yhtä paljon siitä että hän ajaa. Ferrarillahan tietty olisikin vielä heikommat mahdollisuudet mestaruuteen, jos Kimi ajaisi Mäkkärillä tai Mersulla, joten heidän kannaltaan tuota voi pitää jopa järkevänä rahan käyttönä järjettömässä tilanteessa. Mutta kummallista on touhu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Homman juju oli tuossa se, että Ferrari maksaa Kimille niin paljon siitä, että hän ei aja ykkösiä missään tallissa, että kenelläkään ei ollut varaa maksaa yhtä paljon siitä että hän ajaa. Ferrarillahan tietty olisikin vielä heikommat mahdollisuudet mestaruuteen, jos Kimi ajaisi Mäkkärillä tai Mersulla, joten heidän kannaltaan tuota voi pitää jopa järkevänä rahan käyttönä järjettömässä tilanteessa. Mutta kummallista on touhu.

 

Onkohan Kimistä tullut vähän ahne kun otti rahat mielummin kuin ajopestin ?  ;) Nythän Kimi saa 10 milj. Ferrarilta ja jonkinlaisen palkkasumman vielä Red Bullilta päälle.

Ehkä vuoden päästä on varaa ajatella jatkaako rallia vai istuuko takaisin Red Bullin ohjaamoon ?

 

Eipä ole muuten maailmassa montaa rallikuskia ollut jotka ajelee pari "tunturirallia" , kerran Jyskälän metsään ja sen jälkeen alla onkin WRC-menopeli MM-sarjoineen.

 

Nooh , ellei aja itseään hengiltä niin kyllä kelpaa nuilla liksoilla Matin kanssa saunaa lämmitellä ja Tampesterin yökerhossa valkovenakkoa tarjoilla.

 

- rahalla saa mutta pääseekö hevosella ? -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan Kimistä tullut vähän ahne kun otti rahat mielummin kuin ajopestin ?  ;) Nythän Kimi saa 10 milj. Ferrarilta ja jonkinlaisen palkkasumman vielä Red Bullilta päälle.

 

Kysymys ei ollut McLarenin kanssa rahasta vaan edustustilaisuuksien määrästä ja rallin ajamisesta vapaa-aikana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs mieltä foorumin suuret formulatietäjät on uudesta pisteytysjärjestelmästä, jossa kymmenelle ensimmäiselle jaetaan pisteitä kaavan 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 mukaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Periaate uudessa pistelaskusysteemissä on aika samantapainen kuin monessa muussa sarjassa , esim IRL, että voittoa painotetaan, mutta myös jälkijoukolle annetaan tasaisesti pisteitä. Jos muuttaisin, niin nostaisin sijoista 4 ja 5 annettavia pisteitä 12:een ja 9:ään.

 

Uusikin järjestelmä takaa tasaiselle "kakkoselle" hyvät saumat nopeaa, mutta ailahtelevaista "ykköstä" vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään