Esa Lehtismäki

F1

2 264 viestiä aiheessa

Kyllä on tylsiä nämä kisat nykyään, kun Räikkönen on niin ylivoimainen ;D

Vielä tylsempää oli viime kaudella kun Schumi oli niin ylivoimainen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juu, ei kyllä jaksa katsoa kun Räkä voittaa joka kisan >:(;D

Voittaisi nyt vaikka Minardi joskus.... sitten voisi taas kisat kiinnostaa. Ei vaiskaan, kyllä nyt on Schumin jo aika siirtyä eläkkeelle.

edit: Nyt on sentään tasaista MM pistetaistossa. Ennen kun Schumi johti +60 pisteellä niin ei ollut muilla sanomista. Nyt on 4 vai 5 kuljettajaa kiinni MM-taistelussa.

1 Fernando Alonso 49pts

2 Kimi Räikkönen 27pts

3 Jarno Trulli 26pts

4 Mark Webber 18pts

5 Nick Heidfeld 17pts

6 Ralf Schumacher 17pts

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan varmasti aletaan taas hehkuttaa formulan puolesta, kun suomalainen pärjää. Mutta heti kun tulee synkkiä kausia, niin formulat on ihan tylsää paskaa ja kimi ajaa räkä poskella. Hyvä, että menestystä vihdoinkin alkoi tulemaan, jossain vaiheessa asioiden on pakko kääntyä hyväksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä nuita kisoja ole pariin vuoteen jaksanut kattoa. Sen sijaan tänä vuonna on tullut katottua DTM-sarjaa jokunen kisa. Häkkinen rocks!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan varmasti aletaan taas hehkuttaa formulan puolesta, kun suomalainen pärjää. Mutta heti kun tulee synkkiä kausia, niin formulat on ihan tylsää paskaa ja kimi ajaa räkä poskella. Hyvä, että menestystä vihdoinkin alkoi tulemaan, jossain vaiheessa asioiden on pakko kääntyä hyväksi.

Ei kyllä ainakaan mua jaksa F1:set kiinnostaa sitten pätkääkään. En ole kattonut sitten Mika Häkkisen :) Enkä kato. Toivotaan että Alonso korjaa potin tänä vuonna :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä ainakaan mua jaksa F1:set kiinnostaa sitten pätkääkään. En ole kattonut sitten Mika Häkkisen :) Enkä kato. Toivotaan että Alonso korjaa potin tänä vuonna :)

Joo sama täällä nyt on jo kaksi asiaa mitä en jaksanut katsoa Jääkiekko ja F1 mihin minä olen menossa ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Vaikka ne saakin hyvää liksaa niin pannaapa tavallinen "tuning" ajamaan,noissa vehkeissä pitää olla jo fysiikkakin kohdillaan...

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Joo sama täällä nyt on jo kaksi asiaa mitä en jaksanut katsoa Jääkiekko ja F1 mihin minä olen menossa ::)

Minä ratkaisin ongelman kisojen viihdyttävyydestä sillä, että löin vetoa lopputuloksesta. Alkoi kiinnostamaan kisat.... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin jouduin hittollainen pistämään lisää rahaa pelitilille, ensimmäisen kerran 3 vuoteen. Niin kauan onnistuin pysymään omillani :)

Ei ole muuten mestaruuspyttyä kuskattu Espanjaan vielä. Jos tähän malliin mennään, niin Kimillä on vielä mahdollisuudet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löin huvikseni googleen "Michael Schumacher" nähdäkseni, mitä mieltä siellä ollaan tästä vuodesta.

4 kuudesta Schumi-saitista kauppasi jotain krääsää, ja 2 jotain ihan muuta kuin autourheiluun liittyvää.

Ensimmäinen sanoi: Congratulations, You´re visitor number 1 million. Click here to contact our prize department now!

...mihinkähän maksulliseen palveluun siitä olisi päässyt? Nigeriaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin jouduin hittollainen pistämään lisää rahaa pelitilille, ensimmäisen kerran 3 vuoteen. Niin kauan onnistuin pysymään omillani :)

Ei ole muuten mestaruuspyttyä kuskattu Espanjaan vielä. Jos tähän malliin mennään, niin Kimillä on vielä mahdollisuudet.

Alonsolle yks keskeytys niin alkaa jo toro miehen putit tutista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä Monacon kilpailussa kummastutti se että Alonso ei saanut rangaistusta siitä kun kiilasi kaksi(!) kertaa samassa shikaanissa Heidfeldin edelle. Onneksi toisella kerralla Heidfeld oli nopeampi ja pääsi ohi.

Siinä kyllä olisi pitänyt antaa Alonsolle Stop&Go rangaistus :P Tosin varmaan se vaikutti että rangaistusta ei tullut koska kierroksia oli jäljellä enään 5 ?, mutta olisi sitä Alonsoa kyllä voinut vähän näpäyttää sormille.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä Monacon kilpailussa kummastutti se että Alonso ei saanut rangaistusta siitä kun kiilasi kaksi(!) kertaa samassa shikaanissa Heidfeldin edelle.

Totta, samoin ihmetyttää se, että miksei Michael Schumacher saanut mitään rangaistusta siitä, että ylitti varikon jälkeisen keltaisen viivan selkeästi, sehän on arpomatta rangaistava teko.

Ei tainnut olla tuomareilla pokkaa rangaista tämän kauden potentiaalista maailmanmestaria ...

Mutta, oma suosikkikuljettajani ei pärjännyt vielä tässäkään kisassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se Webber ollut kun joutui pari kertaa yrittämään? Olihan se, mutta ehkä ne katsoivat, ettei Webberkään ajanut kunnolla shikaanin ympäri, eikä Alonso toisaalta muuallekaan päässyt. Voi kumminkin olla, että olisivat aikasakolla pudottaneet, jos ei olisi päässyt ohi.

Schumia nyt ei kovin usein mistään rangaista. Vaikka eipä noista muutenkaan aina rangaista, jos vähän käy yli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, samoin ihmetyttää se, että miksei Michael Schumacher saanut mitään rangaistusta siitä, että ylitti varikon jälkeisen keltaisen viivan selkeästi, sehän on arpomatta rangaistava teko.

sehän on jo tullut selväksi että Maikköl Schumacherille Formula 1:n säännöt ei pidä :P näin jo viime kaudella oli monta tapausta mistä Schumia ei rangaistu vaikka olisi pitänyt.

Ehkäpä tuomareilla oli suora yhteys Ferrarin ja Renaultin pilttuuseen ;D (tosin saihan se Barrichello Stop&Go:n)

edit: Hups sekosin näköjään Webberistä ja Heidfeldistä. Webberhän se oli jota Alonso yritti kiilata.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä syö miestä >:(

Viimeiset 7 kierrosta oli niin jännitysnäytelmää että... Pitäisi nimetä Fernando Alonso "Oviedon ohjuksesta, Oviedon Onnenpekaksi" :P

Miten suomalaisilla on aina näin huonoa tuuria ! Nyt kyllä sietäisi saada Michelinen rengaspomot huutia. Tulee heti mieleen vastaava tapaus jossa Häkkinen johti ja viimeisellä kierroksella pamahti moottori/rengas...

kelen, kelen kele...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Michelinin rengaspomotko syyllisiä?? Eihän siinä rengas Räkältä hajonnut vaan ripustukset. Itse Räkä autonsa (taas kerran) paskaksi ajoi, turha siitä on muita syytellä. Mitäs ajeli hiekalla sun muuta, formulat on tarkoitettu siihen radan päällystetylle osalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä syö miestä >:(

Sehän se urheilun seuraamisesta tekeekin mielenkiintoista. Tunneskaalat vaihtelee varsin nopeasti. Jännä juttu vaan, että tällä kertaa ei ollut sellaista "varman voiton tuntua", kuin viikko sitten Monacossa. Koko ajan oli paha aavistus takaraivossa ja toiseksi viimeisellä kiekalla kävi mielessä se Häkkisen viimeisen kierroksen moottoririkko muutama vuosi takaperin...

Nyt kyllä sietäisi saada Michelinen rengaspomot huutia.

Tai sitten McLarenin taktikot, tai Kimi itse. Olisi varmasti ollut kovempaakin seosta tarjolla. No, paha sanoa, kun ei itse tiedä sen enempää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Michelinin rengaspomotko syyllisiä?? Eihän siinä rengas Räkältä hajonnut vaan ripustukset. Itse Räkä autonsa (taas kerran) paskaksi ajoi, turha siitä on muita syytellä. Mitäs ajeli hiekalla sun muuta, formulat on tarkoitettu siihen radan päällystetylle osalle.

Ei se rengas mene siitä neliskulmaiseksi kulu, jos sillä ajetaan hiekalla pari sataa metriä hiekalla. Kyllä se rengas yksinkertaisesti kului loppuun omia aikojaan ja ravistus jne hajoitti sitten sen ripustuksen. Näkihän sen kierroskaupalla, miten epätasaiseksi se rengas oli kulunut ja se ravistaminen näkyi paljaalla silmälläkin jo kauan ennen viimeistä kiekkaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Renkaan kuluttaa epätasaiseksi lukkojarrutukset, joita Räkälle sattui pari kertaa, olihan Alonsonkin takarenkaat loppuun kuluneet, mutta ne eivät ravistaneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se rengas mene siitä neliskulmaiseksi kulu, jos sillä ajetaan hiekalla pari sataa metriä hiekalla. Kyllä se rengas yksinkertaisesti kului loppuun omia aikojaan ja ravistus jne hajoitti sitten sen ripustuksen. Näkihän sen kierroskaupalla, miten epätasaiseksi se rengas oli kulunut ja se ravistaminen näkyi paljaalla silmälläkin jo kauan ennen viimeistä kiekkaa...

Sanoinko että se kului hiekalla ajosta? En. Eikä se rengas loppuun kulunut "omia aikojaan" vaan kyllä se Räkä sen paskaksi jarrutteli ihan itse. Sitä tarkoitin, että ne hiekalla ajelut saattoivat vaurioittaa ripustuksia jo paljon aikaisemmin ja se taas johti renkaan epätasaiseen kulumiseen/ lukkojarrutuksiin. Niin tai näin, turha syytellä muita jos itse rikkoo vehkeensä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tässä kannata Micheliniä tai McLarenia syytellä. Kimi ei vaan säästellyt tarpeeksi renkaita joten auto ei selvinnyt loppuun asti eli oma moka.

Kyllä Alonso on kova kuski, Ferrarillakin alkaa nopeutta jo ajoitellen löytymään. Ja Juan Pablo alkaa lämmetä, Kimi ei pisteissä nyt niin kaukana vielä ole ja Montoya ei halua olla kakkoskuski..Ferrarilla Barrichello on hiiltynyt Schumacheriin ja haluaa voittaa kisoja...

Kyllä tässä on kaikki ainekset huikeaan kauteen.

Couldhard menestyi hienosti. Se on jännä miten Red Bull on pärjännyt kohtuullisen hienosti kisoissa, kehitys menee oikeaan suuntaan. Antaakohan se Red Bull oikeasti siivet? :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä tarkoitin, että ne hiekalla ajelut saattoivat vaurioittaa ripustuksia jo paljon aikaisemmin ja se taas johti renkaan epätasaiseen kulumiseen/ lukkojarrutuksiin.

Tai sitten siellä antoi jokin periksi jo aiemmin ja sen seurauksena Kimi ajoi sinne hiekalle... Aivan totta, huonoja arvauksiahan me vaan voidaan ilman tarkempaa tietoa ilmoille heitellä :)

Niin tai näin, turha syytellä muita jos itse rikkoo vehkeensä.

Kimihän sen hajoitti, eikä me, jotka täällä muita syytellään ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään