Esa Lehtismäki

F1

2 264 viestiä aiheessa

Joo siis nythän käy niin, että shumi voittaa maailmanmestaruuden.

 

Homma menee niin, että ferrari valittaa, että shumia on häiritty

kaikissa tämän vuoden kisoissa niin, että shumi ei ole voinut ajaa

kisoja ihanteellisia ajolinjoja pitkin.

FIA tutkii nauhat kisoista ja toteaa, että näin on käynyt ja

hylkää kaikki kuskit kaikissa kisoissa ja tulos on se, että

shumilla on sellainen pistejohto, että mestaruus on jo selvä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä te valitatte, onhan se henkeäsalpaavan jännittävää, pääseekö molemmat Jordanit ja Minardit tarpeeksi monta kierrosta päästäkseen pisteille ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja entä jos kumpikin Ferrari hajoaa ja Minardi ottaa kaksoisvoiton :o maaliin tulee vain 4 autoa.

 

Saas nähdä kuinka ison laskun Michelin saa :P mahtaa nyt ketuttaa niitä suomalaisia jotka ovat varta vasten ostaneet F1 kisamatkan Indianapolisiin ;D

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos FIA aikoo noudattaa tekemiään sääntöjä joissa mainitaan, että kisa on virallinen vain silloin kun kisassa on mukana 8 autoa. Kisaan lähti mukaan vain 6 autoa joten jokainen voi tehdä siitä laskuyhtälön mitä asia tarkoittaa pistetaulukon kohdalla.

 

Minulla on kyllä sellainen kutina että myös lämmittelykierros lasketaan kisaan. Näin ollen kaikki 14 poisjäänyttä autoa laskettaisiin vain keskeyttäneiksi. Asia olisi varmaan Janin tarkoittamalla tavalla jos autot eivät olisi tulleet ruutuun ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin se taitaa olla. Kaikki autothan ajoivat yhden kierroksen. Maaliin tulleita on ollut joskus vai kolmekin, Monacossa sateella. Häkkinen ja Salo kolaroivat viimeisellä kierroksella muistaakseni Irvinen kanssa kaikki samaan nippuun, mutta tulivat kaikki pisteille kumminkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo siis nythän käy niin, että shumi voittaa maailmanmestaruuden.

 

Homma menee niin, että ferrari valittaa, että shumia on häiritty

kaikissa tämän vuoden kisoissa niin, että shumi ei ole voinut ajaa

kisoja ihanteellisia ajolinjoja pitkin.

FIA tutkii nauhat kisoista ja toteaa, että näin on käynyt ja

hylkää kaikki kuskit kaikissa kisoissa ja tulos on se, että

shumilla on sellainen pistejohto, että mestaruus on jo selvä.

 

 

Jos realistisempi veikkaus heitetään ilmoille, niin Schumi pääsee mestaruustaistoon täysillä mukaan. Ferrari saa autonsa kulkemaan loppukaudelle, Alonson puristus ei riitä jatkuviin voittoihin. Schumi ottaa muutaman voiton ja palkintopallisijoituksia. Schumi maailmanmestari. :P

Todellinen kauhuscenaario, se olisi todellakin formulan kuolema.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En usko että Vanha Kettu tänä vuonna siihen pystyy. Jos Bridgestonet jatkossakin alkavat toimia vasta 50 kierroksen jälkeen, niin ei se pysty ottamaan kiinni, vaikka kuinka hyvin ajaisi ja taktikoisi. Kimillä on kyllä näillä näkymin mahdollisuudet vielä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En usko että Vanha Kettu tänä vuonna siihen pystyy. Jos Bridgestonet jatkossakin alkavat toimia vasta 50 kierroksen jälkeen, niin ei se pysty ottamaan kiinni, vaikka kuinka hyvin ajaisi ja taktikoisi. Kimillä on kyllä näillä näkymin mahdollisuudet vielä.

 

shumilla on tämän kisan jälkeen 34 pistettä eli vain 3 pistettä vähemmän kuin kimillä.

 

kyllä se ferrari saa auton vielä kulkemaan ja junailee nytkin niin, että shumi

tän kisan voittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa jaa. Eikö ne Michelin-renkailla ajavat kuskit olisi voinneet vain vähän hellittää sitä kaasujalkaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa jaa. Eikö ne Michelin-renkailla ajavat kuskit olisi voinneet vain vähän hellittää sitä kaasujalkaa?

 

eihän se sitten kilpa-ajoa olis vaan ajelua ja maiseman katselua. . .

 

siis michelin ei voinut ottaa vastuuta siitä ,että kuskit ajavat renkailla, joiden

turvallisuuta ei voinut indyssä taata eli michelin otti alunperin mukaan

väärät renkaat.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinänsä ihan oikea ratkaisu niin Micheliniltä kuin talleiltakin jättää homma kesken. Jos todella on pieni tiedetty mahdollisuus menettää ihmishenkiä, niin yhdenkään kisaturistin uhraukset eivät paina vaa'assa. Tämä on kuitenkin loppujen lopuksi vain sirkusta. Ja kuskit tietävät riskit sanotaan, entäpä sitten jos joku rengas olisi lentänyt katsomoon tai jotain muuta vastaavaa.

 

Sikäli kyllä taas tylsää katsoa kahta punaista autoa kärjessä, mutta onnittelut ensimmäiselle intialaiselle F1-neloselle.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saihan tuosta sentään rahaa. Ehtikö kukaan nähdä, mikä supertriplan kerroin lopulta oli kolmikolle Schumi - Barrichello - muu 3.?

 

Taisi olla 18,19

 

Edit: Siis alustava kerroin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllättävän korkeaksi jäi. Ei ollut vedon sulkeutuessa vielä varmaa, että näin käy.

 

Niin siis lopullinen sikäli, ettei se enää muutu. Viimeisinä minuutteina tuo putosi aika hemmetillistä vauhtia :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan moni pelasi supertriplaa olettaen, ettei michelinautoja nähdä. Kahden ensimmäisen auton valinta ei ollut kovinkaan vaikeaa ja siitä vaan arpomaan joku jäljelle jääneistä neljästä kolmostilalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tarvinnut arpoa, kun Jordanit ja Minardit eivät ole listalla, vaan kaikki ovat "muu 3. sija". Tämä oli siis siitä hetkestä alkaen, kun oli varmaa, etteivät Michelinit aja, lähes idioottivarma veto. Vain jomman kumman Ferrarin keskeytys oli riskinä. Tai se teoreettinen mahdollisuus, että Barrichello olisi ajanut maaliin ennen Schumia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilinen farssi näytti taas kuinka paljon Ferrari katsoo omaa napaa ja samalla tuhoaa koko F1:n tulevaisuuden USA:ssa (ja muuallakin). Muutenkin F1:t taistelee hampaat irvessä tilaa ameriikan autourheilu tilasta, mutta nyt taisi tipahtaa se vähäinenkin pohja koko hommalta kun eräs talli ei suostunut hidastusmutkan tekoon. Eihän yhdestä mutkasta olis ollut haittaa kun niillä on kuitenkin paras auto Heh! Heh!. Mutta jos Ferkku olis pyytänyt niin FIA olis rakentanut sen yön aikana muiden tietämättä.

 

Edit: Tottakai Michelin oli alunperin syypää hommaan mutta jonkinlaista solidaarisuutta hommaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei kai sinne nyt jumankauta ruveta rakentamaan mitään hemmetin lisä mutkia...ei se Ferrarin vika ole, että muilla ei renkaat kestä ihan tavallista kilpailua normaalisti ajamalla. On se nyt vaan he***tin kummaa, kun aina pitää musta maalata Ferraria. Ja se on mielestäni aivan sama, pidetäänkö noita kisoja jatkossa USA:ssa...katsokoon amerikkalaiset vaan sitä pirun Nascaariaan...

Se siitä tuuletuksesta. ;D

 

Kröhm!

 

Sattuukohan Fiari fanit muistaa että kauden 2003 Brasilian osakilpailussa rengassääntöjä muutettiin kesken viikonlopun koska Ferstonen renkaat eivät olleet turvalliset?

 

No v. 2008 ferrari saa totutella noihin jordaneihin ja minardeihin kun muut ajelee WCGP:tä. :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä tää taas osoitti kuinka kylmästi ferrari käyttää tilanteet

hyväkseen, että viitsivätkin ajaa keskenään kilpaa koko kisan ajan, no

tietysti pisteet tulivat kotiin.

Tottakai michelin töppäsi, mutta kun oli perjantaista saakka aikaa, niin

varmaan olis saatu järkevä ratkaisu aikaan, mutta esim. talleista ferrari yksin

vastusti hidasteen lisäämistä radalle.

Kyllä F1 haisee vähän tympeälle kun organisaatio on koko ajan

kallellaan ferrarin suuntaan, vähän kun olis joustettu, niin kisa olis voitu

ajaa normaalisti.

Nyt täytyy vaan toivoa, että tallit perustavat uuden F1:n joka aloittaa

v. 2008, niin saatais ehkä tää turha vouhkaaminen vähenemään.

 

Boikotoidaan ferraria eikä osteta seuraavaksi autoksi uutta

ferrarin mallia F430, vaan valitaan vaikka Fiat Polo, ei ku sekin on

ferrari konsernia, siis valitaan vaikka Suzuki Alto tai lujaa laatua Lada.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh. Kuten TV lähetyksessäkin sanottiin, ei Ferrarilla ole kyseisen asian kanssa mitään tekemistä. Ei rataan ole mitään syytä tehdä muutoksia viime hetkellä jos toisen rengasvalmistajan renkaat eivät sovellu kyseiselle radalle. Tottakai kysymys on myös rahasta. Miksi Ferrari olisi luopunut helposta rahasta muiden tallien takia. En ymmärrä.

 

Itse en kannusta Ferraria millään tavalla, mutta tässä tilanteessa olivat kyllä oikeassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin on, eihän rataa ruveta muuttamaan sen takia, että joku rengastoimittaja ei osaa tehdä renkaita. Mutta olisi FIA voinut johonkin kompromissiin suostua. Vaikka että saavat vaihtaa renkaat ja saavat siitä rangaistuksen. Olisi sentään saatu kisa ajettua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään