Petri Lehtovirta

Pienlentokone seikkaili ampuma-alueella

7 viestiä aiheessa

Karjalan Tykistörykmentin ampumaharjoituksessa tapahtui läheltä piti -tilanne 14.5. klo 16.33. Yksimoottorinen pienlentokone lensi pysyvällä lentokieltoalueella, joka oli myös vaarallinen alue.

 

Kouluttaja havaitsi lentokoneen ja ilmoitti asiasta tuliasemaerotuomarille ja edelleen ammunnanjohtajalle. Ammunta keskeytettiin ja asiasta ilmoitettiin aluelennonjohtoon.

 

Aluelennonjohdon luvan jälkeen ammuntaa jatkettiin. Asiaa tutkii Tampereen aluelennonjohto.

 

Kertoo Iltasanomat, YLE Kymenlaakso

 

Paikkaa ei kerrota, oletettavasti Pahkajärvellä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaisi olla kyseessä myös Kontioranta (D80) Joensuun pohjoispuolella, joka sijaitsee suhteellisen lähellä Joensuun kenttää ja on näinä päivinä aktiivinen 3000 jalkaan asti, eli pienkoneen tyypillisellä lentokorkeusalueella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oisko kuitenkin tämä:

 

Karjalan Tykistörykmentti ampuu kenttätykistöllä ja kranaatinheittimistöllä Pahkajärven, Juurikonmaan ja Kellarimäen alueilla 12.-15.5.2008

 

MIL.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Karjalan Tykistörykmentin ampumaharjoituksessa tapahtui läheltä piti -tilanne 14.5. klo 16.33. Yksimoottorinen pienlentokone lensi pysyvällä lentokieltoalueella, joka oli myös vaarallinen alue.

 

Kertoo Iltasanomat, YLE Kymenlaakso

 

 

 

Jos kyseessä on Pahkajärvi, niin siellä on vaara-alueet EF D14 A ja B. Mutta missähän tämä pysyvä lentokieltoalue mahtaa olla? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahkajärvi juu.. Saatto lentäjä pikkasen pelästyä patteristoa.. Pikkasen oli joillain hermot kireällä tuon jälkee  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi.

 

Kappas kun ei tämäntyyppisten (https://ais.fi/ais/aipsup/Sup/S2008/S0262008.pdf) supplementtien rikkominen ole yltänyt IP lehtiin tai muihin uutisiin. Pienkoneita jyräsi (mm. silloin kun sup 5/2008 Tempo D199 oli voimassa ja alue aktiivinen) Jämille kovin usein. Näitä rikkomuksia on sattunut yhtenään viimeisen kahden vuoden aikana. Toki EFES on toivottavasti koulinut ko. pilotteja huonosta lennonvalmistelusta ja toivottavasti GEN M1-4 papereita on täytelty.

 

D -alue on D -alue - olipa siellä tykinkuula tai muu vastaava.

 

LND

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään