Jaakko Pekkanen

Prossuko pimeenä?

14 viestiä aiheessa

Tsau!

Sattuuko kukaan tietää mikä meikäläisen koneessa o vikana? vaihdoin prosessorituulettimen uuteen hiljaisempaan ja sen jälkeen ei oo kone toiminu, ei auttanut vaikka laittoi vanhan tuulettimen takaisin. Kun laittaa virrat päälle niin kone raksuttaa vähän aikaa, mutta näytölle ei tule mitään ja kone ei startin jälkeen tee enää mitään. kokeilin koekäytön jälkeen prossun siilin lämpöö ja se oli suht kuuma vähäisenkin päälläoloajan jälkeen. Sattuiskohan olla että emolevy saanu vähän damagee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseltäni paloi prossu siilin vaihtamisen jälkeen. En tiedä, aiheuttiko sen ytimen päältä pois valunut hopeatahna vai mikä, mutta kone ei käynnistynyt enää. Laitoin prossun toisen koneen vanhempaan emolevyyn, missä ei ollut mitään moderneja emolevyn käynnistymisen estoja, mutta sitten rupesi nousemaan käryjä emolevyn piireistä, virrat pois ja siilen alta paljastui kärähtänyt prossu. Uusi prossu kaupasta vanhan tilalle ja lähti käyntiin kertalaakista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh! Onko sulla tarpeeksi vai liika pii,-hopeatahnaa. Kaverilla kävi just nuin kun oli hopeatahnaa liian vähän. Elikkä prossu on saattanut palaa. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseltäni paloi prossu siilin vaihtamisen jälkeen. En tiedä, aiheuttiko sen ytimen päältä pois valunut hopeatahna vai mikä, mutta kone ei käynnistynyt enää. Laitoin prossun toisen koneen vanhempaan emolevyyn, missä ei ollut mitään moderneja emolevyn käynnistymisen estoja, mutta sitten rupesi nousemaan käryjä emolevyn piireistä, virrat pois ja siilen alta paljastui kärähtänyt prossu. Uusi prossu kaupasta vanhan tilalle ja lähti käyntiin kertalaakista...

Ja ainahan on mahdollista, että on yksinkertaisesti sitä siiliä vaihtaessa painanut prosessorin lyttyyn, halki, särki, poikki ja pinoon. Ei olisi ensimmäinen kerta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taikka emolevyssä murtuma tai muuten karva poikki. On ne prossutuulettimen kiinnitykset sen verran tiukat, että vetää emon aika mutkalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten te niitä koneita käsittelette? ???

Mä oon oikassu hiomapaperilla north- ja southbridgen ja lisännyt southille jonku epämääräisen siilen tapaisen, eikä ole ollut mitään ongelmia. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just eilen vaihdoin itsekkin uuden coolerin prossuun ja tunnin päällä olon jälkeen kone sammui. Heti ei lähtenyt käyntiin mutta hetken jäähdyttyä lähti. Ilmeisesti hopeatahnaa oli liikaa ja prossu alkoi kuumenemaan. Emolevyssä on se virrankatkaisu ominaisuus jos alkaa paikat lämmetä liikaa.

Tänään aamulla irroitin siilen ja pyyhkäisin ylimääräiset pois, pistin takas kiinni, käynnistin, oli hetken päällä ja sammui. Irroitin parin yrityskerran jälkeen siilen ja laitoin hiukan lisää tahnaa ja levitin huolella. Lähti käyntiin ja lämmöt laski huomattavasti eilisistä. Nyt pitää vain toivoa että asennus on oikein ja kone pysyy päällä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aiheeseen liittyen niin jatkan kysymystä. ;D Miten se prossulla oleva tahna pitäisi putsata oikeaoppisesti ? Mirkelillä vai taltalla ja vasaralla. LOL Siis voiko sitä rapsuttaa, hioa ja jos voi niin millä ja paljonko ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se sillä lähde. Itse olen käyttänyt jotain apteekin isopropyylialkoholia, sitä voi käyttää myös videoiden kuvapäihin ym mukavaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se sillä lähde. Itse olen käyttänyt jotain apteekin isopropyylialkoholia, sitä voi käyttää myös videoiden kuvapäihin ym mukavaan.

Menee hiukan ohi aiheen, mutta menkööt.

Kunhan tietää mitä tekee videoiden kanssa. Videonauhalle tallentuvan magneettijuovan paksuus on osia ihmisen hiuksen paksuudesta. Joten paljoa se itse kuvapää ei saa liikahtaa kun putsaa. ITseasiassa se ei saa liikahtaa laisinkaan.

Eli, en suosittele itse putsailemaan ellei tiedä miten videot oikeaoppisesti puhdistetaan.

nimimerkki, videoita työkseen korjannut...

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse sain tosiaankin ammattilaiselta ohjeet kyseiseen hommaan, eikä varmaan muuten olisi tullut mieleenkään alkaa toimenpiteeseen itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään