Guest arttula

Simulentäjien (ja muidenkin) BMI ?

65 viestiä aiheessa

28.50 :-[  vuodenvaihteessa tuo oli 29.98 :-\

Tosin lopetin tupakan käryttelyn viime kesänä (6.7), että eiköhän sekin ole jo jotain. Ei viitsi stressata, asia kerrallaan :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hui s**tana. Eiks ruoka maistu ? ;)

Kyllä maistuu :thmbup:, mutta ei vaan tartu kilot. Vissiin geeneissä, sillä isäkin oli nuorena samanlainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ha, pistän paremmaksi. 16,1.

183cm/54kg

Ei tuollaista painoa voi olla ton pitusella  :o

Mulla sentti lisää pituutta mutta painoa 40kg enemmän...ja silti punnitaan neuvolavaa´alla! BMI siis 27.7

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla sentti lisää pituutta mutta painoa 40kg enemmän...ja silti punnitaan neuvolavaa´alla! BMI siis 27.7

Itse asiassa voisin olla hiukan pidempikin, ryhti ei nääs ole lähelläkään täydellistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla geeneissä tuollainen. Itse syön aivan helvetisti, mutta painoa ei silti tule. Ne rippeet mitä tulee, niin tulee lihaksen muodossa painojen kolistelun avustuksella, mutta rasva ei tartu kehoon, ei sitten millään :P. Itsellä BMI 22.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

18.73.  :) En minä nyt kehu sillä että väittävät alipainoiseksi - mutta onhan se mukava kun askel on kevyt ja välillä melkein ilmassa leijuu... (ei, en käytä päihteitä enkä muita kemiallisia aineita  :laugh: ).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin 21. Aika siimahan tässä kait sitten ollaan  :P Noh kesä ja loma sentään tulossa, aikaa lihoa tai kerätä lihasmassaa.. tai jotain..

(184/72)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Nostetaas tää ketju ylös jostain pohjalta.

BMI käväisi 25.9 (184,5 ja 88kg) eli lievässä lihavuudessa. Oli rankka joulukuu, paljon työtä, vähän liikuntaa ja paljon olutta sekä hyvää syötävää iltamyöhään. Sitten tuli joulu -  syöpöt- ja juopottelun juhla... Tuli tammikuu ja ns. poikien viikonloppu, jolloin 48h aikana syötiin ja taas juotiin. Näin itsestäni kammottavan valokuvan hyvin vähissä vaatteissa - olipa tullut pojalle vyötärölle läskiä - hyi yäk, kävellessäkin miestissit hölskyivät!

Virkaveljeni suositteli ruåtsalaisen Ola Lauritzonin kirjaa: Hyvät hiilarit. Ja minä siihen kirjan ostoon lankesin. Nyt on neljä vrk takana tuota hyvät hiilarit ruokavaliota ja paino tippuu kohisten! Nesteet poistuu kropasta ja ketoosi jyllää - kohta siis poistuu rasvatkin. Näistä hiilaridieteeistä ollaan ammattipiireissä montaa mieltä. Todennäköisesti se sama läski tulee takaisin aikanaan, kun tavoitepaino (77kg) on saavutettu.

Kuitenkin, homma tuntuu toistaiseksi toimivan. Paino on tippunut jo 3kg ja suunta on oikea. Vyötä saa taas vähän kiristää eikä löysentää  ::)

Onko teillä joku vastaava setti menossa näin vuoden alkuun? Sumopainija Arttu?

LND

PS. Tipatonta tammikuuta tai muutakaan kuuta en vietä - todellakaan. Punaviini olkoon iloni (tulevan perheenlisäyksen lisäksi...).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko teillä joku vastaava setti menossa näin vuoden alkuun? Sumopainija Arttu?

LND

PS. Tipatonta tammikuuta tai muutakaan kuuta en vietä - todellakaan. Punaviini olkoon iloni (tulevan perheenlisäyksen lisäksi...).

Joo, täytyyhän jotain pientä yrittää. En varsinaisesti millään dieetillä ole, mutta olen lopettanut alkoholinkäytön, ja siirtynyt syömään terveellisemmin. Katsotaan, tuleeko mitään tulosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Painoindeksisi on: 19.53

Olet alipainoinen

En olisi uskonut, vaikka eihän tuo kaukana olekaan normaalipainosta. Tosin joku on joskus sanonut, että tämä painoindeksi ei toimi lapsilla, tiedä sitten. 160,6 pituutta, siitä joku laskee äkkiä painon, vai ei?

BMI: Määritelmä:  Minkä painoinen?

alle 20 alipaino 

20 - 24.9 normaalipaino

25 - 29.9 lievä ylipaino

30 - 34.9 merkittävä ylipaino

35 - 39.9 vaikea ylipaino 

yli 40 sairaalloinen ylipaino

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo BMI on suunniteltu aikuisille, jotka ovat lopettaneet jo pituuskasvunsa. Kasvaville lapsille ja nuorille on omat käyrästönsä eli nomogramminsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitäpaitsi tuo ei oikein pidä paikkaansa edes kaikille aikuisille. Se mahdollisesti edellyttää, että kyseinen henkilö on ns. sopusuhtainen tai keskiverto ruumiinrakenteeltaan?

Minä en ole. Olen sellainen, josta käytetään nimitystä "parrunpätkä". Minulla on hartiat leveät kuin ladon ovet eikä lainkaan vyötäröä. Pituutta vain 170 cm, mutta painoa (oikeammin massaa) 85 kg. En silti ole edes lihava - paremminkin ikäisekseni suhteellisen hoikassa kunnossa. Indeksit heittävät häränpyllyä. Jopa nuorukaisena, jolloin urheilin melko aktiivisesti eikä ruumiissa ollut taatusti yhtää ylimääräistä rasvaa tuo indeksi näytti ylipainon rajaa (koska lihasmassaa oli paljon enemmän kuin nykyään). Nuo indeksit voi minun puolestani heittää ... en kehtaa sanoa minne.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään