Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Eiliseltä matkalta muutama kuva.. Aer Arann ATR-72-500 EI-REN FC124, tässä vaiheessa oltiin jossain FL100-170 väillä. [ attachment removed ] [ attachment removed ] Laskuun 22R:lle ja sitä seurasi älyttömän pitkä rullausmatka ständille, jostain syystä rullattiin Finnairin lekohallien ohitse, eikä oikaistu toista ehkä nopeampaa reittiä. Lekohalleista puheenollen, mitkä olivat siellä olleiden Aeroflotin MD-11 ja UTAirin ATR72 rekisterit? [ attachment removed ] Air Berlin B737-700 D-AGER [ attachment removed ] Blue1 MD-90 OH-BLF [ attachment removed ] Malev B737-700 HA-LOP [ attachment removed ] Samsung Bombardier Global Express HL7748 [ attachment removed ] Paluulento FC129 lähti klo.23.35 portilta 13A, josta bussilla koneelle ja ilmaan noustiin 04R:ltä. Hienolta näytti Luzairin Tristar sieltä linja-autosta... joten ei kuvia siitä.. kele!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Moi, oikein mukava matkastoori ja hyvälaatuiset kuva. Olitko Juha se oranssitukkainen poika joka käveli pisnekselle mentäessä vastaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Olisikos tämä AerArann "syyllinen" myös lentoon Kemi-Torniosta Helsinkiin lauantaina? Juttelin töissä matkustajan kanssa, joka kertoi lentäneensä jonkun "ihan ihme firman koneella" Helsinkiin, eikä henkilökunta ollut puhunut suomea. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Arannilla on hyvä meno koneessa, hieman erilainen mihin jäykkä suomalainen on tottunut. Kävin mennen tullen Joensuussa viikko sitten ja tuntui ihan ulkomaanreissulta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Arannilla on hyvä meno koneessa, hieman erilainen mihin jäykkä suomalainen on tottunut. Kävin mennen tullen Joensuussa viikko sitten ja tuntui ihan ulkomaanreissulta. Kyseessä tosiaan sama firma kuin Kemi-Tornio-Helsinki lennon oli hoitanut? Asiakas itse oli tyytyväinen lentoon kielitaitoisena, mutta vanhemmalla matkustajakunnalla oli kuulemma ollut tulkkauksen tarvetta ja olivat olleet ihmeissään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Kyseessä tosiaan sama firma kuin Kemi-Tornio-Helsinki lennon oli hoitanut? Asiakas itse oli tyytyväinen lentoon kielitaitoisena, mutta vanhemmalla matkustajakunnalla oli kuulemma ollut tulkkauksen tarvetta ja olivat olleet ihmeissään. Eikö cabiinissa ole mukana yhtään suomineitoa ? Muuten mikä tekee -RENistä 72-500 sarjan koneen ? - REM ei tainnut vielä olla ? Mitähän ..tun eroa on -212 ja 212A versioilla ? Nii vai onko ero sama kuin Toyota Mark2 ja Mark3 siis korinväriset puskurit ja kromattu pakoputken pää ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Eikö cabiinissa ole mukana yhtään suomineitoa ? Oli. Nauhalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Muuten mikä tekee -RENistä 72-500 sarjan koneen ? - REM ei tainnut vielä olla ? Kyllä nuo kaikki Suomessakin nähdyt tehdasuudet EI-REM ... -REL mahtavat olla 500-sarjaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Oli. Nauhalla. Rytiseekö ne uudet -500 sarjlaiset vielä kuten vanhat Vinnairilaiset (-200 ?)niin ettei sen tytön kuulutuksesta kuitenkaan kuule mitään? Sama onko tyttö sylissä vai nauhalla tai puhuuko suomea tai skåånea kun ei kuitenkaan kuule mitä sanoo ? Aikoinaan kun ATR muuttui hiljaiseksi ympäristöystävälliseksi lentolaitteeksi asennettiin sihen joku "kitti" joka johti kaiken melun sisään .. ja ulospäin melu tietenkin väheni. Nykyään kun on "muotia" taivutella siivenkärkiä lentokoneissa ylöspäin on myös ATR:n tehtaalla keksitty vetää potkurien lavat mutkalle niin ajattelin vaan kysyä että onko sillä vaikutusta meluun cabiinissa ? Nykyinen -REN on ihka uudehko joten pitäisi olla viimeisintä teknolokiaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Kyllä näissä uusissa Atraimissa kuulee ihan kaiken. Ovat kuin suihkukoneita. Aeron vehkeissä munuaisetkin oli kovilla kun tärisi niin paljon. Ainoa kysymysmerkki allekirjoittaneelle jäi, että ovatko kaikki irlantilaiset naiset niin isoja kuin Arannin emot, kun en ole ko. kohteessa koskaan käynyt? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Ainoa kysymysmerkki allekirjoittaneelle jäi, että ovatko kaikki irlantilaiset naiset niin isoja kuin Arannin emot, kun en ole ko. kohteessa koskaan käynyt? Kaikki irlantilaiset naiset ovat lähes kaksimetrisiä kun ovat kautta aikain tottuneet kesyttämään niin jalkapallohulikaaneja kuin muitakin mm. IRA väkivaltasotureitaan. Lihas on kasvanut tuulessa ja tuiverruksessa. Se on vaan evoluution muovaama hieno asia , Dublinissa ei koskaan tarvitse tanss... tai .. tai muutenkaan kävellä alle pituisesi kanssa .. ellet halua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Arannilla on hyvä meno koneessa Allekirjoitan tämän! Pariin kertaan nyt matkustanut Arannilla ja on jäänyt ihan hyvä fiilis, kun emo on tullut juttelemaan niitä näitä. Siis ihan ilman mitään asiakaspalveluun liittyvää tapahtumaa. Tietty asiaan vaikuttaa varmasti se, että matkustajia on ollut suht vähän ja kahdella emolla vakipalvelu sujuu sutjakkaasti. Mutta kylläpä se yleensä taitaa niin olla, että jos töiltä jää aikaa, niin emot piiloutuu keskenään höpöttelemään.. -Tony- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Olitko Juha se oranssitukkainen poika joka käveli pisnekselle mentäessä vastaan? Juu kyllä taisin olla. Näinkin kaksi muuta kuvaajaa, kun olin menossa liikelentoterminaalille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Ilkka erehtynyt kehumaan potkurikonetta.... kevätflunssaa? Kyllä näissä uusissa Atraimissa kuulee ihan kaiken. Ovat kuin suihkukoneita. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Kyllä näissä uusissa Atraimissa kuulee ihan kaiken. Ovat kuin suihkukoneita. Sekin tietenkin riippuu missä kohtaa koneessa istuu. Ainakin eilen istuessani rivillä 9 oli meteli melkoista koko matkan ajan. Takanani istui paluumatkalla kaksi naista, jotka oikein hätkähtivät kun pistettiin menoksi radalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Rytiseekö ne uudet -500 sarjlaiset vielä kuten vanhat Vinnairilaiset (-200 ?)niin ettei sen tytön kuulutuksesta kuitenkaan kuule mitään? Sama onko tyttö sylissä vai nauhalla tai puhuuko suomea tai skåånea kun ei kuitenkaan kuule mitä sanoo ? Kuullutukset eivät tahdo kuulua kovinkaan hyvin siellä, eli ihan sama onko -200 vai -500 sarjalainen. Koneessa huomasi kyllä, kun ääntä yritettiin laittaa kovemmalle, mutta ei se oikein auttanut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Itse jyristelin tuossa viime viikolla FinnCommin atraimilla Hel-Jyv-Hel välin ja pidin kyllä kokemastani. Tietysti ihmiset, jotka usein lentävät kiinnittävät ajan mittaan enemmän huomiota meteliin ja tärinöihin kuin satunnainen huvimatkaaja. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään ja täytyy tunnustaa, että minulle sopii tuo atikoiden "pommikonetunnelma" Tosin nämä uudet ovat kyllä tosiaan hieman sivistyneemmän oloisia, ikävä kyllä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Juu kyllä taisin olla. Näinkin kaksi muuta kuvaajaa, kun olin menossa liikelentoterminaalille. Joo, taisit nähdä minut ja Miikan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 täytyy tunnustaa, että minulle sopii tuo atikoiden "pommikonetunnelma" Jep. -201:ssä on sitä lentämisen meininkiä Vielä kun välillä startissa pöllähti siiven viereisille paikoille ihana kerosiinin tuoksu... Voi niitä aikoja 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Hyvät on kuvat. Mutta missäs sisäkuvat? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Hyvät on kuvat. Mutta missäs sisäkuvat? Tällä kertaa jäi ottamatta.. Samanlainen matkustamo oli kuitenkin millainen oli EI-REL:ssä, josta oli sisäkuva täälläkin (kuva tosin on jo kadonnut foorumin arkistoista). Aer Arannilla on käytössä ATR:n perus matkustamo, toisin kuin Finncomm käyttää Elegance tyyppistä matkustamoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Kiitos, oikein mukava setti. Oletkin saanut erittäin onnistuneet kuvat Malevista ja Air Berlinistä, pitääpä kehua Air Berlinin liveryä että kyllä on kaunis. / Rasmus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 Kaikki irlantilaiset naiset ovat lähes kaksimetrisiä Nyt kyllä huijaatte google kertoo, että irlantilaisten naisten keskipituus on 165 cm. Ja se tarkoittaa, että noin puolet on lyhyempiä kuin 165 cm. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2008 ah... ATR Viikonloppuna pitäis Hesaan mennä ja tulla sunnuntaina Ei siinä mitään, mutta loistavia kuvia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2008 Nyt kyllä huijaatte google kertoo, että irlantilaisten naisten keskipituus on 165 cm. Ja se tarkoittaa, että noin puolet on lyhyempiä kuin 165 cm. Meinaatko, että puolet on noin 130 cm mittaisia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla