Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2010 No johan sattui mukavasti [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 13, 2010 Mikäs tuossa on epäonnistunut?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 13, 2010 Mikäs tuossa on epäonnistunut?? Varmaan noiden kanssamatkustajien päät? Eivät sentään ole kaljuja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2010 [ attachment removed / expired ] Boeing 737-500 ja ihme heijastukset sisältä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2010 Miksi ihmiset tunkee tähän ketjuun sellaisia kuvia, mitkä ovat itse ihan tietoisesti ottaneet? Minun jakeluun ei mene, miten sellaiset kuvat ovat epäonnistuneita... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2010 Miksi ihmiset tunkee tähän ketjuun sellaisia kuvia, mitkä ovat itse ihan tietoisesti ottaneet? Minun jakeluun ei mene, miten sellaiset kuvat ovat epäonnistuneita... No eikös kaikki kuvat oteta ihan tietoisesti ja joukossa saattaa olla joitain epäonnistuneita..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2010 No eikös kaikki kuvat oteta ihan tietoisesti ja joukossa saattaa olla joitain epäonnistuneita..... Tarkoitin nyt sitä, että jos ottaa ihan tarkoituksella tuollaisen kuvan, missä on noin karu heijastus tai sata ihmisen päätä, mikä siitä tekee sellaisen, että se pitää laittaa epäonnistuneiden kuvien ketjuun? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2010 Tarkoitin nyt sitä, että jos ottaa ihan tarkoituksella tuollaisen kuvan, missä on noin karu heijastus tai sata ihmisen päätä, mikä siitä tekee sellaisen, että se pitää laittaa epäonnistuneiden kuvien ketjuun? Eikös idea ole se, että kun kuitenkin kuvan haluaa laittaa, niin tässä ketjussa sitä ei moitita vaikka se olisi vinossa tai päitä edessä. Muissa ketjuissa tulis rutinaa taatusti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2010 Eikös idea ole se, että kun kuitenkin kuvan haluaa laittaa, niin tässä ketjussa sitä ei moitita vaikka se olisi vinossa tai päitä edessä. Muissa ketjuissa tulis rutinaa taatusti. Minun mielestä siinä ei ole mitään ideaa, että tätä ketjua pidettäisiin jonain kaatopaikkana, mihin voi tunkea ihan mitä vaan sillä varjolla, että "se on epäonnistunut, mutta pääasia, että pääsee näytille". Mun mielestä tässä ketjussa oli aloittajan toimesta ideana lähinnä se, että tähän tulisi niitä kuvia, jotka ovat ihan oikeasti esim. vahingossa epäonnistuneet. Sellaisia kuvia, jotka esim. kuvaajaa harmittavat suunnattomasti, kun joku "once in a lifetime"-tilanne on mennyt ohi/vatuix vaikkapa oman virheen tai huonon tuurin jne. takia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2010 Minun mielestä siinä ei ole mitään ideaa, että tätä ketjua pidettäisiin jonain kaatopaikkana, mihin voi tunkea ihan mitä vaan sillä varjolla, että "se on epäonnistunut, mutta pääasia, että pääsee näytille". Mun mielestä tässä ketjussa oli aloittajan toimesta ideana lähinnä se, että tähän tulisi niitä kuvia, jotka ovat ihan oikeasti esim. vahingossa epäonnistuneet. Sellaisia kuvia, jotka esim. kuvaajaa harmittavat suunnattomasti, kun joku "once in a lifetime"-tilanne on mennyt ohi/vatuix vaikkapa oman virheen tai huonon tuurin jne. takia... Jos täällä kerran on tuollainen ketju vielä olemassa niin laitan kyllä tänne niitä kuvia mitä haluan enkä ala keneltäkään kyselemään. Sitäpaitsi mitä sä täällä rupeat itkemään jos tänne nyt kuvia haluaa laittaa? Tämä on vapaa maa ja vapaa nettipalsta ja mä laitan tänne kyllä niitä ilmailuun liittyviä kuvia mitä mä haluan niin pitkään kun niitä ei ruveta poistamaan. Miksi täällä sitten on tällainen ketju jos siinä on joitain rajoituksia tiettyjen ihmisten suhteen ja miksi ylipäätänsä on tällainen ilmailuvalokuvat - palsta jos tänne ei saa muut laittaa kuviaan kuin vain jotkut tietyt ammattilaiskuvaajat, olen ymmärtänyt että tänne saa omia kuviaan laittaa ja saa päättää onko ne onnistuneita vai epäonnistuneita. Jos sullakaan ei ole muuta tekemistä kuin valittaa täällä, niin olisit hiljaa ja pitäisit kommenttisi omana tietonasi. Ekaa kertaa laitoin kuvani epäonnistuneiden ilmailuvalokuvien ketjuun ja heti alkoi itku ja valitus! Sitä paitsi mistä sä tiedät vaikka tää olisi ollut mulle se sanomasi "once in a lifetime" - tilanne? Ei tämä ole mielestäni mikään pelkkien ammattilaisten palsta vaan kaikki saavat tänne halutessaan ilmailuvalokuviaan laittaa eikä sitä tarvitse keneltäkään kysyä. Jos ammattilaisiksi itseään luulevat valokuvaajat eivät kestä olla amatöörien kanssa samoilla palstoilla niin perustakaa salaseura! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2010 Tuntuu että tämä nuorempi sukupolvi ei oel koskaan filmille kuvannutkaan. Silloin piti edes vähän ajatella mitä sinne filmille tarkentuu ja katsoa tähtäimen läpi onko siellä edessä edes mitään kuvattavaa. Nykyään digikameraa voi heiluttaa karhunräikän tapaan ympäriinsä, liipasin pohjassa ja katsoa kotona josko jossakin tuhansista ruuduista olisi edes jotain. Jos kuvataan jonottavien ihmisten päälakeja tai lentokonetta kaiken romun ympäröimänä, niin kuvahan on onnistunut. Mutta jos kuvaaja on halunnut puhtaan kuvan pelkästä lentokoneesta, niin miksi hän on edes ajatellut painavansa liipasimesta sillä hetkellä. Voisi perustaa ketjun aivottomille kuvaajille ja kuvat suoraan /DEV/NULL Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2010 Tuntuu että tämä nuorempi sukupolvi ei oel koskaan filmille kuvannutkaan. Silloin piti edes vähän ajatella mitä sinne filmille tarkentuu ja katsoa tähtäimen läpi onko siellä edessä edes mitään kuvattavaa. Nykyään digikameraa voi heiluttaa karhunräikän tapaan ympäriinsä, liipasin pohjassa ja katsoa kotona josko jossakin tuhansista ruuduista olisi edes jotain. Jos kuvataan jonottavien ihmisten päälakeja tai lentokonetta kaiken romun ympäröimänä, niin kuvahan on onnistunut. Mutta jos kuvaaja on halunnut puhtaan kuvan pelkästä lentokoneesta, niin miksi hän on edes ajatellut painavansa liipasimesta sillä hetkellä. Voisi perustaa ketjun aivottomille kuvaajille ja kuvat suoraan /DEV/NULL Olen äärettömän pahoillani aiheuttamastani mielipahasta mitä kaksi laittamaani kuvaa väärään ketjuun on aiheuttanut. Täällä ei ainakaan silloin ollut ketjua aivottomille kuvaajille joten ne päätyivät tuonne epäonnistuneiden kuvien ketjuun. Olen poistanut niistä molemmat. Olen aivan amatööri valokuvauksessa eli räpsin kuvia sieltä sun täältä mutta jonkinlainen itsekritiikki minulla kuitenkin mielestäni on eli katson melko tarkkaan mitä kehtaa/uskaltaa laittaa palstalle. Ne kaksi kuvaani olivat mielestäni hyvin onnistuneet vaikka itse pidin juuri päiden näkymistä kuvissa epäonnistuneina. Kyseiset Ari Siltavuoren tapaiset kommentit vaan voivat karsia uusien jäsenten uskallusta ladata kuvia millekään tämän foorumin ketjuun. Yritän kuitenkin jatkossa opetella kuvaamaan parempia epäonnistuneita valokuvia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2010 Tämä on vapaa maa ja vapaa nettipalsta ja mä laitan tänne kyllä niitä ilmailuun liittyviä kuvia mitä mä haluan niin pitkään kun niitä ei ruveta poistamaan. Tämä on ehkä vapaa maa(barely), mutta tämä palsta on tasan tarkkaan diktatuuri josta ylläpitäjät päättää miten asiat tehdään ja jos se ei mielytä niin aina voi lähtä pois. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2010 Jos ammattilaisiksi itseään luulevat valokuvaajat eivät kestä olla amatöörien kanssa samoilla palstoilla niin perustakaa salaseura! Miksi minusta tuntuu, että taitaa olla niin, että jotkut käyttäjät eivät vain kestä kritiikkiä? Tai ainakin sen verran ala-arvoista vuodatusta ilman syytä ja lähes panettelun piirteet täyttävää itkuvirttä oli nyt koko viestisi, että muuta johtopäätöstä ei voi oikein vetää... Ps. Minä en ole kieltänyt pistämästä minkäänlaisia kuvia. Eikä minulla ole mitään tarvetta niin tehdäkkään. Minä esitin vain oman mielipiteeni ja näkemykseni tämän ketjun tarkoituksesta/ideasta... Pps. Kiitoksia vain kannustuksesta teille privaviestiä lähettäneille Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2010 Tämä on ehkä vapaa maa(barely), mutta tämä palsta on tasan tarkkaan diktatuuri josta ylläpitäjät päättää miten asiat tehdään ja jos se ei mielytä niin aina voi lähtä pois. Näinkö tosiaan on? Voi vatula, että alkaa kohta riittämään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2010 tässä on kuulkaa teille oikein viimitteenpäälle epäonnistunu ilmailuvalokuva, josko noiden lentävien pahvinpalasten valokuvia voi ilmailuvalokuviksi kutsua... tällasta jälkeä tuli siis pääsiäisenä Jämillä, eipä kerenny mun Olympus laulamaa siinäkohtaa kun piti.Ihan harkitusti painoin kuitenkin laukaisinta... [ attachment removed / expired ] sitten olis tällanen toinen, pimeenä iltana kentänreunalla ja kun ei osaa säätää niin ei osaa säätää. ei tää ainakaan tossa nyt näytä siltä, mitä mä halusin tallentaa... Ja ihan tietoisesti otin näitäki monta, eikä YKSKÄÄN onnistunu. Aatelkaa Ja erottuu toi verkkoaitaki vielä. höh. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2010 Näinkö tosiaan on? Voi vatula, että alkaa kohta riittämään... En sanonut että olisi huono diktatuuri. Mun mielestä sivuston moderointilinja on oikein hyvä, mutta tuskin sinäkään voit kieltää sitä että halutessaan ylläpitäjällä on täysi mielivalta miten tehdä asiat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2010 En sanonut että olisi huono diktatuuri. Mun mielestä sivuston moderointilinja on oikein hyvä, mutta tuskin sinäkään voit kieltää sitä että halutessaan ylläpitäjällä on täysi mielivalta miten tehdä asiat. En toki voi kieltää. Mutta jos moderaattoreilla ylilyöntejä sattuu, ainahan käyttäjä voi antaa Samille palautetta. Kyllä se tarvittaessa palauttaa modet ruotuun Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2010 En toki voi kieltää. Mutta jos moderaattoreilla ylilyöntejä sattuu, ainahan käyttäjä voi antaa Samille palautetta. Kyllä se tarvittaessa palauttaa modet ruotuun Omasta mielestä foorumin moderaattorit hoitavat kyllä asiansa hyvin, mutta ne kritiikit on varmaan parempi laittaa suoraan Samille. Nimim. On tullu luettua näitä käyttäjä vs. moderaattori juttuja täälä palstalla AIVAN tarpeeksi! PS. Itsekkin olen sitä mieltä, että ihmiset voisivat laittaa tähän ketjuun niitä "epic fail" kuvia, esim. niin kuin tuola aijemmin pylväs on tullut hornetin eteen juuri kriittisellä hetkellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 11, 2010 No niin Nyt tästäkin ketjusta saatiin RUTINA ketju. Kyllä helpottaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2010 Miksi minusta tuntuu, että taitaa olla niin, että jotkut käyttäjät eivät vain kestä kritiikkiä? Tai ainakin sen verran ala-arvoista vuodatusta ilman syytä ja lähes panettelun piirteet täyttävää itkuvirttä oli nyt koko viestisi, että muuta johtopäätöstä ei voi oikein vetää... Ps. Minä en ole kieltänyt pistämästä minkäänlaisia kuvia. Eikä minulla ole mitään tarvetta niin tehdäkkään. Minä esitin vain oman mielipiteeni ja näkemykseni tämän ketjun tarkoituksesta/ideasta... Pps. Kiitoksia vain kannustuksesta teille privaviestiä lähettäneille Sorry Mikko ja kaikki muutkin koskien aikaisempaa viestiäni, mulla oli vähän huono päivä tuolloin. Silti jos ja kun epäonnistuneita otoksia tulee, niin lähettäisin niitä kyllä mieluusti tänne epäonnistuneiden ilmailuvalokuvien - ketjuun edelleen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2010 Olen kyllä Mikon kanssa täysin samalla linjalla. Ihan naurettavia nämä kuvat, jotka muuten ovat ihan ok, mutta keulasta/pyrstöstä puuttuu osa tai joku heijastus tullut päälle. Ihme, että kyseiset kuvat edes tänne asti pääsevät. Minä poistan ne jo suoraan kamerasta enkä tuhlaa edes aikaa semmosiin. Saati sitten rupea lähettämään keskustelupalstoille nettiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 24, 2010 Kallio tuli vastaan [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2010 Näin käy talvella kun on a) lumisade b) pilvistä c) lunta maassa d) liian aikaista e) pölhö kuvaaja Lentävä logo ja rekisteri. LZ-FBD. A320. [ attachment removed / expired ] Mikäs tässä kuvassa on niin epäonnistunutta? Lukuun ottamatta tasaisen harmaata taustaa ja siitä johtuvaa syvyyden puutetta. Kone saatu nätisti kuvaan ja yksityiskohdat näkyy hyvin. - Mika Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2010 Nii-in, epäonnistumisessa on epäonnistuttu pahan kerran, ja tuloksena high-key-taidetta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla