Kirjoitettu Elokuu 21, 2010 Todelliseksi arvoksi tulee 510mm. Aika jännä juttu, että se noin pyöristää. Zoomeissa muistaakseni antaa ihan millin tarkat tiedot ko.jatke Ei anna ainakaan kaikissa zoomeissa. 200-400mm + 1.7x jatke näkyy EXIF:ssä 650 millinä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2010 Molemmat Hornetit saivat hetkellisesti "kehän" ympärilleen ainakin lauantaina. Tuota Gripenin vastaavaa en huomannutkaan. Huomasin tuon ilmiön vasta kuvia läpikäydessä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2010 [ attachment removed / expired ] A320-232 Hania, Kreeta 2.9.2010. "pakko" oli vaan ottaa muutama kuva kun ei muuta kuvattavaa juurikaan ollut. Tosin sattui siihen samaan aikaan Finnairin 2 bojoa joten laitetaan nekin samaan sarjaan. OH-LBR sekä OH-LBT [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2010 sotilaskone.jpg Tuo sotilaskone on US Navy:n P-3C Orion, joka näyttäisi kuuluvan VP-16 "War Eagles" -laivueelle. -Esa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2010 Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen kerta kun saan kuvaan Grippenin äänivallin kutittelua ja tottakai tärähtää Vai olisko tossa af vaan missannut? Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2010 Selvästi tolppa taustalla... aika magee ruskakuva joka tapauksessa meikäläisen parhaat kuvat yltää korkeintaan näihin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2010 Mä en ymmärrä mitä epäonnistunutta tossa on? Jos vertailukohdaksi otetaan sellainen - ah niin trendikäs, mutta vai spotteripiireissä - surkealla tavalla liian tiukka rajaus, niin täähän toimii 100-0. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2010 Täähän on just sellanen kuva, joka sopii tänne! Muuten laadukas pannaus, mutta harmillisesti pala puuttuu peräsimestä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2010 Täähän on just sellanen kuva, joka sopii tänne! Muuten laadukas pannaus, mutta harmillisesti pala puuttuu peräsimestä No se ei just ole harmillista, vaan tyylikästä kun vertaa "aviationphotos" normipönötykseen. Ilmeisesti genre on luonut oman kulttuurinsa jossa valokuvan laatua mitataan aivan sen omilla kriteereillä välittämättä taiteellisista arvoista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2010 Ilmeisesti genre on luonut oman kulttuurinsa jossa valokuvan laatua mitataan aivan sen omilla kriteereillä välittämättä taiteellisista arvoista. Varmasti on luonut. Siis selkeesti osasit päätellä, miksi kuva tänne osioon joutunut Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2010 No se ei just ole harmillista, vaan tyylikästä kun vertaa "aviationphotos" normipönötykseen. Ilmeisesti genre on luonut oman kulttuurinsa jossa valokuvan laatua mitataan aivan sen omilla kriteereillä välittämättä taiteellisista arvoista. Valokuvauksen perusteita lienee saada kohde kokonaan kuvaan. Kirjoittamatonta sääntöä voi tietysti rikkoa mutta kuvaa mistä puuttuu pienen pieni pala ei pelasta mikään. Eli aivan aiheellinen kuva täällä. Muutama rivi pikseleitä lisää vasemmalle niin olisi ollut kelvollinen kuva muualle. Hyvä, että löytyy kriittisyyttäkin vielä ihmisistä. Itse olisin painanut deleteä kunhan kuvan olisin ruudulle saanut. Lienen ehkä väärä ihminen arvioimaan taidetta mutta mitä arvoja ko. kuvasta löytyy mitkä pelastavat otoksen? Itse kun näen vain pilalle menneen valokuvan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2010 Valokuvauksen perusteita lienee saada kohde kokonaan kuvaan. Siis olihan tuo vitsi? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2010 nyt me on mikko tehty hirvee moka kun tehtiin se kuva siitä, missä neljästä tais olla vaan yks kokonaan kuvassa... hmm... muistakaa nyt se taiteellinen vapaus oikeesti. mun parhaatkin kuvat kaverien kameroilla yltää just ja just näihin, eikä oikein ees siihen. tai lähellekään, jos ihan totta puhutaan. muutamaa vahinko-onnistumista lukuunottamatta. te ootte niin kamalan kriittisiä itsellenne... eipä silti, jos mulla olis tollasta kalustoa millä kuvata niinkuin teillä on, mä olisin varmaan ihan yhtä kriittinen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2010 Siis olihan tuo vitsi? ??? Valokuvauksen perusteita lienee saada kohde kokonaan kuvaan. Kirjoittamatonta sääntöä voi tietysti rikkoa... muistakaa nyt se taiteellinen vapaus oikeesti. te ootte niin kamalan kriittisiä itsellenne... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2010 Valokuvauksen perusteita lienee saada kohde kokonaan kuvaan. Kirjoittamatonta sääntöä voi tietysti rikkoa mutta kuvaa mistä puuttuu pienen pieni pala ei pelasta mikään. Eli aivan aiheellinen kuva täällä. Muutama rivi pikseleitä lisää vasemmalle niin olisi ollut kelvollinen kuva muualle. Hyvä, että löytyy kriittisyyttäkin vielä ihmisistä. Itse olisin painanut deleteä kunhan kuvan olisin ruudulle saanut. Lienen ehkä väärä ihminen arvioimaan taidetta mutta mitä arvoja ko. kuvasta löytyy mitkä pelastavat otoksen? Itse kun näen vain pilalle menneen valokuvan. Jossain aviationphotos sivustolla kuten täälläkin on vilpittömästi tonnikaupalla silkkaa paskaa. Teknisesti kivoja räpsyjä joista normi-insinööri on ihan liekeissä. Kuvia jotka eivät oikeasti tarjoa kenellekään muulle, kuin sille toiselle insinöörille joka ei samaan räpsyyn kyennyt, yhtään mitään. Se toinen insinööri sai sentään tuntea alemmuutta ja kateutta. Komposition taju on kaiketi myötäsyntyistä. Sitä joko on tai ei ole. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2010 Jossain aviationphotos sivustolla kuten täälläkin on vilpittömästi tonnikaupalla silkkaa paskaa. Teknisesti kivoja räpsyjä joista normi-insinööri on ihan liekeissä. Kuvia jotka eivät oikeasti tarjoa kenellekään muulle, kuin sille toiselle insinöörille joka ei samaan räpsyyn kyennyt, yhtään mitään. Se toinen insinööri sai sentään tuntea alemmuutta ja kateutta. Komposition taju on kaiketi myötäsyntyistä. Sitä joko on tai ei ole. Kyllä sä suuta osaat louskuttaa mutta ei sieltä kertaakaan mitään rakentavaa ulos tule, ei edes vaikka pyytäis... Valitettavasti Kannattais mennä napisemaan samasta asiasta luontokuva foorumeille koska ne on ihan samaa zirppa pönöttää kuvia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2010 Aina valmiina? [ attachment removed / expired ] Yeovilton air dayn loppuhuipennuksena oli(kin) toistasataa metriä pitkä tuliseinä leijuvien koptereiden takana. Itse liekit kestivät parisen sekuntia, mutta myös savupilvet olivat varsin näyttävät. Siinä hurmoksessa jäi vain tuo kaiutin ja tolppa huomaamatta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2010 Jossain aviationphotos sivustolla kuten täälläkin on vilpittömästi tonnikaupalla silkkaa paskaa. Teknisesti kivoja räpsyjä joista normi-insinööri on ihan liekeissä. Kuvia jotka eivät oikeasti tarjoa kenellekään muulle, kuin sille toiselle insinöörille joka ei samaan räpsyyn kyennyt, yhtään mitään. Se toinen insinööri sai sentään tuntea alemmuutta ja kateutta. Komposition taju on kaiketi myötäsyntyistä. Sitä joko on tai ei ole. Kyllä sä suuta osaat louskuttaa mutta ei sieltä kertaakaan mitään rakentavaa ulos tule, ei edes vaikka pyytäis... Valitettavasti Kannattais mennä napisemaan samasta asiasta luontokuva foorumeille koska ne on ihan samaa zirppa pönöttää kuvia... En valitettavasti tunne kumpaakaan herroista hlökohtaisesti - tunnetteko te toisenne "in real life"? Minun vaikutelmani on, että molemmilla herroilla on omissa kommenteissaan aivan yhtä hyvät ja vahvat perusteet. Joita molempia perusteita on syytä mietiskellä, itse kunkin tämän forumin lukijan ja käyttäjän. Toivottavasti tämä oli rakentava näkemys. PR EDIT: Lainaukset kuntoon. Käytetään noita lainauslaatikoita, kun ne sitä varten on olemassa /MM Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 21, 2010 En valitettavasti tunne kumpaakaan herroista hlökohtaisesti - tunnetteko te toisenne "in real life"? Minun vaikutelmani on, että molemmilla herroilla on omissa kommenteissaan aivan yhtä hyvät ja vahvat perusteet. Joita molempia perusteita on syytä mietiskellä, itse kunkin tämän forumin lukijan ja käyttäjän. Toivottavasti tämä oli rakentava näkemys. PR Ei tunneta, allekirjoittanut(kin) on vaan totaalisen kyllästynyt pitkän ajan jatkuneeseen kommentointiin joissa kovasti kritisoidaan mutta ei mitään kehittävää saada sanottua. On tuosta muutkin maininneet, jopa tässä ketjussa... Sä vaan Markku mussutat ja mussutat, mutta mitään asiaa sinulla ei koskaan ole. Kovasti kommentoit ja sanot, että se ja se on perseellään, mutta et kuitenkaan osaa antaa minkäänlaista korjausvinkkiä, vaikka olet tietävinäsi, mikä on vialla. Säälittävää on minusta tuollainen, sanoisi M. Kajo. Minä ottaisin mielelläni korjausehdotuksia vastaan, jos vain sellaisia antaisit. Mutta kun ei niitä ruinaamallakaan saa, niin uskottava se on, että sulla ei sitten tietoa ole... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2010 Luonnollisesti se tuon poseerauksen ja rajauksen ainoa terävä kuva [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2010 Luonnollisesti se tuon poseerauksen ja rajauksen ainoa terävä kuva Tää on nyt taas tätä, mutta onko se pilalla vai eikö? Vai tuo varjoko koolingissa harmittaa? Ei tuo nyt meikäläisen tunnetusti puiseen silmään nyt kauhean epäonnistuneelta vaikuta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2010 Tää on nyt taas tätä, mutta onko se pilalla vai eikö? Vai tuo varjoko koolingissa harmittaa? Ei tuo nyt meikäläisen tunnetusti puiseen silmään nyt kauhean epäonnistuneelta vaikuta. Noh, hetihän tuosta kuvasta huomaa, että edes potkurista ei ole tullut kokonaista valkeaa kiekkoa. Ja tuo varjo moottorin pellityksessä, voe hyvänen aeka, voiko joku tehdä tuollaista amatöörimäsitä virhettä, huhhuh! Eihän tällaista sutta ja sekundaa voi missään käyttää Pitäisi Mikon varmaan opetella kuvaamaan.... Voin kyllä Mikolle jakaa vinkejä, jos oppisi vaikka kuvaamaan Ville PS.: Huomaa hymiöt Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2010 Kyllä se tuo varjo on, mikä kuvan pilaa omaan silmään heti. Roskiin meni Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2010 Höh Photoshop anyone? Ihan loistava kuva! Liian raskasta itsekritiikkiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2010 Höh Photoshop anyone? Ihan loistava kuva! Liian raskasta itsekritiikkiä. Liikaa vaivaa tässä tapauksessa. Tarjolla on ehkä parempiakin kuvia, niin ei maksa vaivaa ruveta tuon kanssa niin paljon painimaan, että siitä saisi riittävän siistin "poiston" aikaiseksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla