Vieras

Epäonnistuneiden ilmailuvalokuvien ketju

780 viestiä aiheessa

Kiitos Ilarille kommentista. Ja muille selitykseksi, että kamera laukesi vahingossa ennen aikojaan. Olen harrastanut vuosikausia kuvien editointia enkä juurikaan lentokoneiden bongailua. En tiedä kumpi on järkevämpää......Tämä kuva oli vain yksi esimerkki

kun ei parempaakaan ollut lentokoneista tarjolla. Pahoitteluni jos olen väärällä palstalla. Mutta hienoja kuvia täällä forumilla kyllä näkee. :  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Ilarille kommentista. Ja muille selitykseksi, että kamera laukesi vahingossa ennen aikojaan. Olen harrastanut vuosikausia kuvien editointia enkä juurikaan lentokoneiden bongailua. En tiedä kumpi on järkevämpää......Tämä kuva oli vain yksi esimerkki

kun ei parempaakaan ollut lentokoneista tarjolla. Pahoitteluni jos olen väärällä palstalla. Mutta hienoja kuvia täällä forumilla kyllä näkee. :  :D

Täällä on aina joku näsäviisas pikkuvittuilija aukomassa päätään, jos joku erehtyy postaamaan kuvan väärään ketjuun. Mutta ei näistä idiooteista kannata lannistua. Hienoja kuvia katselee aina mielellään :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Joona. Yleisön pyynnöistä (huolimatta) lähetänkin lopullisen version käsittelemästäni kuvasta. Minun värilasieni läpi katsottuna se näyttää kyllä ihan kelpo kuvalta ainakin jos ottaa alkutilanteen huomioon.

Alkuperäinen ajatukseni oli näyttää näille esim. "Once In A Lifetime"-kuvan ottaneille, jotka t ä s s ä ketjussa ovat murehtineet sitä, että kuvassa on liikaa jotain tai siitä puuttuu pala jotain, että melkein kaikki on korjattavissa. Jos ohjelmat/taidot ei vielä riitä, niin ehkä tulevaisuudessa kuitenkin.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin, mun taidot ei ainakaan riitä poistamaan sitä reikäperuukkia polikarpovin fillarin tilalta :D

Eli matkaa on vielä, mutta ei voi kuin ihmetellä mitä kaikkea photarilla voi oikeesti tehdä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja muille selitykseksi, että kamera laukesi vahingossa ennen aikojaan.

Aika hyvä selitys! Pääsitpä näyttämään osaamisesi kuvien manipuloinnissa. Otetaan tarkotuksella huono kuva, että saa photosoppitreeniä :thmbup:

Ja Hannalle: Miksi aina aloitat ensimmäisen lauseen pienellä kirjaimella? :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika hyvä selitys! Pääsitpä näyttämään osaamisesi kuvien manipuloinnissa. Otetaan tarkotuksella huono kuva, että saa photosoppitreeniä :thmbup:

Harmittaako kun et itse osaa vastaavaa? Mielestäni ainakin melko vaikuttava esitys, vaikka ehkä onkin väärässä ketjussa vääriä kuvia jne jne. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikolle:

Kyllä tarkoitus oli ihan oikeasti ottaa kuva vasta siinä vaiheessa kun kone irtoaa kentästä. En ota tahallani huonoja kuvia kun en saa välttämättä otettua tahallani edes hyviä. Olen puhdas aloittelija lentokonekuvaajana.

Miksi muuten itse lähetät kuvia palstoille? Ei kai vaan siksi, että pystyisit siten osoittamaan muille taitosi kuvaajana....

Niin, kuvasi ovat kyllä palstan ehdotonta parhaimmistoa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja Hannalle: Miksi aina aloitat ensimmäisen lauseen pienellä kirjaimella? :thmbdn:

sen vuoksi että joku saa nähdä siitäkin vaivaa niinkuin kaikesta muustakin muiden tekemisistä jos ne ei itseä miellytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osaa kuvia säätää. Ei haittaa. Hanna voisi vähän panostaa kirjoituksiin. Ei mulla muuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmittaako kun et itse osaa vastaavaa? Mielestäni ainakin melko vaikuttava esitys, vaikka ehkä onkin väärässä ketjussa vääriä kuvia jne jne. :thmbup:

Kenties layeri tai pari, vähän content-awarea ja clone stamppiä, toiset vaikuttuu pienemmistä asioista kuin toiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hanna olikin jo aikoja sitten käskeny laittaan jotain epäonnistuneita kuvia EFHK:lta. Mutta enpäs laitakkaan vaan laitan tälläisen toisen missä on ihan kaikki päin sitä itseään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se sopii Jyri tänne vallan mainiosti kun täällä on kaikki muukin päin sitä itseään.

Oo huoleti, kyllä sä joskus vielä opit ;)

Ja muille tiedoksi, joo, me tunnetaan ennestään, vittuilu on vaan välittämistä   ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuorena sitä ei osannut rajata oikein .. Peräsin puuttuu ja nokka puuttuu  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..........

En ymmärrä tämän kuvan tarkoitusta tässä ketjussa. Autofocus tarkensi risuun alhaalla koneen sijaan? Yhtä kuvaa ennen ja seuraava olivat taas teräviä? Valitse kamerasta keskimmäinen tarkennuspiste ja vastaavaa ei kovin helposti enää tapahdu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ymmärrä tämän kuvan tarkoitusta tässä ketjussa. Autofocus tarkensi risuun alhaalla koneen sijaan? Yhtä kuvaa ennen ja seuraava olivat taas teräviä? Valitse kamerasta keskimmäinen tarkennuspiste ja vastaavaa ei kovin helposti enää tapahdu.

Kyllähän tuo vähän ylämäkeen nousee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla