Vieras

Epäonnistuneiden ilmailuvalokuvien ketju

780 viestiä aiheessa

Joo ei kannata kuunnella täällä muiden ohjeita vaan siirtyä dc.nettiin pikselin ja kalusto runk...n jaloon maailmaan.

Vuodesta toiseen on huvittavaa lukea kun kaverit siirtyy aloittelija kuvaajasta macho-pröööksi. Edit: Tarkennetaan sen verran että Mikko ei sitten ollut sulle vaan yleisesti

..

Elias: Se tarkennus vaan tarttuu välillä sinne minne ei haluais.

Tätä viestiä en ollu huomannukkaan.

Pidätkö mua jonain machona, jos olen omasta mielestä oppinu muutamassa vuodessa kuvaamaan edes välttävästi? Kolme vuotta sitten en edes tienny mikä on järjestelmäkamera. Ei ole kuvaamista opiskeltu mistään hlvetin eepoksesta. Saan kai silti antaa käytännön kokemukseen perustuvia vinkkejä. ???

Väkisin sitä yksi jos toinenkin ajan myötä tuntee itsensä enemmän ja enemmän paremmaksi kuvaajaksi. Uskaltaa edes jotain käytännön kokemukseen perustuvaa vinkkiä esittää :-[

Joillekin valokuvaamisessa on tekniset asiat tärkeitä, toisille ei niinkään ,vain sellainen lopputulos mihin on itse tyytyväinen.....

Kameran asetusten merkitys tietyissä tilanteissa tulee kyllä vastaan ja oppii niitä soveltamaan, vaikka ei ole koskaan kuvaamista lukemalla opiskellut.

Pitääkö "machopröö" Virkkula itseään hyvänä kuvaajana? Et kai sä ainakaan sillä hyvän kuvaajan maineella kehtaa täällä elvistellä :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saan kai silti antaa käytännön kokemukseen perustuvia vinkkejä. ???

Väkisin sitä yksi jos toinenkin ajan myötä tuntee itsensä enemmän ja enemmän paremmaksi kuvaajaksi. Uskaltaa edes jotain käytännön kokemukseen perustuvaa vinkkiä esittää :-[

Just niin. Ja kerrohan, missä tässä sinun viestissäsi on se vinkki?

Joo. Olin just samaa sanomassa :laugh: Ei pidä paikkaansa!

Kokeile jotain ihan muuta.... ;) Oppii käytännössä paremmin kuin tällä niukalla voorumilla annetulla sitäkin erikoisimmiilla neuvoilla....! Itestä se lähtee, älä välitä muista!!!!!

Tai vinkkihän se tietty on käskeä "kokeilemaan jotain muuta". Mutta on kyllä vain sarjassamme haista_paska-venkkejä, jotka on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mitään avustavaa informaatiota siinä ei kyllä ole... Ainoa, mitä tuollaisella viestillä saat aikaan, on se, että menee pahimmassa tapauksessa nuori kuvaaja hämilleen. Sekö on sinusta se "kokemuksen perusteella annetun vinkin" tarkoitus?

Pitääkö "machopröö" Virkkula itseään hyvänä kuvaajana? Et kai sä ainakaan sillä hyvän kuvaajan maineella kehtaa täällä elvistellä :o

Kerrohan, missä Sami on hyvän kuvaajan maineellaan elvistellyt. Anna yksikin esimerkki. Totuus kuitenkin on, että Samilta tulee loppujen lopuksi vähän kuvia, mutta ne ovatkin sitten aina kirkkaasti forumin laadukkaimmasta päästä. Sitä tosiasiaa ei voi kukaan kiistää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä viestiä en ollu huomannukkaan.

Pidätkö mua jonain machona, jos olen omasta mielestä oppinu muutamassa vuodessa kuvaamaan edes välttävästi? Kolme vuotta sitten en edes tienny mikä on järjestelmäkamera. Ei ole kuvaamista opiskeltu mistään hlvetin eepoksesta. Saan kai silti antaa käytännön kokemukseen perustuvia vinkkejä. ???

Joillekin valokuvaamisessa on tekniset asiat tärkeitä, toisille ei niinkään ,vain sellainen lopputulos mihin on itse tyytyväinen.....

Kameran asetusten merkitys tietyissä tilanteissa tulee kyllä vastaan ja oppii niitä soveltamaan, vaikka ei ole koskaan kuvaamista lukemalla opiskellut.

Kuten Mikko kirjoitti että jos sinun ohjeesi on tasoa "tee jotain muuta äläkä kuuntele tämän palstan neuvoja" niin aika nihkeät on sinun kuvaus neuvot nuoremmille, tämän takia avauduin. Mutta kuten kirjoitinkin että tuo machoprö juttu ei ollut sinulle vaan yleinen toteamus mitä täällä on joillekin kuvaajille tapahtunut aikojen saatossa. Pahoittelen jos otit sen henkilökohtaisesti.

Nyt kun aloit julkisesti haukkumaan minua Machoprööksi niin kaivahan ne viestit esille missä poljen aloittelijoita suohon, vanha kun ei muista.

Ai pidänkö itseni hyvänä kuvaajana, suoraan sanoen onko sillä jotain väliä? Itse ainakin olen siellä oman harrastuksen takia ja ainoastaan sillä on merkitystä pidänkö itse kuviani onnistuneena eli en ole hakemassa mitään hyväksyntää tai statusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just niin. Ja kerrohan, missä tässä sinun viestissäsi on se vinkki?

Tai vinkkihän se tietty on käskeä "kokeilemaan jotain muuta". Mutta on kyllä vain sarjassamme haista_paska-venkkejä, jotka on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mitään avustavaa informaatiota siinä ei kyllä ole... Ainoa, mitä tuollaisella viestillä saat aikaan, on se, että menee pahimmassa tapauksessa nuori kuvaaja hämilleen. Sekö on sinusta se "kokemuksen perusteella annetun vinkin" tarkoitus?

Ei vaan se eka Matin antama "machöpröö" vinkki oli se, mistä menee aloittelija sekaisin. Itse kameran asetuksia pläräämällä ja kokeilemalla niiden vaikutuksia oppii paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuin! Sie oot paaljon parempi kuin mie 8)

Jos noin lapselliset on tarkoitukset, niin harmi...

Mitä tarkoittaa: On hauska seurata kun purukka parissa vuodessa kehittyy .............ilmeisesti suomennettuna hyväksi kuvaajaksi?

Just sitä, mitä siinä lukee. Onhan se ollut aina nähtävissä, että se jengi, joka pari vuotta takaperin on postaillut ensimmäisiä kuviaan ja saanut niistä alkupään kokeilujen hedelmistä välillä murskapalautettakin, on sitten vähän kehityttyään, ja saatuaan (jopa syystäkin) positiivista palautetta, alkaa sitten muiluttamaan niitä nykypäivän aloittelijoita. Ja en minä rupea sitä tosiasiaa kieltämään, etteikö itselläsikin olisi vähän ollut ajoittain taipumusta juurikin samaan "tapaan",  kun tuskin voit sitä itsekkään kieltää. Mutta kuten Sami sanoi, se viesti ei ollut pelkästään sinulle kohdistettu, vaan ihan yleisesti...

Hänhän pyrkii viestissään ovelasti kertomaan hyvyytensä. Tosin jos mä oisin tommosen kirjottanu, niin mikä haloo siitä olisi syntynytkään. Siis jos olisin maininnu ton miten on hauska seurata parissa vuodessa kehittyneiden itsevarmaa olemusta.....

Höpö höpö. Ainoa, mitä siinä "pyrittiin ovelasti viestittämään", oli se, että tuollaisilla "kokeiles jotain muuta"-ohjeilla ei ole mitään muuta virkaa, kuin että ohjeen esittäjä itse saa itsekeskeisen maineen. "Minäpä tiedän, mitä sinun pitäisi tehdä toisin, mutta enpä kerro, kun olen sen itsekin joutunut itse opettelemaan"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kameran asetuksia pläräämällä ja kokeilemalla niiden vaikutuksia oppii paremmin.

Oma henkilökohtainen mielipide on se että nämä perusjutut voi oppia muiden neuvoista, mutta poikkeavat jutut vaan täytyy oppia kantapään ja oman kokeilun kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaan se eka Matin antama "machöpröö" vinkki oli se, mistä menee aloittelija sekaisin. Itse kameran asetuksia pläräämällä ja kokeilemalla niiden vaikutuksia oppii paremmin.

No kyllähän siinä Matin viestissä oli selkeästi neuvottu kokeilemaan pistemittausta, mikä tuollaisten tilanteiden ehkäisemiseksi on täysin oikea neuvo... Vai mikä olisi ollut sinun parempi vihje? Kerro nyt, kun tunnut sellaisen kuitenkin tietävän...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun aloit julkisesti haukkumaan minua Machoprööksi niin kaivahan ne viestit esille missä poljen aloittelijoita suohon, vanha kun ei muista.

Mikä siinä niin huvittaa kun kuvaajat kehittyy? Hienoahan se on! Samanlailla säkin olet varmaan kuvaus- harrastuksen alkuvaiheessa tarinoinu....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä siinä niin huvittaa kun kuvaajat kehittyy? Hienoahan se on! Samanlailla säkin olet varmaan kuvaus- harrastuksen alkuvaiheessa tarinoinu....

Ei siinä ole mitään huvittavaa ja hyvä että kehittyy, mutta se on ikävää kun jotkut kaverit ylittää "jonkun" kriittisen pisteen niin aloittelijoiden muilutus alkaa. Viimeisen vuoden aikana tätä muilutusta on tapahtunut todella vähän mikä on hyvä.  :thmbup: Tämä sama keskustelut käydään täällä säännöllisin väliajoin läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä siinä niin huvittaa kun kuvaajat kehittyy? Hienoahan se on!

Lue nyt niitä viestejä välillä vaikka ilman niitä mustavalkolaseja. Missä on sanottu, että kuvaajien kehittyminen on huono asia? En tiedä, olenko lukihäriöinen, mutta mielestäni tässä on kritisoitu nimenomaan niiden "kehittyneiden kuvaajien" ulosantia. Ollaan niin olevinaan töksäyttelemällä näitä "minäpä tiedän, mutta mistäs se tieto sulle saatais?"-juttuja...

Samanlailla säkin olet varmaan kuvaus- harrastuksen alkuvaiheessa tarinoinu....

Ihan varmasti itse kukin tuohon välillä sortuu tai on sortunut. Ja jos ei ole sortunut vielä, tulee jossain vaiheessa sortumaan. Mutta ei se siitä tee yhtään sen puolustettavampaa... Toiset vain kasvavat siitä vaiheesta yli vähän nopeammin, toiset ei valitettavasti koskaan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä on sanottu, että kuvaajien kehittyminen on huono asia?

Ei missään. Huvittavaa se kumminkin on! :D Huvittavaa on seurata myös kahden kokeneemman kuvaajan kehittymisen pysähtymistä, valitettavasti.

Muut nuoret machot tulee kovaa kyytiä rinnalle ja kohta ohi. :P Ei millään pahalla. On teillä hienojakin kuvia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuntuu, että osa porukasta laukoo niitä kuvia vain sen takia, että saa foorumilla näyttää, että hyvin menee..Toisaalta sellainen pieni kilpailuhenki on kehittävää, mutta jos se menee liian pitkälle, se saattaa jopa muuttua ylimielisyydeksi/kateudeksi.

Sanoisinpa näin 1 vuoden järkkärin omistaneena, että oman kokeilun ja erehdyksen kautta oppii paljon. Kertaakaan en ole Canonin ohjekirjaa avannut, ja hyvin olen pärjännyt. Ja se kuvaamisen ilo on mielestäni siinä, että kuvaa itselleen. Minunkin kovalevyt pursuavat kuvia, jotka itselleni ovat tärkeitä, ei niinkään laadullisesti hyviä (niinkuin ei muutkaan kuvani mitään pro-laatua ole. Mutta syytänkin siitä kalustoani, en itseäni :laugh:). Siksipä niitä kuvia ei kannata tänne voorumille laittaakaan.. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huvittavaa on seurata myös kahden kokeneemman kuvaajan kehittymisen pysähtymistä, valitettavasti.

Jossakin vaiheessahan se on kaavoihin kangistuttava  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epäonnistuneiksihan lasketaan kaikki kuvat joissa aurinko ei paista kuvaajan takaa 0 asteen kulmassa, eikö vaan ;)

width=533 height=800http://www.nbl.fi/~nbl2784/EFHK-05-07-08/_MG_5527_M.JPG[/img]

Jade Cargo lentää Vantaan katastrofialueen yli, vantaalaisen katastrofikuvaajan kuva-alaan.

width=533 height=800http://www.nbl.fi/~nbl2784/EFHK-05-07-08/_MG_5870_M.JPG[/img]

Sitten päästiinkin kiinni hommiin, eli propagandan kuvaamiseen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä ymmärrä, mikä tuosta Miikan kuvasta tekee epäonnistuneen.

Tämä mielummin, tarvoin metsään ja löysin loistopaikan kuvata 04L:lle laskeutuvia. Kaikki laskeutui sille (mukaanlukien Cargolux), paitsi Finnairin Heavyt. No eikös Jade sitten porhalla 04R:lle puiden latvojen välistä. Ainoa kohta kun saa kuvan on kapea aukko, josta kone menee alle puolen sekunnin ohi.

Tästä ei jää paljoa jälkipolville ihmeteltävää  ;D

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä pari R:äpäätä käväisi mielessä, kun Jade näkyi R:än päässä. Kävin vielä noin tunnin puskavaelluksella 04R:n finaalin tienoilla eikä ainuttakaan kunnollista kuvauspaikkaa löytynyt, yksi tikkailla kelvollinen enintään. Asiakaspalautetta Finavialle lähetetty... :P

Sen sijaan tämä mies tässä on parasta A-ryhmää. Hän ei rämmi.

width=534 height=800http://www.nbl.fi/~nbl2784/EFHK-02-07-08/_MG_5249_M.JPG[/img]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen sijaan tämä mies tässä on parasta A-ryhmää. Hän ei rämmi.

width=534 height=800http://www.nbl.fi/~nbl2784/EFHK-02-07-08/_MG_5249_M.JPG[/img]

Tällä A-ryhmäläisellä oikeaoppisesti huomioliivit päällä, mutta toivottavasti myös kuvausluvat asematasolle yms. kunnossa ja punainen väri ID-kortissa " värisuorassa "  8)

Kieltämättä kyllä hyvä kuvauspaikka  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen kerran kun AILU lennähtää Helsingisssä eteen...

[ attachment removed ]

Tämä on parasta mitä saan aikaan  :-[

Onneksi tipu on kuvattu Saksassa paremmissa olosuhteissa.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, en sitten tiedä, kuuluuko tämä pilalle menneiden ketjuun, vai johonkin muualle :P

Uusi, "Kun on liian vahvat lääkkeet" -kuvaketju? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi, "Kun on liian vahvat lääkkeet" -kuvaketju? ;D

Mä ehkä vetäisin jo jostakin kahvasta tuossa vaiheessa ??? hyvin näyttää siltä että olis vauhtia alaspäin, on tainnut mikko painaa laukaisijaa zoomatessa samaan aikaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla