Ilkka Mäkelä

Suomen Ilmailuopisto tilasi kaksi Embraer Phenom 100-bisnesjettiä

83 viestiä aiheessa

EBACE-bisnesjettikonferenssin satoa: SIO on tilannut kaksi Phenom 100-bisnesjettiä, artikkelin mukaan korvaamaan turbopropit eli King Airit. Ainakin ensimmäinen kone toimitetaan vuonna 2010.

 

http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/embraer-order-book-swells/

 

Tällaista siis tiedossa kurssilaisten lennettäväksi:

 

http://www.embraerexecutivejets.com/english/content/aircraft/phenom100_home.asp

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin Singapore Airlinesin lentokoulu käyttää learjettejä koulutuksessaan. Tosin tiedä nyt voiko sitä SIO:oon verrata vaikka taitaa aika pitkälle olla valtio-omisteinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Jaa-a vai että tällaista. Listahinta noilla koneille on about sama mutta miten huolto yms. yleiskustannukset?

 

Nimim. Tietämätön

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liekö SIO ainoa lentäjien peruskoulutuslaitos koko maailmassa, joka tarjoaa koulutuksen suihkukoneella?

Onkos Cathaylla myös jotain Learjetillä annettavaa koulutusta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eäh, eihän tuota voi itse edes lentää  :D

 

Niinpä se valmentaa hyvin nykyaikaisen matkustajakoneen operointiin :)

 

Destined for careers with airlines in Finland, these students will get a terrific start to commercial flying ...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eur-Avia messuilla Cannesissa oli tänä vuonna mockup esillä. Ihan hieno jetti. Mulla pitäisi olla jossain kuvia, täytyy kaivaa illalla.  :thmbup:

 

Jaa, tais olla 300. Eikös satanen jo lennä? Ei ihan ostoslistan kärkipäässä, joten en ole niiin tarkkaan seurannut ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Satasen ensilento oli jo 26. heinäkuuta 2007, joten saattaa olla, että sille saadaan tyyppihyväksyntä suhteellisen pian.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä se valmentaa hyvin nykyaikaisen matkustajakoneen operointiin :)

 

Bonanzan puikoista suoraan Phenomin rattiin. Huuu... kuulostaa hurjalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bonanzan puikoista suoraan Phenomin rattiin. Huuu... kuulostaa hurjalta.

No ei sen hurjemmalta kuin Bonanzan puikoista King Airia ajamaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Embraer ja simulaattorifirma CAE ovat perustaneet jo v. 2006 yhteisyrityksen, joka järjestää tietokone- ja full flight simulator-pohjaista koulutusta Phenom 100-piloteille, ja SIO varmaankin hankkii joitain ohjelmia tai jopa jonkinlaisen FTD-laitteen/simulaattorin koulutusta silmälläpitäen. Täällä esimakua koulutuksesta:

 

http://www.embraerexecutivejets.com/english/content/customer-services/phenom_training.asp

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Phenom on hinta/laatu-suhteeltaan todella hyvä kone. Erittäin tyylikäskin.

 

Itse pidän hiukka enemmän Honda Jet:stä joka on melkein identtinen... Ja sitten on legacy osasto....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaus käyttäjältä: Sami Virkkula - Eilen kello 10:25:48

Jaa-a vai että tällaista. Listahinta noilla koneille on about sama mutta miten huolto yms. yleiskustannukset?

 

Nimim. Tietämätön

********************************************************

 

Kyllä oppivat tietämään, mistä nuo kustannukset muodostuvat.

 

Eniten ihmetyttää ns. välityypin puuttumista kolutuksessa.

Siis suoraan Bonanzasta ( SE-PISTON ) aletaan lentää Monimoottorisuihkarilla ( ME-JET )

Singaporekin käyttää Baronia välivaiheessa.

 

SIO on saanut (TODENNÄKÖISESTI) ostettua nuo koneet edullisesti ja ko. koneille saadaan siten koelentotiimaa kasattua.

 

 

Nimim. Huuli pyöreänä , kateudestakin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos en aivan väärin muista, yksi Phenom maksaa 1,3 miljoonaa dollaria. Se on halvin nykyaikainen pikkusuihkari. Todella nätti peli luonnossakin. Seuraavassa ILMAILUSSA Phenomista on muutakin tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Eniten ihmetyttää ns. välityypin puuttumista kolutuksessa.

Siis suoraan Bonanzasta ( SE-PISTON ) aletaan lentää Monimoottorisuihkarilla ( ME-JET )

Singaporekin käyttää Baronia välivaiheessa.

 

Lienee samantasoinen "hyppy" kuin aikoinaan Ilmavoimissa Safirista Fougaan, tai nykyään Vinkasta Hawkiin?

 

Näin asiaa paremmin tuntemattoman silmin Bonanza on aikas lähellä Baronia, ehkäpä se kustannussäästö on kannattavaa, jos hyvin suunnitellulla koulutuksella turvallisuus kriteerit säilyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lienee samantasoinen "hyppy" kuin aikoinaan Ilmavoimissa Safirista Fougaan, tai nykyään Vinkasta Hawkiin?

 

Näin asiaa paremmin tuntemattoman silmin Bonanza on aikas lähellä Baronia, ehkäpä se kustannussäästö on kannattavaa, jos hyvin suunnitellulla koulutuksella turvallisuus kriteerit säilyy.

 

Ei tainnut vertaus ihan onnistua. Fougaa pystyi simuloimaan( Safirin jälkeen)  hyvin, juoksi vain kaksi hooverin pölynimuria kainalossa ja kuvitteli vauhdin kiihtyvän. ;D

 

Missäs se Baroni on käytössä, välityyppinä.  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään