Matias Pusa

Asus EN8800GTS 512 ajuripäivitysongelma

9 viestiä aiheessa

olen paininut tämän ongelman kanssa jo jonkin aikaa ja nyt ajattelin kääntyä (toivottavasti) viisaampien puoleen:

Kun yritän päivittää näytönohjaimen ajureita (tällä hetkellä näytönohjaimen mukana tulleet ajurit asennettuna), tietokone käynnistyy täysin normaalisti päivityksen jälkeen ja Vistan työpöytäkin kerkeää välähtää, mutta sen jälkeen näyttö menee pimeäksi ja sanoo No Signal. Olen yrittänyt päivitystä sekä nvidian että asuksen sivuilta löytyvien ajureitten kanssa, mutta kummallakin kerralla sama juttu. Tämän jälkeen joutuu käynnistää tietokoneen uudelleen vikasietotilassa ja poistaa manuaalisesti ajuri.

Auttakaa miestä mäessä.. Kummallinen ongelma..  :'(

Koneen tiedot löytyy tuosta alhaalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeiles asentaa se ajuri niin että poistat vanhan ensiksi ja sitten poistat mahdollisesti C-asemalla olevat ohjaimen "rippeet" yleensä c:\nvidia kansiossa. Ja sitten asentaa uudet ajurit uudelleen käynnistyksen jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli vastaavaa ongelma ATI ajureilla joskus, asennus onnistui vikasietotilan kautta ja ongelmaa ei sillon enää ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matti, tuo DC:n versio on vanha ja ei tue uusimpia ajureita. Tuosta on olemassa versio DriverCleanner.net joka on maksullinen, itse olen siitä lisenssin pulittanut ja tyytyväinen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matti, tuo DC:n versio on vanha ja ei tue uusimpia ajureita. Tuosta on olemassa versio DriverCleanner.net joka on maksullinen, itse olen siitä lisenssin pulittanut ja tyytyväinen...

Seison korjattuna. Onhan siitä varmaan vuoden päivät, kun itse tuota viimeksi käytin. Taisi olla kyllä vanha jo silloin.. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nyt ajoin drivercleaner.netillä ajurit pois ja tietokone on käynnistymässä uudelleen.. yrittänyt sitä jo puolisen tuntia.. alkaa pikkuhiljaa huolestuttamaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nyt ajoin drivercleaner.netillä ajurit pois ja tietokone on käynnistymässä uudelleen.. yrittänyt sitä jo puolisen tuntia.. alkaa pikkuhiljaa huolestuttamaan..

Buuttaa vikasietotilaan. Ei koneen pitäisi puolta tuntia buutata. Mikäs käyttis sulla on?

Ja ajoitko DC.net:n vikasietotilassa ja olitko ensiksi poistanut vanhat ajurit niitten omalla poistoohjelmalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajoin dc.netin ihan normitilassa. Käyttiksenä on Vista home premium 64-bittisenä.

Pitää koittaa kunhan kotio pääsee bootata kone vikasietotilaan, poistaa näytönohjainajurit uudemman kerran, ajaa dc.net uudelleen ja sen jälkeen bootata kone kädet ristissä..

Poistin ennen dc.netin ajamista näytönohjaimen ajurit.

EDIT: boottasin koneen vikasietotilaan, tarkistin ettei ole enää käytössä nvidian ajureita ja ajoin dcnetin uudelleen. Sama ongelma jatkuu edelleen. Tämän jälkeen asensin winukan uudelleen, jonka jälkeen sama ongelma edelleen. Nyt vihdoin sitten tajusin käynnistää windowsin "matalan näyttötarkkuuden tilassa". tuntuu käynnistyvän ihan mukavasti. Nyt ajattelin päivittää uusimmat mahdolliset ajurit näytönohjaimeen ja käynnistellä koneen uudelleen kädet ristissä mekkaan kumartaen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään