Jouni Rasmussen

Tuntematon laite ongelma

12 viestiä aiheessa

Minulla näyttää laitehallinnassa jollekin laitteelle tuntematonta mutta en saa mitenkään mieleen mikä voisi olla se jota tämä masiina ei tunnista? Minun mielestä se on tunnistanut kaikki mitä mulla on koneessa kiinni. Toinen kyssäri: Voisiko vielä näytönohjain olla menossa hajalle kun hiirtä liikuttaa niin nykii? Se sanoo kyllä laitehallinnassa että laite toimii oikein, mutta mulla eilen kaatu kone ja meni näyttö pimeäksi ja nyt aamulla kun käynnistin koneen uusiksi niin herjas jopa että pitäs windows aktivoida uudelleen. Elikkä siis toi hiiren nykiminen alkoi tänä aamuna ton kaatumisen jälkeen.

Windows XP SP2 käytös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otappas sen tuntemattoman laitteen kohdalta ominaisuudet laitehallinnasta ja kato laitehallinnasta hardware ids kohta. Ja kerros mitä se sanoopi.

Toi aktivointi kuulostaa siltä että järjestelmän kokoonpano on muuttunut. Joten voi olla hyvinkin mahdollista että ohjain on menossa rikki. Mikäslainen ohjain sulla on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hardware Ids kohta on ihan tyhjä.

Eilen mulla teki sellaista tää kone että se käynnistyi vain emolevyn logoon asti joka näkyy aika alussa ku tietokoneen pistää päälle. Sen jälkeen meni ruutu aina pimeäksi. Nyt tänä aamuna näyttää taas toimivan sen verran että pääsin kirjottaan tänne nyt tämän viestin ainakin.

Näytönohjain mulla on Nvidia Geforce 6600 GT.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hardware Ids kohta on ihan tyhjä.

Eilen mulla teki sellaista tää kone että se käynnistyi vain emolevyn logoon asti joka näkyy aika alussa ku tietokoneen pistää päälle. Sen jälkeen meni ruutu aina pimeäksi. Nyt tänä aamuna näyttää taas toimivan sen verran että pääsin kirjottaan tänne nyt tämän viestin ainakin.

Näytönohjain mulla on Nvidia Geforce 6600 GT.

Moi, kerroppas piirisarjan/emon tietoja. Jos on Nforce sarjalainen piirisarja, niin eikun vaan emolevyn valmistajan sivulta käväset lataamassa MCP ajurit ja kaikki mitkä vaan on saatavilla emolevylle. Uskoisin että emolevyn laitteisiin liittyy tämä tuntematon laite, joka ei windowsissa automaattisesti ajuria löydä tai ei ole windowsilla tukea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm.. ainakin ku etsiskelin ajureita emolevyyn niin löyty joku driver updater managerin versio ja sillä kun scannasin koneen niin oli muutamia vanhetuneita ajureita koneella.. eli johtuisiko ongelma niistä vanhetuneista ajureista vain sitten?

EDIT: Asensin nytten uudet ajurit ja nyt tuntuisi kone muuten toimivan jo ihan OK:sti, mutta edelleen herjaa windowsin aktivointia ja kun yritän syöttää ton tunnuksen joka mulla on tossa tietokoneessa kiinni jolla olen tän windowsin aktivoinutkin niin se ei hyväksy sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Asensin nytten uudet ajurit ja nyt tuntuisi kone muuten toimivan jo ihan OK:sti, mutta edelleen herjaa windowsin aktivointia ja kun yritän syöttää ton tunnuksen joka mulla on tossa tietokoneessa kiinni jolla olen tän windowsin aktivoinutkin niin se ei hyväksy sitä.

Aktivoi netissä, vai eikö se suostu sitä tekemaan?? Muuten soitto Miikkisoftalle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se sanoo että tän tunnuksen aktivoinnin yläraja on ylitetty kuulemma. Pitää kai soittaa puhelimella se asia kuntoon.

Eli soitto mikkisoftalle, ellei kyseessä ole OEM versio. Silloin pitää soittaa koneen kasanneelle taholle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä OEM ja Retail-versio aktivoidaan samalla kaavalla.Jos ei netin suostu aktivoimaan(aktivointikerrat täynnä),niin toimitaan käyttiksen ohjeiden mukaan ja soitetaan annettuun numeroon ja ensiksi koitetaan automaatin kanssa kommunikoida.Ellei mene lävitse ,siirretään puhelu automaattisesti virkailijalle.Sitten tietysti on eri asia läppärit ja jotkut merkkikoneet joissa on täysin automaattinen aktivointi,ilmeisesti koskee vain ns.recovery-cdeeltä asennettavaa järjestelmää.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kaikille.. nyt toimii windowsikin kun hommasin uuden koodin. Sellainen vielä tuli mieleen käytänköhän minä tuota uutta koodia nyt jatkossa jos pittää esim. uusiksi asentaa käyttis tai joskus jotain hämminkiä tulee koneeseen että pitää pistää kaikki uusiksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään