Jaakko Kuusisto

Lentäjän vaimo

63 viestiä aiheessa

Niinpä, johan siellä on autot ja lemmikit esitelty. Mites me sinkut? Tässä "Kyllikkini"??  :-[

Kyllikki oli Ilmavoimien e.v.p. everstiluutnantin tytär, joka tarkastelunäkökulmasta riippuen voidaan tulkita läheltä-piti-tilanteeksi tai rouva Grahn kilpailuissa ansiokkaasti ensimmäiseksi perintöprinsessaksi valikoituneeksi.

:thmbup:;D;)

Kyllikin lisäansioksi voitaneen lukea sekin, ettei ole seurannut liikenneilmailun nykytrendejä. Häntä ei edelleenkään voida pitää laajarunkoisena, vaan mahtunee vieläkin jokseenkin hyvin yli 40 vuoden takaisiin farkkuihinsa.

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä vain harrastan lentämistä, mutta kai minäkin lentäjä olen.  Menimme naimisin reilut 30 vuotta sitten. Lapsia on neljä, kolme jo maailmalla ja iltatähti peruskoulun ala-asteella. Aiemmin harrastin moottoripyöriä (2- ja 3-pyöräisiä). Niiden kyytiin vaimoni istui silloin tällöin. Pisin matka yhdessä tehtiin Tartoon. Muutama vuosi sitten hankin PPL:n ja parin vuoden lentelyn jälkeen ostin oman experimentalin. Vaimo ei ole ilmailusta aivan niin innostunut, kuin minä, mutta silloin tällöin hän istahtaa vierelleni koneeseen ja silloin lentotunnit ovat paljon lyhempiä, mutta monin verroin leveämpiä kuin yksin. Tuulisella kelillä laskeutuessani mökin rantaan teen tarvittaessa matalan ylilennon ja rullatessani laituriin hän on siellä valmiina ottamaan koneen vastaan. Tuttujen kommentoidessa lentokonetta hän yleensä vastaa hymyilen: kun pojat kasvavat, lelutkin kallistuvat. Koneen hankinasta innostuivat aikanaan eniten kaksi vävyäni. Kommentoivat vaimoilleen, että nyt hekin voivat ostaa mitä vaan, kun appiukkokin sai ostaa lentsikan.....

Kaiken kaikkiaan yli kolmenkymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa, että minulla on hyvä vaimo, myös lentäjälle sopiva. Ilmeisesti hänellä on joku harhakuva, että minä olisin jonkinlainen aviomies, kun on touhujani noinkin pitkään katsellut.

Vaimojen kannalta varmaan sillä miehenkin hyvyydellä on jotain merkitystä. Minä nautin liitostamme nöyränä ja kiitollisena.

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpa mukava lukea näitä tekstejä!

Meitä vaimoja on moneksi. Niin kuin lentäjiäkin. Viimeisimmässä lentäjän kommentissa tuli se tärkein, eli jos lentäjä on hyvä, on vaimokin hyvä. Mukavaan suhteeseen vaaditaan kaksi. Mutta on tosiasia, että niin miehissä kuin naisissakin on sellaisia, joiden kanssa ei ole hyvä tekemälläkään. Ei vain ole hyvä olla. Mikään ei suju ja tuntuu pahalta, melkein koko ajan. Silloin on viisainta ottaa lusikka kauniiseen käteen ja erota. Jos jostakin syystä haluaa vielä yrittää, on lapset tai puolisossa sittenkin jotakin mistä välittää, niin ehdottomasti kannattaa hakea apua parisuhdeterapiasta.

Mikon ja minun liittoon tarvitaan erittäin hyviä kriisinhallintataitoja ja rauhanneuvotteluja käydään milloin mistäkin näkökulmasta. Eroakin on tehty tämän tästä; ota sinä tuo kirjoituspöytä, minä otan tuon pirtinpöydän. Tuota teidän suvun pianoa minä en ainakaan huoli, en missään nimessä. Ja hetken uusi elämä häämöttää valona tunnelin suussa. Mutta sitten katsomme toisiamme ja kumpikin toteaa surkeana, mutta kun tulis sinua niin ikävä!

Joku antoi minulle kauan sitten hyvän runon, jota muistelen silloin, kun en tiedä mitä tehdä ja olemmeko ihan pellolla, kun riitelemme:

Rajusti rakastakaa, tuimasti tapelkaa, lujasti luottakaa, anteeksi antakaa.

Kun on sitten puhuttu, riidelty, itkettykin (ei koskaan väkivaltaa) kun on sanottu asioita, mitä ei ole aiemmin uskallettu, kun on toisiamme kuunneltu oikeasti, eikä vaan oltu kuuntelevinaan, sitten ovat hyvätkin tunteet pikkuhiljaa päässeet virtaamaan välillemme.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja parempi varmistua ettei kuljettajan häikäisysuojassa ole valaistua meikkipeiliä..

Priuksen kuljettajan häikäisysuojassa tuo on vakiovaruste  ;D

Muuten itse aiheesta: Lentäjän vaimo -otsakkeen alla oleva otaksuma on hieman ahdasmielinen, kun se ei ilmiselvästi ota huomioon että vaimo on kenties lentäjä itse, vaan on lähtökohtaisesti niin päin että vaimo on se joka ei lennä. Asetelma on lähtökohtaisesti hieman lyhytnäköinen.

Otsikokko voisi kuulua "Lentäjän puoliso", niin se olisi tasapuolisempi.

Tässä vielä yksi Internetistä poimittu kantaaottava kuva:

433-0230-MyEx.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääasia on että kirjoitetaan. Koska miehiä on täs lajis reilusti enemmän kuin naisia, on se selvää, että aloitus on tuollainen.

Eikä tarvitse harrastaa ilmailua, jotta parisuhde on vaikea, me nyt vaan ollaan ihmisiä ja thats it.

Tärkeintä on huomata, että jokin on pielessä, pysähtyä ja selvittää ongelma. Sit on taas hyvä hymyillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukavaan suhteeseen vaaditaan kaksi.

Rajusti rakastakaa, tuimasti tapelkaa, lujasti luottakaa, anteeksi antakaa.

Kun on sitten puhuttu, riidelty, itkettykin (ei koskaan väkivaltaa) kun on sanottu asioita, mitä ei ole aiemmin uskallettu, kun on toisiamme kuunneltu oikeasti, eikä vaan oltu kuuntelevinaan, sitten ovat hyvätkin tunteet pikkuhiljaa päässeet virtaamaan välillemme.

Aamen! Riitely on jopa hyväksi, jos sen päämääränä on asioiden selvittäminen eikä toisen loukkaaminen. Ja on myös hyvä muistaa, että parisuhteessa on KOLME elämää, yhteinen ja molempien omat.

Avio- tai avoliiton alussa nuoret ihmiset ovat kokemattomia parisuhteen hoidossa. Monikymmenvuotinen "sota" sulaa rauhanomaiseksi rinnakkain eloksi pikkuhiljaa, kun molemmat kypsyvät ja oppivat.

Ai että on mukavaa, kun kotona on joku, joka joskus osaa ja ymmärtää jakaa ilon esim. onnistuneesta maaliinlaskusta. Toisaalta on mukava nähdä ja jakaa toisen ilo, kun ratsastustunti on onnistunut.

Yksi parisuhteen anti on se, että jaettu suru on jaettu suru ja jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. 

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kriisinhallinnasta en osaa sanoa. Oma lempivastustajani ainakin soveltuisi vakuutusalalle. Omasta koostani (massava) johtuen olen huomannut, että ehtoisalla emännällä on erinomainen riskinhallintakyky.

;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ehtoisalla emännällä on erinomainen riskinhallintakyky.

;)

Ja itse olen huomannut, että en edes ole huomannut, että hallintaa on joskus tapahtunut.......

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Naisen pitää kuulemma olla kaunis ja tyhmä. Kaunis, että häntä on helppo rakastaa ja tyhmä, että hän rakastaa sinua. Tämä viittaa suomalaisen miehen ei niin terveeseen itsetuntoon. Tosiasia on että kaikki eivät onnistu kaikkien kanssa. Valinnan pitää osa edes vähän sinne päin. Itsetuntoon lääkkeeksi Juicen ja Mikon kommentti, jonka ajatus meni jotenkin näin:

Yksi sua rakastaa ja toinen pitää tyhmänä, yhdentekevää, riittä, jos ees joskus oot ittes kanssa väleissä.

Laulujen kuvaus lentäjästä on nuori, varma, peloton, rohkeampi kuin isänsä. Lennonopettajani kuvaus on tasainen harkitseva tyyppi, joka ajatukset ovat vähän edellä sitä, mitä on tekemässä. Hyvän (av(i)o)miehen totuus lienee jossain tuossa välissä.

Vaimoni mukaan minussa asuu sellainen pieni pikaviikari. En ikimaailmassa haluaisi kasvaa aikuisemmaksi, kuin nyt olen.

Lapsellinen tai en, mutta eilen koin yhden hienon hetken ollessani elämäni ensimmäistä kertaa lentokoneiden lentokoneen (DC3) kyydissä. Kaverin kanssa todettiin, että jo pelkkä rullaus kuunnellen kahden tähtimoottorin jyrinää ylitti kaikki odotukset, saatikka sitten itse lento. Hymy tosin oli yhteinen nimittäjä takapenkistä ohjaamoon asti.

Kertoessani kotona, että nekin kaksi airveteraania siellä ohjaamossa olivat pelkkää hymyä, rakas vaimoni tyhjentävästi totesi, että ihmekös tuo. Kaverit saavat eläkkeelläkin tehdä sitä, mistä pitävät ja vielä kuskata ikionnellisia sukulaissieluja.

Vihje lentäjille (miehille). Kun esittelette vaimonne jollekin vieraalle, tehkää se näin: Tässä on Marjatta, minä olen hänen miehensä. On lentäjä vaimonsa mies.......

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakkohan tässä on vähän rönsytä vaimoteemasta muihin läheisnaisiin: tyttärentyttäreni olivat eilen ekaa kertaa kyydissäni ja ihastelivat kovasti menoa pikkukoneella. Sattuipa vielä niinkin onnellisesti, että Uljas Hopealintu DC-3 tuli DEGERistä sisään juuri passelisti ollessamme kierroksessa, ja ihaNainen lennonjohtajatar soi meille kunnian kääntyä sitä vastaanottamaan ja liittyä sen saattojoukkoihin perukselle 18. Enpä olisi lapsuudessani elämäni ensimmäisellä lennolla, jonka 60-luvulla juuri tuollaisella Aeron Kolmosella tein, osannut aavistaa vielä kerran lentäväni siinä tilanteessa: Kolmonen etusektorissa, sydämensä kyllyydestä ensilennostaan nauttiva tyttärentytär vieressä ja mitä kaunein suvisää ympärillä  :thmbup:

Radioliikennekin hersyi hetken runollisesti maustettuna  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, joku on siis ollut Vesiksellä avoimien ovien päivässä ja lentänyt DC-3:lla. Minä myös olen siihen koneeseen rakastunut ihan korviani myöten. Siis Mikko on tietysti siinä himpun verran yläpuolella, sit lapset ja sitten Old Lady DC-3!

Se on koneiden kone, sen moottorien laulu on suloisinta musiikkia korville, sanoo Okko Kamu.

Olemme kahtena kesänä Pudasjärvellä saaneet nauttia sen vierailusta ja tänä kesänä toivon mukaan myös. Ei muuta kuin paikkaa varaamaan siellä etelän päässä ja kolmosella Pudasjärvelle Sunny Nights Fly-in tapahtumaan perjantaina 4.7.2008 klo 9.00!

Liity kerhoon ja varaa paikka www.dc-ry.fi

See you there!

Niin ja Mikko lenteli Vesikselle täältä Oulusta pienellä punaisella Bellancalla, varmaan joku näkikin sen  :)

Niin ja Pudiksen sivut: http://wings.pudasjarvi.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tästä voisi laittaa pystyyn tuonne vapaalle alueelle threadin: "Esittele tyttöystäväsi(/vaimosi)" (tai vaihtoehtoisesti poikaystäväsi/miehesi)" ;D

Jeps  ;D

Otsikoksi sopisi hyvin; ihan mikä vain, sen verran jo nyt lipsutaan alkuperäisestä avauksesta ja sen sanomasta;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hi hi, olipas hauska lukea näitä! :laugh: kyllä taitaa meillä naisilla olla tässä(kin) asiassa helpompaa! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onks lentäjillä vaimotkii ??? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eivät he ole kiinni, ihan vapaana kirmailevat shoppailemassa  ;D;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä näitäkin ihmeitä on. Tämä vaimo(ni) haluaa myös itse lentäjäksi.

Tosin menee ensitalvelle teorioiden opiskelu rakennuskiireiden vuoksi.

Pariin otteeseen ollut jo koe-ohjastamassakin kyydissä olemisen

sijasta. Lentokerho on tosin joku muu, kuin mihin kuvan kone

kuuluu, sillä henkilökemiat eivät oikein natsanneet vaimon ja open

välillä...

Laitetaas nyt kuitenkin vain tähän mukaan lentokuva opettajan kanssa,

vaikka "potkurikuva" olisikin monelle enemmän mielen  ;)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sillä henkilökemiat eivät oikein natsanneet vaimon ja open

välillä...

tähän voi vain henkäistä syvään ja olla hiljaa...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps  ;D

Otsikoksi sopisi hyvin; ihan mikä vain, sen verran jo nyt lipsutaan alkuperäisestä avauksesta ja sen sanomasta;D

Eksytään vielä hetkeksi... Miten olisi threadin otsikoksi: "Paljasta vaimosi" ?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sillä otsikolla tai otsikon ja sisällön vastaavuudella niin väliä. Ainakin mukavaa keskustelua on tämäkin otsikko saanut aikaiseksi.

Jari S

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eksytään vielä hetkeksi... Miten olisi threadin otsikoksi: "Paljasta vaimosi" ?  ;D

Voin paljastaakin - rajoitetusti!

SeeThePuppy.jpg

Kuvafriikeille tiedoksi, että kilpailee vaimo- ei kuvasarjassa. ;)

Huomatkaa synkronoitu askellus! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tere taas

Tuli vaan mieleen. Ennen vanhaan oli tuttu lause, että sää oot vaan mun kaa, ko sä aina vaan haluat sitä, ekkä sää musta muuten tykkää.

Eräs lentäjä tuli kotio ja sanos vaimolle, että se on ny loppu, meinaan lentäminen, tuli medikaalista kielteinen päätös. No vaimo siihen että aha, eikä sitä sitten sen koom.min ole näkyny. 8)

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meidän äiti ooon paaaljon parempi. ::)

Meidän äiti tekee teidänkin äitien sapuskat ;D

Mut oli mun äiti kans hirmuhyvä (jo ennen kuin alkoi oikeaksi enkeliksi)! Siksi se viettikin viimeistä äitienpäiväänsä pres. Halosen seurassa...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään