Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Ja mahdollisesti hyvinkin perinteikkäästä syystä... Vesitasolentokoneen kaatumisesta vaaratilanne Nilsiässä Julkaistu 24.05.2008, klo 16.15 Nilsiässä vesitasolentokone on kaatunut järvenselällä. Tahkovuoren rinteiden juurella sijaitsevaan Syvärin Tahkolahteen laskeutunut vesitaso pyörähti nokkansa kautta ympäri. Koneessa olleet lentäjä ja matkustaja selvisivät onnettomuudesta vammoitta ja pelastautuivat kaatuneen koneen ponttonin päälle, josta tilanteen nähnyt veneilijä nouti heidät. Onnettomuus sattui puoli kolmen maissa lauantai-iltapäivänä. Pelastuslaitoksen mukaan lentokoneen renkaat eivät olleet vedettyinä sisään ponttoneihin vesilaskeutumista varten. Vielä ei tiedetä, onko vika ollut tekninen. Vielä järvessä oleva vesitaso on ympäröity varmuuden vuoksi öljypuomeilla. Se hinataan rantaan odottamaan nosturin saapumista. YLE Uutiset Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Mahdollisesti C180 OH-CNW http://www.airliners.net/photo/Cessna-180H-Skywagon/0572201/L/ Vähiin käyvätten, ennenkuin loppuvatten. Pääasia, että immeiset selvisivät vähällä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Mahdollisesti C180 OH-CNW Eli siis ilmeisesti tämä yksilö?, näyttänee tältä nykyisin? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Eli siis ilmeisesti tämä yksilö?, näyttänee tältä nykyisin? [ attachment removed / expired ] Onkos tuo kuvajainen otettu heti nousun jälkeen? Katselin vain, kun oikean kellukkeen etuteline ei ole kokonaan sisällä... Ovatkohan mahdollisesti vielä liikkeessä sisään? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Onkos tuo kuvajainen otettu heti nousun jälkeen? Katselin vain, kun oikean kellukkeen etuteline ei ole kokonaan sisällä... Ovatkohan mahdollisesti vielä liikkeessä sisään? Hetki sen jälkeen kun nousi Malmilta 18/36, eli liikkeessä kaiketi vielä ovat? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Ok. Fundeerasin vain, että jos tuo etuteline jää roikkumaan ulos vesilaskussa, niin taitaapi riittää kiepsauttamaan koneen katolleen... Tässä tapauksessa kuva ei kerro ihan niin paljoa, kuin yleisesti väitetään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Mahdollisesti C180 OH-CNW Vai sillei. Eilen illalla olin auringonlaskun jälkeen Malmilla ja ihailin klassista CMW:tä. Harmittelin, kun ei tullut kameraa mukaan. Kesäöistä taivasta vasten oilisi saanut hienon kuvan tyylikkäästä koneesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Kesän merkki kun kellutinkoneet ovat katollaan. Onneksi immeiset säästyivät. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Siellä lepää, sanois Mertaranta... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Kieltämättä surkean näköinen. Itsekkin ihailin toissa päivänä koneen hyvää kuntoa, harmi että näin kävi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Laitetaan tuosta OH-CNW:n telineiden sisäänvedosta kuvasarjaa. Kuvattu 22. päivä (Kuten Nikonkin?) [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Varsin mielenkiintoisia sanavalintoja jälleen uutisoinnissa. Tällä kertaa esimerkkiä näyttää Savon Sanomat http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/vesitaso-kaatui-tahkolla(133094).ece Otsikko on jo lupaava: Vesitaso kaatui laskuunsa Tahkolla Ja lisää hienoja parsia itse jutussa: Lentokoneen laskeutumisrenkaat olivat jostain syystä näkyvissä, vaikka veteen laskeuduttaessa niiden tulisi olla koneen sisällä. Koneen kaksi matkustajaa selvisivät pyörähdyksestä vahingoittumattomina. - Entäs lentäjä? He pääsivät omin avuin koneesta ulos ponttonin päälle ja soittivat itse hätäkeskukseen. - Kirotusvihre? Syy epäonnistuneeseen laskuun ei vielä ole tiedossa. - Hmmm, eikös se epäonnistunut just siksi, kun telineet olivat pihalla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Siellä lepää, sanois Mertaranta... [ attachment removed / expired ] Laskeutumisrenkaat hyvin näkyvissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Laskeutumisrenkaat hyvin näkyvissä. Nuo laskeutumisrenkaat ovat yleensä koneen alapuolella, kovissa laskuissa, maahan tai veteen. Laskutelineet sijoitetaan siiven alapuolelle, koska siellä ne rikkovat vähemmän siiven nostovoimaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Laitetaan tuosta OH-CNW:n telineiden sisäänvedosta kuvasarjaa. Kuvattu 22. päivä (Kuten Nikonkin?) Ai, sinäkö siinä vieressä tuota olit myös kuvaamassa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Ai, sinäkö siinä vieressä tuota olit myös kuvaamassa? No niinhän minä taisinkin. Mutta enhän mä voi tietää miten usein sä tota härpätintä kuvailet Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Se menee ympäri ällistyttävän nopeasti....Tässä esimerkki. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Pitkän puurtamisen jälkeen kone on jälleen maaelementillä ja OTK:n huomassa. Kaksi nosturia tarvittiin, että koneen ei tarvinnut kärsiä lisävaurioita. [ attachment removed / expired ] Pietarin kalansaalis 8) [ attachment removed / expired ] Siinä lepää, eikä muuta voi. Sinällään ulkoiset vauriot näyttävät suht vähäisiltä (etutelineet on irroitettu nostoa varten, että eivät taivu), mutta sisäisistä vaurioista on tietty paha sanoa yhtään mitään. Toivotaan, että kone on vielä korjattavissa! [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Jos ei siiven johtoreuna näytä pahalta, niin veikkaisin sähköjen olevan huonommassa kunnossa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2008 Miten vakuutusyhtiöt suhtauvat, jos kuperkeikka olikin ns. omaa syytä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2008 Miten vakuutusyhtiöt suhtauvat, jos kuperkeikka olikin ns. omaa syytä? Eikös ne autonkin korjauksen maksa, jos itse olet tyrinyt (kunhan et ole kännissä) ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2008 Miten vakuutusyhtiöt suhtauvat, jos kuperkeikka olikin ns. omaa syytä? Jos on kasko, eihän sillä silloin liene merkitystä, kuten ei ole autopuolellakaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2008 90-luvun alkupuolella kun Sipoonlahdella sattui vastaava tapaus, vakuutusyhtiö maksoi korvaukset ilman mutinoita, vaikka ukot unohtivat pyörät ulos. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 26, 2008 Joo, vakuutuksen idea on, että sillä saadaan suoja omaakin huolimattomuutta vastaan. Ns. normaaliasteinen huolimattomuus ei vielä aiheuta vakuutuskorvauksen epäämistä tai alentamista, törkeä huolimattomuus tai tahallisuus on asia erikseen. Toivotaan, että vakuutus oli kunnossa ja kone vielä korjattavissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla