J Markus Laitila

Kaksi uutta dieseliä Malmilla

29 viestiä aiheessa

Viime perjantaina MIKin Cessna ja sunnuntaina PIKin Diamond saapuivat Malmille Thielertit nokillaan. Alla pari vertailevaa kuvaa koneista - ei liene epäselvää kumman lentorungon puolesta kuvaaja äänestää. Eipä silti, molemmilla on kelpo lennellä.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katotaan kauanko taas menee että molemmat on OTK:n listoilla..........  ::)

 

Elä elä hyvä mies maalaile piruja seinille ...  :-\ 

Toivottakaamme turvallisia lentotunteja molemmille.   :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katotaan kauanko taas menee että molemmat on OTK:n listoilla..........  ::)

 

Eikös se ole hyvä että kalusto uudistuu parin vuoden välein vakuutusyhtiön rahoilla?  ;)

 

Jos ihan vakavasti puhutaan niin pitkää ikää molemmille.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se ole hyvä että kalusto uudistuu parin vuoden välein vakuutusyhtiön rahoilla?  ;)

 

Ja vakuutusmaksut nousee ...   :-\

 

(Sami: huomasin kyllä tuon WINK-hymiösi, en ottanut tosissani...   :)  )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katotaan kauanko taas menee että molemmat on OTK:n listoilla..........  ::)

 

Pessimisti ei pety?

 

Onko näin, että Diamond tuli korvaamaan mereen laskeutuneen yksilön ja Cessna Porvoontiellä lamppuja katkoneen yksilön?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja vakuutusmaksut nousee ...  :-\

 

Täytyyhän sitä saada rahoille vastinetta ja pistetään lycosauruksen omistajat maksamaan  :laugh:  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohhoh, autopilotti ja kaikki. Toimiiko jopa?  ;)

 

Tottakai se toimii. Lentää suuntaa, gepsin reittiä tai vor-radiaalia ja liukupolkua jos niikseen haluaa. Ja pitää korkeuden, noustessa matkalentokorkeuteen tai liu'ussa sieltä alas voi ennalta valita halutun korkeuden mihin autopilotti oikaisee. Miksi toimimatonta pitäisi koneessa verkonpainona? :)

 

Tuossa diamondissa on käsittääkseni sama KAP140 myös, koska se lienee varustukseltaan vastaava kuin OH-FDA.

 

- T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi toimimatonta pitäisi koneessa verkonpainona? :)

 

Onhan noita nähty, siksi kysyinkin, pilke silmäkulmassa..  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkäslainen varustelu tuossa PIKin diamondissa on? Perinteiset mittarit vai mässäilty enemmänkin..?

Mennyt koko koneen hankinta vähän ohi vaikka tiesinkin että PIK uhkaili ostaa diamondin tai ainakin päätyvänsä konevalinnassa eri ratkaisuun kuin MIK.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottakaamme turvallisia lentotunteja molemmille.  :thmbup:

Toivotaan toki näin, mutta historia osoittaa tässä tapauksessa että lievään pessimismiin on aihetta. :P

 

Tuomaksen muuten komeat SRH kuvat kärsii taas kyllä aika pahasta keltataudista  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivotaan toki näin, mutta historia osoittaa tässä tapauksessa että lievään pessimismiin on aihetta. :P

 

Tuomaksen muuten komeat SRH kuvat kärsii taas kyllä aika pahasta keltataudista  :-\

Pöh, makuasia. Minusta tuo värilämpö sopii hyvin ja siksi Tuomaksen kuvat miellyttävät omaa silmään yleensäkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tää kesna mittarikone?

 

On siinä mittareita ;)  mutta jos meinaat että olis IFR kelpoinen niin sitä se ei ole. Moiselle ei ole tarvettakaan koska mittaria lentävät kerholaiset voivat lentää PIK:n DA-40:llä tai FLK:n Arrowilla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuomaksen muuten komeat SRH kuvat kärsii taas kyllä aika pahasta keltataudista  :-\

 

Se on ihan täysin tarkoituksellista sävyjen säätämistä sellaisiksi mitkä miellyttävät omaa silmääni. Ja myös iltavalon hyödyntämistä - tilanne näytti tuollaiselta oikeastikin.

 

Näyttää kivemmalta näin kuin kliinisen valkoiseksi väkivalloin runtattuna.

 

- T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä vielä D-EWSP:n (tuleva OH-DDS) mittaritaulu, on siis I-kelpoinen kuten yllä todetaankin

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tänään iltasella lähdössä kertauskoululennolle. Edit: muokattu totuudenmukaisemmaksi

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tuomaksen muuten komeat SRH kuvat kärsii taas kyllä aika pahasta keltataudista

 

Puhun pelkästään omasta puolestani, mutta mielestän Tuomaksen kuvat on ehdottomasti foorumin kirkkainta parhaimmistoa.

Ainoat kuvat missä ei ole vesileimoja ja jotka on niin perkeleen ammattimaisesti, pyynteettömästi ja upealla taiteellisella sävyllä höystetyt.  :thmbup: (kaikki valotus ym. skenen asettelu)

 

Äänestän ehdottomasti 10+ Tuomaksen kuville kaikenkaikkiaan. Pro-jälkeä!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on ihan täysin tarkoituksellista sävyjen säätämistä sellaisiksi mitkä miellyttävät omaa silmääni. Ja myös iltavalon hyödyntämistä - tilanne näytti tuollaiselta oikeastikin.

 

Näyttää kivemmalta näin kuin kliinisen valkoiseksi väkivalloin runtattuna.

Emmä sanokkaan että pitäis olla kliinisen valkoisia, mutta toi on taas toinen ääripää. Jotain siitä välistä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro.

 

Iltavalossa valkoinen on hyvin harvoin valkoinen koska luonnonvalo on se joka määrittelee sävyt. Asia erikseen on sitten jos haluaa muuttaa olosuhteita sellaisiksi mitä ne eivät ole, se on mielestäni menemistä luonnottomuuden puolelle. Kaikkia ei voi ikinä tyydyttää joten yrittäkäämme nauttia ammattitaidolla kuvatuista kuvista. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla