Guest ToniH22

Messenger Viiruksesta?

44 viestiä aiheessa

Moi, tuossa olen jo jokusen kuukauden joutunut sellaisen viirusmallisen ongelman kanssa tekemisiin messengerissä.

Välistä ilmoittaa että olen kirjautunut kuulemma ulos jossain toisella koneella, ja sitten tulee viestiä esim tähän sävyyn:

"sun kuva ?http://msnimages.ihanaa.fi/files/photo92.JPG?=tonizih@hotmail.com"

Viestit on tuon tapasia tai, sitten että mainostetaan jtn msn sivustoa vaikka sielä ei mitn ole, nämä viestit tulee siis aina eri kaverilta, joitten sposoitteen ja nimet on omassa mese listassa ja myös tuttujen mukaan heidänkin tutuilta tulee samanlaisia viestejä, vaikka yksikään ei ole niistä itse tietoinen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo sama juttu mullakin...Internet expoler esti onneksi...siis kyseessä on jonkinlainen tiedosto..tänään on jo tullu kahdelta henkilöltä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh, ja yks kavereista onnistu luottamaan että se on jonkin sortin Messenger tiedosto ja asent seni, nyt tuossa etäopastuksella joudun kikkailemaan niillä taidoilla mitä on jos sais sen veks... :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kymmeneltä kaverilta tulee tätä 30min välein. Tuo on Trojan Horse joka kopioi itsensä aina uudestaan kun sen yrittää poistaa ja vaihtaa samalla tiedostonimeä. Yrittäkää poistaa tälläisellä ohjelmalla jos vaikka lähtisi kävelemään.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaako tämä viirus jotenkin googlen toimintaan? Ei nimittäin näy aukeavan mikään sivu googlella haettaessa, sekä muidenkin sivujen lataus on erittäin hidasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kaataui ali järjestelmä koneen tiedotuksen mukaan ja kone niin hidas, että oli pakko ostaa uusi kun tuon viiruksen koneeseeni sain :-\

Mutta tapahtuneesta on jo vähän aikaa, silti sama juttu että monisti itseään ja oli linnki jossa muka olisi ollut jtn kuvia tai muuta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo, ei kannata ladata sitä uusinta Messenger versiota, siitä voi just tulla niitä EI toivottuja haittoja.

Onko väitteellesi jotain faktapohjaakin?

Onnellinen Pidgin käyttäjä  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jälleen yksi hyvä syy olla käyttämättä messengeriä  :thmbup:

Sitten kun riittävän monta ihmistä keksii tämän "hyvän syyn", niin alkaa niitä viruksia ilmestymään muillekin.

Jos saa viruksen joka kysyy, että "voinko asentua koneellesi", voi kyllä katsoa peiliin eikä syyttää ohjelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaako tämä viirus jotenkin googlen toimintaan? Ei nimittäin näy aukeavan mikään sivu googlella haettaessa, sekä muidenkin sivujen lataus on erittäin hidasta.

Se voi tehdä vaikka mitä!  :-\ Pahmimmassa tapauksessa jumittaa koko koneen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo, ei kannata ladata sitä uusinta Messenger versiota, siitä voi just tulla niitä EI toivottuja haittoja.

Ei se hevonen sieltä tule, nimeomaan saasteen saanut mesekaveri lähettää linkin "Ootko tässä kuvassa? : D"-viestin jossa on linkki perässä, avaat sen linkin niin sieltä koneellesi asentuu tuo troijjalainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, näin on. Itsekkin olen tuota katsellut jo pari päivää ja koitin ihan vain mielenkiinnosta, laittamalla tosin eri s-postin perään ja aukasin linkin. Tuli ilmoitus MS-DOS-Sovelluksen suorittamisesta, jolloin toki siirsin hiiren ruksin päälle ja selain kiinni.

Ainakaan kaverilla toi msnfix.zip ei toiminut.

Kannattaa kokeilla sen horsen siirtämistä karanteeniin.

Että, olokaapa varovaisia.

-Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi pitäisi olla käyttämättä sitä? Kyllä se on itsestä kiinni menetkö ja klikkaatko sitä linkkiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä edes linkin aukaiseminen tee vielä mitään. Se virus pitää oikein ladata sieltä linkistä vielä sitten erikseen koneelle  :thmbup: 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosituksia vaihtoehdoksi? Trilliania olen kokeillut, eikä se mielytä.

Näin äkkiä tulee mieleen Pidgin ja Miranda. Muitakin taatusti on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lataa Skype. Helppo ja hyvä käyttää. :thmbup: Kyllähän niitä muitakin löytyy, mutta en nyt tähän hätiin muista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aMSN, saletisti hottein ja ihquin mesetysohjelma myös markkinoiden johtavalle käyttöjärjestelmälle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä edes linkin aukaiseminen tee vielä mitään. Se virus pitää oikein ladata sieltä linkistä vielä sitten erikseen koneelle  :thmbup: 

Aivan! Itselle tuollaista tuli kerran kaverilta ja tajusin heti mikä on homman nimi. Hassua miten lontoon kielinen viesti tulee kaverilta joka on Suomalainen.... Siin kohtaan pitäs jo alkaa hälyytyskellojen alkaa soimaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No itselle kerran tuli se, että se .zippinä niitä lähettelee.

Kaveri oli tyttö josta oisin voinu uskoakkin, että kirjoittaa "Hey, look out me and my pet".

Tympeitä ne on.

-Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan! Itselle tuollaista tuli kerran kaverilta ja tajusin heti mikä on homman nimi. Hassua miten lontoon kielinen viesti tulee kaverilta joka on Suomalainen.... Siin kohtaan pitäs jo alkaa hälyytyskellojen alkaa soimaan...

Kyseinen haittaohjelma osaa myös suomea. Ikävä kyllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään