Vieras

Kuvienmuokkauksesta/kommentoinnista yms (Re: OH-LQD)

28 viestiä aiheessa

Anteeksi, Sami että muokkasin kuvaasi luvatta. Picasalla sai kuitenkin yhdellä napinpainalluksella aikaan tämmöistä:

On se Sami kuvannu ennenki. Vihreyden syy löytyy ekalta sivulta. Ei ole jaksettu ihmeemmin käsitellä, paitsi kovassa kiireessä on sille automaattisesti tehty jotain. Eli eiköhän wb säädöt ole kyseisellä herralla melko hyvin kumminkin hallussa. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se Sami kuvannu ennenki. Vihreyden syy löytyy ekalta sivulta. Ei ole jaksettu ihmeemmin käsitellä, paitsi kovassa kiireessä on sille automaattisesti tehty jotain. Eli eiköhän wb säädöt ole kyseisellä herralla melko hyvin kumminkin hallussa. :P

Kyllä minä tiedän, että Sami on kuvannut paljon ja että ne kuvat on yleensä hyvinkin laadukkaita verrattuna esimerkiksi omiini. Pointtini olikin se, että tuon vihreyden olisi saanut pois helposti ja nopeasti Picasan "neutraali värinvalitsimella". Tosin se ei kyllä saa mitään hyvää jälkeä aikaan, kuten kuvasta näkyy. (jotain omituista punertavaa utua koneen rungon yläosassa) Sami olisi varmasti saanut kuvan parempaan kuntoon ajan kanssa. Tiedän siis myöskin sen, että ne värit saa paremmiksi itse säätämällä, jollain kunnon kuvanmuokkausohjelmalla (jos osaa) kuin minkään picassan automaatti toiminnolla. Ja kuten jo sanoin en todellakaan tiedä juuri mitään kuvanmuokkauksesta. Ja kaiken lisäksi en edes tiedä sattuuko herra Aaltosen konella kyseinen Picasa olemaan. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

huomasiko kukaan että siinä Samin kuvassa näkyi myös finnairin uusi laajarunkoinen lentokone?

Just my million cents!  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

huomasiko kukaan että siinä Samin kuvassa näkyi myös finnairin uusi laajarunkoinen lentokone?

Just my million cents!  ::)

Huomasi! Ja sehän se siinä tärkeintä onkin. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jospa se onkin erittäin ympäristöystävällinen kone ja vihertää sen takia. :laugh:

Voi Herran Kiesus, Sami vielä itse asian selitti. Jeesustellaan sitä nyt sitten oikein porukalla: "Sami pisti vihreän kuvan foorumille" ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläisen on vissiin turha harkitakaan laittamasta tänne kuvia kun tänne ei kelpaa kuin vain täydellinen otos. Siinä ei saa olla yhtään pölyhiukkasta eikä se myöskään saa näyttää vihertävältä saatika muulta epäluonnollisen väriseltä. Hienoa  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläisen on vissiin turha harkitakaan laittamasta tänne kuvia kun tänne ei kelpaa kuin vain täydellinen otos. Siinä ei saa olla yhtään pölyhiukkasta eikä se myöskään saa näyttää vihertävältä saatika muulta epäluonnollisen väriseltä.

Tai sitten vaan täällä saa rakentavaa kommenttia, jolla kuvista tulee parempia(?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten vaan täällä saa rakentavaa kommenttia, jolla kuvista tulee parempia(?)

Jep, mielestäni on hyvä, että asiat sanotaan suoraan, eikä aleta "kaunistelemaan" ties minkä mutkan kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisaalta mä sain vähän sellaisen kuvan, että Sami laittoi kuvan tänne hieman kiireessä, joten sen takia sen käsittely jäi sitten vähän puolinaiseksi. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä rakentavan palautteen ymmärtää mutta kyllähän tosiasia on että täällä paisutellaan kärpäsistä härkäsiä. Mutta ei se mitään, jätetään kuvien laittaminen muiden hommaksi  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähemmän täällä on kiinnostuksen kohteena itse koneet vaan enemmän tuntuu olevan kiinnostusta tuohon kuvien näpertelyyn ja niistä jauhamiseen.

Eikö näille kuvausopinnoille voisi olla joku ihan oma palsta missä voi keskustella itse kuvaamisesta ja kuvien nysväämisestä ja ne lentokonekuvat sitten erikseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähemmän täällä on kiinnostuksen kohteena itse koneet vaan enemmän tuntuu olevan kiinnostusta tuohon kuvien näpertelyyn ja niistä jauhamiseen.

Olen huomannut aivan saman, mutta kyllä miehen pitää se hiukan " tujukin " palaute kestää. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö näille kuvausopinnoille voisi olla joku ihan oma palsta missä voi keskustella itse kuvaamisesta ja kuvien nysväämisestä ja ne lentokonekuvat sitten erikseen?

Jaotellaanko samalla sitte kans lentolippuvaraurusluokka ja pistenysvärit kans omaan osioonsa etteivät tuu vahingossa komentoimaan operoinnista mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaotellaanko samalla sitte kans lentolippuvaraurusluokka ja pistenysvärit kans omaan osioonsa etteivät tuu vahingossa komentoimaan operoinnista mitään?

Voishan se olla hyvä juttu siinä vaiheessa kun niistä alkaa olemaan yhtä paljon liirumlaarumia kun nyt on näistä fotospoppailuista ja muista vihersäädöistä.

Eihän siinä muuta mutta tämä valokuvien hinkkaus karkoittaa täältä paljon kuvaajia ja kuvia kun äijät hinkkaa pääasiassa jotain epäoleellista valokuvaustekniikkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voishan se olla hyvä juttu siinä vaiheessa kun niistä alkaa olemaan yhtä paljon liirumlaarumia kun nyt on näistä fotospoppailuista ja muista vihersäädöistä.

Eihän siinä muuta mutta tämä valokuvien hinkkaus karkoittaa täältä paljon kuvaajia ja kuvia kun äijät hinkkaa pääasiassa jotain epäoleellista valokuvaustekniikkaa.

Voitko kertoa mulle, että miten ihmiset kehittyy valokuvaajana jos kuviin kommentoidaan vaan tyyliin "Onpas toi MD-11 kiihottava lentokone" tai "Hyviä kuvia!1! :thmbup:" Kyllä mun mielestä täällä pitää kommentoida valokuvia ja antaa vinkkejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rakentava kommentoin on jees, mutta täällä usein sanotaan että miten laitoit tuollaisen p*****.

En viitsi enää latailla tänne kuvia kun ihmiset jotka ei kuvaa ammatikseen kommentoiva ja laittavat päin p**** väreiltään säädettyjä kuvia tänne.

Tuollaisilla värisäädöillä ei yksikään kuvatoimisto ottaisi noita kuvia. Karseeta katseltavaa.

ps. Älkää ottako kuvaamista ja kuvien käsittelyä niin tosissaan. Tulisi enenpi ja parempia kuvia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuntuu ilmailupiirit tämän palstan perusteella olevan pitkälle tiukkapipoporukkaa muutenkin.

Mutta nykyäänhän täällä kuvapuolella on enemmän asiaa nysväyksestä kun itse kuvia. Joten voisi olla ihan oma nysväyspalsta jossa nysvääjät voisi jakaa vinkkejä ja tällä puolella katsottaisiin niitä kuvia koneista ja kentiltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kari puhuu asiaa. Kuvatoimistot erikseen sun muut tehtaat. Mitä niistä turhaa ressiä ottamaan.....

Pääasia on edelleen, että kuvasta saa mahdollisimman paljon irti. Oli se sitten saatu aikaan överiksi säädetyillä väreillä tai muilla fiilistä kohottavilla asetuksilla. Oma mielipide! Jotkut haluavat ohjeistaa tietylle linjalle, mutta hällä väliä. Vähän niinku sanonta kuuluu, että makuasioista ei voi kiistellä :P Jeah! Tästä se lähtee....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko kyllä tähän väliin kysyä, kummasta ootte enemmän mielissänne..

1) Hyviä kuvia :thmbup:

2) Terävyyttä ois saanu laittaa enemmän ja horisontteja suoristaa.

Mielestäni tuo vaihtoehto nro.2. Kun saa tuollaista palautetta, kehittyy paremmaksi kuvaajaksi/kuvankäsittelijäksi. Jos taas aivan huonoille kuville annetaan tuollaista Hyviä kuvia :thmbup:-palautetta, saattaa luulla, että kuvat ovat oikeasti hyviä, ja ei kehity ollenkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihme itkua, että joku kommentoi kuvia negatiivisesti.

En usko, että kukaan on sitä mieltä, että kyseinen Aaltosen kuva oli hyvä kuva Samilta hänen omaan tasoonsa nähden.

Miksi silloin ei saisi kuvaa kommentoida heikoksi, jos tietää että Samilta on tullut paljon parempia kuvia ja hän pystyy parempaan.

Sami ei voi loukkaantua kommentista, että "huono kuva, aivan liian vihreä", koska muut Aaltosen kuvat on paljon paremmalla tasolla, joten aaltonen huomaa varmaan itsekin eron.

Kritiikki oli rakentavaa ja Samilla oli hyvä syy, miksi se ei hänen tasoaan vastannut.

En siis ymmärrä miksi joidenkin pitää heti alkaa jeesustelemaan, että joku kommentoi kuvaa huonoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihme itkua, että joku kommentoi kuvia negatiivisesti.

En usko, että kukaan on sitä mieltä, että kyseinen Aaltosen kuva oli hyvä kuva Samilta hänen omaan tasoonsa nähden.

Miksi silloin ei saisi kuvaa kommentoida heikoksi, jos tietää että Samilta on tullut paljon parempia kuvia ja hän pystyy parempaan.

Sami ei voi loukkaantua kommentista, että "huono kuva, aivan liian vihreä", koska muut Aaltosen kuvat on paljon paremmalla tasolla, joten aaltonen huomaa varmaan itsekin eron.

Kritiikki oli rakentavaa ja Samilla oli hyvä syy, miksi se ei hänen tasoaan vastannut.

En siis ymmärrä miksi joidenkin pitää heti alkaa jeesustelemaan, että joku kommentoi kuvaa huonoksi.

Eihän tuo Samin kuva oikeastaan ole huono, värit vain säädetty kiireesssä poskelleen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tuo Samin kuva oikeastaan ole huono, värit vain säädetty kiireesssä poskelleen..

jee, nu*sitaan pilkkua.

Itse kyllä lasken digiaikana jälkikäsittelyn osana kokonaiskuvaa. Jos kuva on äärimmäisen epäterävä, niin kyllä itse sanon kuvaa huonoksi, vaikka virhe olisikin tapahtunut vasta jälkikäsittelyvaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jee, nu*sitaan pilkkua.

Itse kyllä lasken digiaikana jälkikäsittelyn osana kokonaiskuvaa. Jos kuva on äärimmäisen epäterävä, niin kyllä itse sanon kuvaa huonoksi, vaikka virhe olisikin tapahtunut vasta jälkikäsittelyvaiheessa.

Anteeksi vaan ihan kauheasti. Tarkoitukseni ei ollut viilata pilkkua, pointtina lähinnä se ettei Sami tunne oloaan päähänpotkituksi. Ja tuolla logiikalla ajateltuna mistä tahansa kuvasta saa huonon säätämällä se pieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään