Pauli Hankonen

Persepolikseen ja takaisin. Ex-OH-LAB, B707 ja muita erikoisuuksia.

26 viestiä aiheessa

Tuli heitettyä kesälomareissu Persiaan ja totta kai pokkari taas lauloi.

 

Ideana oli reissata Iranissa ympäriinsä katselemassa sekä muinaista Persiaa, että nykyistä Irania ja siinä samassa lennellä neljä kotimaan lentoa joilla on hintaa n. 20 euroa kpl. Kotimaan lentoja tulikin loppujen lopuksi vaan kolme koska Shiraz - Esfahan legi oli täynnä ja niinpä kaupunkien hieman alle 500 kilometrin välinen matka taittui uudella Volvo bussilla miellyttävään 3,5 euron hintaan.

 

Aikatauluista katselin että tälle reissulle tulisi lennot Iran Airin jumbolla, A300B4 ja Fokker 100 koneella. Näiden lisäksi Kish air lennättäisi MD-80:llä meitä ja kaunis kruunu lennoille olisi Saha Airin Boeing 707! Aina vaan kaikki ei mene kuin elokuvissa, A300B4 oli siis täynnä ja onni ei myöskään suosinut jumbojen kohdalla, vaan kalustona ARN-IKA-ARN lennoilla oli A300-600.

 

Valitettavasti koska kuvaaminen on, jo ei nyt ihan kiellettyä, niin ainakin erittäin epäsuotavaa Iranin Islamilaisessa tasavallassa on lähes kaikki kuvat taas ikkunan läpi räpsittyjä. Iranilaisten lentokoneiden ikkunat eivät myöskään ole maailman puhtaimpia ja lisäksi jokaisella lennolla on mukana turvamies jota ainakaan minä en halunnut liikaa ärsyttää. Turvamiehet tosin muuttuivat aina laskun jälkeen superystävällisiksi, niiden duuni oli yrmyttää lennon aikana, mutta ei maassa.

:thmbup:

 

Mutta mennään kuviin:

 

Matka alkoi lyhyellä lennolla Tukholmaan ja koneena oli Blue 1:n OH-SAO.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Arlandassa oli neljä tuntia aikaa ja muutama konekin tuli linssin eteen huolimatta v-mäisistä terminaalin ikkunoiden heijastuksista. Vikingin SE-RDI teki lähtö jonnekin. Taustalla hauska Goldenin Star Wars saappi.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Saapui se meidänkin lintu aikanaan. Ei, se ei ollut B747SP jota aikataulun ja a.netin perusteella olin odottanut.. Teheraniin lennettäisiin Airbus A300B4-605R koneella joka kantaa tunnusta EP-IBA.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Air France oli tullut Tukholmaan maailman toiseksi vanhimmalla A320 koneella. A320-111 F-GFKQ runkonumero 2.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Iran Air tarjosi viisi tuntisella lennolla lämpimän aterian sekä snacksejä. Tässä pääruokana tapettua kanaa lautasella, on oikein metalliset aseet ja kaikkee. Ei pysty AY tähän, ei..

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kuka muistaa vielä pneumaattiset kuulokkeet?  :D

[ attachment removed / expired ]

 

 

Iran Airin vanhahko, mutta asiallinen sisustus.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Suuri siipi mallia A300-600R.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja vielä ne luvatut snackit ennen laskua Tehranin uudelle Imaami Khomeinin (IKA) kentälle.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Maahantulomuodollisuudet olivat tosi joutuisat ja ei aikaakaan kun jo astelin Iranin maaperällä. (Olen kärvistellyt paljon pahemmissa kuulusteluissa muutamissa sivistyneissä länsimaissa.) Kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen yllätys! Tehranin uusi kenttä IKA on todella kaukana Tehranista, matkaa on yli 40 km keskustaan ja aikaa siihen tuhraantuu helposti yli tunti joten jos tuonne olet matkalla niin huomoi tämä.

 

Seuraavana päivänä käytiin matkatoimistossa hoitamassa lentolippuja ja hotellin maksamisen jälkeen bussilla Tehranin vanhalle Mehrabadin kentälle joka nykyisin on lähes kokonaan kotimaan lentojen käytössä. Ulkomaille sieltä lentää vain joitain satunnaisia yhtiöitä. Myös hadj lennot Meccaan hoituvat ainakin vielä toistaiseksi THR:n kautta.

 

 

Seuraavana oli vuorossa ei enempää, eikä vähempää kuin lento legendaarisella Boeing 707 koneella! Kyseessä on Saha Airlines joka on Iranin armeijan 100% omistama lentoyhtiö. Se on maailman viimeinen 707-matkustaja operaattori kolmella B707 koneellaan. Itse asiassa koneet ovat entisiä ilmavoimien tankkereita jotka on muutettu matkustaja koneiksi. Sahalla on myös rivissä toooodella vanhoja B747-100 sarjan koneita joiden muuntamisesta matkustajakäyttöön on käyty keskusteluja. Sahan johto haluaisi muuttaa pari-kolme jumboa matkustajakäyttöön, mutta saapa nähdä miten asiat etenee.

 

Mehrabadin lentokentän taulu ilmoitti että kaikki on kunnossa, lento on ajallaan lähdössä klo 18.30 kohti Kishiä. Sori tärähtänyt kuva, piti ottaa salaa kun lentokentillä on kuvaaminen kielletty.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Siinä se nyt on. Pakko oli läiskyttää pari kuvaa ulkopuolelta vaikka siitä olisi voinut tulla sanomista.. Boeing 707-3J9C EP-SHK.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ennen oli lentskarit rautaa, nyt ne on muovia hiio-hoi!

[ attachment removed / expired ]

 

Suraavat kuvat on räpsitty ei niin puhtaan ikkunan läpi.

 

Istumaan paikalle 6A ja räpsimään kuvia.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Hetkinen, mitäs tuolla taustalla onkaan. Iranin valtion B707 ja uudenkarhia A321 EP-AGB.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Viimeeksi olen nähnyt kuvan tästä koneesta Iranilaisen Mahan Airin väreissä. Nyt kaverit hiekkalaatikolta olivat maalanneet koneeseen omat tekstit ja työntäneet koneen putkelle. Ilmeisesti hadj lentoja lentää tämä Armenian rekisterissä oleva Saudialle liisattu valkoinen kone jossa ainoastaan pyrstö on yhtiön väreissä. Rekisteri on EK-74780 ja runkonumero 23480/641.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Yksi Iranin monista lentoyhtiöistä on Taban Air jonka Tupolev TU-154M poseera tässä Tadzikistanin rekisterissä EY-85651.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kish Airin Tupolev TU-154M EP-LBS.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Värityksestä päätellen tämä MD-82 on ex-Continental. UR-CEW luultavasti Kish Airin käytössä.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja sitten. Ex-Finnair/KarAir OH-LAA ja OH-LAB ovat vielä hengissä ja voivat hyvin. Molemmat lentävät nykyisin Iran Air Toursin väreissä. Tässä ex-OH-LAB, nykyiseltä rekisteriltään EP-MDB.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Vielä yksi Iran Airin bussi mahtui kuviin ennen meidän Boeing 707:n lentoonlähtöä. Airbus A300B2-203 EP-IBV.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kuvasin lentoonlähdön videokameralla ja pääsin käsiksi pokkariin vasta kun solakotkin oli jo otettu sisään. Tunnelma oli kohdallaan ja JT3D moottoreissa on juuri sellainen ääni kuin suihkumoottoreissa kuuluukin olla!! Täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että vaikken olettanutkaan B707:n olevan mikään avaruussukkula lähdön suhteen, niin hieman laiskalta se lähtö tuntui. A343:n lussuudesta on turha puhua tämän koneen rinnalla ;)

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kyllä se aito 707 on viimeistä yksityiskohtaa myöten  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ahh. Tätä näkyä jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Koneen kaunis silhuetti pilvessä.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Sahan tarjoilu.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tarjoilun jälkeen kysäisin mahdollisuutta vierailla ohjaamossa. Yrmeä turvamies tuijotti etukeittiössä todella pahasti, mutten antanut sen häiritä vaan menin esittämään asiani. Ennen kuin edes ehdin kunnolla koneen etukeittiöön ja esittämään asianai, niin stuertti patisti takaisin omalle paikalle isutmaan ja odottamaan "juryn" päätöstä. Hetken kuluttua hän tuli sanomaan "Sorry, security problem, after landing"

 

Tämän jälkeen käväisin koneen takana vessassa ja juttelin varttitunnin verran mukavia koneen miehistön kanssa takakeittiössä tuvamiehen tuijottaessa minua koko ajan koneen etuosasta. Lähtiessäni takaisin paikalleni kysyin yhdeltä takakeittiön stuertilta olisiko kabiinikuvan ottaminen ok (koska se perhana turvasälli tuijotti koko ajan, tarvitsin luvan), mutta vastaus oli kohtelias ja kielteinen. Siispä tämä omalta paikaltani räpsäisemä kuva saa edustaa parasta kuvaa Sahan kabiinista.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Aurinko ehti jo laskeutua ennen meitä ja mekin laskeuduimme aikanaan Kishille. Kone oli tuskin päässyt kiitotieltä rullaustielle kun superystävällinen stuertti tuli sanomaan että nyt sinne ohjaamoon. Ohitin turvamiehen joka oli yhtä leveää hymyä ja marssin ohjaamoon jossa esittelin itseni, kehuin konetta ja pyysin luvan kuvaan. Kone on tässä juuri pyshtynyt ja miehistö käy läpi after landing check listaa.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Turvamiehen käytös muuttui täysin kun koneen pyörät olivat koskettaneet maata. Yrmeys oli poissa ja tilalla oli ystävällinen hymy ja miellyttävä käytös. Kaverin duuni on olla turvamies ja se näköjään yrmyttää vaan ilmassa. maassa ollaan mukavia  :D

 

 

Tämmöisillä seteleillä saa Iranissa kotimaanlentoja. Yksi lento maksaa 300 000 rialia ja yhdellä eurolla sai Tehranissa 26.5. 14 333 rialia.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Parin yön päästä olikin aika jättää Kishin tulikuuma saari ja matka jatkui kohti Shirazia.

 

Kishin lentoaseman terminaali.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kish Airin MD-83:llä kohti Shirazia. Koneyksilö oli vanha AeroLloyd/Crossair/Viking ja nykyiseltä rekisteriltä UR-CDP. kone oli maksimi sisustuksessa ja todella ahdas. En saanut koneeta ulkopuolelta yhtään kuvaa..

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ai miten niin naarmuinen ikkuna? Onneksi oli amerikan rauta alla, jos näin naarmuinen ikkuna olisi pikku(air)bussissa se sanoisi "TILT" eikä suostuisi edes käynnistämään moottoreitaan  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kish Airin tarjoilu.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lähestyminen Shiraziin aloitettu.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kameran linsiin sattui myös tällainen punainen järvi. Osaakos joku sanoa syytä tällaiseen ilmiöön? Voisiko olla joku suolajärvi tms?

[ attachment removed / expired ]

 

 

Shirazissa asematasolla asui Iran Aseman Airlinesin Fokker 100 koneita.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Shirazista käsin tutustuttiin Persepolikseen ja aikanaan siirryttiin sitten sillä Volvo bussilla Esfahaniin joka on todella makee kaupunki! Jos joku suunnittelee matkaa Iraniin ja aikaa ei Tehranin lisäksi ole kuin yhteen muuhun kaupunkiin, niin suosittelen Esfahania.

 

 

Seuraava lento oli Iran Airin Fokker 100 koneella Theraniin. Koneyksilö oli EP-CFH.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Joka näytti sisältä tältä. Huomaa etukeittiössä oleva kaveri joka on kuin onkin turvamies eikä stuertti.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lyhyen lennon lopussa oli ilo spotata Tehranin Malmi. En ole vielä ehtinyt selvittää mikä kenttä tämä on, siviili vai sotilas sellainen. Kenttä sijaitsee alle 10 km kaakkoon Mehrabadista.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja sitten kaarto kohti Mehrabadia.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Vähän tiiviimpää asutusta kuin Helsingissä.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Saha Airin (Iranin armeijan) jumboja joita yhtiö haluaisi käyttää myös siviili-ilmailussa.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Vilkaistaanpa yhtä lähempää, ehta -100 sarjalainen.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Iran Aseman Airlinesin hallin edessä seisoskeli F100:n lisäksi myös yhtiön Falconeita ja joku valkoinen F28, ilmeisesti myöskin IAA:n koneita.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lisää Iran Asemanin kalustoa.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja sitten tämä. En olisi odottanut törmääväni tähän Tehranissa, joskaan en ole hirveän yllättynyt että törmäsin tähän Tehranissa. Tämän kultaisen Il-18 koneen näin viimeeksi pari vuotta sitten Kirgisiassa Bishkekin kentällä ja edelleen se näyttää lentelevän. Minne, milloin mksi? Sitä ei tiedä kukaan.. Ilyushin Il-18 rekisteriltään ilmeisesti EX-75466.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kish Airin käytössä oleva MD-83 UR-CDR. (Taustalla muuten taas ex-OH-LAB)

[ attachment removed / expired ]

 

 

Taban Airin Bulgarialaisvahvistus. BAe 146-300 LZ-HBD

[ attachment removed / expired ]

 

 

Parkkipaikka meille löytyi Iran Airin Boeing 727-286Adv EP-IRP:n vierestä.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Muutaman Theranin päivän jälkeen olikin aika ottaa aamuyöstä taxi ja suunnata kohti Imaami Khomeinin kenttää josta alkoi kotimatka Tukholman kautta. Ei tullut 747SP:tä tälläkään kertaa, vaan sama EP-IBA joka meidät toi Iraniin kuljetti meidät sieltä myös pois.

 

 

Kameran eteen IKA:lla osui mm. Iran Airin Fokker 100 EP-CFP.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Line up.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja tarjoilu pelasi taas. Tässä kylmä aamiainen.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja tässä lämmin Turkki.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Lounas noin puolitoista tuntia ennen saapumista Arlandaan.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Mikä kenttä?

[ attachment removed / expired ]

 

 

Arlandassa niillä on yks jumbo (ex-Transjet) neljä Caravelleä joista tässä näkyy kolme.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Osa SAS:n maadotetuista Dasheista.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Se neljäs Caravelle.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja tuttuakin tutumpi lopetus :D

[ attachment removed / expired ]

 

 

Laatu vois olla parempikin, mutta kun kuvaaminen Iranissa on ainakin teoriassa kiellettyä ja farsi taipuu meikäläisen suussa vähän huonosti, niin näihin on tyytyminen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella monipuolinen setti. Laitatko nettiin tuota 707 pätkää?  :thmbup:

 

Täytyy nyt kattoa. Juutuubista löytyy jonkun muun kuvaamia klippejä Sahan lennoista näin niinkuin ensihätään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä meininki, hienoa että joku jaksaa lomailla erilaisissa paikoissa! Tuolla suunnalla näyttää kaikenlaista classic kalustoa vielä piisaavan. Minä lensin muutama päivä sitten Riyadhista Jeddaan Saudian 747-168:lla. Lisäksi sekä lähtö- että määrkentillä nökötti parkissa 747SP. Mahtaako viimeksi mainittu lentää matkustajia, vai onko jonkun prinssin tai itse kunkun oma kone? Näytti kuitenkin olevan Saudian sävyissä.

 

-Pekka

 

p.s. Tullinge

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

on oikein metalliset aseet ja kaikkee. Ei pysty AY tähän, ei..

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kuka muistaa vielä pneumaattiset kuulokkeet?  :D

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

Miten niin AY ei pysty... kannattaisko käyttää useammin  :laugh:

 

JALlin peruskuraa  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erittäin mielenkiintoinen ja monipuolinen matkakertomus. :thmbup:

 

Hei Pauli.

Olen ihan sama mieltä kuin Petteri!

 

Chris Zürichistä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hui suatana mikä taivas!! :o

 

Onko noita 707:ja edes suunnitelmissa jossain vaiheessa korvata uudella kalustolla, vai onko niistä iloa vastaisuudessakin? :thmbup:

Ääh, kunnon A-luokan bussit tilalle... ;D

 

Nääh, mukavaa vaihtelua, varsinkin tuo 707... :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:thmbup: Hyvä setti, varmasti mielenkiintoinen reisu!

 

 

Kameran linsiin sattui myös tällainen punainen järvi. Osaakos joku sanoa syytä tällaiseen ilmiöön? Voisiko olla joku suolajärvi tms?

...marttyyrien verestä värjäytynyt?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä nämä kuva kertomukset noista "vähän eksootisemmista" maista on foorumin parasta antia. On se kalustokin hienoa sentään vielä jossain. Kiitokset Paulille. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Upea kuvakertomus ja hienoa tietää ja nähdä! että nuo KarAirin vanhat ratsut elävät ja voivat hyvin!

Mahto olla myös melko unohtumaton juttu ton B707:kan kyydissä! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kaikille kommenteista :)

 

Matka oli kohtuullisen helppo järjestää, Iran Airin lennot Tehraniin ostin Tukholmalaiselta matkatoimistolta jonka yhteystiedot löytyi Iran Airin skandinavian nettisivuilta. Viisumin saa Kulosaaresta parissa viikossa kun esittää matkaliput yms. rekvisiittaa (passissa ei saa olla Israelin leimaa). Kotimaan lentojen varaaminen suomesta käsin osoittautui mahdottomaksi, mutta onnistuin hoitamaan lennot paikan päältä Iranista heti sinne saavuttuani. Ainoastaan Sahan lennot järjestelin erään yhteyshenkilön kautta neljä päivää ennen saapumista Iraniin. Myöskään hotelleita en varannut etukäteen vaan luotin matkaraamattu Lonely Planetin tarjontaan ja aina se kämppäkin joka kaupungista löytyi.

 

Makustaminen Iranissa on halpaa ja mukavaa. Ihmiset ovat superystävällisiä ja hämmentävän vieraanvaraisia. Länsimedian pahan akseli puheet eivät voisi pahemmin mennä metsään! Hallinto on hallinto, mutta tavallinen kansa rakastaa rauhaa ja on erittäin ystävällistä. Ihmiset tulevat myös joka paikassa juttelemaan ja kyselemään sinusta ja suomesta asioita. Mitään he eivä kauppaa tai halua vedättää, kyseessä on ihan puhdas vilpitön halu puhua englantia jonkun kanssa kun siihen kerrankin on mahdollisuus. Ei ollenkaan paha mesta, jos joku nyt reissua sinne harkitsee, niin suosittelen sinne lähtemään, pelättävää siellä ei ole!

 

Niin, no, tokihan Iran on kuiva maa, eli alkoholia siellä ei saa kuin jostain mustanpörssin toreilta hintaan 5USD / plo. Mutta ei se haittaa, harvoin on tullut vietettyä llähes kahta viikkoa ilman tippaakaan alkoholia, ja uskokaa pois, ne aamutkin ovat parempia kun ei ole illalla ottanut niitä paria bisseä tv:n ääressä.

 

 

p.s. Tullinge

 

Oikein. Sulkivat ton kentän joitain vuosia takaperin, mutta ei sinne näköjään ole saatu aikaiseksi mitään uutta asuntoaluetta tms. Mikäköhän on mahtanut olla syy Tullingen sulkemiseen?

 

Miten niin AY ei pysty... kannattaisko käyttää useammin  :laugh:

 

En tarkoittanut pelkästään metallisia aseita, vaan yleisesti tarjoilua AY vs. muut yhtiöt. Se nyt vaan on surullinen totuus että tarjoilun osalta AY ei ole terävintä keihäänkärkeä  ::)

 

Onko noita 707:ja edes suunnitelmissa jossain vaiheessa korvata uudella kalustolla, vai onko niistä iloa vastaisuudessakin? :thmbup:

 

Saha ymmärtää 707:n historiallisen arvon, mutta totta kai olisi halukas korvaaman koneet uudemmilla koneilla. B707 lentänee kuitenkin vielä pari - kolme vuotta Iranissa, sillä yhtiöllä on nyt kolme konetta rivissä joista EP-SHU on kuulema hiljattain käynyt jonkun "melkein" D-checkin läpi.

 

Lokakuussa tulee täyteen 50 vuotta B707:n ensimmäisestä kaupallisesta lennosta joka oli Pan Amin vuoro New Yorkista Pariisiin. Tätä juhlistamaan on mahdollista lähteä saksalaisen Air Events matkatoimiston kautta. He aikoivat lentää Sahalla ja jos mahdollista he charttaavat koko koneen itselleen. Air Events on jo aiemmin järjestänyt viisi ilmailumatkaa Iraniin, joten kokemusta heiltä löytyy. Itse olin neljä vuotta sitten heidän järjestämällä sightseen lennolla Iran Airin Boeing 747SP:llä Kölnistä Kölniin. Homma toimi hienosti ja uskallan suositella puljua foorumilaisille. Siellä SP:ssä muuten oli silloin neljä vuotta sitten kyydissä eräs toinenkin foorumilainen.  ;)

 

http://www.airevents.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pilkistiko siella Mehramabadissa minkaan hallin katkoista yhtaan Tomcatia? Niista kai lienee muutamia kappale lentokuntoisia ja joitakin kai varustettu venalaisin (!) moottoreinkin. Itse kavin Teheranissa pari kertaa joskus 90 -luvun alussa ja silloin THR:lla nakyi jonkin verran sotilaskalustoa - sen mita nyt yolla pystyi nakemaan.

 

Maahantulokokemukset tuolloin olivat kylla kaikkea muuta kuin kivuttomat. Taisimme viettaa kentalla jotain 4-6 tuntia erilaisissa jonoissa, tullin ja uskonnollisen poliisin kuulusteluissa. Lansilennot kaikki saapuivat (ja lahtivat) yolla, joten olotilakaan ei ollut kaikkein virein. Muutenkin Teheranista jai melko viheliainen mielikuva. Ihmiset toki olivat ystavallisia, mutta kun olimme tyomatkalla ja yritimme saada jotain aikaankin, niin jouduimme valilla hyvin epamiellyttaviin tilanteisiin, eika asioiden hoito tahtonut millaan onnistua. Vahan kuin Ryssan maalla aikoinaan, mutta ilman viinaa. Korruptio ja musta porssi kuitenkin omanlaistansa, pikkupurkilla asperiinia sai ajella taksilla puoli paivaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla