Joni Rantala

Pelastakaa G.T.S Finnjet

59 viestiä aiheessa

Hieman mukaillen...  8) Siinä vaiheessa kun tällä foorumilla ollaan kirjoittamassa MD-11 pelastamista, niin varmaan saadaan lukea tämmöisiä kommentteja...

 

Tuo MD-11 idea oli aikanaan hieno kolmella suihkuturbaanilla ja wingleteillä jne. muuten tavallinen kertaalleen lämmitetty vanha DC-10, eihän sillä muuta kotipaikkaa ole kun JFK:lla putkessa ollut kolo olikohan neitsytmatkalta ja Helsinki-Vantaalla oleva vanha Shellin tankkausauto.

Ei lentokoneet asu missään, ilmassa ovat kotona muutoin alumiinisulatto.

Jos lentokone muutoin olisi eriskummallinen ja ainutlaatuinen vosi vielä ymmärtää mutta...

 

;D  ;)

 

 

 

Nyt vasta luin tätä ketjua, ja tuli halu kommentoida, vaikka keskustelu onkin jo suurimmaksi osaksi käyty. Ennen ketjun avaamista en ehkä olisi uskonut, että täällä näinkin moni viis veisaa Finnjetin kohtalosta. Esim. kun nyt vertaa vaikka operaatio Caravelleen. Mutta ei siinä mitään, mielipiteensä jokaisella. Mutta niin kuin joku jo sanoi, siinä vaiheesa kun ollaan puuhaamassa viimeistä elossa olevaa AY-ykstoistasta takaisin Suomeen, tuskinpa kovin moni tällä foorumilla on sitä mieltä että kyse on "romuraudasta"...  ::)

 

Just my two cents..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ennen ketjun avaamista en ehkä olisi uskonut, että täällä näinkin moni viis veisaa Finnjetin kohtalosta. Esim. kun nyt vertaa vaikka operaatio Caravelleen. Mutta ei siinä mitään, mielipiteensä jokaisella. Mutta niin kuin joku jo sanoi, siinä vaiheesa kun ollaan puuhaamassa viimeistä elossa olevaa AY-ykstoistasta takaisin Suomeen, tuskinpa kovin moni tällä foorumilla on sitä mieltä että kyse on "romuraudasta"...  ::)

 

Finnjet on aika iso laite vain säilöttäväksi ja sen kunnossapito maksaisi vuosittain jokseenkin paljon, vaikka se vain istuisi laiturin päässä. Hyötykäytössä laiturin nokassa potentiaali on aika rajallista pidemmän päälle - tuskin moni oikeasti tahtoo hotellimajoittua ahtaaseen ja hankalaan peltipurkkiin, kun tarjolla olisi oikeitakin hotelleja.

 

Caravellen nyt vielä saa mahtumaan johonkin, mutta MD11 on myös iso laite sijoitettavaksi. Koko on usein este museoinnille, jollaisessa on varsin rajallinen budjetti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta niin kuin joku jo sanoi, siinä vaiheesa kun ollaan puuhaamassa viimeistä elossa olevaa AY-ykstoistasta takaisin Suomeen, tuskinpa kovin moni tällä foorumilla on sitä mieltä että kyse on "romuraudasta"...  ::)

 

Ihan yhtä järjetön rahareikä se MD-11 olisi  ::) Ymmärrän tuollaisten isojen koneiden museoinnin jossakin etelämpänä, mutta en meidän luonnon olosuhteissa. Moinen tarvitsisi katon päälleen, jotta se meillä pysyisi "näyttelykelpoisena" ilman järjetöntä rahanmenoa. Eikä täältä sellaista kattoa löydy ihan helposti ainakaan siihen hintaan, mitä olisi järkevä moiseen panostaa. Kyse kun kuitenkin oikeasti on vain "romuraudasta". Ja sama koskee mielestäni myös Finnjettiä, joskin jollain tapaa sillä purkilla voi tietty olla jotain historiallista merkitystä suomalaisille. Toisin, kuin MD-11:llä, joka nyt vaan on pitkän matkan lentokone bussien ja bojojen joukossa, ei mitään uutta ja mullistavaa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finjettiä olisi voitu vuokrata vaikka opiskelija-asuntolana edullisella vuokralla, näin olisifinjettä mahdolisesti ylläpitävä yhdistys rahoitusta ylläpitokustannuksiin. tyhjillään tuollaisen metallivuoren pito museona olisi ollut hullua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finjettiä olisi voitu vuokrata vaikka opiskelija-asuntolana edullisella vuokralla, näin olisifinjettä mahdolisesti ylläpitävä yhdistys rahoitusta ylläpitokustannuksiin. tyhjillään tuollaisen metallivuoren pito museona olisi ollut hullua.

 

Laske kuitenkin hyttimäärä, mitä olisi voinnut pyytää per hytti, parkkipaikan vuokra ym. kulut esim.sähkö, viemäröinti ym.koska tuo yhdistys olisi päässyt edes omilleen.

Joskus telakointi joka ei sekään ole halpaa koska se pohja puhkee ellei.

Kyllä tuo nauloina on parhaimmillaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laske kuitenkin hyttimäärä, mitä olisi voinnut pyytää per hytti, parkkipaikan vuokra ym. kulut esim.sähkö, viemäröinti ym.koska tuo yhdistys olisi päässyt edes omilleen.

Joskus telakointi joka ei sekään ole halpaa koska se pohja puhkee ellei.

Kyllä tuo nauloina on parhaimmillaan.

 

Ok, sulattoon vaan ei finjetti ole mulle mikään tabu jota ei sais romuttaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään