Janne Saarijärvi

Helpohko kyssäri..

10 viestiä aiheessa

Nysväisinpä mun, eli amatöörin, tasoisen kysymyksen. Selaillessani kuviani törmäsin tähän:

[ Attachment removed / expired ]

 

Siitä osa isommassa koossa:

[ Attachment removed / expired ]

 

Kuvassa on renkaan yläpuolella suoraan putki (rosteria?) johon tulee ja josta lähtee ohuempi teräsputki. Tuolla rosteriputkella on tärkeä funktio. Mikä se on?

 

Ja väännetään vielä rautalangasta 8):

[ Attachment removed / expired ]

 

Janne

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska se ei voi olla Pitot, niin se on imuilman lämpötila-anturi ?

ps. ei kyllä tainnut ollakkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska se ei voi olla Pitot, niin se on imuilman lämpötila-anturi ?

 

Helpotti paljon, edes yksi väärä dastaus 8) Made my day...

Edit: Ehkäpä tämä ei sitten ollutkaan ihan niin helppo.

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helpotti paljon, edes yksi väärä dastaus 8) Made my day...

 

Janne

 

Heh heh. Mjoo, olisi pitänyt vähän katsoa ensin ja vastata vasta sitten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Imuilman etulämmityksen vaippa ja sen ilmanotto

 

Juu ei. Nyt menee varmaan jo tosi helpoksi. Kyseisen osan hyvän kunnon merkityksen saivat känädälaiset katkerasti kokea keväällä 2000...

 

Laitteen voidaan katsoa olla tavallaan merkittävä, ja Lisunovissa se korvattiin, hmm, "erikoisella" tavalla...

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HÖH?

Tuntematta kolmosen tekniikka..... lämmönvaihtimelta tuo pönttö näyttää. Olisko sillä jotain tekemistä kabiinin lämmityksen kanssa? Mutta mitä Lisunovissa olisi tehty toisin ??? ???

Tai sitten kyseessä on imuilman lämmityssysteemi? Tuon putken kautta tulevaa kuumaa ilmaa sekoitetaan kylmään???

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HÖH?

Tuntematta kolmosen tekniikka..... lämmönvaihtimelta tuo pönttö näyttää. Olisko sillä jotain tekemistä kabiinin lämmityksen kanssa? Mutta mitä Lisunovissa olisi tehty toisin ??? ???

Juha.

 

Nimenomaan.

 

17.3.2000 tuli Kanadassa alas kolmonen, jonka miehistö oli menettänyt toimintakykynsä saatuaan häkää vuotavasta matkustamon ja ohjaamon lämmityksen lämmönvaihtimesta.

 

"The standard cabin heating was replaced by a simple wood-burning stove!"

http://www.dc3history.org/russia.htm

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo on yksi mäntämoottorikoneiden ongelma. Jos lämmönvaihtimessa on reikä, virtaa pakokaasut kabiiniin. Kaasuturbiinissa saadaan kätevästi lämmintä paineilmaa ahtimelta...

Vähän saman näköisiä systeemeitä kuin tuo kolmosen löytyy aika monesta tähtimoottorikoneesta. Onko kolmosessa muuten tuo lämmönvaihdin kummassakin moottorissa vai vain toisessa?

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään