Aarno Isomäki

ilmakuvia suolta

12 viestiä aiheessa

eilenillalla käytiin tutustumassa peräti seitsemän paramotoristin voimin jalasjärven ylivallin madesnevan metsäpaloalueeseen. metsää paloi n. 40 hehtaaria, mutta ilmasta alue näyttää varsin vaatimattomalta.

[ attachment removed / expired ]

kuka arvaa, mitä on kuvassa näkyvä valkoinen?

paikallinen riisiviljelmä?

kuivunut jyrsinturve kootaan varastoaumoihin, jotka peitetään muovikalvolla talveksi.

"parkanon rata" kulkee ylivallin kautta. juna meni justiinsa! oik ylhäällä ylivallin "rautatieasema"

jyrsinturvesarkoja

vielä löytyy luonnontilaisiakin soita jalasjärveltä, vaikka selvästi vähemmän, kuin turvetuotantoon valjastettuja.

kääntäjä työssään

monenlaista kampetta tarvitaan turpeennostossa

loppuun kaluttu suo jatkaa elämäänsä metsänä tai peltona.

siinä meni taas yksi hyvä varalaskupaikka ::)

kauhajoen kentällä oli myös lentotoimintaa. liekö täällä ennen ollut tällaisesta laitteesta kuvaa? melko vähän näitä suomessa on.

10-20?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt taitaa olla turvesoilla joku pallovillitys meneillään?

Tänään ajelin rekalla tuolla Petäjävesi-Uurainen-Multia alueella ja tuuli toi lännestä paikoin sakeaakin savuharsoa ja hajua.

Yhdenkin yli 240mpy-nyppylän päältä katselin auringonlaskua ja ihmettelin, miten paljon savua olikaan havaittavissa...

Niin ja yksi kopterikin kävi katselemassa, kun pöllyytin metsätietä menemään ;)

Vai olikohan kyseessä sammutusyksikkö, eikös Soinissa/Perhossa tai sielläpäin sellaista torstaina käytetty?

Niin ja Aarnon kuvassa olevat valkoiset ovat varmaankin suopursuja, mitä tänä kesänä näyttäisi olevan runsaasti :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jyrsinturvesarkoja

Nää tämmöiset geometriset kuviot on ilmakuvissa aina kivoja, tuosta sais ihan hauskan taulunkin seinälle. Tulee vähän samanlainen fiilis kuin tästä kuvasta minkä otin Helsingin edustalta satamasta - vaikka kuvan aihe on täysin eri, tämä tuli ylläolevasta mieleen:

2457556702_5ff350ed83.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvataanpa kasvillisuutta: tupasvilla.

Onko Aarnon tietokoneesta isot kirjaimet poistettu?

tupasvillaahan se.

se nappula, mistä isot kirjaimet tehdään on tosiaan ruostunut kiinni tässä mun näppäimistössä. varmaan käytön puutteesta ::)

oikeesti oon sitä mieltä, että turhaa työtä kannattaa välttää, joten sitä periaatetta noudatan tässä kirjoituksessakin :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpas "villin" näköinen lentovehje .... onko tuo ihan tehdasvalmisteinen vai oma konstruktio?

siipi toki tehdasvalmisteinen ja suurin osa muistakin komponenteista, mutta jonkinlaisia rakennussarjoja nämä aina taitaa olla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

se nappula, mistä isot kirjaimet tehdään on tosiaan ruostunut kiinni tässä mun näppäimistössä. varmaan käytön puutteest

oikeesti oon sitä mieltä, että turhaa työtä kannattaa välttää, joten sitä periaatetta noudatan tässä kirjoituksessakin

OK, meillä olisi Kasinhännässä, Tikkakoskella,  käyttämättömiä näppiksiä valita asti. Lähtee mukaan melkein karjaisemalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulihan tuolla metsässä hikoiltua :P Alue näyttää varsin vaatimattomalta ilmasta käsin mutta työtä tuo teettää vallan per...leesti. Tänään on pojat vielä olleet letkulinjoja purkamassa. Sitä meinaan on siellä kilometri tolkulla :o Mulla oli kyllä tarkoitus käydä vilkaisemassa aluetta ilmasta käsin mutta ei mun varmaan enää tarvikkaan, kiitos Aarnon ;) Ei kyllä mä taidan sittenkin....

T. Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkipäs laitan, näin ku olen Aarnon oppilas niin sehän on melkein velvollisuus :thmbup:

Hyvä porukka oli kertynyt lentämään keskelle "ei mitään", kylältä tuli ihmetteliöitä kymmenittäin

Näitäkö teidän pitäis käydä keräilemässä?

Tässä palojälki, ei helposti erota mutta metsien välistä on suo palanut

Toisella lennolla oli pinta tyynenä ja sen näki lintuperspektiivistä hyvin tuosta pölystä

Ja tältä sama näytti maasta

Terveisin Tero Tikkanen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On komeita kuvia! Itsekkin suolla ajellut ja sammutellutkin niin tuttua puuhaa. Aamuyön usvassa sais komeita.. Onneks ne vielä muistoissa niin säästyy valvomiselta  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja juuri töistä tulleena kirjoittelin suopursun, vaikka tarkoitin tupasvillaa ;D

Mutta Papa korjasi pojot kotiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla