Jukka Takamaa

Oletko alkoholin suurkuluttaja ?

33 viestiä aiheessa

Koskaan en ole juonut liikaa, eli  enempää kuin on ollut tarjolla tai olen pystynyt itse kaatamaan kurkusta alas.  ;)

Eilen otin kännit enkä tätäkään kirjoittaessa ole enää ajokunnossa, mutten pidä sitä ongelmana. En ole milloinkaan juonut viinaa kalenterin mukaan tyyliin "nyt on vappu (tai juhannus), pitää vetää lärvit kun kaikki muutkin", vaan otan silloin kun siltä tuntuu, vaikka arki-iltana tai keskellä päivää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, minulla taas on käynyt aivan toisin. Nuorena tuli hilluttua baareissa, ja juotua kavereiden kanssa. Näin vanhempana olen vasta ymmärtänyt kalsarikännien autuuden (ja edullisuuden).

Näin juuri, hyvä Arttu ;);D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin juuri, hyvä Arttu ;);D

Niin, niistä kalsarikänneistä tarpeeksi usein voi muodostua maanpäällinen helvetti...

Suurkulutuksen ja alkoholismin raja on  kuin veteen piirretty viiva, kun sen viivan olet kerran ylittänyt

paluuta alkoholin normaali käyttöön ei ole. Näin se vain on  :'(

Ne, joilla ei ole alkkomahoolin kanssa ongelmaa voivat sivuuttaa ko linkin (ehkä naureskellen), mutta ne jotka ovat astuneet tuon viivan yli voivat saada tästä linkistä jotain....

http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/

ps ateistit voivat ohittaa nuo "hengelliset" turinat.

t.risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomi valtiona on tällä hetkellä suurin alkoholiongelma! Suomessa kontrolloidaan alkoholinkäyttöä todella paljon, jolloin juominen saa Tabun-merkityksen etenkin nuorten osalta. Suomi meni metsään jo kieltolain osalta ja asiaa on yritetty korjata siitä asti seurauksin, että puistomme ovat täynnä kotikemistejä. Kontrollipolitiikan osalta alkoholi on keino lähinnä vaikuttaa äänestäjiin sättimällä alkoholia ympäripyöreästi vailla mitään päämäärää.. Suomen alkoliongelmaisia ei hoideta korotetulla viinan hinnalla eikä ongelmaa sillä estetä, se on varma. Hyvä esimerkki Suomen paniikinomaisesta suhtautumisesta alkoholiin on, että meillä on tällä hetkellä voimassa kaksi päällekkäistä alkoholilakia.. Lisäksi kovin monessa muussa maassa alkoholiasioita ei ole kriminalisoitu rikokseksi ainakaan rikoslaissa.

Mielestäni kaikki alkoholitestit on täyttä humpuukkia. Kai sen jokainen ymmärtää, milloin on tullut juotua liikaa. Mikäli käyttäjä sitä ei itse tajua niin sen tajuaa perhe, työkaverit tms. taho. Etelä-Euroopassa ollaan "humalassa" pitkin päivää, Suomessa muutaman kerran viikossa mutta kunnolla karrikoiden sanottuna, siinä on se ongelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuleehan tota viinaa otettua aika raskaalla kädellä myönnetään... varsinkin pitkillä vapailla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä pari testiä, joilla voi tutkailla omia juomistapojaan. Samoja testejä käyttävät lääkärit.

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/sadd

risto

Uskallauduinpa tekemään nuo testit. Noiden mukaan ei ole syytä huoleen, vaikka nyt perjantaina tulikin otettua firman kesäjuhlilla hieman tavanomaista enemmän.

Minä en ole koskaan oikein osannut olla tuon krapulan kanssa sinut. Jossain vaiheessa illalla aina tulee mieleen se, että nyt olisi syytä lopettaa, ettei aamulla ole kurja olo. Normi annos on puolisen pulloa viiniä parina päivänä viikossa. Jos ottaa enemmän kuin sen puoli pulloa, saa päänsäryn, eikä se ole kivaa.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asioiden kokeminen selvin päin on yksinkertaisesti vaan kivampaa, kun tajuaakin jotain, eikä tarvitse hävetä sanomisiaan.

:thmbup:

t.risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään