Markus Mäkivaara

Voiko viirus "hypätä"?

15 viestiä aiheessa

Eli mulle on tulossa uusi kone ja mulla on tällä koneella paljon tiedostoja esim valokuvia jotka täytyy saada uuteen koneeseen. Ja sitten siihen kysymykseen. Luulen että tällä mun koneella on joku viirus koska se käyttäytyy välillä omituisesti, (tehot yhtäkkiä nollille ja sitten kun antaa olla vähän aikaa niin jatkuu taas, ja ei johdu lämpöongelmista. Voiko viirus hypätä itsestään ulkoisellekova levylle? Mulla olis se kovalevy sitä siirtämistä varten. :thmbup:

Kiitos!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei viruksia voi poistaa kopiomalla saatuneita tiedostoja kiintolevyltä toiselle :P Sitäpaitsi voisi olla järkevämpää sijoittaa antivirus ohjelmaan uuden koneen sijaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulen, että Markus tarkoittaa voiko toinen kiintolevy saada tartunnan, jos sinne siirtää tartunnan saaneelta tietokoneelta tiedostoja. Luultavasti ei, ellet siirrä tarunnan saaneita filuja ulkopuoliselle kovolle. Kannattaa vetää virustorjuntaohjelmalla läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Olli. Taas päästiin toiseen ongelmaan eli mikään viirustorjunta ohjelma mitä mulla on niin ei löydä mitää saastunutta koneelta. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Olli. Taas päästiin toiseen ongelmaan eli mikään viirustorjunta ohjelma mitä mulla on niin ei löydä mitää saastunutta koneelta. :-\

Eihän siinä ole sitten mitään ongelmaa. Entä jos sulla ei ole viiruksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en mää tiedä sit enää kun aattelin lähinnä tota meseviirusta kun se voi olla että pikkuveli on sen onnistunu hankkimaan vaikka ei ainakaan myönnä.  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kokeilla Panda Activescania.

Ainakin ennen se on ihan kivasti löytänyt noita pikku veijareita.

--

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kokeilla Panda Activescania.

Ainakin ennen se on ihan kivasti löytänyt noita pikku veijareita.

--

Ari

Hmmmm... Mitenköhän luotettava tuo Panda mahtaa olla ? Nyt tarkistettu levyistäni vasta 25% ja väittää löytäneensä jo 72 infektoitunutta tiedostoa. Jännää sikäli, että koneessa on koko ajan ollut F-Secure 2008 ja uusimmat päivitykset... ::) F-Secure ei ole ilmoittanut mistään uhista.

Veikkaukseni onkin, että scannattuaan loppuun, Panda kertoo löytäneensä lukuisia "viruksia", joista pääsee eroon vain ostamalla maksullisen version. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etsippäs joku sellanen antiviirus softa mikä EI laske spywarea yms viiruksia koneelle...pitäisi olla mukava suodatin ja jatkuvasti teikäläisen seurattavana että kone pysyisi puhtaana. Viirusohjelmat on vaan tuotu lieventämään sitä viirusten pääsyä koneelle, F-Securesta on sen verran kokemusta että osaan saada sillä netin totaalisesti lukkoona :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etsippäs joku sellanen antiviirus softa mikä EI laske spywarea yms viiruksia koneelle...pitäisi olla mukava suodatin ja jatkuvasti teikäläisen seurattavana että kone pysyisi puhtaana. Viirusohjelmat on vaan tuotu lieventämään sitä viirusten pääsyä koneelle, F-Securesta on sen verran kokemusta että osaan saada sillä netin totaalisesti lukkoona :D

Mutta niinhän tuo F-Secure (ymmärtääkseni) juuri tekee. Skannaa koko ajan verkkoliikennettä. Muutaman kerran se on hälyttänyt, kun olen yrittänyt ladata jotain epämääräistä ( :-[). Eli pitäisi toimia. Toisekseen olen laittanut ajastetun koko järjestelmän skannauksen päälle. Kun kone on 5 min toimettomana, alkaa F-Secure nuuskia läpi kovalevyjä. Mitään ei tosiaan ole tähän saakka löytynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmmm... Mitenköhän luotettava tuo Panda mahtaa olla ? Nyt tarkistettu levyistäni vasta 25% ja väittää löytäneensä jo 72 infektoitunutta tiedostoa. Jännää sikäli, että koneessa on koko ajan ollut F-Secure 2008 ja uusimmat päivitykset... ::) F-Secure ei ole ilmoittanut mistään uhista.

Veikkaukseni onkin, että scannattuaan loppuun, Panda kertoo löytäneensä lukuisia "viruksia", joista pääsee eroon vain ostamalla maksullisen version. ::)

Ainakin Activescanin vanhempi versio on pelastanut monesta pinteestä, kun noita einettiyhteensopivien "painan jokaiseen kysymykseen OK" -ihmisten koneita on tullut putsailtua.  ;) Se poistaa virukset ja näyttää spywaret, mutta ei poista niitä.

Tuota uudempaa ei ole tullut vielä kokeiltua. Nykyään ohjaan saastuneet koneet  ennemmin Y-tunnuksen omaavalle korjaajalle - en viitsi kahvipalkalla niiden kanssa enää asua.  :P

ps. Kokemuksieni perusteella olen tullut tulokseen, etten F-Unsecurea mistään hinnasta koneelleni asenna..

--

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin tuon active scannin ja avast varoittaa että siinä on virus/mato...  ::)

Näinhän nuo viirustutkat toisistaan tekee.. Onhan niissä kirjasto virusten koodista.  ::)

--

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään