Hannu Kuha

Karttapallon tutkailua lentoreiteistä

9 viestiä aiheessa

Tuossa virtuaalikarttapallo google earthilla leikkiessä huomasin että Helsingistä on lyhyempi matka USA:n länsirannikolle ja Alaskaan kuin muualta Euroopasta. Niinpä mieleeni juolahti että eikö EFHK voisi ottaa tämän etulyöntiasemakseen ja vaikkapa Eurooppa- USA West Coast -rahti voisi kulkea Helsingin ja Anchoragen kautta. Tai sitten joku lentoyhtiö voisi aloittaa lennot esim. San Franciscoon tai Los Angelesiin täältä.

 

Vai onko moinen vain tyhmää haaveilua. Sano sinä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän olisi helppoa että tosta noin vaan aloitettaisiin lentämään SFOlle tai LAXiin Helsinki-Vantaalta. Vielä kun olisi maksavia asiakkaita tuolle reitille niin tulisi niitä noiden reittien aloittajiakin.

 

Tarkoitatko, että rahti esim. Frankfurtista matkalla San Franciscoon tuotaisiin ensin Helsinkiin ja sitten lähdettäisiin viemään sitä Alaskaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa virtuaalikarttapallo google earthilla leikkiessä huomasin että Helsingistä on lyhyempi matka USA:n länsirannikolle ja Alaskaan kuin muualta Euroopasta. Niinpä mieleeni juolahti että eikö EFHK voisi ottaa tämän etulyöntiasemakseen ja vaikkapa Eurooppa- USA West Coast -rahti voisi kulkea Helsingin ja Anchoragen kautta. Tai sitten joku lentoyhtiö voisi aloittaa lennot esim. San Franciscoon tai Los Angelesiin täältä.

 

Vai onko moinen vain tyhmää haaveilua. Sano sinä.

 

Ymmärtääkseni -80 -luvulla Finnair markkinoi juuri Seattlea ja San Franciscoa noilla perusteilla. En tiedä menikö markkinointi pieleen vai mitä. Minä kyllä käytin ao. lentoja hyväkseni.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis jos vaikka rahtiyhtiöt lennättäis tavaraa helsinki-vantaalle jossa ne pakattaisiin yhteisomistuksessa olevaan koneeseen joka lähtis alaskaan. Sieltä taas kukin jakais tavaran omia reittejään.  Tuota Anchorage-Helsinki väliä voisi liikennöidä myös vaikkapa combi-kone jossa menis mukana jokunen matkustajakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Idea sinällään mukava, mutta mitenkäs iso tuo matka hyöty on esim Frankfurtiin tai Brysseliin verrattuna? ja entä mikä on matkan pituus laskettuna tuo kyseisitä vanhan mantereen keskuksista Helsingin kautta sinne Alaskan perälle?

 

Nythän iso F yrittää hyödyntää jo tuota Intia Vantaa USA reittiä tai ainakin siitä on puhetta ollut, en ole tarkemmin perillä aikatauluista tms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nythän iso F yrittää hyödyntää jo tuota Intia Vantaa USA reittiä tai ainakin siitä on puhetta ollut, en ole tarkemmin perillä aikatauluista tms.

 

Aikataulujen suhteen ei voi puhua Finnairin kohdalla vielä USA-Intia -reitillä kovin nopeasta yhteydestä.

 

Intia-USA -välillä ei toimi sutjakasti kun BOM-HEL-JFK nyt kesäaikatauluilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair saisi kyllä viilata noita Pohjois-Amerikan ja Intian lentojen aikatauluja niin, että vaihdot molempiin suuntiin olisivat Helsingissä sujuvat. Olisiko pari tuntia Helsingissä järkevä aika? Molempiin suuntiin ehtivät matkustajat vaihtaa koneita. Tämä tietysti tarkoittaisi sitä, että koneiden vuorokausikierrossa olevan hukka-ajan koneet seisoisivat Intiassa ja Pohjois-Amerikassa.

 

Jos vaihdot saa sujuviksi, voi hyvinkin saada lisämatkustajia Pohjois-Amerikka - Helsinki - Intia reitillä niin paljon, että kannattaa avata lisäreittejä Intiaan ja Pohjois-Amerikkaan.

 

Pohjois-Amerikan reiteille voisi hyvin sijoittaa B757-koneita. Pohjois-Amerikan reiteillä tuntuisi olevan enemmän kysyntää juuri kesäaikaan, kun B757:n normaalit lomalentoreitit ovat "kesälomalla".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Pohjois-Amerikan reiteille voisi hyvin sijoittaa B757-koneita. Pohjois-Amerikan reiteillä tuntuisi olevan enemmän kysyntää juuri kesäaikaan, kun B757:n normaalit lomalentoreitit ovat "kesälomalla".

 

No sinnehän niitä on sijoitettukin:

 

Maanataina lähtee ensimmäinen AY2421 HEL-BOS ja huomenna ensimmäinen HEL-YYZ AY2415. Molempiin kaupunkeihin kone on 75W

 

Muutenkin 75tuplawellä näyttää olevan tarpeeksi hommia lomalaisten ja reittimatkustajien lennättämisessä kesälläkin. Ei niiden lomalentoreitit ole missään kesälomilla, Kreikkaan ja Turkkiin mennään joinain päivinä monen koneen voimin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutenkin 75tuplawellä näyttää olevan tarpeeksi hommia lomalaisten ja reittimatkustajien lennättämisessä kesälläkin. Ei niiden lomalentoreitit ole missään kesälomilla, Kreikkaan ja Turkkiin mennään joinain päivinä monen koneen voimin.

 

Ouluunkin tuli viime Torstaina 2 konetta Haniasta. Ensin toinen klo 13.19 ja sitten toinen klo 14.56. Että kyllä niillä käyttöä on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään