Guest Jufernaut

Malaysia Airlines Tukholmaan

18 viestiä aiheessa

Heippa!

Joskus luin että MAS halu pian mennä Skyteamiin .?

 

En tiedä onko tuo varma ???

 

MAS ja Swissilla on Code-Share Zürich Kuala-Lumpur Zürich.

 

Chris

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hitto vie kun ei Helsinki kelpaa noille yhtiöille... No, onhan se auttamattoman pieni kenttä. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno yhtiö. Unelmissani näen Malaysia Airlinesin 772:n laskussa Helsinki - Vantaan 04L:lle ilta-auringossa. ::)

 

Nimim. Muutamaan otteeseen k.o. yhtiöllä lentänyt

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hitto vie kun ei Helsinki kelpaa noille yhtiöille... No, onhan se auttamattoman pieni kenttä. :-\

No eipä se kentän "pienuus" oikeastaan ongelma ole, ongelma on ettei oikein ole heavy koneille riittävästi gateja/ständejä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eipä se kentän "pienuus" oikeastaan ongelma ole, ongelma on ettei oikein ole heavy koneille riittävästi gateja/ständejä...

Ei sekään aivan se ongelma ole. Gateja saadaan aina lisää jos on tarvis.

 

Saarnataanpä vähän kaukoliikentestä suomessa...

 

Finnairin kaukoliikenteen matkustajista itse suomalaisia on melkeinpä vähemmistö. Finnairin kaukoliikenteen strategiana (erityisesti Aasian-liikenteessä) on ollut rahdata ihmisiä ympäri Eurooppaa Helsinkiin, josta edelleen kaukoreiteille. Tämä vaatii hyvin kaukolentojen kanssa yhteensopivan syöttöliikenteen Euroopasta ja kotimaasta. Finnairilla tämä ominaisuus on, mutta kuvitellaanpa vaikka että MH haluaisi aloittaa Helsingin-Lennot. 777:aa tai Jumboa et saa Helsinki-Kuala Lumpur-välillä täytettyä suomalaisilla ja malesialaisilla, vaan tarvitaan nimenomaan toimivat jatkoyhteydet Helsingistä muualle Eurooppaan, joilla kuskataan Eurooppalaisia Aasiaan. Tämä vaatisi Helsingistä toimivan codeshare-kumppanin, jonka Euroopan syöttöliikenne sopii hyvin yhteen MH:n lentojen kanssa. Tätä ei Malaysianilla, eikä monella muullakaan Aasian-yhtiöllä ole.

 

Eli tästä voi päätellä, että muita kaukoyhtiöitä täällä ei näe, koska kaukoidän ja Euroopan välillä kulkevat matkustajat ovat suurimmalta osin Keski-Eurooppalaisia. Aasialaiset lentoyhtiöt lentävät mielummin suoraan Euroopan suurempiin kohteisiin joista matkustajia riittää, kuin että lentäisivät pienempään kaupunkiin, jonne suurin osa matkustajista pitäisi tuoda muualta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eipä se kentän "pienuus" oikeastaan ongelma ole, ongelma on ettei oikein ole heavy koneille riittävästi gateja/ständejä...

 

Niinpä. Kenttä kyllä kasvaa ja standeja saadaan lisää jos tarvetta on. Niitä ei kuitenkaan ole mitään mieltä rakentaa "varastoon".

 

Enemmänkin ongelmana Helsingin tapauksessa on sijainti. Tukholmasta on huomattavasti lyhyempi matka niihin paikkoihin, joihin jatkoyhteyksiä Skandinaviasta tarvitaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä ihmeen lottovoitto syntyä suomeen? :-\

Voiko tuota enää sanoa paremmin :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singapore Airlines mietti 2003, jos aloittaisi lennot Helsinki - Bangkok/Singapore. Mutta Skandinavian osalta se lentää edelleen vain Kööpenhaminaan. Harmi. Jos MAS tulis Tukholmaan, olis edulliset lennot mahdollisia Kuala Lumpurin kautta itään. Niillähän on PTV:t turistissa jokaiselle matkustajalle. Ja palvelu ok. Tullut koettua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malaysian aloittaa syksyllä lennot KUL-ARN-EWR. Kalustona B772. Aikataulu on

DEP KUL 0130

ARR ARN 1525

DEP ARN 1640

ARR EWR 0100

 

MH91

Dep EWR 0240

ARR ARN 1005

DEP ARN 1120

ARR KUL 2359

 

Ajat UTC. Joku joka on hyvä noissa muunnoksissa, voisi laittaa noi ajat paikallisiksi.

 

Kiva muuten katsoa mitä SAS tekee saadessaan kilpailua ARN-EWR reitille. Aiankin palvelultaan MH päksii SASn 10-0.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa!!!! Arlandasta pääsee tulevaisuudessa myös Kuala Lumpuriin :D FlyMellä ensin halvalla Tukholmaan ja siitä etiäpäin KL:ään. Ennen on joutanut mennä Zürichin, Frankfurtin tai Amsterdamin tai Lontoon kautta.

MASsi on kyllä hyvä yhtiö siinä ei mitään mutta turhan usein tuli nätti lentoemo kysymään tarvitsenko jotain 8) ...ei se mitään haitannut ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei sekään aivan se ongelma ole. Gateja saadaan aina lisää jos on tarvis.

No kyllähän se Erittäin suuri ongelma on, ei niitä Gateja lisää noin vaan saada, otetaanpa esimerkki:

Kello 14-16 välillä EFHK:lla on yhtäaikaa neljä laajarunkoista Non Schengen-konetta, laajarunkoisille kyseisiä paikkoja ovat 29-32, nyt kysymys: Mihin saataisiin Malaysian Airlinesin laajarunkoinen ??

Kyllä Malaysia varmasti valitsee Tukholman jos kuulee että Hesa-Vantaalla joutuis pihalle bussikuskien painajaiseksi, vai otaksutetaanko että kilpailutilanteessa joku Finnairin MD-11 menisi/joutuisi ulkostandille, hmm, epäilen....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

... mutta ehkä tulevaisuudessa voisi noita muita aasialaisia yhtiöitä lentää suomeen jos sitä Helsinki-Vantaan lentokenttä terminaaleja laajennetaan. Tuleekohan niitä heavy portteja silloin enemmän ??

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

KLM syöttää Euroopassa isoimmille kentille Malaysianin lennoille KUL:iin (Kuala Lumpur). Lähin MH-lento Suomea ajatellen lähtee Amsterdamista ja siteen Frankfurtista. Tukholma on valittu hoitamaan Skandinaviaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään