Mikko Kyntöaho

Nvidia 9800GTX 512mb

22 viestiä aiheessa

Tuollaista näyttistä suunnittelen ostavani nyt samalla kun näyttökin menee vaihtoon. Mites kyseinen kortti pyörittää FSX:ää?

Olis kiva saada sekin toimimaan, kun on tossa hyllyssä vuoden seissy pölyyntymässä... Tosin prosessori jää pieneksi pullonkaulaksi. Riittääkö 500W poweri ton kanssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kesäkuussa tulee nää Radeon HD48x0 mallit, niin esim. HD4850 on 9800GTX:ää nopeampi ja tulee maksamaan sen alle 200e (?). Eli kantsii odottaa. Kesäkuussa tulee myös GTX 260 ja GTX 280. GTX 260 tulee maksamaan sen alle 400e, joten kannattaa odottaa ja tota 9800GTX:ää en todellakaan hankkis. Saattaa olla että hankin ite ton gtx 260 tai gtx 280(joka maksaa päälle 500e  :-\)

Eli ei kannata hankkia tota. Saattaa olla että 9800GX2:n hinnat putoo, kun tää uus gtx-sarja tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kesäkuussa tulee nää Radeon HD48x0 mallit, niin esim. HD4850 on 9800GTX:ää nopeampi ja tulee maksamaan sen alle 200e (?). Eli kantsii odottaa. Kesäkuussa tulee myös GTX 260 ja GTX 280. GTX 260 tulee maksamaan sen alle 400e, joten kannattaa odottaa ja tota 9800GTX:ää en todellakaan hankkis. Saattaa olla että hankin ite ton gtx 260 tai gtx 280(joka maksaa päälle 500e  :-\)

Eli ei kannata hankkia tota. Saattaa olla että 9800GX2:n hinnat putoo, kun tää uus gtx-sarja tulee.

Juu, kiitos neuvoista. Mulla on vaan semmonen ongelma, että on aika pineni toi koppa, ja esim toi GX2 tuskin mahtuu. Pitää vielä kattella tota HD4850, kun en kuitenkaan oo ihan vielä tässä kuussa korttia ostamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä kortti sulla on tällä hetkellä?

Tossa allekirjotuksessa lukee, MSI 8600GTS 256mb, mutta sen verran oon laskenu ja mittaillu, että ainakin toi 26,7cm 9800GTX mahtuu tonne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsken ku vähän tutkiskelin, niin 9800GX2 mitat ovat: pituus 27cm, leveys 11,2cm ja korkeus 4cm.

GTX 260 on taas 26,67cm pitkä, niin jos uutta näyttistä halajat, vois se olla sun valintas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsken ku vähän tutkiskelin, niin 9800GX2 mitat ovat: pituus 27cm, leveys 11,2cm ja korkeus 4cm.

GTX 260 on taas 26,67cm pitkä, niin jos uutta näyttistä halajat, vois se olla sun valintas.

Tota GTX 260 vois harkita, tosin sillä on kyllä lähes kaksinkertainen hinta :P

E: Muropakettia vähän lueskelin, ja siellä sanottiin ton GTX 260 hinnaksi 290€, eli ei hirveä ero tohon 9800GTX:ään.

E2: Ja näköjään nvidian suositushintakin on $449, eli se 290€.

E3: Mä en yleensä hirveemmin noista ATI:n korteista välitä, että suosin enemmänkin nvidiaa..  :laugh: Taitaa olla toi GTX 260 mun valinta. Mikäli hinnat nyt ei pomppaa hirveen korkeelle täällä suomessa kyseisellä kortilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, GTX 260 ja 280 on nyt julkaistu ja Jimm'ssissä niitä näkyy olevan. GTX 260:n hinta on 330-350e

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo GX2 parempi, kuin vanha 7950GX2? En voi millään sanoa olevani tyytyväinen tähän korttiin, mutta uskon silti samalla periaatteella toteutetun voimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin tulemaan tilaukseen tuollaisen GTX 260 mallisen näyttiksen Jimssiltä tuossa illasta, saas nähdä joutuuko taas odottelemaan kui kaua että saa kotia asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota GTX 280:aa on haukuttu flopiksi jne. Lähes kaikki vertailut, joita tolla on tehty, on tehty jollakin 2560x1600 resolla ja monissa testeissä  9800GX2 on voittanut tän. Tosa linkin reviewissä on sentään testattu 1280x1024 resolla, saa pientä käsitystä kortista. Toi hinta on aivan liian korkea tommosel 9800GX2:n tasoselle, ehkä hieman paremmalle kortille.. Ite kun täsä kesäkuun lopussa koneen hankin, niin 9800GX2 tarttuu mukaan, tulevaisuudessa ehkä vielä toinenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GTX 260 kuulemma vaatii 2 lisävirtapiuhaa, joka tarkottas että pitäs ostaa uus poweri ja sellaset powerit maksaa toistasataa euroa... :thmbdn:

Eipä nyt ihan noinkaan, kyl äkkivilkasemalla tuolta saa alle satasella PSU:n jossa on vaadittavat liitännät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Virtalähdettä ostaessa kannattaa kyllä satsata vähän laatuunkin, noita halpoja viritelmiä saa sitten vaihdella koko ajan ku rupeavat kitisemään ja inisemään.

En toki tarkoita että kannattaa ampua yli ostamalla joku miljoonawattinen 1000e maksava virtis mutta virtalähteissä vois sanoa että sanonta "halvalla ei saa hyvää" pitää jotakuinkin paikkansa.

Niko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GTX 260 kuulemma vaatii 2 lisävirtapiuhaa, joka tarkottas että pitäs ostaa uus poweri

Luulisi löytyvän tuohonkin haarottimia/adaptereita, joilla saa toisenkin lisävirtapistokkeen, jos vain powerista löytyy potkua muuten.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyy ja tulevat vielä näyttiksen mukanakin, eli ei tartte ettiä alkaa sen enempää ko. adaptereita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisi löytyvän tuohonkin haarottimia/adaptereita, joilla saa toisenkin lisävirtapistokkeen, jos vain powerista löytyy potkua muuten.

Hannu

550W löytyy, joten kyllä virran pitäs riittää, mutta siis, tää tarkottas että ei poweria tarvitse vaihtaa? Näyttis jota olen suunnitellut nyt ostavani on HD 4850 ja sinulla Niko näyttää olevan tuota kyseistä korttia, joten tuleeko siinä mukana tuollainen "adapteri"?

E: Ainakin kuvan mukaan tuossa näyttää olevan vain yksi 6pin lisävirtapiuhan paikka. Joten eipä menekkään poweri vaihtoon...  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt en ihan varmasti muista tuliko mukana, veikkaisin että tulee. Mutta kuten jo totesitkin että nuo hd4850 ei tarvitse kun sen yhden 6-pinnisen liittimen ja se löytyy jo melko vanhoistakin powereista.

Edit

ja sigustasi päätellen olet ko. kortin jo hommannut niin liitin asia lienee melko selvä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin varmaan olisi näytönohjaimen osto edessä FSX:ää varten, mutta yllättävän hyvin on pelittänyt ja FPS pysynyt siedettävänä tässä haukutussa Atin RX2600XT 512MB:ssä. Varmaan jatkossakin ATI tulee tähän huusholliin, kun niitä on jo kolme kappaletta tätä ennen ollut ja moitteettomasti toimineet. :thmbup:

Edit: Mikko oletko tyytyväinen tuohon Atin HD4850:aan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit: Mikko oletko tyytyväinen tuohon Atin HD4850:aan?

Juu, olen melko tyytyväinen ollut. Hintalaatusuhteeltaan erinomainen kortti. Minulla ei vaan ole FSX SP1 hirveen hyvin pyörinyt, mutta mulla on aika surkeahko prosessori FSX peluuseen ja sitten olen tähänmennessä kokeillut vain 1600x1200 resoluutiota. Resoluution vaihtamisella saattaisi olla aika suuri vaikutus tuohon fps, mutta monissa muissa peleissä pyörii hyvin Ultra-asetuksilla ja tuolla samaisella resolla 40-60fps (FS9 AA ja AF:illä myös). Race Driver Grid pyörii myös moitteettomasti täysillä asetuksilla.

Ainut ongelma tämän kanssa on lämpö. Default tuuletin-nopeudella käyvät lämmöt aikas korkealla. minulla kävi rasituksessa 100 asteessa. Onneksi Catylististä löytyy ne profiilit joita pystyy notepadilla muuttamaan. Sieltä saa säädettyä tuulettimen käytön prosentteina. Itsellä joutuu pitää noin 70% tuuletuksella että pysyy lämmöt järkevinä (Minulla pieni koppa jossa muutenkin ilma kiertää aika huonosti).

Mutta muuten voin suositella tätä korttia. Tehoiltaan lähes GTX 260 luokkaa (hieman alle) mutta hintaa vain tuo 160€

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noiden hd4850 korttien jäähdytykseen ei ole kuin yksi ratkaisu, VESI. Mulla pyörii kaksi hd4850 crossfiressä ja siihen vielä päälle toi q9450 prossu kellotettuna. ja kaikki jäähtyy vedellä. Rasituksessa lämpö näyttiksillä 35astetta ja prossulla 39astetta, ei pahat.

Niko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään