21 viestiä aiheessa

Tuli taas käytyä EFHK:lla kuvaamassa, tässä tämän päivän kuvat  8)

SE-DNX

[ attachment removed / expired ]

OH-LEE

OH-LGC

Pistäkää muut jatkoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt jotain sekameteliä että saadaan ketjuun lisää pituutta…

Tosta se lähtee käyntiin…  Prat  Prat  Prat  Prat…  Hienosti kävi  :thmbup:

Pisnesmiehille mallia miten herrasmiehet matkustaa…   :D

…ja niillä pisnesmiehillä vaan Challanger LN-AIR

ja toinen piilossa konttien seassa RA-67217

Kuvien määrä korvannee laadun.... :-[

Jarmo J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä SE-DNX tulikin minulle yllätyksenä

MD-11 pöräyttikin kunnon pier.. siis savut ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

…ja niillä pisnesmiehillä vaan Challanger LN-AIR

Moi!

Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin?  >:(

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin? >:(

-Kaitsu

Vieressä olleessa, olisko 600 sarja Challangerissa luukut olivat kiinni, suo on viilattu vain toiseen linssiiin ...  ;D Tietävät kertokoon!

LN-SUN

Jarmo J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin?  >:(

-Kaitsu

Riippuu täysin konetyypistä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

-Kaitsu

Tuossa Challenger 300, RA-67217, joka parkissa tuolla 4-apronilla, on myös laskutelineluukut auki, kuten kuvassa ylempänä ketjussa näkyy  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

-Kaitsu

Mulla on jonniinmoista tietoa (vanhaa tosin, mutta onneksi muisti pelaa), niin yritetäänpä selvittää. Bombardierin lentokoneissa käytetään laskutelineissä pysäköinnin ja varsinkin hinauksen aikana lukituspinnejä, jotka siis asetetaan paikoilleen ulkopuolelta manuaalisesti. Ainakin 600-sarjan Challengereissa nokkatelineen lukituspinnin paikalleenlaittaminen tapahtuu helpoimmin telineluukut avaamalla, joka sekin on manuaalisesti mahdollista. Varmaan 300-sarjaisessa on sama systeemi. Kun sitten sen pinnin on laittanut sinne nokkatelineeseen, voi ne luukut joko sulkea tai jättää auki. Normaali (laiska) lentäjä jättää luukut auki, ettei niitä tarvitse taas lähtiessä aukoa. Lisäksi auki olevat nokkatelineen luukut muistuttavat mukavasti paikallaan olevista telinepinneistä. Ne kun estävät todella tehokkaasti telineen sisään menon paitsi maassa myös ilmassa... ;D

Isommissa Bombardiereissa nokketlineenkin pinnin saa paikalleen avaamatta luukkuja, pienemmistä (=Learit) en osaa sanoa, ei taida olla pinnejä lainkaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa vai tollasta eilen EFHK:lla, DC-3:nen harmittaa, mutta enpä tonne ois kerenny millään. Ja ehkä hieman tuo A310. No noita tulee noita menee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa tuo DNX paikkailla SASin vuoroja?

Se on SAS:n kone, jota ei ole vielä ehditty maalata omiin väreihin. Kone oli vuokralla yli kaksi vuotta englantilaisella Flyglobespanilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä parit eiliseltä. Elin siinä toivossa, että arska olisi edes hetkiseksi pilkahtanut paksun pilvipeiton takaa.

Toiveeni osoittautui turhaksi  8)

Mikäs se sieltä kurkistaa?

[ attachment removed ]

Vastaus: OH-LGF

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on jonniinmoista tietoa (vanhaa tosin, mutta onneksi muisti pelaa), niin yritetäänpä selvittää. Bombardierin lentokoneissa käytetään laskutelineissä pysäköinnin ja varsinkin hinauksen aikana lukituspinnejä, jotka siis asetetaan paikoilleen ulkopuolelta manuaalisesti. Ainakin 600-sarjan Challengereissa nokkatelineen lukituspinnin paikalleenlaittaminen tapahtuu helpoimmin telineluukut avaamalla, joka sekin on manuaalisesti mahdollista. Varmaan 300-sarjaisessa on sama systeemi. Kun sitten sen pinnin on laittanut sinne nokkatelineeseen, voi ne luukut joko sulkea tai jättää auki. Normaali (laiska) lentäjä jättää luukut auki, ettei niitä tarvitse taas lähtiessä aukoa. Lisäksi auki olevat nokkatelineen luukut muistuttavat mukavasti paikallaan olevista telinepinneistä. Ne kun estävät todella tehokkaasti telineen sisään menon paitsi maassa myös ilmassa... ;D

Isommissa Bombardiereissa nokketlineenkin pinnin saa paikalleen avaamatta luukkuja, pienemmistä (=Learit) en osaa sanoa, ei taida olla pinnejä lainkaan?

Noniin, olen ilmeisesti kirjoittanut puppua, sillä tuolla toisessa threadissa on norjalaisesta kolmesatasesta Challengerista kuva, jossa näyttäisi olevan lähtöpaikalla nokkatelineen luukut auki. Eli kuusistasessa on eri systeemi - sen sentään muistan 9 vuoden takaa. Enpä viitsi tässä arvailla kolmesatasen nokkatelineluukkujen toimintaa, etten munaa itseäni enempää. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on SAS:n kone, jota ei ole vielä ehditty maalata omiin väreihin. Kone oli vuokralla yli kaksi vuotta englantilaisella Flyglobespanilla.

Jaahaa, kyllä tuommonen ois pitäny tietää, jos kuitenki "oman firman" kone  :-[ Onko se siis nyt SASin käytössä eikä enää globespanilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tuossa puhuta siitä että se on tällähetkellä SAS:n kone 100%, mutta ei ole vielä ehditty maalata SASin väreihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla