21 viestiä aiheessa

Tuli taas käytyä EFHK:lla kuvaamassa, tässä tämän päivän kuvat  8)

 

 

SE-DNX

[ attachment removed / expired ]

 

 

OH-LEE

[ attachment removed / expired ]

 

 

OH-LGC

[ attachment removed / expired ]

 

 

Pistäkää muut jatkoksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt jotain sekameteliä että saadaan ketjuun lisää pituutta…

 

Tosta se lähtee käyntiin…  Prat  Prat  Prat  Prat…  Hienosti kävi  :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pisnesmiehille mallia miten herrasmiehet matkustaa…   :D

 

[ attachment removed / expired ]

 

…ja niillä pisnesmiehillä vaan Challanger LN-AIR

 

[ attachment removed / expired ]

 

ja toinen piilossa konttien seassa RA-67217

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kuvien määrä korvannee laadun.... :-[

 

Jarmo J

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä SE-DNX tulikin minulle yllätyksenä

[ attachment removed / expired ]

 

MD-11 pöräyttikin kunnon pier.. siis savut ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

…ja niillä pisnesmiehillä vaan Challanger LN-AIR

[ attachment removed / expired ]

 

Moi!

 

Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin?  >:(

 

-Kaitsu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin? >:(

 

-Kaitsu

 

Vieressä olleessa, olisko 600 sarja Challangerissa luukut olivat kiinni, suo on viilattu vain toiseen linssiiin ...  ;D Tietävät kertokoon!

 

LN-SUN

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jarmo J

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin?  >:(

 

-Kaitsu

 

Riippuu täysin konetyypistä... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin?  >:(

 

-Kaitsu

 

Tuossa Challenger 300, RA-67217, joka parkissa tuolla 4-apronilla, on myös laskutelineluukut auki, kuten kuvassa ylempänä ketjussa näkyy  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin?  >:(

 

-Kaitsu

 

Mulla on jonniinmoista tietoa (vanhaa tosin, mutta onneksi muisti pelaa), niin yritetäänpä selvittää. Bombardierin lentokoneissa käytetään laskutelineissä pysäköinnin ja varsinkin hinauksen aikana lukituspinnejä, jotka siis asetetaan paikoilleen ulkopuolelta manuaalisesti. Ainakin 600-sarjan Challengereissa nokkatelineen lukituspinnin paikalleenlaittaminen tapahtuu helpoimmin telineluukut avaamalla, joka sekin on manuaalisesti mahdollista. Varmaan 300-sarjaisessa on sama systeemi. Kun sitten sen pinnin on laittanut sinne nokkatelineeseen, voi ne luukut joko sulkea tai jättää auki. Normaali (laiska) lentäjä jättää luukut auki, ettei niitä tarvitse taas lähtiessä aukoa. Lisäksi auki olevat nokkatelineen luukut muistuttavat mukavasti paikallaan olevista telinepinneistä. Ne kun estävät todella tehokkaasti telineen sisään menon paitsi maassa myös ilmassa... ;D

Isommissa Bombardiereissa nokketlineenkin pinnin saa paikalleen avaamatta luukkuja, pienemmistä (=Learit) en osaa sanoa, ei taida olla pinnejä lainkaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa vai tollasta eilen EFHK:lla, DC-3:nen harmittaa, mutta enpä tonne ois kerenny millään. Ja ehkä hieman tuo A310. No noita tulee noita menee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa tuo DNX paikkailla SASin vuoroja?

 

Se on SAS:n kone, jota ei ole vielä ehditty maalata omiin väreihin. Kone oli vuokralla yli kaksi vuotta englantilaisella Flyglobespanilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä parit eiliseltä. Elin siinä toivossa, että arska olisi edes hetkiseksi pilkahtanut paksun pilvipeiton takaa.

Toiveeni osoittautui turhaksi  8)

 

Mikäs se sieltä kurkistaa?

[ attachment removed ]

 

Vastaus: OH-LGF

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on jonniinmoista tietoa (vanhaa tosin, mutta onneksi muisti pelaa), niin yritetäänpä selvittää. Bombardierin lentokoneissa käytetään laskutelineissä pysäköinnin ja varsinkin hinauksen aikana lukituspinnejä, jotka siis asetetaan paikoilleen ulkopuolelta manuaalisesti. Ainakin 600-sarjan Challengereissa nokkatelineen lukituspinnin paikalleenlaittaminen tapahtuu helpoimmin telineluukut avaamalla, joka sekin on manuaalisesti mahdollista. Varmaan 300-sarjaisessa on sama systeemi. Kun sitten sen pinnin on laittanut sinne nokkatelineeseen, voi ne luukut joko sulkea tai jättää auki. Normaali (laiska) lentäjä jättää luukut auki, ettei niitä tarvitse taas lähtiessä aukoa. Lisäksi auki olevat nokkatelineen luukut muistuttavat mukavasti paikallaan olevista telinepinneistä. Ne kun estävät todella tehokkaasti telineen sisään menon paitsi maassa myös ilmassa... ;D

Isommissa Bombardiereissa nokketlineenkin pinnin saa paikalleen avaamatta luukkuja, pienemmistä (=Learit) en osaa sanoa, ei taida olla pinnejä lainkaan?

 

Noniin, olen ilmeisesti kirjoittanut puppua, sillä tuolla toisessa threadissa on norjalaisesta kolmesatasesta Challengerista kuva, jossa näyttäisi olevan lähtöpaikalla nokkatelineen luukut auki. Eli kuusistasessa on eri systeemi - sen sentään muistan 9 vuoden takaa. Enpä viitsi tässä arvailla kolmesatasen nokkatelineluukkujen toimintaa, etten munaa itseäni enempää. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on SAS:n kone, jota ei ole vielä ehditty maalata omiin väreihin. Kone oli vuokralla yli kaksi vuotta englantilaisella Flyglobespanilla.

Jaahaa, kyllä tuommonen ois pitäny tietää, jos kuitenki "oman firman" kone  :-[ Onko se siis nyt SASin käytössä eikä enää globespanilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuossa puhuta siitä että se on tällähetkellä SAS:n kone 100%, mutta ei ole vielä ehditty maalata SASin väreihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla