Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2008 Tuli taas käytyä EFHK:lla kuvaamassa, tässä tämän päivän kuvat 8) SE-DNX [ attachment removed / expired ] OH-LEE [ attachment removed / expired ] OH-LGC [ attachment removed / expired ] Pistäkää muut jatkoksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2008 Laitetaan nyt jotain sekameteliä että saadaan ketjuun lisää pituutta… Tosta se lähtee käyntiin… Prat Prat Prat Prat… Hienosti kävi [ attachment removed / expired ] Pisnesmiehille mallia miten herrasmiehet matkustaa… [ attachment removed / expired ] …ja niillä pisnesmiehillä vaan Challanger LN-AIR [ attachment removed / expired ] ja toinen piilossa konttien seassa RA-67217 [ attachment removed / expired ] Kuvien määrä korvannee laadun.... Jarmo J Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2008 Olisiko tässä kumminkin päivän päätähti? Luftwaffen " 22 " [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2008 Koska tuli? Vähän on iso bussines koneeksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2008 Tämä SE-DNX tulikin minulle yllätyksenä [ attachment removed / expired ] MD-11 pöräyttikin kunnon pier.. siis savut [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 …ja niillä pisnesmiehillä vaan Challanger LN-AIR [ attachment removed / expired ] Moi! Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin? -Kaitsu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Moi! Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin? -Kaitsu Vieressä olleessa, olisko 600 sarja Challangerissa luukut olivat kiinni, suo on viilattu vain toiseen linssiiin ... Tietävät kertokoon! LN-SUN [ attachment removed / expired ] Jarmo J Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Moi! Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin? -Kaitsu Riippuu täysin konetyypistä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Moi! Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin? -Kaitsu Tuossa Challenger 300, RA-67217, joka parkissa tuolla 4-apronilla, on myös laskutelineluukut auki, kuten kuvassa ylempänä ketjussa näkyy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Taitaa tuo DNX paikkailla SASin vuoroja? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Moi! Olen ymmärtänyt, että laskutelinekuilujen etuluukut sulkeutuisivat, kun telineet ovat alhaalla? Onko mua viilattu linssiin? -Kaitsu Mulla on jonniinmoista tietoa (vanhaa tosin, mutta onneksi muisti pelaa), niin yritetäänpä selvittää. Bombardierin lentokoneissa käytetään laskutelineissä pysäköinnin ja varsinkin hinauksen aikana lukituspinnejä, jotka siis asetetaan paikoilleen ulkopuolelta manuaalisesti. Ainakin 600-sarjan Challengereissa nokkatelineen lukituspinnin paikalleenlaittaminen tapahtuu helpoimmin telineluukut avaamalla, joka sekin on manuaalisesti mahdollista. Varmaan 300-sarjaisessa on sama systeemi. Kun sitten sen pinnin on laittanut sinne nokkatelineeseen, voi ne luukut joko sulkea tai jättää auki. Normaali (laiska) lentäjä jättää luukut auki, ettei niitä tarvitse taas lähtiessä aukoa. Lisäksi auki olevat nokkatelineen luukut muistuttavat mukavasti paikallaan olevista telinepinneistä. Ne kun estävät todella tehokkaasti telineen sisään menon paitsi maassa myös ilmassa... Isommissa Bombardiereissa nokketlineenkin pinnin saa paikalleen avaamatta luukkuja, pienemmistä (=Learit) en osaa sanoa, ei taida olla pinnejä lainkaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 19:25.. Ah, se oli siis se kone joka tuli nähtyä OH-LEEn kyydistä juuri ennen Manseen lähtöä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Jaa vai tollasta eilen EFHK:lla, DC-3:nen harmittaa, mutta enpä tonne ois kerenny millään. Ja ehkä hieman tuo A310. No noita tulee noita menee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Taitaa tuo DNX paikkailla SASin vuoroja? Se on SAS:n kone, jota ei ole vielä ehditty maalata omiin väreihin. Kone oli vuokralla yli kaksi vuotta englantilaisella Flyglobespanilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Tässä parit eiliseltä. Elin siinä toivossa, että arska olisi edes hetkiseksi pilkahtanut paksun pilvipeiton takaa. Toiveeni osoittautui turhaksi 8) Mikäs se sieltä kurkistaa? [ attachment removed ] Vastaus: OH-LGF [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Hieno tuo toinen kuva, ihan kuin kone rullaisi ruohomatolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Mulla on jonniinmoista tietoa (vanhaa tosin, mutta onneksi muisti pelaa), niin yritetäänpä selvittää. Bombardierin lentokoneissa käytetään laskutelineissä pysäköinnin ja varsinkin hinauksen aikana lukituspinnejä, jotka siis asetetaan paikoilleen ulkopuolelta manuaalisesti. Ainakin 600-sarjan Challengereissa nokkatelineen lukituspinnin paikalleenlaittaminen tapahtuu helpoimmin telineluukut avaamalla, joka sekin on manuaalisesti mahdollista. Varmaan 300-sarjaisessa on sama systeemi. Kun sitten sen pinnin on laittanut sinne nokkatelineeseen, voi ne luukut joko sulkea tai jättää auki. Normaali (laiska) lentäjä jättää luukut auki, ettei niitä tarvitse taas lähtiessä aukoa. Lisäksi auki olevat nokkatelineen luukut muistuttavat mukavasti paikallaan olevista telinepinneistä. Ne kun estävät todella tehokkaasti telineen sisään menon paitsi maassa myös ilmassa... Isommissa Bombardiereissa nokketlineenkin pinnin saa paikalleen avaamatta luukkuja, pienemmistä (=Learit) en osaa sanoa, ei taida olla pinnejä lainkaan? Noniin, olen ilmeisesti kirjoittanut puppua, sillä tuolla toisessa threadissa on norjalaisesta kolmesatasesta Challengerista kuva, jossa näyttäisi olevan lähtöpaikalla nokkatelineen luukut auki. Eli kuusistasessa on eri systeemi - sen sentään muistan 9 vuoden takaa. Enpä viitsi tässä arvailla kolmesatasen nokkatelineluukkujen toimintaa, etten munaa itseäni enempää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Se on SAS:n kone, jota ei ole vielä ehditty maalata omiin väreihin. Kone oli vuokralla yli kaksi vuotta englantilaisella Flyglobespanilla. Jaahaa, kyllä tuommonen ois pitäny tietää, jos kuitenki "oman firman" kone Onko se siis nyt SASin käytössä eikä enää globespanilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 Eikö tuossa puhuta siitä että se on tällähetkellä SAS:n kone 100%, mutta ei ole vielä ehditty maalata SASin väreihin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2008 SE-DNX on alunperin SAS Norge (SAS Braathens)-kalustoa. Globespan palautti koneen n. kuukausi sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla