Vieras

Telejatkeen toiminta f2.8 objektiivissa.

12 viestiä aiheessa

Kaikkialla puhutaan, että 2x jatkeella automaattitarkennus toimisi kyseisen valovoiman omaavassa putkessa. Minulla ei ainakaan Sigman 2x jatke toimi Nikonin 70-200:ssa.

Yhtä sahaamista siis. Ei lukkiudu mihinkään pisteeseen.

Manuaalinen tarkentaminen on pirun vaikeeta tämmösellä yhistelmällä. Sitten kun tarkennus menee kohdilleen, on kuvanlaatu jatke huomioon ottaen erittäin hyvä. Eli automaattitarkennus vain jää uupumaan. Sen kun saisi vielä toimimaan, riittäisi mulle yksi ainut hyvä putkelo. Nyt pitää olla myös se väh.300mm..... 

Pitäisiköhän se jatkekin olla samaa merkkiä, että pelittäis? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on nikkorin oma 1.7x TCII ja pelittää kuin tauti.

Mitä olen eri nettifoorumeilta lukenut niin 70-200 VR:ää kannattaa tarjota vain nikonin omia jatkeita niin tarkennus ja vakaaja toimii kuten pitää. Extrana siinä on vielä se että exiffeihin tulee oikeat tiedot ja etsimessä näkyy oikeat aukot ;)

Jossain olen nähnyt noiden jatkeiden toimivuus taulukon eri objektiiveilla kun ainakin nikonilla toimivuus ei ole ihan loogista esim. 1 sukupolven TC:llä ei toimi vakaaja etc.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on nikkorin oma 1.7x TCII ja pelittää kuin tauti.

Mitä olen eri nettifoorumeilta lukenut niin 70-200 VR:ää kannattaa tarjota vain nikonin omia jatkeita niin tarkennus ja vakaaja toimii kuten pitää. Extrana siinä on vielä se että exiffeihin tulee oikeat tiedot ja etsimessä näkyy oikeat aukot ;)

... tuohon yhdyn  :thmbup:

Nikonin TC-17E II pelittää loistavasti! Kuvan laatukin on sama kuin ilman TC:tä. TC-20:en kanssa AF toimii myös mutta kuva pehmenee hiukan - silmin nähtävästi kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljonko em. Nikonin oma 1,7x jatke maksaa? Harkitsisko sitten vielä semmosta, niin voisi 70-300mm:llä heittää vesilintua, tai vaihtoehtoisesti kiikuttaa sen huoltoon ja sit koittais saada myydyksi jollekin parillasadalla :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komppaan Samia. Itsellänikin on tuo D200 + 1.7x TC + 70-200mm F2.8 VR -yhdistelmä, ja toimii kuin unelma (Mitä nyt runko ja lasi ovat huollossa tällä hetkellä)..

Samaa olen lukenut, että tuohon ei kannata edes yrittää Sigman jatketta.

Kovasti tykkään, mutta jos nyt ostaisin, ottaisin todennäköisesti 2.0x -jatkeen. Saattaahan se pehmentää hieman enemmän kuin 1.7x, mutta tuskin kuitenkaan ihan liikaa.

Onhan noilla kotimaisemissa hintaa. Sellaiset 450e melkein joka paikassa kaikista Nikonin jatkeista. Itse ostin B&H:sta objektiivin kanssa, joten hinta ei ollut paha täkäläisiin verrattuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vastauksista :) Pitänee vissiin hommata se 1,7x jatke. :P Kaksinkertaista en uskalla ostaa kun teilläkään ei ole siitä juuri kokemusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... tuohon yhdyn  :thmbup:

Kuvan laatukin on sama kuin ilman TC:tä.

Cool  ??? Tästä sulla onkin sitten varmaan jotain näyttöjä muutenkin kuin MuTu ja 800x kuvat ;) Koska tuohon et usko itsekkään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cool  ??? Tästä sulla onkin sitten varmaan jotain näyttöjä muutenkin kuin MuTu ja 800x kuvat ;) Koska tuohon et usko itsekkään...

Kylläpäs uskon vaikka onkin varmaan enemmän MuTua... en koskaan ole varsinaista testiä tehnyt mutta kyllähän sen huomaisi jos se TC vahvasti/silminnähtävästi pehmentäisi (TC-20:n kanssa asia on toisin). Ainoa asia TC-17:n kanssa on että "sweet spot" (Nikkor 70-200mm f2.8 linssillä) taitaa siirtyä f8-f11 paikkeille - f5.6-f8 sijasta.. tai sitten olen ihan väärässä ja silmäni ovat kierossa  :laugh:

Katsotaanpas tarkemmin kun päästään kotikoneen äärelle  ::)

Itseasiassa tätä yhdistelmää (70-200mm + TC-17) käytin 2 viikkoa sitten ensi kerran sitten viime kesän... muutenkin oli tuo putki naftaliinissa melkein koko talven...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä on juuuur toi nikkorin 70-200 ja 1.7TCII ja kyllä siinä laatu kärsii vaan aikalailla suuremmilla aukoilla.

Lienee yksilöistä kiinni kun oma piirtää pirun hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

enkai mäkään sanonut missään että se huonosti piirtäisi :) Lasin omaan mainioon piirtoon verrattuna se kyllä kärsii, se on ihan hyvä myöntää.

Näinhän se menee :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleenkin väitän toista... oon vaan liian laiska todistamaan itseni vääräksi eikun oikeaksi eikun... :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleenkin väitän toista... oon vaan liian laiska todistamaan itseni vääräksi eikun oikeaksi eikun... :laugh:

Taitais oll aaika herätellä ne jo menneet tähän kun ei tarvita kuin silmät tai oikea vahvuus ja maalaisjäjelläkin selviää tämän yli  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään