Juhani Hämäläinen

Airbus 350 XWB - uutisia

475 viestiä aiheessa

Ainakin on lennetty kovaa ja korkealla, FR24:n mukaan yli 41000 jalassa ja yli 500 KTS (maa?)nopeudella. Ensimmäisellä lennollahan näitä osa-alueita ei taidettu testata.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen koelento on nyt päättynyt, kesti noin 4 ja puoli tuntia. Myös hidaslento-ominaisuuksia jne ehdittiin kokeilla, pienimmillään FR24 näytti ~ 120 solmun lukemia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tunnus muuttui: FWXWB

 

Kyllä se lento edelleen on AIB03WB, koneen rekisteritunnus on ollut puolestaan kokoajan F-WXWB

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se lento edelleen on AIB03WB, koneen rekisteritunnus on ollut puolestaan kokoajan F-WXWB

 

Se muuttui vähäksi aikaa flilghtradarissa FWXWB:ksi, nyt se on taas AIB03WB.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus on järjestänyt YouTubeen live streamin Pariisin näyttelystä, josta pitäisi näkyä A350:nen tämänpäiväinen ylilento. Lähetys alkaa vajaan tunnin kuluttua, ylilennon on nyt ilmoitettu tapahtuvan joskus klo 14.15-14.45 välillä Suomen aikaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus on järjestänyt YouTubeen live streamin Pariisin näyttelystä, josta pitäisi näkyä A350:nen tämänpäiväinen ylilento. Lähetys alkaa vajaan tunnin kuluttua, ylilennon on nyt ilmoitettu tapahtuvan joskus klo 14.15-14.45 välillä Suomen aikaa.

 

 

Lähetys näkyy edelleen videona samasta linkistä, jos jäi katsomatta. 14 min kohdalta alkavan A350:n ylilennon jälkeen ohjelma jatkuu Patrouille de Francen esityksellä ja Rafalen sekä A380:nen näytösohjelmalla.

 

Eilinen koelento, jonka yhteyteen ohilento sovitettiin, kesti kokonaisuudessaan pyöreät 8,5 tuntia. Täysi työpäivä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähetys näkyy edelleen videona samasta linkistä, jos jäi katsomatta. 14 min kohdalta alkavan A350:n ylilennon jälkeen ohjelma jatkuu Patrouille de Francen esityksellä ja Rafalen sekä A380:nen näytösohjelmalla.

 

Eilinen koelento, jonka yhteyteen ohilento sovitettiin, kesti kokonaisuudessaan pyöreät 8,5 tuntia. Täysi työpäivä.

 

Ite tykkäsin Patroulle de Francen vedosta ja samoin Rafaellen soolosta. A380 veti saman perus settinsä kuin aina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mm. Flightradar 24:n mukaan koelennot 4 ja 5 (AIB4WB ja AIB5WB) on ehditty suorittaa tällä välin, joten koelento-ohjelma etenee ripeästi.

 

EDIT: eilen, torstaina tehtiin jo kuudes koelento.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri nyt on meneillään jo 14. koelento koodilla AIB14WB, joten ohjelma etenee ripeästi.

350 bussi taitaa liikennöidä piakkoin, kun ongelmat eivät ole 787 unelmalinjurin luokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

350 bussi taitaa liikennöidä piakkoin, kun ongelmat eivät ole 787 unelmalinjurin luokkaa.

 

Eiköhän siihen ainakin vuosi pala ennenkun se lentää yhdenkään maksavan asiakkaan kanssa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus A350 XWB MSN1 on nyt suorittanut yhteensä 92 tuntia koelentoja onnistuneesti. Tämän jälkeen koneelle tehdään huoltotoimenpiteitä ja asennetaan mittalaitteita koelento-ohjelman seuraavaa osaa varten, joka alkaa elokuussa.

 

Airbusin tiedote:

 

http://www.airbus.com/presscentre/pressreleases/press-release-detail/detail/a350-xwb-achieves-92-flight-test-hours-since-first-flight/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

15.7.2013

 

A350 XWB -konetta on testattu jo kuukauden ajan

 

Airbusin A350 XWB on suoriutunut hyvin ensimmäisistä 92 testilentotunnistaan. A350 XWB:n ensilento lennettiin 14. kesäkuuta. Ensilento käynnisti testiohjelman, johon sisältyy noin 2 500 lentotuntia viidellä koneella.

 

Neljän viikon aikana Airbusin testilentäjät ovat teettäneet MSN1-koneella harjoituksia, joissa he ovat testanneet koneen ohjattavuutta ja käyttäytymistä. Ensimmäisten koelentojen aikana on seurattu ja testattu muun muassa konemallin moottoreiden, RAT-turbiinin, elektronisten järjestelmien, laskutelineiden, jarrujen ja automaattiohjauksen toimintaa.

 

Seuraavaksi A350 XWB MSN1 -koneeseen tehdään rutiinihuoltoja ja sitä valmistellaan testiohjelman toista vaihetta varten. Konemallin toinen testilentovaihe käynnistyy elokuussa.

 

Aikataulun mukaan A350 XWB tulee liikenteeseen vuoden 2014 toisella puoliskolla. Airbus on saanut jo 678 sitovaa tilausta koneesta 34 asiakkaalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A350 on tehnyt ensimmäisen "virtuaalilennon" matkustajien kanssa.. Tai tarkemmin sanottuna koneen matkustamosimulaattorilla tämä viisituntinen "lento" tehtiin.

 

Airbus has completed an initial five-hour simulated flight using its A350 cabin demonstrator, Cabin Zero, which is located in Hamburg.

 

Two pilots and eight flight attendants participated in the simulation along with 129 passengers. Airbus says they treated the virtual flight identically to a real service, from boarding to disembarkation.

 

Cabin Zero is designed to test interior systems and equipment in near-reality conditions, in order to ensure a sufficient maturity level ahead of service entry.

 

It comprises a section of A350 fuselage kitted with the same systems installed on a flying airframe. The virtual flight exercise included catering from the Cabin Zero galley.

 

"Use of such equipment allows this test to be performed before an aircraft with a fully equipped cabin is completed and the first passengers can be transported," says Airbus.

 

Two of the five A350s in the test fleet - MSN2 and MSN5 - will be fitted with cabin interiors. These aircraft will be used for early long flight, evacuation and route-proving tests.

 

The Cabin Zero exercise included operation of the lighting systems and crew communication equipment. "Having stowed their hand luggage, the passengers were able to try out different seats," adds Airbus.

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/a350-cabin-simulator-performs-first-virtual-passenger-flight-388778/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään