Otto Nieminen

Pelikonetta

24 viestiä aiheessa

Moro.

Kohta rippijuhlat koittaa (kunhan päästään leiri linkuttaen läpi ;D), ja toiveissa olisi, että tuollaisen henkisen ja fyysisen koettelemuksen jälkeen tulisi useilta tahoilta jonkinlaisia rahallisia korvauksia. Itselläni on jo jonkinverran rahaa säästössä, ja tarkoitus olisi koko hoito käyttää uuteen koneeseen, jossa riittäisi tehoa pitkäksi aikaa.

Olen miettinyt, että pitäisikö kone kasata käsin (tai ei itse, esimerkiksi Jimmsin kautta listata haluamansa osat ja antaa poikien koota, itselläni ei taidot riitä moiseen...) vai ostaa jokin valmis paketti, vaikkapa Jimmsiltä? Onko jollakulla kokemuksia Jimmsin koneista?

Pikaisella selauksella löysin tällaisen paketin, joka on aikalailla budjettini rajoissa. Budjetti olisi varmaankin max. alle 2000 €.

Onko kenelläkään ehdotuksia?  ;D Käsin vai ilman? Mikä paras firma tällaiseen hommaan?

EDIT_ Tosiaan mainitsematta jäi, että en tarvitse muuta kuin uuden keskusyksikkölaitoksen. Näytön, kaiuttimet, hiiren, peliohjaimet, käyttöjärjestelmän ja tulostimen voi siirtää nykyisestä vekottimesta uuteen. Käteen jäävän rahasumman mukaan sitten katson, että ostanko uuden näppiksen, vai lentelenkö vielä vanhalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa on 4 Gigaa muistia ja varmaan näytönohjaimella giga joten kannattaisi hankkia tuohon OEM Vista x64 lisäksi jotta saa maksimaalisen hyödyn irti koneesta. Muuten ihan näppärä pelikone.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Jimmssi on hyvä liike. Jotkut osat hieman kalliimpia kun taas toiset halvempia kuin muissa suomalaisissa tietokonekaupoissa. Itsekin Kesäkuun lopussa tilaan koneen tuolta, siten, että valitten osat ja siellä se kootaan. Kokoaminen maksaa 50e. Toi paketti, mitä ehdotit, on hyvä, mutta valitsemalla noi osat erikseen + kokoaminen tulee halvemmaksi ja saat ehkä vielä parempia osia.

Prossu. E8400 on hyvä ja kellottuu hyvin. Kyllähän sillä pelaa vielä vuoden kaksi hyvin, mutta joku 4-ydin prossu olisi tulevaisuutta ajatellen parempi vaihtoehto. Itse suosittelen Q9450. Jimmssillä on tosta boxed ja tray-malli, eli boxed on 20e kalliimpi ja siinä tulee tuuletin mukana, mutta jos meinaat kellotella, niin suosittelen tray mallia ja ostat sitten itse sen prossutuulettimen. Hyvä malli, jonka itsekin ostan on tuo Xigmatekin HDT-S1283.

Sitten näyttis, ikuinen ongelma, ainakin itselleni. Ite aion hankkia 9800GX2:n. Juuri on julkaistu GT-200 sarja, johon kuuluvat kortit GTX 260 ja GTX 280. GTX 280 pitäisi olla tämän hetken paras näyttis, mutta testien mukaan se loistaa vain pelatessa isoilla resoilla ja silti 9800GX2 voittaa sen useissa testeissä. 280 versio maksaakin yli 500e, eli en suosittele. Sitten on tulossa kuukauden sisällä myyntiin ATI:lta HD4850 ja HD4870x2. Viimeksi mainittu pitäisi olla samaa tasoa GTX 280:n kanssa ja hinnan pitäis olla alle 400e jos oikein olen kuullut. Ite luotan vielä Nvidian kortteihin ja aion siis hankkia ton 9800GX2:n.

Emolevy. Tääkin on paha. Joku P45 mallia olevaa suosittelen. Tässä on jonkinlainen emo, mitä itse olen kattellu. Tohon saa kaksi näyttistä, mutta SLI:stä ja Crossfirestä ei mainita mitään, joten en tiedä sitten, että saako tohon nVidian tai ATI:n kortteja toimimaan yhdessä.

Keskusmuistit. A-Datan 2x2gt:n pakettia suosittelen.

Kovalevy. Kuinka paljon tarvittet tilaa? Simulaattorit vievät ainakin paljon, mutta itelle riittää Western digitalsin 640gb:n kokonen kovalevy, mutta sulla kun budjetti aika iso on, niin osta vaikka Samsung Spinpointin teran kokonen kovalevy, tai spinpointin 2x 500gb:n kovalevyä. Noista raptorin-levyistä en sitten tiedä mitään. Jotkut hankkivat niitä noiden isojen kovalevyjen yhteyteen tuomaa koneelle lisää nopeutta, eli niissä pyörii jotain prosesseja tai mitä lie hidastamatta koneen toimintaa, mutta joku saa kyllä tarkentaa ja paljon, kun itekkin oon ihan pihalla. Noi raptorit eivät todellakaan ole välttämättömiä. Itse en hanki.

Virtalähde. Jos et meinaa mitään SLI:tä tulevaisuudessa, niin riittää hyvin esim. Corsairin 620W. Ite ajattelin hankkia tulevaisuudessa vielä toisen 9800GX2:n, joten itse valitten OCZ:n 850W:n powerin.

Sitten kotelo koneelle. Joku aika tilava. Antecin P182 on komea, suosittu ja tilava, mutta ulkonäkö vähän tylsähkö, mielestäni. Itse olen katsellut Hush Silent:ia. Jimmyn väen mukaan pitäis kyllä mahtua toi 9800GX2, joka on kauhea halko, eli muutkin näyttikset + muut komponentit pitäis mahtua. Ton Hush silentissä on valmiiksi 2x 120mm tuuletinta. Sitten kun otat vielä ton prossutuulettimen ja näyttiksenkin mukana tulee tuuletin, niin kyl pitäis ihan viileenä pysyä.

NZXT:n Lexa on myös mielenkiintoinen ja mielestäni hieno kotelo. Mukana 3x 120mm hiljaista tuuletinta, lämpötilanäyttö ja sivuikkuna.

Polttava DVD asema. Itse hankin tämän

Ja jos on tarvetta, hanki myös muistikortinlukija, 30in1

Sitten käyttis. Vista vai Xp? Jos Vista, niin 64-bit SP1. Sitä ei jimmyllä myydä, mutta jos 64-bittistä halajat, niin sp1 päivityksellä.

Koneen kokoaminen 50e.

^^ Mikä on yhteissumma? Tää on mun ehdotus. Muut parannelkaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

P45 piirilliset emot tukee atin/nvidian tupla ratkaisua, eli ei pitäs olla ongelmia kahden saman näyttiksen kytkennässä ja on halvin piirivaihtoehtona jos vertaa Nforcea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

P45 piirilliset emot tukee atin/nvidian tupla ratkaisua, eli ei pitäs olla ongelmia kahden saman näyttiksen kytkennässä ja on halvin piirivaihtoehtona jos vertaa Nforcea.

En kuuluttaisi kirkossa P45 piirin SLI yhteensopivuutta. Jos haluaa varman SLI tuen niin nVidian omat piirisarjat ovat varmin vaihtoehto ja ovat ihan kohtuu hyviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon tilantarpeeseen, nykyisellä 160g pääkoviksella tuntuu loppuvan tila kesken (simu laajentuu vääjäämättä  ;D) Tuo teran kovis tuntuu kyllä melko macholta, voin huomenissa laskeskella tuon sinun pakettisi kokonaishinnan  :thmbup: Hienoa, että täällä on tästä(kin) asiasta paljon tietävää porukkaa  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulema noi Samsungin F1 sarjan kovoissa on ollut jonkin verran ongelmia, paljon RMA tapauksia joissa kovo on vaan yksinkertaisesti pysähtynyt. Suosittelenkin Seagatea tai Western Digitalin kovoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin oon tottunu tähän 150gt:n kovalevyyn :D. Tila loppuu aina kesken ja pakko poistaa jotain pelejä tai tiedostoja, et saa lisää tilaa. Kyl mä veikkaan, että sulle Otto riittää hyvin toi Western Digitalin 640gt:n kovalevy? Meinaa 160gt:stä on suuri harppaus 640gt:hen :D. Ja aina voi ostaa toisen kovalevyn, ulkosen tai sisäisen. Kokosin nyt ihan ajankuluksi listaa, meinaa itelläkin polttelee jo sormet, meinaa pari viikkoa ja kone tilaukseen. Ei oo ennen ollu semmosta tehokonetta, jonka nyt sitten tilaan. Mun budjetti on 1400e, joten sää saat kyllä vielä tehokkaamman koneen. Osat kuitenkin kannattaa valita hyvin.

Niin tota, kokosin siis tuolta tota listaa ja muutama kommentti siihen ennen kuin katotte ja ihmettelette mun ehdotuksia. Toi emolevy. Ei ole tuttu mulle. Aika halpa, mutta siinä on SLI mahdollisuus ja piirisarjana toi nVidia nForce 750i SLI. Eli se näyttää aika hyvältä. Tossa kun sanoin, että poweriksi riittää toi Corsairin 620W, mutta ton OCZ:n 700W:n powerin sai halvemmalla ja OCZ:n pitäis olla laatukamaa. Jos aiot tehdä samoin kun mä, ja ehkä joskus laittaa vielä toisen 9800GX2:n kiinni, niin sitten kantsii ottaa toi OCZ:n 850W poweri.

Tossa listassa on toi Lexan kotelo ja voitte vaikka youtubesta kattoa sen review-videoita. Se on tilava ja hyvä ominaisuus on, että sen mukana tulee toi lämpötilamittari. Toinen mahdollisuus on siis se Antec P182, joka on kympin tota halvempi.

Listasta puuttuu käyttis, joten siitä tulee lisää hintaa melkein 100e, joten lisätkää ton listan summaan vielä satanen.

[ attachment removed ]

^^Ja totahan voi aina muokata  :thmbup:

Tosiaankin. Ei koneeseen kannata laittaa kerrallaan 2000 euroa. 1600e vois olla se maksimi ja sit sillä 400e:llä tulevaisuudessa parempia osia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta kotelosta vielä. Nyt kun oikein aloin lukemaan netistä näitä juttuja Lexasta ja Hush Silentista, niin toki ne ovat hyviä valintoja, mutta laatu ei ole aivan kärkipäästä. Mutta jos jomman kumman hankit, niin et pety! Niin noitten tilalle suosittelisin sitä laadukasta ja varmaa Antec P182:sta  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo sinun kokoonpanosi vaikuttaa tällaisen asiasta vähemmän tietävän näkökulmasta ihan hyvältä eikä mitenkään liian kalliilta  :thmbup: Itselläni ei kotelolla ole muuta väliä kuin hiljaisuus ja että ilma kiertää hyvin, ulkonäkö ei niinkään haittaa enkä varmaan kesken lennon ala luurailemaan että miten se näyttikseni ropelli pyöriikään siellä jostain sivuikkunasta  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

En viitsinyt aloittaa uutta aihetta niin pistän tänne.

Eli nyt on myös täällä uusi kone hakusessa. Ja siitä lähdetään, että FSX:ä pystyttäisiin pyörittämään mahdollisimman hyvin. Kun nyt on tullut vertailtua noita komponentteja ja konepaketteja, niin nuo Jimmsin konepaketit näyttävät kyllä hyviltä. Mutta ensimmäinen kysymys koskee tuota prosessori tilanneta. Kannattaako ottaa neliydin prosessori vai tuplaydin prosessori? Pystyykö FSX käyttämään jo hyväksi neljää ydintä? Neliytimisissä suurin kellotaajuus on 2.66 GHz, joka siis lähtisi kohtuu hinnalla, mutta tuplaytimisissä on jopa 3.8 GHz. Eli ratkaiseeko ytimien määrä vai kellotaajuus? Näytönohjain tulee olemaan nVidian 9800GX2 1024mb, kun tuo GTX 280 floppasi. Sitten muisti, eli ei varmaan kannata ottaa vähempää kuin 4 gigaa, mikä tarkoittaa että käyttöjärjestelmän pitää olla vista 64bit versio. Nämä ovat sitten ikuisuuskysymyksiä, että mitkä ohjelmat toimivat 64bit versiolla, mutta sen pitäisi olla varmaa, että FSX toimii? Näiden asioiden valossa kaksi konepakettia olisi nyt vahvoilla eli http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-PRO-GA-OC?t=false ja http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-PRO-GA-GX-R1.1?t=false.

Tulipahan pitkä teksti :P kiitoksia kaikille jälleen etukäteen vastauksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite laitoin koneeni tilaukseen viikko sitten, pitäis tulla ens, tai sitä seuraavalla viikolla  ;). Mullakin oli pitkään listalla 9800GX2 ja tilasinki sen, mutta toissapäivänä vaihdoin sen HD 4870:aan. 200e halvempi ja lähes yhtä tehokas. 9800GX2 on vähä niinku SLI, eli kaks näyttistä tungettu yhteen ja saatu yks näyttis  :). Ja en väitä etteikö ole tosi tehokas ja Otollekin ehdotin sitä, mutta kyllä tuo HD 4870 vie voiton hinnan ansiosta, mielestäni. Ja voit jopa harkita crossfireä, eli kaksi HD 4870:aa. Elokuussa vissiin julkastaan HD 4870X2, eli siinä on tavallaan kaks HD 4870:aa. Kaikki pelit eivät tue hyvin crossfireä ja joissain peleissä jopa yks HD 4870 voittaa crossfiren, mutta joissain peleissä fps:ssät jopa tuplaantuu. Tuolla HD 4870X2:lla ei pitäisi olla tätä ongelmaa, joten luvassa todella tehokas kortti, ehkä tehokkain.

Niiiiin... Kysyit Santeri tosta prossusta, et kumpi kantsii hankkia. No, tuplaytimistä paras on E8400 (3,0GHz) ja neliytimisistä hinnan puolesta just tämä Q9450 (2,66GHz). Toi kun sanoit että " Neliytimisissä suurin kellotaajuus on 2.66 GHz, joka siis lähtisi kohtuu hinnalla, mutta tuplaytimisissä on jopa 3.8 GHz", niin tossa koneessa tota E8400:aa on kellotettu, eli vakiona se on 3,0GHz. Kumpi toimii FSX:ssä paremmin, en tiedä. Veikkaan että neliytiminen, joku saa kyllä vahvistaa.

Noi Jimm'ssin pakettikoneet ovat hyviä, mutta jos kokoat itse saman paketin, eli samat osat + kokoaminen + käyttis, tulee hinnaks toi sama 1500e tai vielä halvempi. Tosta jimmssin kokoomast koneesta puuttuu siis käyttis eli +100e.

Mikä on sun budjettis? Voitais koota sulle vaikka jimm'ssistä joku paketti, joka sisältää kokoamisen, jollet ite halua koota. Ainakin mitä oon seurannu, niin Teemu Lokka osaa auttaa, näyttää tietävän paljon koneista  :thmbup:. Ja on täällä moni muukin!

Mut mä voin aloitella. Eli nää osat ovat jimssistä, olettaen, että budjetti on toi 1500e.

Prossu: CORE 2 QUAD Q9450 2.66GHz Tray      263e           (Tray-malli, eli siinä ei tule prossutuuletinta mukana. Ota tämä jos meinaat joskus kellotella, meinaa vakiotuuletin ei osaa pitää prossua niin viileänä kuin joku erikseen ostettu. Jos et aio kellotella, boxed-malli maksaa 11e enemmän. Silloin ei tartte hankkia erillistä tuuletinta,  noin 40e)

Näytönohjain: HD 4870     240-250€  (Ei ole tullut vielä Jimm'ssiin, heinäkuun aikana tulee. Voit tulevaisuudessa hankkia vaikka toisenkin)

Emolevy:   IX38 QUADGT S775 IX38   162e     (Yks kappale varastossa tällä hetkellä, ei tiedossa koska tulee lisää)

Kiintolevy: Western Digital 640gb    71.40e

Prosessorituuletin: Xigmatek HDT-S1283    42e

Kotelo: Antec P182B     116e

Muistit:  G.Skill 4GB Dual Kit DDR2-800   87.40€

Polttava DVD asema:  Samsungin  DVD+-RW Dual Layer, SH-S223F/BEBN, 22x8x48x, SATA, musta, bulk      26€

Muistikortinlukija: 30in1  11e

Virtalähde:  Corsairin 650W   129e

Tietokoneen kokoonpano ja testaus: 50e

Käyttis: ? (noin 100e)

Yhteishinta: Käyttis mukaan laskettuna (100e) 1307.8€

^Saatto olla vähän karkea lista, mutta ihan hyviä komponentteja. Jos haluat hankkia koneen ihan lähiaikoina, näyttis pitää vaihtaa ja ehkä emolevykin. Sun budjettiis vois mahtuu emolevyks vaikka Maximus Formula. Eli pakettikone ei kannata, edes jimmssistä. Joudut maksamaan toistasataa euroa ylihintaa  :thmbdn:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä se budjetti tuo 1500 alkaa olemaan. Ihan mielenkiintoinen lista, kyllä taidan sitten tuohon neljään ytimeen kallistua ellei joku tule sanomaan muuta. Pitää nyt vielä harkita tuota itsekokoamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostakaa mitä ostatte, mutta perussääntö on se, että mitään ei kannata ostaa "varastoon kaiken varalle". Vuoden parin päästä parempaa saa kuitenkin halvemmalla.

Esimerkkinä vaikkapa kovalevy. Erään toisen vanhan säännön mukaan se täyttyy aina oli se kuinka suuri tahansa.  ;D Uuteen koneeseen ei kuitenkaan kannata ostaa tarvetta suurempikapasiteettista levyä. Kun levytila aikanaan loppuu, saa nopeamman lisälevyn halvemmalla. Itse hankin uuden koneen kesällä 2005. Viime syksynä 160 GB:n kovalevy kävi pieneksi (pelkkiä FS-tiedostoja on vajaa 100 GB).

Niinpä hankin uuden 360 GB:n kovalevyn halvemmalla kuin se 160 GB aikoinaan (puhumattakaan, että olisin silloin ostanut 520 GB - liekkö ollut silloin kaupankaan - en muista). Entinen levy menee hyvin kakkoslevynä tiedostojen varastointiin tai varmuuskopioihin. Lisäksi tämä uusi levy on nopeudessa aivan kuin eri planeetalta. Siis oli aika vaihtaa myös käyttis sille. Wintoosahan menee tehokäytössä parissa vuodessa joka tapauksessa niin solmuun, että se pitää asentaa uudelleen. Hitto jos autot tehtäisin samalla periaatteella kuin käyttis, ne kiellettäisiin liikenneturvallisuutta vaarantavina.  :laugh:

Pian (ehkä vuoden päästä) on edessä väistämätön eli koneen vaihto - ainakin mikäli haluaa päivittää simun uuteen versioon. Osia ei juuri kovalevyn, muistin ja näytönohjaimen lisäksi kannata päivittää. Pullonkauloja jäisi liikaa. Koko paketti uusiksi vaan. Näytön (ohjaimen ehkä), näppiksen, toisen kovalevyn ja äänikortin voi toki siirtää vanhasta koneesta uuteen - muisti tuskin enää kelpaa. Jälleenmyyntikään (joka edellyttäisi entisen koneen säilyttämistä kokonaisena) ei juuri kannata. Sen verran olemattomaksi vaihtoarvohinta putoaa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite laitoin koneeni tilaukseen viikko sitten, pitäis tulla ens, tai sitä seuraavalla viikolla  ;). Mullakin oli pitkään listalla 9800GX2 ja tilasinki sen, mutta toissapäivänä vaihdoin sen HD 4870:aan. 200e halvempi ja lähes yhtä tehokas. 9800GX2 on vähä niinku SLI, eli kaks näyttistä tungettu yhteen ja saatu yks näyttis  :). Ja en väitä etteikö ole tosi tehokas ja Otollekin ehdotin sitä, mutta kyllä tuo HD 4870 vie voiton hinnan ansiosta, mielestäni. Ja voit jopa harkita crossfireä, eli kaksi HD 4870:aa. Elokuussa vissiin julkastaan HD 4870X2, eli siinä on tavallaan kaks HD 4870:aa. Kaikki pelit eivät tue hyvin crossfireä ja joissain peleissä jopa yks HD 4870 voittaa crossfiren, mutta joissain peleissä fps:ssät jopa tuplaantuu. Tuolla HD 4870X2:lla ei pitäisi olla tätä ongelmaa, joten luvassa todella tehokas kortti, ehkä tehokkain.

Niiiiin... Kysyit Santeri tosta prossusta, et kumpi kantsii hankkia. No, tuplaytimistä paras on E8400 (3,0GHz) ja neliytimisistä hinnan puolesta just tämä Q9450 (2,66GHz). Toi kun sanoit että " Neliytimisissä suurin kellotaajuus on 2.66 GHz, joka siis lähtisi kohtuu hinnalla, mutta tuplaytimisissä on jopa 3.8 GHz", niin tossa koneessa tota E8400:aa on kellotettu, eli vakiona se on 3,0GHz. Kumpi toimii FSX:ssä paremmin, en tiedä. Veikkaan että neliytiminen, joku saa kyllä vahvistaa.

Noi Jimm'ssin pakettikoneet ovat hyviä, mutta jos kokoat itse saman paketin, eli samat osat + kokoaminen + käyttis, tulee hinnaks toi sama 1500e tai vielä halvempi. Tosta jimmssin kokoomast koneesta puuttuu siis käyttis eli +100e.

Mikä on sun budjettis? Voitais koota sulle vaikka jimm'ssistä joku paketti, joka sisältää kokoamisen, jollet ite halua koota. Ainakin mitä oon seurannu, niin Teemu Lokka osaa auttaa, näyttää tietävän paljon koneista  :thmbup:. Ja on täällä moni muukin!

Mut mä voin aloitella. Eli nää osat ovat jimssistä, olettaen, että budjetti on toi 1500e.

Prossu: CORE 2 QUAD Q9450 2.66GHz Tray      263e           (Tray-malli, eli siinä ei tule prossutuuletinta mukana. Ota tämä jos meinaat joskus kellotella, meinaa vakiotuuletin ei osaa pitää prossua niin viileänä kuin joku erikseen ostettu. Jos et aio kellotella, boxed-malli maksaa 11e enemmän. Silloin ei tartte hankkia erillistä tuuletinta,  noin 40e)

Näytönohjain: HD 4870     240-250€  (Ei ole tullut vielä Jimm'ssiin, heinäkuun aikana tulee. Voit tulevaisuudessa hankkia vaikka toisenkin)

Emolevy:   IX38 QUADGT S775 IX38   162e     (Yks kappale varastossa tällä hetkellä, ei tiedossa koska tulee lisää)

Kiintolevy: Western Digital 640gb    71.40e

Prosessorituuletin: Xigmatek HDT-S1283    42e

Kotelo: Antec P182B     116e

Muistit:  G.Skill 4GB Dual Kit DDR2-800   87.40€

Polttava DVD asema:  Samsungin  DVD+-RW Dual Layer, SH-S223F/BEBN, 22x8x48x, SATA, musta, bulk      26€

Muistikortinlukija: 30in1  11e

Virtalähde:  Corsairin 650W   129e

Tietokoneen kokoonpano ja testaus: 50e

Käyttis: ? (noin 100e)

Yhteishinta: Käyttis mukaan laskettuna (100e) 1307.8€

^Saatto olla vähän karkea lista, mutta ihan hyviä komponentteja. Jos haluat hankkia koneen ihan lähiaikoina, näyttis pitää vaihtaa ja ehkä emolevykin. Sun budjettiis vois mahtuu emolevyks vaikka Maximus Formula. Eli pakettikone ei kannata, edes jimmssistä. Joudut maksamaan toistasataa euroa ylihintaa  :thmbdn:.

Emolevyksi voisi vaihtaa MSI:n X48C.

Katsoppas noi osat täältä: http://www.hardwareversand.com

Itse tilannu tuolta tuon 8800GTS:ssän aikoinaan. Hyvin tuli perille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh, kyllähän tuol harwareversandissa halpaa on. Kaverikin tilas koneensa sieltä ja hänellä ei mitään ongelmia ollu. Kuitenkin lukenu paljon, että jos saat tuolta jonku rikkinäisen osan tjsp. niin et saa todellakaan helposti yhteyttä tonne. Monen soiton, sähköpostin ja faxin kautta vasta saanuu yhteyden sinne ja siellä luvattiin sitten vaihtaa osa. Ja kokoaminen maksaa tuolla vissiin sen 20e? Siitäkin kuullut huonoa että se on koottu sillee nopeesti, johdot huonosti, ilma ei kierrä jne. Mutta saattaa hyvin olla että olen väärässä, kaverikin sai osansa ehjinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otto nyt tässä kyseli multa, että mitkä osat nyt sitten kantsis Jimm'ssistä hankkia, kun budjetti on 1500€. Ite sain kasaan tämmösen paketin (Kaikki osat ovat 1-10 päivän toimitusajalla):

Näytönohjain: 2x Sapphire HD 4870    482€

Prosessori:     Q9450 Tray     263€

Prossutuuletin: HDT-S1283  42€

Emolevy:  P5E-DELUXE       201€

Kotelo: Antec P182B     116€

Kiintolevy: Western Digital 640GB     71,40€

Muistit: Mushkin 2 x 2GB XP2-8500 Dual kit, DDR2 1066MHz (5-5-5-15)      99€

Optinen asema: Samsung DVD+-RW Dual Layer, SH-S223F/BEBN, 22x8x48x, SATA 26€

Virtalähde: BeQuiet 700W   136€

Kortinlukija: 30in1   11€

Kokoonpano ja testaus   50€

Yhteishinta: 1497,4€ + postikulut, noin 20€

Jäi 300€ vielä pelivaraa  ;). Tohon vois laittaa vielä vaikka toisen näyttiksen. Virtalähde pitää sitten muuttaa isompaan, vaikka 650W.

EDIT. Noniin löysin tämmösen testin eiliseltä; http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/ati-radeon-hd-4870-x2-r700,1

Joten lisäsin nyt listalle toisen näyttiksen ja vaihdoin powerin. Mun mielestä näyttää aika hyvältä nyt.

EDIT2. Vaihdoin ton virtalähteen vielä pikkasen isompaan, 700W:hen. AMD:n suositus on vissiin vähnitään 650W? Niin ettei ihan rajoilla olla niin toi 700W on ihan ok.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia Valtterille, kun viitsinyt koota tällaisen paketin  :thmbup:

Mutta kyselisin, että mikä olisi paras käyttis simun kanssa. Itselläni on tällä hetkellä 32bittinen XP, joka ei ilmeisesti osaa kaikkea muistia hyödyntää mikä tuossa paketissa tulee (?). Kannattaisiko investoida 64bittiseen XPhen tai samanlaiseen Vistaan? Toki jossain vaiheessa on pakko siirtyä joko Vistaan tai johonkin vielä uudempaan käyttikseen, mutta pärjäisinkö vaikka seuraavaan simujulkaisuun asti tällä XPlläni?

EDIT_ Jokatapauksessa taidan pysyä Wintoosassa  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia Valtterille, kun viitsinyt koota tällaisen paketin  :thmbup:

Mutta kyselisin, että mikä olisi paras käyttis simun kanssa. Itselläni on tällä hetkellä 32bittinen XP, joka ei ilmeisesti osaa kaikkea muistia hyödyntää mikä tuossa paketissa tulee (?). Kannattaisiko investoida 64bittiseen XPhen tai samanlaiseen Vistaan? Toki jossain vaiheessa on pakko siirtyä joko Vistaan tai johonkin vielä uudempaan käyttikseen, mutta pärjäisinkö vaikka seuraavaan simujulkaisuun asti tällä XPlläni?

EDIT_ Jokatapauksessa taidan pysyä Wintoosassa  :P

Osta vain Vista, minulla on se (tosin 32bit) ja hyvin toimiva on. "EDIT_ Jokatapauksessa taidan pysyä Wintoosassa  :P" Jos tuolla tarkoitat XP:tä, niin kyllä se Vistakin on Windows, sen uusin versio. ;)

EDIT: Tuolla ykkössivullahan se Valtteri kysyi: Sitten käyttis, Vista vai Windows.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla ykkössivullahan se Valtteri kysyi: Sitten käyttis, Vista vai Windows.

Eli XP:tä tarkotin  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... "EDIT_ Jokatapauksessa taidan pysyä Wintoosassa  :P" Jos tuolla tarkoitat XP:tä, niin kyllä se Vistakin on Windows, sen uusin versio. ;)

EDIT: Tuolla ykkössivullahan se Valtteri kysyi: Sitten käyttis, Vista vai Windows.

En minä 32bittistä Vistaa aio ostaa, pysyn sitten XPssä. Turhaa rahaa menisi vain tuommoiseen, joka ei kuitenkaan toimi yhtä hyvin kuin XP (lähinnä simun ja sen lisärien kanssa). Jos Vistan ostan, tulee se olemaan 64bittinen. Tarkoitin tuolla, etten aio siirtyä Mäkkiin tai Linuxiin, kyllä tiedän, että Vista on Windowsin uusin versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite sain eilen koneeni. Nyt on kaikki päivitykset asenneltu sekä FS2004. Hyvin toimii. Toki AI-liikenne puuttuu, mutta framet ovat loistavat; vanhalla koneella fps oli EFHK:lla 10, nyt 50>.

Ainoo mikä vie haittaa, on se, että en osaa laittaa noita sahalaitoja pois. Jotain ohjeita lukasin täältä, mutta ne eivät auttaneet. Jos joku osaa neuvoa miten näit ATI:n HD4800 sarjaa säädetään niin eikun kertomaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjeita pyytelit: Itsellä toimi kun näyttiksen asetuksilta AA ja AF täysille, sitten ei vielä näy minkään laista vaikutusta sahalaitoihin, mutta sitten laitetaan simun aa päälle ja fps sama mutta sahalaidat on poissa.

Itse olen nyt tehnyt näinkin huonon päätöksen, että olisin saanut juuri tähän aikaan koneen (ei max raha kattoa tai no, 2000€ koko paketilta) mutta meninkin valitsemaan ps3 enkä uutta konetta... -.- Nyt kaduttaa. Enkä viitsi myydä sitä poiskaan, kun vanhemmat kuitenkin valittaisivat että heti menen sen myymään, eivätkä maksaisi sitä ~1400 jonka minulta jää vajaaksi koneen hinnasta. Kuitenkin, nyt alan säästämään ja sitten vuoden päästä vihdoin menisin ah niin ihanalle rippileirille jonka jälkeen tulisi toivottavasti rahaa vaivannäöstä. (hehheh)

Jos nyt pitäisi kasata koneen osat, niin

INTEL Quad Q9450

Emosta en ole varma, joku P45 varmaankin

Nvidia GF9800GX2 (jos haluaa niin kaksi kappaletta)

4GB DDR2 800MHz

500gb muistia

64 bit vista home premium

Muulla sitten ei ole niin hirveästi väliä, mitä kukin itse haluaa... (kotelo, dvd asemat...)

Itsellä omasta paketista oli jimm's:ssä onneksi tullut noin 1400-1500€ ja siihen 24" näyttö, 300€ ja näppis.

Ainiin, ja tuon paketin lisäksi kainaloon FSX.  ;)

"Harmi" vain, että saan rippilahjaksi vanhemmiltani Mopon, joten siinä menee hiukan rahaa. (todennäköisesti en saa heiltä rahaa, joka olisikin jo liikaa pyydetty sen 2000€ koneen lisäksi..)

Nauttikaa vaan te uusista koneistanne...  >:(  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään