Jari Tissari

Asus Nvidia GeForce 8800GTS asetukset

48 viestiä aiheessa

Sain kuin sainkin tuon nHancerin toimimaan...huh  :) , mut sit tuo uusi profiili jää punaiseksi, niin kuin vanhakin, (eli ei käytössä). Sit tosi noloo... kun en löydä tuota fs9.exee :-[  Täytyykö tehdä vielä sen jälkeen jotain, kun klikkaa uutta profiilia ja painaa Add, että nuo asetukset tulee voimaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiikos AA ilman nhanceria noissa uusimmissa 175.16 ajureissa? Mitkä ajurit tässä on ollut käytössä...?

edit: Eipä näköjään.. Joutui vieläkin kikkailemaan nhancerin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeile posistaa nhancer ja sitten asenna se uudelleen.

Tuotakin on kokeiltu ja herjaa tuota samaa uudelleen asennuksen jälkeen.  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiikos AA ilman nhanceria noissa uusimmissa 175.16 ajureissa? Mitkä ajurit tässä on ollut käytössä...?

edit: Eipä näköjään.. Joutui vieläkin kikkailemaan nhancerin kanssa.

Mulla on 169.21 päivitys näyttiksessä ja kokeilin uusinta päivitystä. Siitä tuli todella niin karseen näköinen ruutu, että oli pakko laittaa takas tuo päivitys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

175.19 on vissiin uusimmat ajurit ainakin mulla toi FSX:n demo pyörii ihan nätisti AA:lla ja AF:llä. Ohjaimena 8800GT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

175.19 on vissiin uusimmat ajurit ainakin mulla toi FSX:n demo pyörii ihan nätisti AA:lla ja AF:llä. Ohjaimena 8800GT

Täsmennetään vielä kerran....eli, FSX:ssä ei ole mitään vikaa, VAAN FS2004:ssa, siinä on sahalaitaa ja eikä niitä meinaa saada millään pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täsmennetään vielä kerran....eli, FSX:ssä ei ole mitään vikaa, VAAN FS2004:ssa, siinä on sahalaitaa ja eikä niitä meinaa saada millään pois.

ok ok.. pitänee sitten kaivella sen CD:t tuolta arksitosta ja kokeilla miten itsellä se toimi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heivatkaa se FS9 jo huisin kuuseen ja vanhuuden lepoon.Minä aikanaan painin sen kanssa juuri tuon antialiasing-ongelman kanssa.Siinä ei tuntunut olevan mitään loogisuutta tai systemaattisuutta sen asian tiimoilla.Välillä se saatto toimia ilman sahalaitoja monta päivää ,sitten riitti kun kerran paino simun tehtäväpalkkiin tai sitten vaan aukas simun jonain päivänä,tulos pelkkää sahalaitaa.Se on ilmeisesti niin buginen joissain asioissa ,että tekee mitä tahtoo.Minä sain tarpeekseni,FSX on ihan eri maailmasta,ja nykyisillä laitteilla pyörii hyvin.Sen ei ole tarkoituskaan pyöriä niillä vehkeillä millä FS9 pyöri.Jos näin olisi ,ei mitään kehitystä olisi tapahtunutkaan.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen ei ole tarkoituskaan pyöriä niillä vehkeillä millä FS9 pyöri.Jos näin olisi ,ei mitään kehitystä olisi tapahtunutkaan.

Mielestäsi kaikki ohjelmakehitys tapahtuu ja näkyy laitteistovaatimusten nousuna?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just,peleistä puhuttaessa pääsääntöisesti kyllä.Neljä vuotta vanhalla raudalla ei ole mitään teknisiä resursseja uuden huippupelin kanssa.Vaativuudeltaan FSX kuuluu samaan kategoriaan kuin muutkin näyttävät pelit,Crysis,Stalker jne.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos se ongelma olisi kohtuullisella vaivalla ratkaistavissa FS9:ssä,se olisi jo ratkaistu.Siinä pelienginessä on jotain pielessä,FSX toimii ilman sen suurempia pulinoita.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos se ongelma olisi kohtuullisella vaivalla ratkaistavissa FS9:ssä,se olisi jo ratkaistu.Siinä pelienginessä on jotain pielessä,FSX toimii ilman sen suurempia pulinoita.

Vexi

Niin....ehkäpä on tullut aika siirtyä FSX:ään, kun muuten tuon FS9:n ongelma aiheuttaa hiusten lähtemistä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyään oma 8800GTS tekee tälläistä jälkeä. Nvidian omaan paneeliin en ole koskenut, vaan laittanut ensimmäisellä sivulla olleen linkin mukaan asetukset. Näyttis kuitenkin tekee jonkinverran sahalaitaa, ei kaikkialle mutta hieman häiritsevästi kuitenkin. Oheessa kuva josta näkyy, että sahalaitaa kertyy 2D paneelin reunoille (ei mielestäni normaalia) ja rullausteiden viivoille. Myös rakennuksiin jos katsoo kaukaa. Mikäköhän mättää vielä?

sahalaitaazn8.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sahalaitaazn8.jpg

No noita paneelin sahalaitoja et saa kyllä koskaan pois. Koska se on sattuneesta syystä bitmapin koon rajottuvuuden takia tuo sahalaita tullut tuohon.

Mutta jos tuon paneelin bitmappi olisi reilusti suuremmassa pixeli koossa, siitä olisi saatu tekemällä tehtyä sellainen versio että tuota ns. sahalaita reunaa ei näy. Mutta kun muita simuilijoita ajatellen on PMDG ilmeisesti tehdä hieman vähemmän rasittavalla pixeli määrällä tuon paneelin bitmapin niin näky on sitä ja siihen voi valmistaja vaan yksin omaan vaikuttaa, ellei sitten itse halua tuota uutta isommalla pixeli määrällä olevaa bitmappia tehdä.

PS: Ja se nimenomaan on normaalia ;) Voisin laittaa jossain välin kuvaa omasta PMDG bojon paneelista vertailtavaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No noita paneelin sahalaitoja et saa kyllä koskaan pois. Koska se on sattuneesta syystä bitmapin koon rajottuvuuden takia tuo sahalaita tullut tuohon.

Mutta jos tuon paneelin bitmappi olisi reilusti suuremmassa pixeli koossa, siitä olisi saatu tekemällä tehtyä sellainen versio että tuota ns. sahalaita reunaa ei näy. Mutta kun muita simuilijoita ajatellen on PMDG ilmeisesti tehdä hieman vähemmän rasittavalla pixeli määrällä tuon paneelin bitmapin niin näky on sitä ja siihen voi valmistaja vaan yksin omaan vaikuttaa, ellei sitten itse halua tuota uutta isommalla pixeli määrällä olevaa bitmappia tehdä.

PS: Ja se nimenomaan on normaalia ;) Voisin laittaa jossain välin kuvaa omasta PMDG bojon paneelista vertailtavaksi.

Kiitos tiedosta! Olen nähnyt muillakin paneeleilla samaa.

Mutta mites nuo muut sahalaidat noissa rullaustietekstuureissa ym. Olisiko niihin vastausta? Ei taida johtua paneelista ne? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän olisi neuvo tänä päivänä saada asetukset kuntoon ko. näytönohjaimella FS9:n kanssa. Nähtävästi jossain vaiheessa ajureiden päivityttyä ei tuo Nhancerkaan enää pelaa AA-ongelmaan. Itse muutaman vuoden tauon jälkeen taas herättelemässä simuilua henkiin, mutta Nhancerilla en saanut enää sahalaita ongelmaa pois FS9:stä niinkuin aikaisemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään