Marko Karvinen

Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

2 313 viestiä aiheessa

Miten pystytään määrittelemään "sokerihumala"? Mistä tämä johtuu noin yleisesti ottaen muutakun karkkien syönnistä? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten pystytään määrittelemään "sokerihumala"? Mistä tämä johtuu noin yleisesti ottaen muutakun karkkien syönnistä? ???

Veren sokeripitoisuus nousee korkeaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veren sokeripitoisuus nousee korkeaksi.

Mitä tapahtuu kun on "sokerihumalassa"? Onko tällä mitään tekemistä sen "oikean" humalan kanssa?? Tuntuuko samalta?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tapahtuu kun on "sokerihumalassa"? Onko tällä mitään tekemistä sen "oikean" humalan kanssa?? Tuntuuko samalta?  ;D

Uskoisin, että ei.. Sokerihumala aiheuttaa elimistöön energiapiikin ja sen oireet muistuttuvat pikkaista hiprakkaa tai ennemminkin ADHD:tä ja hyvin karrikoidusti sanottunu amfetamiinin vaikutusta. Sokeri nostattaa mielihyvähormoni serotoniinin määrää veressä ja asia johtunee siitä, hyvin tod näk,  :)

Sokeri kiihdyttää, alkoholi lamauttaa,  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kuuntelu ei ole laitonta, vaan sen kuunnellun tiedon levittäminen muille henkilöille.

Vastahan tästä oli keskustelua ja viestintäviraston kanta on että esim. lennonjohtoliikenteen kuuntelu on laitonta.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän palatakseni: YLE:n sivuilta poimittu seuraava juttu. Miten mahdetaan vaan vetää ilmaa aivoihin... ??? ::)

Haukottelu ei olekaan hävytöntä

Julkaistu 04.07.2007, klo 18.28

Oothan Arttu kuullut sanonnan " reikä päässä"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkätakia Radioskannereita saa myydä jos niillä  kuunneltava lähetys on "laitonta" ? ???

Siksi koska on erittäin paljon kanavia mitä saa kuunnella laillisesti, kuten radioamatöörit etc. Ilmailuradioliikenteen kuuntelu on täysin laitonta vaikka sen tekis säkki päässä maailman tuuheimmassa karviaspuskassa Suomen rajojen sisällä, niin ettei varmasti kukaan nää eikä tule asiasta kuulemaan,  :)

Ja siksi koska niiden myyminen ei tarvitse erillistä lupaa vaan niiden myymisen laillisuutta valvotaan EU-direktiivin mukaan pistokokein,  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen nykysäännösten valossa täysin pihalla näistä kuuntelusäännöksistä... :-[:o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siksi koska on erittäin paljon kanavia mitä saa kuunnella laillisesti, kuten radioamatöörit etc. Ilmailuradioliikenteen kuuntelu on täysin laitonta vaikka sen tekis säkki päässä maailman tuuheimmassa karviaspuskassa Suomen rajojen sisällä, niin ettei varmasti kukaan nää eikä tule asiasta kuulemaan,  :)

Paitsi jos on vakiintunut tapa että kuuntelet siellä karviaispuskassa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oothan Arttu kuullut sanonnan " reikä päässä"

Joo, ja joskus on tullut kokeiltua itsekin olotilaa "naula päässä"... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi jos on vakiintunut tapa että kuuntelet siellä karviaispuskassa.  ;D

Vakiintunut tapa on hivenen heikko homma jos se vakiintunut tapa on laillisuuden väärällä puolella ;D Ja vaikka se olisi miten vakiintunut tapa niin se ei vaikuta ko. asiaan millään lailla,  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vakiintunut tapa on hivenen heikko homma jos se vakiintunut tapa on laillisuuden väärällä puolella ;D Ja vaikka se olisi miten vakiintunut tapa niin se ei vaikuta ko. asiaan millään lailla,  ;)

Harrasteilmailussa käytettävät radiokanavatkaan eivät ole radioviestinnän luottamuksellisuuden suojan ulkopuolella ellei kyseessä olevilla kanavien osalta ole muodostunut sellainen vallitseva käytäntö, että niitä voidaan yleisesti kuunnella ja että kanavien käyttäjät ovat tietoisia tällaisesta käytännöstä ja yleisesti hyväksyvät sen.

Tuosta epämääräisestä lauseesta yritin vitsiä vääntää  ;)  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta epämääräisestä lauseesta yritin vitsiä vääntää  ;)  :P

Niin,  :-[ Tajusin vasta jälkikäteen ja hauskaltahan se joo noin peräjälkeen lainaten, kuten teit, kuulostaa. Pahoitteluni väärin ymmärryksestä,  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
V..ttu sehän on merkki muille kadun-/tientallaajille, notta aion vaihtaa suuntaani, jotta otat jalan poies kaasulta ja annat kohteliaasti tilaa. Turvavälin huomioiden tämä tapahtuu sekunnin sadasosalla, ja matka jatkuu kaikilla osapuolilla jouhevasti...

Eikös se ole tavallaan vähän sama juttu miksi polkupyörässä pitää olla valo pimeällä kulkiessa. Että muut näkevät 'sinut'. Kerran aikoinaan melkein törmäsin toiseen polkupyöräilijään hämärässä, kahden kevyen väylän risteyksessä (myönnetään, kyseessä oli hieman metsäinen seutu Oulussa), koska en nähnyt tätä toista pyöräilijää. Ja eihän sillä mitään valoa ollut. Itselläni oli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos hommaan lautasantennin ja Canal Digitalin perhepaketin niin näkyykö mulla pelkästään nuo kanavat mitä siinä paketissa tulee vai näkyykö satelliitin kautta myös ilmaisia kanavia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi pimeällä ajaessa vauhti tuntuu paljon kovemmalta?, ajoi sitten autolla tai fillarilla. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska pimeässä et näe pitkälle, etenet näköpiirisi matkan paljon lyhyemmässä ajassa ja aikaa reagoida esteisiin on myös paljon vähemmän. Siksi pimeässä pitäisikin ajaa paljon hiljempaa kuin päivänvalossa, mutta nopeusrajoitukset ovat vieraannuttaneet meidät nopeuden sovittamisesta olosuhteisiin.

Jos hommaan lautasantennin ja Canal Digitalin perhepaketin niin näkyykö mulla pelkästään nuo kanavat mitä siinä paketissa tulee vai näkyykö satelliitin kautta myös ilmaisia kanavia?

Eiköpä noita edelleen näy. Tosin on jo muutama vuosi aikaa siitä kun viimeksi olen joutunut satelliittivirittimen kanssa tekemisiin, mutta silloin ainakin näkyi vielä. Ei tietty mitään hyviä kanavia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko minulla ihan normaali nuha, vai jokin heinänuha tms. allerginen tauti, sillä tiistaina illalla nenäni meni totaalisen tukkoon ilman minkäänlaisia enteitä? Siis, menin nukkumaan, ja 5 min ja oli koko räkävarasto nenässäni. Pihalla olen ollut, sillon siellä oli asteita 25+  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko minulla ihan normaali nuha, vai jokin heinänuha tms. allerginen tauti, sillä tiistaina illalla nenäni meni totaalisen tukkoon ilman minkäänlaisia enteitä? Siis, menin nukkumaan, ja 5 min ja oli koko räkävarasto nenässäni. Pihalla olen ollut, sillon siellä oli asteita 25+  ;D

Kumpi tahansa edellä mainutuista tai sitten ns. vasomotorinen nuha. :)

Vanha totuus nuhasta kertoo, että yskä lähtee yskimällä ja nuha... :P

...nuhimalla.

Et todennäköisesti siis kuole tuohon tautiin, joten ota rauhallisesti, ja sairasta se loppuun.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja melkein varmasti kyseessä ei ole allerginen nuha, jos se nyt iski yhtäkkiä eikä ole ennen vaivannut. Tuskinpa sinä törmäsit yhtäkkiä allergeeniin, jota et ole ennen tavannut. Nenän limakalvo tuppaa aina välillä ärtymään milloin mistäkin, lämpötilanmuutoksesta, pölystä, liuottimista, voimakkaista hajuaineista tms. Nenä voi pamahtaa ihan tukkoon hyvinkin äkkiä ja voi aivastuttaa ihan sikana. Mulla esmes tulee töissä ehkä keskimäärin kerran kuukaudessa järjetön aivastelukohtaus, vähintään parikymmentä aivastusta peräjälkeen. Veikkaisin sen johtuvan ilmastoinnista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh... Kuten Esa sanoi, vasomotorinen nuha on edelleen aika epäselvä kapitteli. Nenän vuotamisen saattaa aiheuttaa melkein mikä tahansa. Minulla sen saa aikaan kylmä ilma. Pakkasella nenä vuotaa aina kirkasta limaa. Ei mitään allergiaa, eikä yliherkkyyttä. Turha siis suihkutella nenään kortisonia tai syödä antihistamiineja. Sen kanssa on vaan opeteltava elämään.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh... Kuten Esa sanoi, vasomotorinen nuha on edelleen aika epäselvä kapitteli. Nenän vuotamisen saattaa aiheuttaa melkein mikä tahansa. Minulla sen saa aikaan kylmä ilma. Pakkasella nenä vuotaa aina kirkasta limaa. Ei mitään allergiaa, eikä yliherkkyyttä. Turha siis suihkutella nenään kortisonia tai syödä antihistamiineja. Sen kanssa on vaan opeteltava elämään.

Arttu

Voisikos vähän selventää mikä tämä vaso..mikälie nuha on? En oikein saanut kunnolla selvää mitä sillä nyt tarkoitettiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään