Marko Karvinen

Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

2 313 viestiä aiheessa

Tekeekö naksauttelu pahaa nivelille?

Taitaahan se jotenkin löysentää niitä nivel siteitä.... ??? Joku viisaampi voi selventää  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaahan se jotenkin löysentää niitä nivel siteitä.... ??? Joku viisaampi voi selventää  :laugh:

Taitaahan se niin, eipä tällä vastauksella vain tee mitään ;)

Jostain olin lukevinani, että esim. sormien naksuttelu ei tekisi pahaa, toisin kun yleensä uskotaan. Siksi kysyin tästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen tossa pyörälenkillä muutama kysymys.

1.Valvooko poliisi koskaan pyöräilijöiden nopeuksia?

2.Onko pyörätiellä nopeus rajoituksia?

3.Voiko siitä saada jopa sakkoja siis ylinopeudesta pyörätiellä?

Ei.

Ei, mutta pitää ottaa muut tienkäyttäjät huomioon.

Ei, ainakaan nimellä ylinopeus. Liikenneturvallisuuden vaarantamisesta tai häiriökäyttäytymisestä jos joku jaksaa tehdä  ilmoituksen poliisille. Eri asia onkin sitten hurjastelijan kiinnisaanti.... :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohtuus on valttia kaikessa - myös nivelien naksuttelussa. Ymmärtääkseni varsinaista mekanismia, joka saa sorminivelet naksahtamaan, ei oikein tiedetä (ei ainakaan tiedetty, kun itse opiskelin). Leukanivelen naksuminen saattaa johtua nivelen välilevyn irtonaisuudesta. Vaarallista sekään ei ole. Joskus tuo leukanivelen välilevy voi kipeytyä, ja jos vaiva jatkuu, kannattaa näyttää lääkärille (tai hammaslääkärille, jotka oikeastaan enemmän hoitavat noita purenta-asioita). Reumaa tuo naksuttelu ei aiheuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo olisi kiva tietää mikä aiheuttaa vaikka sormien naksahtelun. Itsekkin opin tämän kuonon tavan joskus ala-asteella enkä ole päässyt eroon. Äiti vaan jaksaa aina valittaa ja pelotella, että vanhempana sun sormet lähtee irti. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksilöllistäkin tuo on, mulla ei naksu ellei poikki väännä.

Täällä loppui peukalon aamunaksuttelu peukalon murtumista seuranneeseen nivelen jäykistymiseen. Ehkä tämä tästä vielä notkistuu naksuttelukuntoon...

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten normaalia litturuutua on paras katsoa, ettei esiinny esim. päänsärkyä? Yläviistosta, alaviistosta vai suoraan?

Miten olisi rillit? Minun kuva parani huomattavasti kun joskus kasilla hommasin silmälasit, vaikka aluksi niiden voimakkuus oli aika mitätön (Olisiko ollut joku 0,25 miinusta). Optikolle tai silmälääkärille käymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otolla taitaa olla jo kakkulat.  ;)

Juu, on jo  ;D Ei minua usein päätä särje koneella, mutta uudet lasit tulee vielä kesän aikana  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nopea tyhmä kysymys:

Voiko takseissa maksaa pankkikortilla ? Huomenna olisi tarkoitus mennä lentokentälle aamulla taksilla eikä viitsisi sen takia käydä pankkiautomaatilla hakemassa käteistä rahaa. Viimeksi olen taksilla mennyt markka aikaan...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nopea tyhmä kysymys:

Voiko takseissa maksaa pankkikortilla ? Huomenna olisi tarkoitus mennä lentokentälle aamulla taksilla eikä viitsisi sen takia käydä pankkiautomaatilla hakemassa käteistä rahaa. Viimeksi olen taksilla mennyt markka aikaan...

Jani

Voihan noissa maksaa kortilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyään voi taksissa maksaa myös Visa Electronilla (ainakin niissä kaikissa takseissa mitä minä olen käyttänyt).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän 99% taksimatkustajista maksa nykyisin kortilla. Ja sitten tuleekin kivoja ongelmia, kun pankit päättävät kaikessa viisaudessaan tehdä huollot yms. juuri la-su välisenä yönä....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun kuuntelee esim kotiloa tai kahvikuppia, kuuluu sieltä "meren ääni". Mistä se tulee?

Eikös se ole ihan kiertävän veren kohina, joka sieltä kuuluu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...uuttas netim asseattiojrik iippyh aj ,niäp nisiot yytnääk itsket asseattiojrik ätte ,auttajrok sias nät netiM !avattohnio ttum ,ämhyt elo iE

Nyt antaa kirjoittaa oikeinpäin. Mutta eli siis, kirjoittaessa Firefoxilla tekstiä, saattaa joskus käydä juuri tuolleen, että teksti ilmestyy väärinpäin. Luin yhdeltä foorumilta, että se saattaisi olla virus. Täytyy myöntää, perheemme on huono näissä tietokonejuttuissa. Tuttumme asensivat meille avast! -viiruksentorjuntaohjelman? ja kerran se ilmoitti, että koneesta on löytynyt virus, ihan sireeniäänien kanssa. Suositteli siirtämään karanteeniin, niin teinkin. Mutta onko mahdollista, että virus kummittelee sieltä käsin, ja vaikuttaa koneen käyttöön. Myös Tulikettu on hidastunut nyt huomattavasti.

Virus karanteenissa on nimeltään jucheck.exe trojan...  Kiitos tuhannesti avuistanne jo etukäteen!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...uuttas netim asseattiojrik iippyh aj ,niäp nisiot yytnääk itsket asseattiojrik ätte ,auttajrok sias nät netiM !avattohnio ttum ,ämhyt elo iE

Ööö.. kirjoita takaperin? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööö.. kirjoita takaperin? :P

Pikkasen hankalaa alkaa miettimään aina jokaista sanaa...

EDIT: Nyt tämä ei kyllä enään vaivaa, mutta mielenkiinnolla odotan syitä, ja poistan mahdollisen viiruksen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko jotain tekemistä esim. Arabian kielen kanssa, kun sehän kirjoitetaan oikealta vasemmalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään