Marko Karvinen

Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

2 313 viestiä aiheessa

Jos huomaat, että foorumin automaattinen linkittämistoiminto ei osaa tehdä täydellistä toimivaa linkkiä (asia tulee esiin, kun esikatselet viestiä ennen lähettämistä) - mitä tapahtuu silloin, kun linkin sisällä on epätavallisia symboleita (* tai muita, jotka katkaisevat ketjun) niin pitää lisätä linkin eteen hakasulku url hakasulku kiinni ja linkin perään [/url], minkä jälkeen linkki taas toimii.

Nämä merkit saat esiin myös klikkaamalla kolmatta "nappia" vasemmalta, sininen pallo, alemmassa symbolirivissä vastauskentän yläpuolella.

Kiitos Ilkka  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rupesinpa tuossa miettimään; nämä Sokoksen ja Keskon bonukset, eikö ne ole eräänlaista pääomatuloa? Vaan eipä ole verottaja vielä iskenyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rupesinpa tuossa miettimään; nämä Sokoksen ja Keskon bonukset, eikö ne ole eräänlaista pääomatuloa? Vaan eipä ole verottaja vielä iskenyt.

Eivät vaan kanta-asiakasalennuksia. Osuuskaupan osuusmaksun korko on pääomatuloa, joskaan tuskin vaikuttaa kenenkään verotukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni tuo S-Pankin tili on käytössä ja sinne tulee kertymiä suht hyvin, tullut useampaan otteeseen kuitattua ruoka ostoksia S-tiliin kertyneellä saldolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi nenä menee tukkoon, useimmiten flunssassa? Onko se jokin tapa elimistöllä puolustautua bakteereita vastaan, vai vetääkö se nenän ihan muuten vaan tukkoon että olisi mahdollisimman kurjaa?  ;D Terveisin: Otrivinia joka ruumiinontelot täynnä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi nenä menee tukkoon, useimmiten flunssassa? Onko se jokin tapa elimistöllä puolustautua bakteereita vastaan, vai vetääkö se nenän ihan muuten vaan tukkoon että olisi mahdollisimman kurjaa?  ;D Terveisin: Otrivinia joka ruumiinontelot täynnä  ;D

Ei se tukkoon meneminen, mutta limaneritys sinänsä on kyllä mikrobeilta puolustautumista. Tai ehkä nuhakin on nimenomaan tehostettua pöpöjen häätöä, mutta ennemmin pitäisin sitä virhetoimintana. Ehkä Arttu tietää enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On vaan ärsyttävää kun on tällainen semi-kova flunssa, kuume ei nouse niin bakteerit senkun muhivat ja muhivat..

Tuossa joulun tienoilla opin, että kuumeella ja taudin paranemisella ei ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa.. Itse olen aikaisemmin ollut siinä uskossa (ja jättänyt esim. särkylääkettä ottamatta että kuume jylläisi), että kuume parantaa taudit mutta ilmeisen väärässä olin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa joulun tienoilla opin, että kuumeella ja taudin paranemisella ei ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa.. Itse olen aikaisemmin ollut siinä uskossa (ja jättänyt esim. särkylääkettä ottamatta että kuume jylläisi), että kuume parantaa taudit mutta ilmeisen väärässä olin.

Kyllä siitä apua on. Lämpötilan kohottaminen haittaa monia taudinaiheuttajia vielä enemmän kuin ihmistä. Sen takia sellainen reaktio on kehittynyt, että sen kanssa pysyy paremmin hengissä. Mutta ei se tietenkään mikään supertehokas poppakonsti ole. Mahtaneeko esimerkiksi rinoviruksia vastaan auttaa yhtään? Kehomme toiminnat eivät ole aina järkeviä, jossain hyödyllinen ominaisuus on toisaalla pelkästään haitaksi, kun ohjaus on niin epämääräistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos huomaat, että foorumin automaattinen linkittämistoiminto ei osaa tehdä täydellistä toimivaa linkkiä (asia tulee esiin, kun esikatselet viestiä ennen lähettämistä) - mitä tapahtuu silloin, kun linkin sisällä on epätavallisia symboleita (* tai muita, jotka katkaisevat ketjun) niin pitää lisätä linkin eteen hakasulku url hakasulku kiinni ja linkin perään [/url], minkä jälkeen linkki taas toimii.

Nämä merkit saat esiin myös klikkaamalla kolmatta "nappia" vasemmalta, sininen pallo, alemmassa symbolirivissä vastauskentän yläpuolella.

Nyt tuli mieleen kysymys mitä oon jo pitempään pohtinut: miten ton linkin saa piilotettua esim. jonkun sanan "sisään"? :-[

Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli mieleen kysymys mitä oon jo pitempään pohtinut: miten ton linkin saa piilotettua esim. jonkun sanan "sisään"? :-[

Teemu

Esim näin:

[url=http://eliaksen.kuvat.fi/kuvat/]Mun kuvia[/url]

Tulos: Mun kuvia

Normi:

[url]http://eliaksen.kuvat.fi/kuvat/[/url]

Tulos: http://eliaksen.kuvat.fi/kuvat/

Elikkäs laitetaan tuon ekan url-sanan perään =-merkki ja siihen linkki, ja sitten paikkaan missä on normaalisti linkki, laitetaan teksti, mikä halutaan linkin paikalle. Kätsä esim pitkissä linkeissä. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu

Näin:

[url=tähän www.linkki]Tähän se haluamasi teksti[/url]

FSN

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos elias ja ilkka. :thmbup:

Nyt tajusin miten tuo homma toimii.

Teemu

Oho, en hoksannutkaan tuota Eliaksen vastausta. :) Noh, kertaus on opintojen äiti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä löytäisi lyhyen humoristisen runon/kaskun tms. 50 vuotis korttiin ? Bileet on huomenna ja pää on tyhjää täynnä. Kummisetä siis täyttää 50v.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se tukkoon meneminen, mutta limaneritys sinänsä on kyllä mikrobeilta puolustautumista. Tai ehkä nuhakin on nimenomaan tehostettua pöpöjen häätöä, mutta ennemmin pitäisin sitä virhetoimintana. Ehkä Arttu tietää enemmän.

Emmäätiiämittää... Mutta luulen, että Esa on oikeassa. Virukset aiheuttavat paikallisen limakalvon puolutusmekanismien aktivoitumisen. On solujen kannalta järkevää lisätä limaneritystä, joka "huuhtelee" viruskuormaa pois. Toisaalta limakalvojen paksuuntuminen johtuu sen verenkierron paranemisesta, jolloin paikalle pääsee lisää elimistön poliisipartioita (ks. "Olipa kerran ihminen"), eli valkosoluja ja imusoluja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tutkittu asiaa, että montako A4-sivullista (normaalipaksuinen, onko se nyt 80g/m2-paksuudeltaan/tiheydeltään) voi nitoa yhteen yhdellä normaalikokoisella niitillä ja nitojalla? (ei ole tietoa norminiitin pituudesta, mutta olisiko se jotain 5-7mm?) Itselleni on tullut välillä seinämä vastaan kun on tulostellut useampia ilmailukarttoja ja koittanut nitoa niitä yhdeksi nätiksi nipuksi  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihin perustuu se, että pyykki kuivuu myös pakkasilmassa?

Veden sublimoitumiseen eli siihen, että vesi muuttuu suoraan kiinteästä olomuodosta kaasuksi sopivassa paineessa ja lämpötilassa. Tässä on käyrä, joka kuvaa asiaa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tutkittu asiaa, että montako A4-sivullista (normaalipaksuinen, onko se nyt 80g/m2-paksuudeltaan/tiheydeltään) voi nitoa yhteen yhdellä normaalikokoisella niitillä ja nitojalla? (ei ole tietoa norminiitin pituudesta, mutta olisiko se jotain 5-7mm?) Itselleni on tullut välillä seinämä vastaan kun on tulostellut useampia ilmailukarttoja ja koittanut nitoa niitä yhdeksi nätiksi nipuksi  ;D

Ääh, tänään kaiken kiireen keskellä ajaessa vektoreita IVAOssa Siippolin tielle 18R ja perhanan karttanippu levisi pitkin pöytiä  :laugh: On sekin melkoinen hökötys, kun on n. 10 sivun välein nidottu joka toinen kymmenys toisesta kulmasta ja joka toinen toisesta kulmasta 40-sivullinen A4-nippu  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Q: Miksi jotkut poliisiautot on maalattu valkoisiksi? En tarkoita täysverisiä siviilikyttäautoja, vaan sellaisia, joissa on vilkut katolla mutta muuten ei mitään poliisin tunnuksia. Sen ymmärtäisi, jos yhden auton maalauksen aikana olisi sininen päässyt loppumaan, mutta ainakin täällä etelässä moisia maijoja näkee paljonkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunnista lippu, ts. minkä maan setä on vierailemassa?

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään