Ville Jalonen

Futura Turku-Tampere-Malaga lennot

12 viestiä aiheessa

Lennoista on mainittu jo viikko sitten Aamulehdessä,mutta ajattelin kuitenkin ilmoittaa jos ohi on päässyt menemään.

 

Ja sitten pätkä aamulehteä:

Espanjan matkoihin erikoistunut matkatoimisto Hispania aloittaa lokakuussa suorat lennot Tampereelta Malagaan.Matkanjärjestäjän yhteistyökumppanina on espanjalainen lentoyhtiö Futura,joka lennättää tamperelaisia uusilla Boeing 734-koneilla.Ensimmäinen Malagan-lento lähtee Tampereelta lauantaina 2.lokakuuta,ja sen jälkeen reittiä on tarkoitus lentää kerran viikossa.

-Menomatkalla kone lähtee Turusta,tekee välilaskun Tampere-Pirkkalaan ja jatkaa sieltä suoraan Malagaan.Paluumatkalla laskeudutaan vastaavasti ensin Turkuun ja sitten Tampereelle,kertoo Hispanian toimitusjohtaja Hannu Salminen.

 

Tuossa vielä Hispanian tiedote josta selviää,että Oulunkin lennot jatkuvat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Futurahan on ollut jo vuosia myynnissä

mutta ei kai ole vielä vaihtanyt omistajaa ?

 

Pääomistaja kai edelleenkin Aer Lingus ?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo idea Turusta suoraan etelään, tarkemmin Malagaan on hyvä. Siinä on vaan näköjään yksi pieni mutta, hinta. SAS kuskaa saman reissun, tai ilman Tampereen mutkaa halvemmalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo idea Turusta suoraan etelään, tarkemmin Malagaan on hyvä. Siinä on vaan näköjään yksi pieni mutta, hinta. SAS kuskaa saman reissun, tai ilman Tampereen mutkaa halvemmalla.

 

Maakuntakenttien charterit tuntuu aina olevan

tuntuvasti Helsinkiä kalliimpia ja ilmeisesti kauppa

käy kun ei niitä saa pahemmin tarjouksessakaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maakuntakenttien charterit tuntuu aina olevan

tuntuvasti Helsinkiä kalliimpia ja ilmeisesti kauppa

käy kun ei niitä saa pahemmin tarjouksessakaan.

 

 

Joo, on se kyllä niinkin. Maakuntakentiltä lennetään chartereita niin vähän, että ne saa myydyksi vaikka vähän kalliimmallakin.

Tarkoitin kyllä tuossa ylempänä olevassa kommentissani SAS:n hinnoista Turusta suoraan etelään, joko Arlandan tai köpiksen kautta. Halvempaa ja normaalit reittilennot joten niistä saa bonuksia, mitä näistä halpalentoyhtiöistä ei tietenkään saa. No, pisteet on, ainakin minulle, toisarvoisia, hinta ja palvelu ratkaisee.

Tein viime etelänmatkalla poikkeuksen ja lensin Helsingistä Air Finlandilla, tuli muuten reippaasti kalliimaksi mitä olisi tullut mikäli olisin lentänyt Turusta suoraan länteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta lisää tietysti tuolla hispanian sivuilla http://www.hispania.fi ja nuo lentoaikataulut http://virtual8.nebula.fi/~hispania/aikataulut.html .

Nuo lennot kyll sillain ihan kätevästi että yötä vasten lähdetään sieltä ja aamulla suomesta etelään. Itse ainakin tykkäisin nukkua tuon lennon ajan koneessa ja sitten ei hukkuisi aikaa päivästä noihin matkoihin.

 

Itse jäin ihmetteleen noita aikatauluja kun internet sivuilla ne on merkitty 9.10-30.10.2004 ja 19.2-24.4.2004 ajalle. Kuitenkin osittain olen ymmärtänyt että noita lentoja olisi läpi talven...

 

Jostain luin myös, että noille lennoille myydään noita etelän lomia mutta myös tavallisia reittilentoja. Kuulostaa jotenkin erikoiselta mutta empä noista sinällänsä paljoo tiedä.

Toisaalta luulisi myös että tuon kokosen koneen saisi täyteen jo pelkästään Turusta tai Tampereelta, vaikkakin Tampereelta kerran viikossa menee toinenkin chartteri etelään. Mutta varmistetaanko tuolla pomppulennolla jokaisen paikan myyminen...

 

EDIT: Linkki korjattu...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olettekos muuten huomioineet noisssa chartereissa että useimmiten esim viikon matkalla kotimaisilla koneilla ollaan perillä noin 1vko +1- 1.5 tuntia (lentokoneen kääntöaika perillä). Mutta ulkolaisilla aika on 1vko-( edestak. lentoaika +kääntöaika). Tekee noilla n 4tunnin lentomatkoilla noin 10 tuntia vähemmän aikaa perillä, Kanarialle jo noin 14 tuntia eli käytännössä 1 päivä. Verratkaa vaikka FUA ja AY lentojen perilläolo aikoja tuolta Ville J:n linkistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo-o, tosi "uusia" nuo classic-737:t. Uusimmat varmaan 10v vanhoja :P

 

Viimeksi lensin Futuralla joskus nelisen vuotta sitten ja silloin ainakin kyseinen B737 oli noin 5kk vanha. Mitä kuskien kanssa juttelin niin ei ollut ainoa uusi kone (muista enää kuinka monta niitä oli). :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään