Sami Puro

Kysely: Omistatko lentolupakirjan?


36 viestiä aiheessa

Otetaanpa Jussin kunniaksi foorumin aktiivikäyttäjistä pieni satunnaistilastollinen otanta jälleen, edellisestä onkin jo yli vuosi aikaa. Eli kerro millä luvilla lentelet... (Sanginjoen lentolaitteet kuuluvat "muu" kategoriaan)  ;D  Lisätty mukaan myös pari muuta ilmailullista ammattilupaa pelkkien lentolupakirjojen jatkoksi.

 

Jos omistat useamman lupakirjan, voit valita vain yhden vaihtoehdon. Valitse silloin listalta ylin/ensimmäinen mahdollinen vaihtoehto. Selvyyden vuoksi eri lisäkelpuutukset ja muut vastaavat on taas jätetty pois.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tähän oli todella helppo vastata, perjantain jälkeen iski semmoinen pienkone kuume että jahka tästä kerkiän niin kyllä se lupakirja on mentävä suorittamaan.

 

Kiitos vaan Pekalle ja Terolle lennosta

 

-Ville

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PPL(A), SEP, NF

MGPL, FI(MGP)*

GPL

 

Äänestyksessä on se ongelma, että kun on monta paffia, niin lopputuloksesta jää muut paitti se yks pois.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nimetkin muuttuneet omista ajoistani. :-\

 

Lisäksi oli muita kiinnostavia vaihtoehtoja, kuten muu - mikä.

 

Teoriaopettajan kelpuutus tuli hankittua pariinkin aihepiiriin. En edes tiedä, meneekö joskus vanhaksi. ;D

 

Sellainenkin harvinaisuus löytyy kuin AFIS. Senkään voimassaolosta ei havaintoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä ole vielä ei. Mutta tarkoitus olisi saada nuo liikennelentäjän lupapahvit käteen jos 2.vaiheen ja lääkärin tarkastuksen läpäisen ja kurssille pääsisin.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista. Noin 45% vastaajista ei omista lupakirjaa, mutta silti lähes kaikki tähän ketjuun vastanneet omistavat jonkinlaisen pahvin.

 

Itselläni tuo purjelentolupakirja on ollut mielessä siitä lähtien kun n. 29 vuotta sitten Lappeenrannan kentällä pääsin moisen pulkan takapenkille. Toistaiseksi ei vain ole ollut yhtäaikaa sekä rahaa, että aikaa lupakirjan suorittamiseen. Tähän mennessä olen tyytynyt "lentämään" tietokoneen välityksellä.

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tilastoinnissa ei taida olla tosiaan kauheaa eroa siinä että ei voi tai ei halua, itsellä halua olisi mutta terveydentila ei ilmaan päästä kuin toisten kyyditsemänä. Ajatus tasolla vain tuntuu noi kaksi aika kaukaisilta mutta kuten sanottu ymmärrän tilastollisen totuuden.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mielenkiintoista. Noin 45% vastaajista ei omista lupakirjaa, mutta silti lähes kaikki tähän ketjuun vastanneet omistavat jonkinlaisen pahvin.

 

Mitäs sitä erikseen julistamaan ja kertomaan, ettei omista läpyskää? :)

 

Jooh, meikäläinen kuluttaa koneiden penkkejä pelkästään matkustajana. Jätän nuo ohjaus- ja huoltohommat muille asiat osaaville henkilöille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tilastoinnissa ei taida olla tosiaan kauheaa eroa siinä että ei voi tai ei halua

 

Vaihtoehtojen asettelu tuolla tavalla (eli kaksi eri ei -vaihtoehtoa) lähinnä siksi että näkee myös hieman, että kuinka paljon on sitä potentiaalista ilmailijaa joukossa. (et tuota tarkoittanutkaan, mutta ihan mielenkiinnosta vaan..)

 

Toistaiseksi aikalailla samaa linjaa noudattaa tämänkinkertaiset tulokset, eli vähän rapia puolikas vastanneista omistaa jonkunlaista kelpuutusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suoraan kysymykseen suora vastaus: omistan kaksi lupakirjaa (koko 10,5cm X 14,5cm). Niitten lisäksi on tallella vielä paksu nippu niitä lappuja, joita nykyään lupakirjoiksi kutsutaan. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla(kin) eräs terveydellinen asia estää lupakirjan hankkimisen. Tosin siinä ajassa kun pääsisin lupakirjaa hankkimaan, ovat saattaneet keksiä jo jonkun ratkaisun kys. sairauteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa äänestyksessä ei ollut monivalintaa.

Löytyy:

 

UPL

JAA-PPL(A)

FAA-PPL, SEL (single engine land)

 

Lisäksi currenttina löytyy:

- FAA BFR

 

Lisäksi liittyvää:

- TSA-hyväksyntä

- class 2 medical

 

Tulossa:

- FAA-IR

- MEL (multiengine land)

- high performance endorsement (>200 hp, FAA-sääntö)

- mountain flying edorsement

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuljin eilen Jyväskylän briefingin läpi platalle.  Oven minulle avasi ah niin ihana Anneli, joka on kärsivällisesti ottanut plaanejani vastaan jo kohta 30 vuotta milloin mistäkin maailman kolkasta.

 

Kysäisin häneltä siinä ovella, milloin hän lopultakin aikoo täyttää velvollisuutensa ja tarkastaa, onko minulla lentolupakirja....

Se kun pitää kenttäalueelle menijöiltä kuulemma tarkastaa.

 

Ei ihan vielä tullut tarkastetuksi.

 

Mutta kaipa minulla lentolupakirja lienee.  Kaksikin. Yöpöydän laatikossa.  Yksi ruskea (se eka, vuodelta 1980) ja toinen, sininen (se toka, vuodelta 1981).

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään