Aleksi Palojärvi

JEESS!!! Uus kone tilattu!

35 viestiä aiheessa

Heippa! Nyt on tilattu uusi kekusyksikkö. Prossu on 3 gikanen, ja muistia 512, näytönohjain Nvidia 9600. Siinä tärkeimmät tiedot koneesta. HP-mylly muuten(kotelot sun muut). Nyt löytyy sitten simuunkin paukkuja. :D :D :D Innoissa ollaan, kun kone tulee jo alle viikon päästä.

Kuvia myöhemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jaa että nvidia 9600.. Varmaan aika ainutlaatuinen..? ja olis kannattanut ostaa suosiolla puolet lisää muistia!

No joo. Tottahan tuo on, että muistia saisi olla tuplaten, mutta kyllä se alkuun lähtee tuolla yhdella 512 megan palikallakin. Ostaa sitten tarvittaessa toisen samanlaisen viereen. ;)

Ei muuta kun Aleksille tsemppiä ja pitkää pinnaa uuden koneen kanssa. Niissä kun tuppaa, merkistä riippumatta, olemaan "lastentauteja". :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ulps! Siis Radeon 9600. Tällä hetkellä on Nvidia :D,.

Koneessa on 512 myhdellä palikalla. Omasta tulee sitten vielä yksi lisä. Elikkä yhteensä tuleepi muistia 768.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muista sitten että älä laita verkkojohtoa siihen ennenkuin oot kytkenyt palomuurin päälle ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muista sitten että älä laita verkkojohtoa siihen ennenkuin oot kytkenyt palomuurin päälle ::)

Muistetaanpas. Onkos se jotenkin alttiimpi pöpöille silloin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ulps! Siis Radeon 9600. Tällä hetkellä on Nvidia :D,.

Koneessa on 512 myhdellä palikalla. Omasta tulee sitten vielä yksi lisä. Elikkä yhteensä tuleepi muistia 768.

Muistahan tarkistaa nykyisen muistisi väylänopeus ennen kuin tunget sitä uuteen koneeseesi, sillä liian hidas ei toimi kovinkaan hyvin.

Olisikohan väärin arvattu jos arvaan sen nykyisen muistisi väylänopeuden olevan 266mhz...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistetaanpas. Onkos se jotenkin alttiimpi pöpöille silloin?

Silloin siihen tulee virus minuutissa, ellei se sitten ole pätsätty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai kyseessä ei ollutkaan verkkovirtajohto. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno homma Aleksi. Odottelen niitä kuviasi sitten, tuo 9600 on jo aika hyvä pyörittämään FS9 ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis et itse ole valinnut siihen osia? Kannattaisi, sillä siinä voi säästää paljon rahaa ja voi välttää pullonkaulat, joita valmiiksi kootuissa kaupan koneissa usein on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis et itse ole valinnut siihen osia? Kannattaisi, sillä siinä voi säästää paljon rahaa ja voi välttää pullonkaulat, joita valmiiksi kootuissa kaupan koneissa usein on.

..tai sitten saat jonkun bugisen yhdistelmän mallia emolevy + näytönohjain + verkkokortti tms mitkä eivät toimi millään kunnolla yhteen..

Tuo "säästää paljon rahaa" on aika suhteellista, ne "laatuosat" yleensä maksavat yhteensä *paljon* enemmän kuin joku pakettikone, toki itse valitsemalla saa sitten ainakin vältettyä pahimmat rimanalitukset millä on hintaa puserrettu alas, mutta ei se nyt mikään takuu ole että kaikki toimii kuin unelma kun itse kasaa..

Osta mäkki, ainoa ongelma on ettei siihen saa FS:ää ;D Mutta se toimii.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..tai sitten saat jonkun bugisen yhdistelmän mallia emolevy + näytönohjain + verkkokortti tms mitkä eivät toimi millään kunnolla yhteen...

Ei mikään takaa sitä, että kaupasta ostettu paketti toimii kunnolla. Itselläni suurimmat ongelmat ovat juurikin olleet kaupasta ostetussa paketissa. Itse kootuissa ei ole ollut mitään ongelmia.

Samoista osista ja lähes olemattomalla testaamisella se kaupan setäkin sen koneen tekee kuin itse.

Pois lukien tietysti IBM, HP, jne isot ja tunnetut merkit jotka kyllä sitten ovat oma iso ongelmansa muuten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pois lukien tietysti IBM, HP, jne isot ja tunnetut merkit jotka kyllä sitten ovat oma iso ongelmansa muuten.

Jotka nekin ovat siirtyneet paikkapaikoin ihan standardiroskan käyttöön. Toki itse tai alihankkijoilla teettävät emot. Mutta yllättävän monesti on jostain ex. Compaqista löytynyt ihan standardi emolevy.

Tuossa 5-6 vuotta sitten vielä tilanne oli ihan toinen.

Nyrkkisääntönä. Jos tiedät mitä teet, tee itse. Jos et osta merkkiä.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..tai sitten saat jonkun bugisen yhdistelmän mallia emolevy + näytönohjain + verkkokortti tms mitkä eivät toimi millään kunnolla yhteen..

Tuo "säästää paljon rahaa" on aika suhteellista, ne "laatuosat" yleensä maksavat yhteensä *paljon* enemmän kuin joku pakettikone, toki itse valitsemalla saa sitten ainakin vältettyä pahimmat rimanalitukset millä on hintaa puserrettu alas, mutta ei se nyt mikään takuu ole että kaikki toimii kuin unelma kun itse kasaa..

Osta mäkki, ainoa ongelma on ettei siihen saa FS:ää ;D Mutta se toimii.

//Tuomas

... paitsi jos ostat/saat kaupanpäälle kasauksen ja testauksen. Kannattaa vaatia että kauppa ottaa täyden vastuun yhteensopivuudesta. Niitäkin kauppoja löytyy.

Nimim. toimivan "valitse osat itse"-mikron omistaja

Nuo merkkimikrot on suorituskyvyltään nykyisin jo aika lähellä kloonimikroja varsinkin kylkiäis härpäkkeet pesee kloonit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluaa vian sattuessa kiikuttaa koko vehkeen huoltoon/soittaa huoltomiehen paikan päälle, silloin valmis kone on parempi. Jos osaa itsekin etsiä vian ja vaihtaa osia ja siksi mieluummin käy takuuvaihtamassa pelkästään viallisen palikan, silloin kannattaa ostaa osina. Kyllähän noita tilauksesta kasattavia koneita saa valmiinakin ihan millä vaan palikoilla haluaa.

Semmoinen väärinkäsitys kylläkin on yleinen, että tietokone olisi laite itsessään, ja kun jossain myydään jotain konetta halvemmalla kuin muut koneet, se olisi ilman muuta edullisempi. Näinhän ei ole, vaan tietokone on monesta laitteesta koottu paketti. Jos se kokonaisuus on halvempi, se tarkoittaa että siinä on pienempiä / hitaampia / vanhempia palikoita. Usein ne halvimmat konepaketit tehdään väkisin vielä pikkuisen halvemmaksi tinkimällä jostain osasta enemmän, kuin olisi järkevää. Esimerkiksi kiintolevy, joka on 10% halvempi kuin uudemmat mallit, mutta kooltaan vain puolet niistä. Tämmöiseen ei monetkaan tunnu kiinnittävän huomiota, vaan katsovat vain kokonaishintaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun koneeni on data-infossa teetetty, mutta osat on valittu itse. Kyseinen kauppa on kyllä kallis mutta palvelu on aina pelannut ja he tietävät siellä millainen koneeni on jos joskus tarvitsee sitä sinne viedä kun en osaa itse huoltaa sitä paitsi pikkuviat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun koneeni on data-infossa teetetty, mutta osat on valittu itse. Kyseinen kauppa on kyllä kallis mutta palvelu on aina pelannut ja he tietävät siellä millainen koneeni on jos joskus tarvitsee sitä sinne viedä kun en osaa itse huoltaa sitä paitsi pikkuviat.

Minun koneeni on teetetty buldogissa, osat valitsin itse kun menin vain tiskille ja sanoin tiskin takana olevalle herralle että haluan koneen, siinä hän sitten kyseli kaikenlaista että millaista konetta ja millaiseen käyttöön jonka jälkeen mietittiin yhdessä osia.

Data-infosta en osta mitään koska jouduin tiskaamaan siellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Prossu on 3 gikanen, ja muistia 512, näytönohjain Nvidia 9600.

Meillä on HP:een AMD 3000+ tässä koneessa 2.19Gikaa.

ootkos aivan varma että on 3 Gikanen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei välttämättä todellista laskentatehoa mutta AMD merkitsee ne niin että numerot xx00+ vastaa Intelin suorittimien laskentatehoa, olisihan se tyhmää jos myisivät samalla hinnalla prosessoreja mutta AMD:n omassa olisi melkein Ghz vähemmän tehoa. Nyrkkisääntönä voi pitää että se esim 3000+ vastaisi noin 3GHz Inteliä...ja yleensä onkin jopa parempi ja huomattavasti halvempi.

Kuulemma Intelin tyyppimerkintäpolitiikka tulee muuttumaan ja siitä ei kuulemma ota kukaan mitään selvää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin Intelin prossuissakaan se kellotaajuus ei vielä kerro nopeutta, tarvitaan lisäksi prosessorin malli. Esim. 800 MHz väyläinen P4 on selvästi nopeampi kuin 533 MHz väyläinen, vaikka kellotaajuus olisi sama.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kuulemma Intelin tyyppimerkintäpolitiikka tulee muuttumaan ja siitä ei kuulemma ota kukaan mitään selvää.
Jepjep, tässä ote pari numeroa vanhasta Mikrobitistä (hintavertailussa oli):

mb.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään