Mikael Tynkkynen

Mikä hävittäjä Imatralla?

8 viestiä aiheessa

Tässä äsken n. 10:25 Imatran yli paineli jokin hävittäjä, melkoisen matalalla vielä. Sattuiko kukaan näkemään tarkemmin, mikä kone oli kyseessä. Itselläni ei ole kuin kuulohavainto ko. koneesta joten sen perusteella on paha mennä tyyppiä arvioimaan.

Harvinaisia on tällaiset tapaukset meilläpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä äsken n. 10:25 Imatran yli paineli jokin hävittäjä, melkoisen matalalla vielä.

Toivokaamme hartaasti, että kyseinen hävittäjä oli Hornet  ::)

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Terveisiä mökiltä, Puumalasta!

Eilen (27.6.08) torstaina, Puumalan kylällä, alkoi jyristä. No Hornettihan se sieltä lähestyi Puumalan siltaa ja teki ilmeisesti sillantuhoamisharkoituksen. Heti sillan jälkeen kaarsi vasemmalle niin, että G-puku teki varmasti töitä! Oli meinaan todella mieleen jäävä kokemus!  :thmbup:

Kuulin äänen, mistä se tulee, käsi kännykälle, jotta saisin kuvan napattua... Kännykkä kotelosta...tilanne ohi...  :thmbdn: On se nopee!  8)

Loistavaa kesää kaikille!

-Kaitsu

PS. Todennäköisesti sama / samat koneet pöllähti Imatralle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, tähän varmaan voisi laittaa yhden vanhan kokemuksen noista sotakoneista.

Olin aikoja sitten mökillä tuolla Mikkelin pohjoispuolella. Olin ulkona, kun kuulin jylinän

ja kaksi Drakenia paineli matalalla kohti kaakkoa. Katsoin perään ja saman tien ne alkoi

vetää G-kurvia sellaisen kaksitasorätkyttimen (AN-2) ympärillä. Matkaa oli ainoastaan

kilometrin verran ja tulivat koko porukka suoraan yli. Kyse oli tunnistuksesta, kun muis-

taakseni Tikkakosken lentonäytökseen tuleva Antonovi oli jättänyt ilmoitukset tekemättä.

Vaan pitkälle oli Antonovin pojat ehtineet! 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, tähän varmaan voisi laittaa yhden vanhan kokemuksen noista sotakoneista.

Jatketaan hyvin alkanutta offtopiccia

Joskus -95 olin ajelemassa A1 moottoritietä rauhaisassa sunnuntailiikenteessä Huntingdonista Granthamiin. Muistin että RAF Wittering on matkan varrella ja tie menee aivan kiitoradan päästä. Kentän kohdalle päästyäni kuikin niska kenossa että jos vaikka edes pienen vilauksen näkisi Harriereista mutta ei. Aivan typösen tyhjää oli. Harmittelin hyvän tilaisuuden hukkaantumista ja jatkoin köröttelyä samalla veivaten kattoluukun auki ja aloin räveltää radiota/puhelinta/jotainmuutatyhmää.

Yhtäkkiä Roverin kabiinin täytti senpäiväinen mekkala ja kerosiininkäry ja olin pompata penkiltä. Kirjaimellisesti puskista nousi kaksi Harrieria suoraan tien yli aivan kohdalta. Olivat olleet pitämässä jotain tukeutumisharjoituksia läheisen golfkerhon tienvarsipuskissa ja soveliaasti ponkaisivat pultti tiskissä kohdalta yli. Tuntui että koneet olisivat menneet aivan muutaman metrin korkeudella tien yli. Todellisuudessa siinä on varmaankin ollut enemmän mutta metakka oli Roverissa kaikuessaan vaikuttava.

Granthamiin päästessä aloin jo pikku hiljaa kuulla jotain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä noin klo 11:30-12:00 Ellivuorella (Vammalan itäpuolella) lensi myös todella matalalta jokin suihkukone.

En sattunut näkemään, sillä olin juuri herännyt, mutta sattuisiko joku tietämään, mikä kone tästä lensi?

Olikohan sama kone joka lensi yli myös tässä 15 min sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä noin klo 11:30-12:00 Ellivuorella (Vammalan itäpuolella) lensi myös todella matalalta jokin suihkukone.

En sattunut näkemään, sillä olin juuri herännyt, mutta sattuisiko joku tietämään, mikä kone tästä lensi?

Olikohan sama kone joka lensi yli myös tässä 15 min sitten.

Varsinaisesta koneesta en mitään tiedä, mutta pidemmän aikavälin kokemuksella Pirkkalan (SatLsto) Hornetit harjoittelevat aika usein Vammala-Hämeenkyrö-Ikaalinen -alueella, kääntyvät usein takaisin länttä kohti siinä Siuron tasalla itä-länsisuunnassa. Ellivuori taitaa olla suunnilleen samoilla kohdin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään