Sami J Sallinen

Oletko allerginen?

18 viestiä aiheessa

Tuommoinen kysymys tuli mieleen näin heinäkukintojen ollessa pahimmillaan..Itseäni väsyttää ja päässä tuntuu melko höveliltä sekä nokka tukossa, jokseenkin pahimpia oireita miesmuistiin.

Ryydytkö samojen oireiden kanssa ja mistä olet saanut helpotuksen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, silmät vuotaa ja kutisee, sekä nenä aivan tukossa. Zyrtec on auttanut jonain päivinä, toisina ei sekään.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan kannattaisi mennä lääkäriin, ottaa selvää mikä tarkalleen aiheuttaa allergiaa, ja hoitaa sitten sitä kunnolla. Parhaiten pysyy allergiat kurissa kun hoito aloitetaan jo ennen pahinta siitepölykautta.

Allergiatesti on simppeli, siinä otetaan vaan pikkaisen verta ja takaisin tulee tarkat tiedot siitä, mikä on vikana. Näin minulle ainakin tehtiin, kun nenä tuntuu aina olevan tukossa. Ei kyllä löytynyt mitään, joten taitaapi olla vähän ikuinen mysteeri ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jups, mutta vanhemmiten tuntuvat allergiatkin hellittävän  :thmbup:

...tai voihan se olla pelkkää lääketieteen ja omahoitotaidon kehittymistä ;)

Heinät nou problem, mutta koivu olla yks piru. Onneksi nykyään on jopa ilmailukäyttöön hyväksyttyjä troppeja, jotka olen itsekin hyviksi havainnut. Esim. Aerius on jees.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tää allergia tuntuu ihan samalta kuin flunssakin, tosin ilman kuumetta. Väsymys on jokseenkin pahin oire.. :thmbdn: Taitaa johtua siitä kun tuo siitinpöly ärsyttää noita poskionteloita ja sitä kautta tulee ihan yhtä paska olo kuin poskiontelotulehduksessakin...

Ite oon tuota kestineä syönyt ja kaiketi jotain apuja siitä myös saanut. Koskakohan tää helpottaa.... Mahtava kesäloma ollut :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, Timotei "heinälle" olen allerginen ja silmät kutisevat ja nenä vuotaa. Silmätippoja onneksi saa

apteekista :) Myös Histec on hyvä apu allegriaani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole allerginen mutta aamuisin nokka vuotaa ja aivastuttaa. Liekö jotain allergiaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jonkin sortin siitepölyallergioita on tullut podettua jo vuosia, kokeet on tehty eli asia "virallisesti" todettu. Nenän kutina, nuha ja tukkoisuus, joskus silmienkin kutina, ovat ärsyttäviä oireita, mutta olen todella laiska käyttämään mitään lääkkeitä. Joskus aiemmin tehdyssä allergiatestissä todettiin myös huonepölyallergia, mutta viimeksi tehdyssä sitä ei enää ollut (menetin pätevän syyn ulostautua siivouspäivänä...  :thmbdn:). Mutta siitepölyjen lisäksi allergisoivia tekijöitä olivat kissa, koira ja lehmä. Lääkäri totesikin, että maanviljelijän ammatti on meikäläisen kohdalla täysin poissuljettu... Eipä tuo ole käynyt edes mielessä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole ikinä tehty mitään varsinaista kartoitusta siitä, mille olen allerginen, mutta oireiden esiintymisestä voisi päätellä että minulla on perinteinen "heinänuha". Nyt viimevuosina oireet ovat kuitenkin helpottaneet ja kun ennen tarvittiin päivittäin allergialääkettä ja silmätippoja niin nykyään alkaa silmätipat olla lääkekaapissa turhaa tilaa viemässä ja histeciä tms. olen ottanut ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa. Eli helpottaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoja ongelmia oli minunkin nokassa vielä kolme vuotta sitten. Zyrteciä ja myöhemmässä vaiheessa kun kroppa tuli Zyrtecille immuuniksi Aeriusta sai vetää helmikuusta lokakuun alkuun. Jotakin jytympiäkin lääkkeitä arsenaalista löytyi. Juoksemiseta ei heinäaikaan tullut mitään ja pahimpien heinäpeltojen vieressä ei pystynyt edes kävelemään.

Kolme vuotta sitten aloitin siedätyshoidon ja jo ekana kesänä ei tarvinnut mitään lääkeitä allergioihin. Hoidon aloittamisen jälkeen melkeinpä ainoa kerta kun olen kunnolla tukkoon mennyt oli kun löysin itseni intin aikana heinäpellosta leikkimässä sotaa. :P

Suosittelen siis lämpimästi jos oireet ovat pahat, helposti jatkuvan neulatyynynä olemisen arvoinen juttu kun pääsee lääkkeistä eroon. Siedätyshoito kuulemma estää myös allegrian muuttumisen astmaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyi sitten tuosta oikeasta korvasta vielä lisäksi tulehdus, kun lekurissa kävin pyörähtämässä..allergia alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, lääkkeet alkanevat tehoamaan. Ei tullut aloitettua popsimista tarpeeksi ajoissa ennen siitepölykautta...

Kai tää tästä, elämä voittanee :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen niin vanha, että en ole allerginen juuri millekään. Siihen aikaan kun olin nuori, syötiin vain puhtaita luonnontuotteita. Tänään et voi ostaa kaupasta juuri mitään missä ei ole n+1 "hyväksyttyä" lisäainetta. Ei ihme, että allergiat lisääntyvät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään