Tero Lähdesmäki

Yleistä Digikameroista (Oli: Canon Powershot S1 IS)

56 viestiä aiheessa

Elikkä onko jollain kokemuksia ko. laitteesta? Ajattelin päivitellä kameraani ja tuo voisi olla yksi sellainen mielenkiintoinen vaihtoehto.... Toinen mitä tarjottiin oli Olympus C-765 UZ, tunteeko joku tämän laitteen...? CNET.comissa ei ollut vielä yhtään käyttäjän arviota siitä....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

**Lääh Lääh**** Itse olen kuolannut sen perään jo jonkin aikaa.

Suomeksi aika vähän juttuja nähnyt mutta tässä yksi arvostelu lontoon murteella.

Edit: Tässä vielä toinen juttu.

Jos olet ostamassa niin muista pyytää firmware päivitys Versioon 1.0.1.0

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin kyseisen vempaimen 1-2 kuukautta sitten... En ole aikaisemmin pahemmin kuvailut, nyt vasta aloittelemassa harrastusta.. Mutta tyyytyväinen olen peliin.. ainut pikku miinus on näyttön koko , mutta isona plussana taas että se on kääntyvä...

Mulla on canonin sivulla kuvia mutta siitä pitää linki lähettää mailiin että ne saa jaettua, jos joku haluaa nähdä kuvien laatua voin mailaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistä toki jotain näytekuvia tulemaan jos kehtaat. Ostopäätös tosin on jo tehty.... ;D

Oli paikallinen kameramyyjä sen verran vakuuttava kehumaan, että pakkohan se oli tilata. Oli muuten myyjällä se klassinen myyntipuhe "mulla on itellänikin tällanen" käytössä. Tällä kertaa se kyllä vaikutti sen verran vakuuttavalta että uskoin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka Nikonisti olen, niin täytyy myöntää että tuo Canuunan S1 vaikuttaa aika mageelta peliltä kaikin puolin. Pienenä miinuksena pidän megapikselien määrää, vaikka kyllä kolmella yleensä ihan hyvin pärjää. Isot plussat tuolle kameralle irtoaa kääntyvästä LCD:stä, polttovälistä ja kuvanvakauttimesta.

Olympuksen vaihtoehdosta... Itseltäni löytyy C-750UZ, jonka pitäisi olla aika sama kamera kuin sen jälkeläiset (C-765, 770, mitä näitä nyt on). Tosi tyytyväinen olen ollut tähän mennessä. Kuvanlaatu & optiikka on hyvä, zoomia on kunnolla (vastaa 38-380mm) ja muutenkaan ei löydy paljoa valittamista. Järkkäriin olen vaihtamassa ainoastaan kameran toimintojen nopeuden (virta päälle/pois, zoomi, autofocus, laukaisin) takia. "Nopeaa" tuon hintaluokan pokkaria tosin tuskin tulet löytämään. ;)

Osoitteista www.dpreview.com ja www.steves-digicams.com pitäisi löytyä lisätietoa ja kunnon review:t.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Nopeaa" tuon hintaluokan pokkaria tosin tuskin tulet löytämään. ;)

Itseasiassa olet väärässä,muut pokkarit ovat shutter lageiltaan seuraavia etukäteen tarkennus 1/10s-2/10s ja AF:llä 8/10s-1s,mutta poikkeuksena toimii Dimage Z2,siis etukäteen tarkennus 1/10 ja AF:llä 4/10s ja Z1 pärjää lähes yhtä hyvin siis 1/10 ja 5/10.Tuo Dimage pärjää todella hyvin verrattuna EOS Digital Rebeliin,jonka nopeudet ovat 1/10s ja 1/4s,eli samaa luokkaa.Tuossa vielä Dimage Z2:hen arvostelu http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z2_pg5.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Mites on kun kukaan ei vielä ole huomannut tätä Minolta Dimage A1 Tästähän se kaikki lähti, tai siis tuon edeltäjästä Dimage 7:ta, Mistä tuo on parannettu malli. Optinen zoom "vain" 7x mutta muuten löytyy ominaisuuksissa. Eikä ole hinnalla pilattu.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Mites on kun kukaan ei vielä ole huomannut tätä Minolta Dimage A1 Tästähän se kaikki lähti, tai siis tuon edeltäjästä Dimage 7:ta, Mistä tuo on parannettu malli. Optinen zoom "vain" 7x mutta muuten löytyy ominaisuuksissa. Eikä ole hinnalla pilattu.

Muutenhan tuo olisi loistava kamera, mutta tosiaan tuo lyhyehkö polttoväli karsii sen valitettavan nopeasti monen lentokonebongausta harrastaa aikovan listalta pois...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa olet väärässä,muut pokkarit ovat shutter lageiltaan seuraavia etukäteen tarkennus 1/10s-2/10s ja AF:llä 8/10s-1s,mutta poikkeuksena toimii Dimage Z2,siis etukäteen tarkennus 1/10 ja AF:llä 4/10s ja Z1 pärjää lähes yhtä hyvin siis 1/10 ja 5/10.Tuo Dimage pärjää todella hyvin verrattuna EOS Digital Rebeliin,jonka nopeudet ovat 1/10s ja 1/4s,eli samaa luokkaa.Tuossa vielä Dimage Z2:hen arvostelu http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z2_pg5.html

Kovasti ovat nopeita pokkareita. Itsellä on tuo digital rebel, ja en ole kyllä vielä yhtään pokkaria päässyt kokeilemaan, joka olisi edes lähellä autofocus nopeudessa tuota. Laukaisuviivettä ei käytännössä ole lainkaan. Kun nappi napsahtaa, kuva klaksahtaa.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovasti ovat nopeita pokkareita. Itsellä on tuo digital rebel, ja en ole kyllä vielä yhtään pokkaria päässyt kokeilemaan, joka olisi edes lähellä autofocus nopeudessa tuota. Laukaisuviivettä ei käytännössä ole lainkaan. Kun nappi napsahtaa, kuva klaksahtaa.

Tero

Tuo tosiaan riippuu hirveästi kamerasta (pokkarista). Tuo mun Nikon on aika surkean hidas normaalilla AF:llä,mutta jos pistetään rajaton tarkennus päälle, niin se tarkennus tapahtuu sitten kyllä kiitettävän rivakasti, jos vaan se saa lukittua johonkin tarkennuspisteeseen itsensä. Ja laukaisuviivettähän tuolla Nikonilla ei ole läheskään niin paljoa, kuin monilla muilla pokkareilla. Että siinä mielessä tuolla on helpohko kuvata liikkuvaakin kohdetta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa kannattaa ottaa huomioon myös koko aika siitä kun kameran pistää päälle ja ottaa ensimmäisen kuvan - tai muuten akut kuluvat varsin nopeaan. Ainakin omassa olympuksessa siihen "boottaamiseen" meni monta, monta sekuntia. Monestihan sitä voi pitää päällä aina kuvatessa, mutta kyllä mä ainakin säästän akkua siinä että laitan välillä pois. Toki lentokoneita kuvatessa tuossa on kyllä aikaa kun kone tulee liukupolulle tms Lemminkäisellä, ehtiihän siinä - mutta jos kameran "nopeudesta" on puhe, tuo on yksi osa sitä, joskus on niitä tilanteita kun kamera on vielä laukussa kun tajuaa että pitäisi napata kuva..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kamerasta löytyy virransäästötoiminto, niin kannattaa käyttää sitä. Silloin zoomit ja muut sopivat asetukset jää päälle, toisin kuin jos sammuttaa virrat kokonaan. Koska jos kamera pitää "käynnistää" off-tilasta, pitää muistaa asetella ties mitä, ennen kuin sen kuvan saa otettua ja siinä menee aikaa.

Olihan riittävän sekavasti ilmaistu. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo mun Nikon on aika surkean hidas normaalilla AF:llä,mutta jos pistetään rajaton tarkennus päälle

Stevesin mukaan näyttää toimivan aika rivakasti tuossa 5700:ssa etukäteen tarkennettuna 70 millisekuntia :o ja sitten AF:llä 1s tai enemmän.8700:ssa on tullut parannusta AF:llä 5/10s,mutta etukäteen tarkennuksessa viivettä 2/10s

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, mikrobitin vertailun perusteella olin tässä juuri lähdössä ostamaan Canon Powershot S1 IS kunnes löysin tämän threadin, no voimpahan lähteä hyvillä mielin kun sitä olette kehuneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohta voidaan perustaa S1 IS Fun Club.. läppälläppäläp. ;D.. Syy linssisuojuksen löysään kiinnitykseen on varmaan se, kun laitat kameraan virran niin zoomi tulee ulos heti sen 1-2cm... Joten hyvä että suojus irtoaa helposti eikä aiheuta vaurioita siihen, monesti olen unohtanut ainakin itse kiiressä irrottaa linssisuojuksen... Ja ihmetellyt kun ei näy muutakuin mustaa ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkoinen hintahaitari, kiertelin eri kauppoja niin joissain oli 490e ja joissan 590e :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kaikki digi- ja järkkärikuvaajat vaviskaa! Ostin juuri huutonetistä HP Photosmart 715 digikameran hintaan 94,- euroo. MAHTAVAT 3.3 MEGApikseliä, joten nyt jäävät monet canonit, nikonit, minoltat ja muut hopealle, mutta hoppee ei oo häppee...

Vitikaisellekin voisin nyt lainata muutaman pikselin....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kaikki digi- ja järkkärikuvaajat vaviskaa! Ostin juuri huutonetistä HP Photosmart 715 digikameran hintaan 94,- euroo. MAHTAVAT 3.3 MEGApikseliä, joten nyt jäävät monet canonit, nikonit, minoltat ja muut hopealle, mutta hoppee ei oo häppee...

Vitikaisellekin voisin nyt lainata muutaman pikselin....

Sillä lailla. 8)

Ei muuta kun Lemminkäisen kalliolle hopi hopi. Iltaruuhka menossa. Odotamme mielenkiinnolla näytekuvia Ilmailuvalokuvia osastolle. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo oota vain, kun mää oon ensin nuo ohjeet lukaissu ja

sitten ei muuta kuin kameraa laukaisemaan......

Ei kun ihan totta, mää otan vuodessa noin 100 kuvaa,

lähinnä lomakuvia, niin se on ihan sama millainen

kamera on, kunhan sillä tulee jonninmoisin kuvia....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta toi Lemminkäinen on niin mielenkiintoinen paikka, että kannattaa käydä useamminkin. Siellä sitä oppii kun räppää joka kerta muistikortin täyteen kuvia.

Olen kerran käynyt siellä ja tulen kohtapuolin toisen kerran, silloin pitäis olla tiki mullakin. Tässä on näytekuva mimmosta siellä saa, jäi vaan tuo kameran keinohorisontti päälle, en muistanut sitä "hide line" kytkintä käyttää. (Kodakin labran moka)

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Pekan kuvassa on horisontti suorassa. ;D Siitähän ne muistaa piruilla alan foorumeilla, jos horisontti millinkin vino.

Jep, kyllä siellä lemminkäisen kalliolla kuvattavaa riittää, toisin kuin täällä Turun liepeillä. Täällä ei tule muuta kuin kiukkuiseksi-niin vähän on koneita. Ja silloinkin kun olisi kuvattavaa, tulee ne 666 vesitippaa taivaalta ja tuuli suoraan EFTU:n kentältä kameraan päin. Kirottua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään