Tero Lähdesmäki

Yleistä Digikameroista (Oli: Canon Powershot S1 IS)

56 viestiä aiheessa

Ainakin Pekan kuvassa on horisontti suorassa. ;D Siitähän ne muistaa piruilla alan foorumeilla, jos horisontti millinkin vino.

Joo, se on kuule tarkkaa touhua. Ei siinä passa hymyillä kun kerran on ruvennut jotain harrastamaan. LOL

Olin tuossa sillä pikkukalliolla, mikä ei ole aivan loppuosalla, mutta eikös sieltä muutama ropelikone oikaissut ja tullut suoraan päältä. Puuskainen navakka tuuli, ja mm. vinskin atrain teki 22 leftille niin lyhyen loppuosan, etten muista ennen nähneeni. No jaa, lyhyt kuitenkin.

Jep, kyllä siellä lemminkäisen kalliolla kuvattavaa riittää, toisin kuin täällä Turun liepeillä. Täällä ei tule muuta kuin kiukkuiseksi-niin vähän on koneita. Ja silloinkin kun olisi kuvattavaa, tulee ne 666 vesitippaa taivaalta ja tuuli suoraan EFTU:n kentältä kameraan päin. Kirottua.

Meinasin elokuussa tehdä kuvausreissun Lemminkäiselle, aamuautolla vaan kentälle ja patikoimalla perille. Reppuun l. rinkkaan kamat ja eväät, niin ja tietysti pilkkijakkara + trangia keitin. Voi iltapäivällä keittää espressot, muutenhan sitä tulee äreeksi. Joo, ja retkipatjan meinasin kanssa ottaa, siesta on siesta. :) 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin Canon Powershot S1 IS kamerani noin 3 kuukauta sitten ja olen ollut todella tyytyväinen(edellinen kamera Canon PS S30).

-10x optinen zoom

-Image Stabilizer eli kuvanvakaaja josta ON hyötyä

-kääntyvä LCD näyttö ...ehkä vähän pieni mutta ei se koko vaan miten se toimii ;D

-seksikäs ulkoasu :-*

-vähäinen paristojen kulutus (jos pidät kuvanvakaajaa koko aika päällä takuulla syö enemmän virtaa). Itse käytän 2100 NiMh ladattavia akkuparistoja.

-with Canon You Can

Tässäpä vielä 144 kuvaa kyseisellä S1 IS kameralla otettuna kun kävin Prahassa pari viikkoa sitten:

http://www.orangepoint.com/Praha/index.html

Kuvia päiväsaikaan ja yökuvia -löytyy myös muutama lentokonekuvakin ;D Joissakin kuvissa näkyy olevan taivas puhkipalanut johtuen Photoshopissa käsiteltyäni muutamia kuvia Intellihance pluginilla jotta kuvan tummaa päätä sai ylös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta toi Lemminkäinen on niin mielenkiintoinen paikka, että kannattaa käydä useamminkin. Siellä sitä oppii kun räppää joka kerta muistikortin täyteen kuvia.

Olen kerran käynyt siellä ja tulen kohtapuolin toisen kerran, silloin pitäis olla tiki mullakin.

Ilmoittelehan sitten suureen ääneen tulostasi niin ehdin tulla morjestamaan. Ja mennään vaikka Malmille kahville Hopealintuun samalla.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmoittelehan sitten suureen ääneen tulostasi niin ehdin tulla morjestamaan. Ja mennään vaikka Malmille kahville Hopealintuun samalla.

//Tuomas

Terve Tuomas. :) Varmasti ilmoitan, olisi tosiaan mukava tavata. Malmille tietysti mennään jos kyyti kerran järjästyy. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Olettekos törmänneet NYC-kamerassa vastaavaan. Ne nyysivät omat lisäkomissiot luottokorttikaupoista. Joku uusi keksintö. Meinasin heittää "pienen" tilauksen, mutta jos tuo pitää paikkansa niin pitäköön tunkkinsa.

Items marker with ### are not normally available for credit card purchase.

The reason is that the price is so low that we have need to eliminate the credit card commission.

Therefore, the best way to send this to you will be by COD where you just pay the post in your own currency when they deliver the parcel, In countries where COD is not possible bank transfer would then be better.

Otherwise, if credit card is still better for you, we can add the 3% commission on to this.

Tarkennuksena vielä, että ko. firman sivulla kerrotaan maksutavoista näin.

Toimitusehdot:

Toimitamme tuotteet heti maksun saatua tai vaihtoehtoisesti postiennakolla (C.O.D.). Toimitus postin kautta. Suositeltavimmat maksuvälineet ovat VISA, MasterCard, EuroCard tai muu luottokortti.

Ennakkomaksu tai postiennakolla, suosittellaan kuitenkin luottokortteja, äyh. Tiedättekö mitään muuta kohtuuhintaista mutta luotettavaa kauppaa ?

ps. eikä tässä vielä kaikki. LOL Nehän nyysivät hinnan päälle vielä 16% VAT maksua, toki verot maksetaan, mutta tuo on jo kieroa. Se todellinen hinta tulee ensimmäisen kerran esille kun olet jo hyväksymässä tilausta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennakkomaksu tai postiennakolla, suosittellaan kuitenkin luottokortteja, äyh. Tiedättekö mitään muuta kohtuuhintaista mutta luotettavaa kauppaa ?

Toi "COD" toimi kyllä ihan hyvin, UPSin (muistaakseni) kaveri tuli kotiovelle paketin kanssa ja annoin sille rahaa käteen. Nimi paperiin ja sain kuitin ja objektiivi oli oma.

Tietty kannattaa tarkistaa esim. UPS:ilta että COD onnistuu, Vainion Ollillahan kävi kämmi kun COD ei ole toimiva vaihtoehto kai Oulussa tai jotain semmoista, joten haki sitten pakettinsa Helsingistä (kun oli tänne tulossa muutenkin)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, katsos kun minusta tuo haiskahtaa pahasti. Ei siinä mitä, nieleksin vielä postiennakot ja muut. Katsokaapa hinnanmuodostumista. Ensin tilaus.

[ Attachment removed / expired ]

Sitten toimitus EU alueelle, jolloin siihen lisätään VAT. Siis minun järkeni mukaan tuossa yllä on laskettu hinta ilman VAT maksua.

Mutta, mikäs tämä kolmas hinta on, Siis EU:n ulkopuolelle, siinähän ei pitäisi olla VAT maksua. Tuolla logiikalla NYC kamera nyysii verot kahteen kertaan. Kerran verottajalle ja kerran itselleen.

ps. Joo, ei voi mitään. Kun tuohon 506 € lisätään tuo VAT summa, niin tulos on täsmälleen 588 €

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ää joo muuten, näytti tuo niin oudolta :)

Itse siis tilasin oman putkeni (se sigman ei-munanjatke-vaan-kohtuuhintainen 70-300mm APO zoomi :)) AC-fotosta, www.ac-foto.de, siitä etusivulta suoraan "online-shop" - se on saksaksi, mutta kaikki oleellinen selviää ihan muutenkin. Googlen kääntäjää käytin sitten että osasin täyttää tilauslomakkeen, mutta homma toimi hienosti, vastasivat mailiin heti jne..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ää joo muuten, näytti tuo niin oudolta :)

Itse siis tilasin oman putkeni (se sigman ei-munanjatke-vaan-kohtuuhintainen 70-300mm APO zoomi :)) AC-fotosta, www.ac-foto.de, siitä etusivulta suoraan "online-shop" - se on saksaksi, mutta kaikki oleellinen selviää ihan muutenkin. Googlen kääntäjää käytin sitten että osasin täyttää tilauslomakkeen, mutta homma toimi hienosti, vastasivat mailiin heti jne..

//Tuomas

Ok, kiitos. Tuo NYC haiskataa niin pahalle, että hyökkään välittömästi tuonne AC-fotoon. Kiitos Tuomas. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta NYC:stä kannattaa pitää näppinsä erossa. Siitä on kuulunut niin paljon soraääniä mm. digicamera.net foorumilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta NYC:stä kannattaa pitää näppinsä erossa. Siitä on kuulunut niin paljon soraääniä mm. digicamera.net foorumilla.

Mjoo, kumma kauppa. Sieltä tipahti juuri meili, missä mm. tämä alla oleva.

Hi Pekka, thanks for the mail.

It will be no problem for you to get the Minolta Dimage A-1 from us. These cameras are now here in stock.

The price for this, including VAT, will be EUR 588,- plus EUR 22,- for shipping.

If you would like to order this, you can place your order with me by

replying to this E.mail with your shipping address. Then we will send the

parcel out to you by COD, whereby you just pay at the post office in your

own currency upon collection of your parcel.

Olen lukenut noista ns. vaikeuksista digicamera.net:n etusivulta, mutta forumilla en ole käynyt. Tuo on melko ihmeellistä kun nettikauppaa käyvä firma ei suosittele käytettäväksi omia webbisivujaan, vaan vastaamaan meiliin.

Onkohan firmalla vaikeuksia, tuo luottokorttien hylkiminen vaikuttaa kyllä siltä. No, enivei. Minä en tuolta kameraani osta, kyllä webbikaupalta, ja nimenomaan webbikaupalta on löydyttävä "luottoa".

Sinänsä harmi, hinta olisi ollut sopiva. Tuota kameraa myydään nyt keskieuropassa alkaen 555 €, kalleimmmat lähellä tonnia. Hintahaitari on rankka, varsinkin kun paketissa on täsmälleen samat palikat, käärepaperia myöden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa että D70 pikkuzoomilla parilla satkulla Mustamäen torilta :D No ei taida tuosta erästä riittää edes sinne asti, eikä varastettua tavaraa kannata muutenkaan ostaa, mutta luulisi menevän kaupaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on semmoinen muistikuva että nyc-cameran kanssa ongelmia on ollut niillä joiden tilaama tuote ei ole ollut varastossa. Siinä on sitten kestänyt (kuten kaikissa kaupoissa, samahan se on missä hyvänsä - jos tuote on suosittu ja sitä joudutaan odottelemaan valmistajalta)

Eli jos tuo on varastossa (in stock) luultavasti homma pelaa ihan bueno. Koska palaute on selvästi jakautunutta - toiset sanovat että mainio kauppa ja toiset suosittelevat pysymään kaukana - viittaisi tuohon että eivät ole saaneet tilaustaan heti.

AC-foto oli ihan toimiva putiikki myös, vastasivat tosiaan englanniksi maileihin tosi sukkelaan ja homma toimi.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro. :)

Itselläni on semmoinen muistikuva että nyc-cameran kanssa ongelmia on ollut niillä joiden tilaama tuote ei ole ollut varastossa. Siinä on sitten kestänyt (kuten kaikissa kaupoissa, samahan se on missä hyvänsä - jos tuote on suosittu ja sitä joudutaan odottelemaan valmistajalta)

Aivan. Tässä on vielä huomattava sekin, että hinnat europassa ovat, sikäli kun nyt tuota kameraa olen seurannut, sitä halvempia mitä kauemmin tavaraa joutuu odottamaan. Joissain kaupoissa A1 toimitusaika on neljä viikkoa ja hinta halpa. Samassa kaupassa on A2 versiota varastossa ja hinta mitä milloinkin. LOL :)

Eli jos tuo on varastossa (in stock) luultavasti homma pelaa ihan bueno. Koska palaute on selvästi jakautunutta - toiset sanovat että mainio kauppa ja toiset suosittelevat pysymään kaukana - viittaisi tuohon että eivät ole saaneet tilaustaan heti.

Niin, noista suomalaisilla sivuilla olevista valituksista vielä. Tosiaan, ketkäköhän niitä kirjoittavat, tulee mieleen pari ryhmää. Ensinnä tuo mainittu odottamaan joutuneet, ja toiseksi suomalaiset kamerakauppiaat jotka puolustavat omaa leipäänsä l. tolkuttomia katteita.

AC-foto oli ihan toimiva putiikki myös, vastasivat tosiaan englanniksi maileihin tosi sukkelaan ja homma toimi.

//Tuomas

Itse asiassa tuo AC-foto löytyi omista suosikeistani, olin käynyt siellä hiljakkoin. Paikka on toimiva, ja hinnat joidenkin tuotteiden osalta halpoja joidenkin taas tolkuttoman kalliita. Ikävä kyllä juuri tuo Minolta Dimage A1 kuuluu ryhmään "tolkuttoman kalliit". Kamera on näköjään keskieuropassa päässyt ns. pinnalle, luullakseni joku sikäläinen lehti on sen esitellyt ja ostoryntäys on alkanut. Sinänsä ei mikään ihme, päädyinhän minäkin siihen. Vieläpä aivan omalla ajattelulla. Kova puristus tosin oli. Kerran jo tilasin Canonin 10x powershotin, mutta peruin samantien. Liikaa kompromissia minun makuun.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//Tuomas

Asia mistä suurin osa porukkaa on näreissään:

NYC harrastaa sitä mitä eräs suomalainenkin liike. (Osa varmaan tietääkin) "Joo tuolta hyllystä löytyy. Pistän sen huomenna tulemaan." tai "Ensiviikolla tulee ja olet heti jonon keulilla". Menee viikko, kaks, kuukausi, kaks, eikä mitään kuulu eikä maileihin vastata. Monet on yrittänyt kauppojakin purkaa, tuloksetta. Minä ainakin vaadin nettikaupalta kunnollista palvelua, koska pyöritelllään satoja euroja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia mistä suurin osa porukkaa on näreissään:

NYC harrastaa sitä mitä eräs suomalainenkin liike. (Osa varmaan tietääkin) "Joo tuolta hyllystä löytyy. Pistän sen huomenna tulemaan." tai "Ensiviikolla tulee ja olet heti jonon keulilla". Menee viikko, kaks, kuukausi, kaks, eikä mitään kuulu eikä maileihin vastata. Monet on yrittänyt kauppojakin purkaa, tuloksetta. Minä ainakin vaadin nettikaupalta kunnollista palvelua, koska pyöritelllään satoja euroja.

No, kohtahan tuo nähdään. Nakkasin mailin ja tilasin kameran, mutta jyrkällä nootilla, että tarvitsen sen tällä viikolla. NYC:stä tuli kaksi mailia, toinen automaatista, että ovat tämän viikon lomalla, ja toinen pomolta, että se on 10€ lisämaksu. Käskin nakata tulemaan.

Kumma firma, sieltä on ennenkin tullut mailia sekä toimistolta että tältä samalta pomolta. ::)

ps. kirjootusvirheitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Digicamera.net:in foorumissa on aika monta jotka ovat D70-pakettiaan odotelleet jo kolmekin kuukautta, rahoja ei kuulemma "voi" palauttaa kun "pomo ei suostu" ja sama Graham vastaa myös "pomon" mailiin jne.. Kuulostaa aika hurjalta, toisaalta jos postiennakolla (COD) tilaa, luulisi poikia kiinnostavan rahat, joten tuotekin varmaan tulee siedettävässä ajassa. Luottokortilla en tuolta tilaisi. Toisaalta voihan sitä soittaa Luottokuntaan joka tappelee sitten kauppiaan kanssa jos ei tuotetta ole toimitettu. Ovat ottaneet nuo kaverit tuolla foorumissa myös eu-kuluttajaviranomaiseen yhteyttä, sitten "yllättäen" kamera olikin jo postissa tulossa..

Semmoista. Eli itse kyllä suosittelisin ac-fotoa, tosin tilasin sieltä vain kerran joten otanta on hiukan suppea :)

Digicamera.net on ihan hyvä sivusto, paitsi nyt odomaisia "Vain Canonin L-sarja riittää" -varustefriikkejä siellä foorumissa on jonkun verran, mutta ihan järkevääkin juttua välissä - kyllä siellä jokunen henkilö osaa ottaa hyviä kuviakin varuste-elvistelyn sijaan.. :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Digicamera.net on ihan hyvä sivusto, paitsi nyt odomaisia "Vain Canonin L-sarja riittää" -varustefriikkejä siellä foorumissa on jonkun verran, mutta ihan järkevääkin juttua välissä - kyllä siellä jokunen henkilö osaa ottaa hyviä kuviakin varuste-elvistelyn sijaan.. :)

Vai olen minä semmoinen, enhän minä edes kuvaa Canonilla niin miten L-sarjan lasit riittäisivät kun ne ei mene yhteenkään mun kameraan kiinni? ;D

Nojoo, ei mulla kyllä mitään hirveää pakotetta ole saada jotain porvariputkia mutta kun niitä on tullu kokeiltua niin osa kyllä helpottaa kuvaamista ihan oikeasti että ei se ole vain välineurheilujuttuja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Digicamera.net:in foorumissa on aika monta jotka ovat D70-pakettiaan odotelleet jo kolmekin kuukautta, rahoja ei kuulemma "voi" palauttaa kun "pomo ei suostu" ja sama Graham vastaa myös "pomon" mailiin jne.. Kuulostaa aika hurjalta, toisaalta jos postiennakolla (COD) tilaa, luulisi poikia kiinnostavan rahat, joten tuotekin varmaan tulee siedettävässä ajassa.

Jup, toimistolta tulee automaatin vastaus, että ovat lomalla tämän viikon, mutta em. Craham vastaa kyllä ja kameran pitäisi olla postissa tulossa. Nimenomaan postiennakolla ja lisämaksullisena rahtina, joten se tulee lentämälle ja tällä viikolla. Jos ei tule tällä viikolla, homma on minun puolesta selvä. Myöhemmin en ota mitään vastaan, sen tein mailissa täysin selväksi.

Ennakkomaksua en tälläisissa tilauksissa ja summissa suostu edes harkitsemaan. Enkä suosittele muillekkaan. Kuluttaja on vahvoilla vain siihen asti kun rahat ovat omalla pankkitilillä/lompakossa.

Luottokortilla en tuolta tilaisi. Toisaalta voihan sitä soittaa Luottokuntaan joka tappelee sitten kauppiaan kanssa jos ei tuotetta ole toimitettu. Ovat ottaneet nuo kaverit tuolla foorumissa myös eu-kuluttajaviranomaiseen yhteyttä, sitten "yllättäen" kamera olikin jo postissa tulossa..

Olisin itse maksanut mieluimmin luottokortilla. Silloin näen ainakin ensin tavaran ja voin palauttaa sen sekä reklamoida Luottokuntaa. Nyt kun se on tulossa postiennakolla, pikarahtina, niin mistään ei tiedä onko paketissa tilattu kamera vai tiiliskivi.

Semmoista. Eli itse kyllä suosittelisin ac-fotoa, tosin tilasin sieltä vain kerran joten otanta on hiukan suppea :)

Ei käy tässä tapauksessa, pitävät niin rasvaisia hintoja, että kameran saa Suomestakin lähes samalla hinnalla.

//Tuomas

ps. tuosta luottokortilla tilaamisesta ja Luottokunnasta. Minua on yritetty (ainakin) kerran huijata lähettämällä aiheeton lasku Visan ns. käytöstä.

Ei tarvinnut kuin puhelinsoitto Luottokuntaan, mistä kysyttiin vaan, että onko minulla asiat paperilla. Kun ne (tietysti) olivat, niin sieltä sanottiin että asia on selvä. He ottavat yhteyttä toiseen päähän l. siihen huijariin ja mikäli on aihetta, pyytävät sitten minulta kirjallisen vastineen. Ei ollut aihetta. Siis Luottokuntaan voi luottaa, edellyttäen että sinulla on tositteet mapissa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//Tuomas

Samaa mieltä. Siellä on taso laskenut kuin lehmän häntä. Itse en ole enää pitkiin aikoihin kirjoitellut sinne ja kerran viikossa läpi selaaminen riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä. Siellä on taso laskenut kuin lehmän häntä. Itse en ole enää pitkiin aikoihin kirjoitellut sinne ja kerran viikossa läpi selaaminen riittää.

Mä rekisteröidyin viime viikolla, ja aloitin sopivasti neulanreikäkuvalla.. Tosimies kuvaa ilman linssiä.. ;D Tuossa tulee jotenkin vinhasti semmoinen unimainen fiilis.

pinhole2.jpeg

On siellä muutama ihan järkeväkin heppu, mutta välillä hukkuu kyllä lapsi pahasti pesuveden mukana kun ihan aloittelijat puhuvat "pullonpohjazoomeista" ja "kämäsistä kittilinsseistä".. Huoh. Ottaisivat sitten edes erinomaisia kuvia niillä hienoilla linsseillään :)

Katsotaan saako tuulimyllyjä vastaan taisteltua, ehkä ei. Noita varustelumaanikkoja on kaikki netin valokuvausfoorumit valitettavasti täynnä. Kuvaussilmää ja kokemusta ja sen kautta tullutta taitoa vaan ei saa euroilla ostettua..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjoo, ei taida tulla NYC-camerasta kameraa. tänään klo 1641 tuli meili missä kerrottiin, että he lähettävät sen välittömästi. Se välittömästi oli jo alkuviikosta. ;D

No nakkasin meilin takaisin siltä seisomalta, että Suomi menee kiinni perjantaina virastoajan päätyttyä, ja minä lähden lomalle enkä ota mitään vastaan, muuta kuin beachilla.

Laitoin vielä jyrkän kiellon, että elä lähetä jos et ole aivan varma, että se on minulla perjantaina.

Nyt rupeaa tuntumaan siltä, että lähden tästä ensiviikolla käymään esim. Saksassa ja kävelen johonkin kauppaan ostamaan kameran. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosimies kuvaa ilman linssiä.. ;D Tuossa tulee jotenkin vinhasti semmoinen unimainen fiilis.

Makee kuva! Viimeksi kuvasin camera obscuralla koulussa joskus 5 vuotta sitten ja oli kyllä hauskaa puuhaa...valotusaikakin oli joku minuutti vai oisko ollut enempi keskellä päivää ;D Tuli aika aavemainen kuva harmi kun ei sitä ole enään tallessa sitä kuvaa...ois voinut skannata ja laittaa näytiksi :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä rekisteröidyin viime viikolla, ja aloitin sopivasti neulanreikäkuvalla.. Tosimies kuvaa ilman linssiä.. ;D Tuossa tulee jotenkin vinhasti semmoinen unimainen fiilis.

======================clip=============================

//Tuomas

Moro. :)

Nii nii, mutt' eihä tuo ole digi. HEH HEH HEH. Mjoo, se on tositaidetta tuo kuvaaminen ilman linssiä. Nuo perussysteemit ovat muutenkin kivoja, näkee miten se kuva oikein tulee siihen paperille. Jos näkee. LOL

Mulla on tuossa kirja "Menneen maailman värikuvat. Kirjailija Leonid Andrejev Vammelsuussa 1908-1919". Älistyttän tasokasta värikuvaa ja n. satavuotta sitten.

Tänään helposti erehtyy luulemaan, että kaikki on meidän (tai teidän) sukupolven keksimää, eikä sitä ennen ole ollut mitään. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään